Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoi tradenomit! Palkkakeskustelua.

Vierailija
30.12.2023 |

Mihin olette työllistyneet? Itse teen kirjanpidossa hommia ja täällä ainakin palkka tyssää siihen ihan max 3000€. 2600-3000€ on haitari. Kaupan kassalla saisin kuitenkin 2300€ + lisät niin ei tämä hirveästi hotsita pidemmän päälle.

Minkälaisiin hommiin olette työllistyneet 3000-4000€ tienaavat?

Kommentit (165)

Vierailija
161/165 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankintojen parissa yksityisellä. Palkka on n. 3700e. Ihan tyytyväinen olen ja palkka on tasaisesti noussut (työpaikkaa vaihtamalla) opinnoista ja valmistumisesta saakka.

2017 valmistuin ja tienasin bruttona 2200 e

2018: 2300

2019: 2400 

2020: 2950 

2022: 3450

2024: 3700

Vierailija
162/165 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistunut tradenomiksi 2005, pääsin samana vuonna töihin. Työnantaja vaihtunut pari kertaa, samoin työtehtävät, mutta ala on edelleen sama. Tietoliikenne-alalla olen, päällikkö/  asiantuntijatehtävissä. Palkka nyt bruttona ikälisineen noin 4100 e/kk. Myös YAMK tutkinto suoritettu, voisin toimia halutessasi esihenkilötehtävissä, en ole niitä tehtäviä kuitenkaan hakenut. Omasta valmistuneesta ryhmästämme on työllistynyt ihmisiä todella laaja-alaisesti, mukana on mm. valtiolla tai pankissa työskenteleviä, sijoittajia, yrittäjiä, toimitusjohtajia, poliitikkoja jne. Olen kokenut, että tämä tutkinto on ponnahduslauta moneen suuntaan. Ja olen tyytyväinen valintaani. 

It-alan päällikkö/asiantuntijatehtävistä 4100€/kk? Kuulostaa vähältä. 

Itse valmistuin 2015 Logistiikan tradeksi. 

Valmistumisen jälkeen suoraan oman alan töihin, aloituspalkka oli 2300€. 

Kun ensimmäisessä työpaikassa tuli ns. raja vastaan (oman jaksamisen, ei etenemisen osalta), niin vaihdoin it-puolelle. 

Nyt it-firmassa asiantuntijatehtävissä ja palkka 5200€. Ainakin toistaiseksi, palkkaneuvottelut juuri käynnissä työnantajan kanssa kun oma työnkuva ja tietysti myös osaaminen kasvanut. 

Tradenomitutkinto on kyllä melkoinen kameleontti, pelkästään tutkinnon perusteella ei voi antaa palkkahaitaria kun variaatota on niin paljon. Suuri merkitys on harjoittelu-/työpaikalla valmistumisen jälkeen, että mihin suuntaan ura lähtee. 

Naiset, tehdää fiksuja valintoja. Älkääkä pelätkö esim. it-alaa. It-puolella on paljon työpaikkoja joihin ei tarvita esim. koodaus-osaamista jos se ei kiinnosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/165 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä koordinaattorina rakennusfirmassa, tradenomi. Palkka 3050€/kk.

Saman ikäinen insinööri yhtä pitkällä työuralla samassa firmassa työnjohtajana +5000€/kk plus kaikenmaailman tilulilut päälle, työmatkat, ruuat ymym maksetaan palkan päälle.

Vierailija
164/165 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentavaa lukea, että joku tienaa pelkällä tradenomin tutkinnolla muka jotain 5000 euroa kuukaudessa tai enemmänkin kun omat tuloni niin ikään tradenomina ovat tosiaan vain työmarkkinatuki 595 euroa 4 viikon välein.

Minulla sama, haastatteluissa kyllä käyn, mutta oman alan työtä vaan en saa.

Vierailija
165/165 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3400e/kk tittelini on hohdokas reskontranhoitaja, käytännössä kehitän automaatiota ja raportointia.