Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On nämä hassuja nämä vaatekoot nykyään, vaihdoin päälle pyjaman joka on L ja päällä mulla on lapsen vanha aamutakki, koko 158/164

Vierailija
29.12.2023 |

Samalla ihmisellä siis kummatkin koot :D Pyjama on siis aikuisten L-kokoinen. Ennen mahtui M-pyjamat mutta nykyään vähän liian kinnaavat.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsepetosta tuntuu monella olevan täällä. Koot ovat todellakin suurentuneet ja turha siinä on selitellä mitään kiinalaisten vartaloista - sieltähän ne kaikki vaatteet tulevat. Jos et mahdu johonkin kokoon niin et ole sitä kokoa. Käsi sydämelle vain, että oletteko pysyneet samoissa mitoissa 20v vai mihin oikein vertaatte näitä

Ja laihuus on aina ollut ihanne, mutta nykyisessä läski-maailmassa saattaa silmä tottua vähän tuhdimpaan. Kannattaa katsoa vaikka niitä 80-90 luvun naisia, että moniko tänä päivänä pääsee niihin mittoihin. 

Eikö luulisi, että 54kg painava naisihminen mahtuisi M kokoon? No minä joudun ottamaan XL koon legginsit jos haluan, että vyötärö ei purista eikä housut ole kuin sukkahousut.

Mulla on vyötärö 70cm, käytän s-koon paitoja, mutta alkkareita jos ostaa New Yorkerista, niin XL saattaa jossain malleissa puristaa rumasti vyötäröstä. Farkkuja on vaikea ostaa, kun reisille ja takamukselle sopiviin jää vyötäröön selkäpuolelle tyhjää ja sitten ne valuvat kävellessä alaspäin. 

Vierailija
42/58 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vähän kiinni siitäkin, miten pukeutuu.

Tuttavani oli kylässä ja katseli puhtaita pyykkejäni, jotka olivat korissa. Hän totesi, että ei päälle uskoisi, että olen niin pyöreä, että joudun käyttämään kokoa L. Vähän piti yskäistä ja hymyillä hihaan. Yhdet housut olivatkin juuri tuota kokoa siinä pinkan päällä.

Hän on ns. perseetöntä mallia ja mahtuu siis kuulemma kokoon M. Kun mahan nostaa housunkauluksen yli, olen nähnyt. Hartioita, suuret rinnat ja vahvan selän on myös haltijakummi hänelle suonut.

No, en pahastunut. Hymyilytti silti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa että kokoja olisi suurennettu, päin vastoin esim. 15 vuotta sitten ostettu Seppälän 38 hame (napakkaa, ei veny, ei käytetty paljoa) on vyötäröstä samaa luokkaa kuin H&Mn nykyinen 42 tai jopa 44!

Tilasin toppatakin. Ajattelin ottaa kunnolla reilun, että mahtuu paksu villapaita alle. Edellinen takki kokoa 42. Tilasin 46.

Takki oli jäätävän iso. Hihat roikkuivat polvissa ja takki oli ihan järkyttävä teltta. Vaihdoin sen kokoon 40. Siinäkin koossa takki on suurempi reilusti, kuin aiempi 42 koon takkini.

Sen opin, että kokoihin ei voi luottaa.

No, toisaalta, on minulla kolmen numeron heitolla kenkiäkin, joissa sisämitta on kuitenkin sama.

Hihailmiö  on kyllä mielenkiintoinen. Tuntuu että vain hihan koko kasvaa kun otat isomman koon. 

Juuri katsoin takkeja netistä. Mallit 177-182cm pitkiä. Päällä koko S. Hihat ovat kuvissa sopivat, kuten takki muutenkin.

Jäi mietityttämään, kuinka pitkät hihat löytyy koosta XL... Ja toisaalta, miltä näyttää koko S 160cm pitkän hoikan naisen päällä... Hihat saa kääntää ranteista kainaloon ja silti pituus riittää?

Vierailija
44/58 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin teininä M-kokoa ja nykyään S-kokoa. Painan 5kg enemmän, kuin silloin. Vanhat M-kokoiset ja nykyiset S-kokoiset istuvat samalla tavalla päälle. 

Vierailija
45/58 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koot ovat siis nykyään usein ihan mitä sattuu. Tähän johtopäätökseen täytyy tulla.

Vierailija
46/58 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu valmistajasta..  Joku aamutakki voi olla reilua kokoa helposti. Mullakin yks aamutakki 15 vuotta vanha ja painoa ainakin 30 kiloa enemmän kuin silloin alle parikymppisenä. 

Vierailija
47/58 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin kokomerkintöihin tuli käsittääkseni jotain muutoksia.. ennen M tosiaankin saattoi olla niin iso että oikeampi kokomerkintä on L.

Vierailija
48/58 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani oli kylässä ja katseli puhtaita pyykkejäni, jotka olivat korissa. Hän totesi, että ei päälle uskoisi, että olen niin pyöreä, että joudun käyttämään kokoa L. Vähän piti yskäistä ja hymyillä hihaan. Yhdet housut olivatkin juuri tuota kokoa siinä pinkan päällä.

Hän on ns. perseetöntä mallia ja mahtuu siis kuulemma kokoon M. Kun mahan nostaa housunkauluksen yli, olen nähnyt. Hartioita, suuret rinnat ja vahvan selän on myös haltijakummi hänelle suonut.

Onpa surkea itsetunto! Siis sillä, joka kirjoitti kommentin.

Vierailija
49/58 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 63 kiloa ja olen 173. New Yorkerin vaatteet s/m ei mene päälle. Ongelma naisten puserossa ja paidoissa nykyään on liian lyhyet ja naftit hihat. Itse vaate voi olla teltan kokoinen mutta hihat ovat melkein 3/4 pituisia. 

Vierailija
50/58 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuista päätellen moni nostaa vatsansa housunkauluksen päälle... :D

Vierailija
51/58 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykysin kun on langanlaiha ihanne niin vaatteet on kuin makkarankuoria .alle 50kg oleva nuoreni joutuu ostaa xl vaatteet .Koko ajan pienenee koot

Nykyinen ihanne tosin on huomattavan pullukka, ei suinkaan laiha. Kokoja onkin suurennettu, entinen M-koko on nykyään S-koko, S-kokokin voi olla valtava nykyään.

Vierailija
52/58 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi jotkut inttää että koot eivät voi vaihdella, tai olla täysin paikkaansa pitämättömiä. Juuri tilasin paidan yhdestä nettikaupasta, josta olen ennenkin tilannut. Vielä taisi olla sama merkki paidassa, kuin aiemmin tilaamissani. Tilasin s-kokoa. No suuri oli yllätykseni, kun paita oli ainakin kolme kokoa isompi kuin aiemmat,  saman malliset paidat.  Tarkistin koon ja kyllä, s-siinä luki. 

Vierailija
53/58 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lienet pullukka

Lievä ylipaino sanoo BMI, en mä päälle päin mitään huomaa ;)

No tuo BMI onkin sanonko mistä.

Kaksi täysin eri runkoista, mutta sopusuhtaista ihmistä rinnakkain, niin lopputulos yllättää. Lisäksi 18v ja 58v kulkevat samalla viivalla.

Kohta kyllä muuttavat tuota. Ihan siksi, että nykynuoret ovat niin töpäköitä tylleröitä, että BMI:t huutavat koko ajan tapissa.

Sitä muutetaan niin, että järkyttävä lihavuuskaan ei ole enää vaarallista ja lihavuusepidemia on ratkaistu :D

Vierailija
54/58 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, miten osan mielestä koot ovat pienentyneet ja osan taas suurentuneet. Itse olen huomannut kokojen suurentumisen, esim. S-koon vaatteet tuntuvat nykyisin olevan lähempänä kokoa M. Mietin, ollaankohan meillä menossa jenkkikokoja päin?

Vierailija
55/58 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten isoimmat koot, etenkin poikien, on tehty melko pullukoille. Yhtäkkiä n. 150 cm:n jälkeen lapsen oletetaan saavan painoa 20 kg välillä 150-160 cm, kun aiemmat koot kasvavat melko loogisesti.

Vierailija
56/58 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naiset hikoilevat sääristään. Housut on out. Niitä ei ole, kun jonnet ei muista leggareita. Tulleet markkinoille 2000-07. Luulisin.

Vierailija
57/58 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Mäkin laitoin joskus jalkaan taaperon sortsit. Ja en mikään minikokoinen ole :D

Vierailija
58/58 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ostan netistä vaatteet paikasta, jossa on vaatteista kaikki mitat niin saan oikean kokoisen. En todellakaan mene liikkeisiin kokeilemaan 5 eri kokoa.