On nämä hassuja nämä vaatekoot nykyään, vaihdoin päälle pyjaman joka on L ja päällä mulla on lapsen vanha aamutakki, koko 158/164
Samalla ihmisellä siis kummatkin koot :D Pyjama on siis aikuisten L-kokoinen. Ennen mahtui M-pyjamat mutta nykyään vähän liian kinnaavat.
Kommentit (58)
Markettien alkkarit kokoa M ovat yhtä kuin 40/42. Aika isot. Siis olen keski-ikäinen ja käytän niitä. Nuorempanakin käytin M-alkkareita, mutta ne olivat kyllä pienempiä!
"Samalla ihmisellä siis kummatkin koot :D"
Hyvä huomautus.
Onneksi oletkin oikeasti XS-kokoa. Tuo aamutakki sen todisti. Bmi lievän ylipainon puolella mutta XS ollaan henkeen vereen👍
Vierailija kirjoitti:
Nykysin kun on langanlaiha ihanne niin vaatteet on kuin makkarankuoria .alle 50kg oleva nuoreni joutuu ostaa xl vaatteet .Koko ajan pienenee koot
Mielestäni kyllä ihan toisinpäin nykyään. Itse olen yli 20 kg ylipainoinen ja monesta vaatteesta menee jopa koko M.
Itsepetosta tuntuu monella olevan täällä. Koot ovat todellakin suurentuneet ja turha siinä on selitellä mitään kiinalaisten vartaloista - sieltähän ne kaikki vaatteet tulevat. Jos et mahdu johonkin kokoon niin et ole sitä kokoa. Käsi sydämelle vain, että oletteko pysyneet samoissa mitoissa 20v vai mihin oikein vertaatte näitä
Ja laihuus on aina ollut ihanne, mutta nykyisessä läski-maailmassa saattaa silmä tottua vähän tuhdimpaan. Kannattaa katsoa vaikka niitä 80-90 luvun naisia, että moniko tänä päivänä pääsee niihin mittoihin.
Minkä merkkinen? Ainakin HM n kylpytakit mitä oon lapsille ostanut on ihan normaalia mitoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Nykysin kun on langanlaiha ihanne niin vaatteet on kuin makkarankuoria .alle 50kg oleva nuoreni joutuu ostaa xl vaatteet .Koko ajan pienenee koot
Itse painan 68kg ja newyorkerin vaatteista menee s-m koko, reilua mitoitusta minusta vaatteet nykyään on. Kai hoikat ihmiset nykyään joutuu ostamaan vaatteensa oikeasti lasten osastolta
Sovitan aina vaatteen ennen ostoa. Lahjaksi oli vaikea ostaa vaatteita kun kokomerkinnät heittelivät
Vaatekoko ei ole standardi, se riippuu valmistusmaasta, valmistajasta ja vaatteen kaavoituksesta & materiaalista (onko vaate väljää vai tyköistuvaa mallia). Suomessa on kyllä periaatteessa standardikoot, mutta ulkomailta tuoduissa vaatteissa mitoitus ei ole niiden mukainen, ellei vaate ole tehty suomalaisen yrityksen tilausmittojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Itsepetosta tuntuu monella olevan täällä. Koot ovat todellakin suurentuneet ja turha siinä on selitellä mitään kiinalaisten vartaloista - sieltähän ne kaikki vaatteet tulevat. Jos et mahdu johonkin kokoon niin et ole sitä kokoa. Käsi sydämelle vain, että oletteko pysyneet samoissa mitoissa 20v vai mihin oikein vertaatte näitä
Ja laihuus on aina ollut ihanne, mutta nykyisessä läski-maailmassa saattaa silmä tottua vähän tuhdimpaan. Kannattaa katsoa vaikka niitä 80-90 luvun naisia, että moniko tänä päivänä pääsee niihin mittoihin.
Eikö luulisi, että 54kg painava naisihminen mahtuisi M kokoon? No minä joudun ottamaan XL koon legginsit jos haluan, että vyötärö ei purista eikä housut ole kuin sukkahousut.
Joo, itse käytin äitiysvaatteina Citymarketin tuotemerkin S-koon vaatteita. Olen normaalipainoinen, päälle 160cm pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan käytössä venynyt se kylpytakki
Ihmisessä ja vaatteessa on sama logiikka, iän myötä elastisuus häviää ja se löystyy.😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö luulisi, että 54kg painava naisihminen mahtuisi M kokoon? No minä joudun ottamaan XL koon legginsit jos haluan, että vyötärö ei purista eikä housut ole kuin sukkahousut.
Var-ta-lon-mal-li. Harva ihminen on tasapaksu vaan kilot kertyy epätasaisesti, esim puhutaan päärynämallisesta vartalosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lienet pullukka
Lievä ylipaino sanoo BMI, en mä päälle päin mitään huomaa ;)
No tuo BMI onkin sanonko mistä.
Kaksi täysin eri runkoista, mutta sopusuhtaista ihmistä rinnakkain, niin lopputulos yllättää. Lisäksi 18v ja 58v kulkevat samalla viivalla.
Kohta kyllä muuttavat tuota. Ihan siksi, että nykynuoret ovat niin töpäköitä tylleröitä, että BMI:t huutavat koko ajan tapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Var-ta-lon-mal-li. Harva ihminen on tasapaksu v
Mun lantio on 95cm. Se ei ole päärynää nähnytkään. Ellet sitten tarkoittanut, että ylöalaisin.
Ainakin Cubuksen pyjamat on muuttaneet kokoja, L pyjaman paita on sama kuin vuosi sitten mutta housut numeroa pienemmät.
Tämä siis mitattu vertaamalla pukua pukuun. Lahkeet 5cm lyhemmät ja huomattavasti kapeammat kuin entisessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli vain esimerkki eli ei puhuttu juuri SINUSTA!
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa että kokoja olisi suurennettu, päin vastoin esim. 15 vuotta sitten ostettu Seppälän 38 hame (napakkaa, ei veny, ei käytetty paljoa) on vyötäröstä samaa luokkaa kuin H&Mn nykyinen 42 tai jopa 44!
Tilasin toppatakin. Ajattelin ottaa kunnolla reilun, että mahtuu paksu villapaita alle. Edellinen takki kokoa 42. Tilasin 46.
Takki oli jäätävän iso. Hihat roikkuivat polvissa ja takki oli ihan järkyttävä teltta. Vaihdoin sen kokoon 40. Siinäkin koossa takki on suurempi reilusti, kuin aiempi 42 koon takkini.
Sen opin, että kokoihin ei voi luottaa.
No, toisaalta, on minulla kolmen numeron heitolla kenkiäkin, joissa sisämitta on kuitenkin sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa että kokoja olisi suurennettu, päin vastoin esim. 15 vuotta sitten ostettu Seppälän 38 hame (napakkaa, ei veny, ei käytetty paljoa) on vyötäröstä samaa luokkaa kuin H&Mn nykyinen 42 tai jopa 44!
Tilasin toppatakin. Ajattelin ottaa kunnolla reilun, että mahtuu paksu villapaita alle. Edellinen takki kokoa 42. Tilasin 46.
Takki oli jäätävän iso. Hihat roikkuivat polvissa ja takki oli ihan järkyttävä teltta. Vaihdoin sen kokoon 40. Siinäkin koossa takki on suurempi reilusti, kuin aiempi 42 koon takkini.
Sen opin, että kokoihin ei voi luottaa.
No, toisaalta, on minulla kolmen numeron heitolla kenkiäkin, joissa sisämitta on kuitenkin sama.
Hihailmiö on kyllä mielenkiintoinen. Tuntuu että vain hihan koko kasvaa kun otat isomman koon.
On nämä hassuja nämä
No ei oo. Lasten aamutakin saa satakiloinenkin vedettyä päälleen. Olet kokoa L, vaikka nyt elättelitkin toiveita muusta.