Deittailusta: Mihin ovat kadonneet piika-tyyppiset naiset?
Eli sellaiset kodin hengettäret, joille kotityöt ovat voittopuolisesti ILOINEN asia, ja myöskin jossain määrin elämän sisältö. Muistelen että vielä 90-luvulla oli tätä naistyyppiä, joka hoisi kodin ja mies sittren kodin ulkopuoliset asiat. Nykyään tuntuu olevan vain kahta naistyyppiä markkinoilla - uranaista ja sellaista, joka ei viitsi tehdä muuta kuin selata älypuhelinta.
Kommentit (262)
Nainen saa olla kyllä mieluiten nykyaikainen ja itsenäinen, eli omat rahat kummallakin ja niiden käyttöoikeus. Myöskään työttömyys ei haittaisi. Nainen voisi pitää itsellään työttömyyskorvauksensa minun maksaessa asumiskulut. Jos molemmat kävisivät töissä (optimi tilanne), asumiskulut olisi luonnollisesti puolitetut.
AP
Vierailija kirjoitti:
Nainen saa olla kyllä mieluiten nykyaikainen ja itsenäinen, eli omat rahat kummallakin ja niiden käyttöoikeus. Myöskään työttömyys ei haittaisi. Nainen voisi pitää itsellään työttömyyskorvauksensa minun maksaessa asumiskulut. Jos molemmat kävisivät töissä (optimi tilanne), asumiskulut olisi luonnollisesti puolitetut.
AP
Oikeastaan haluat siis naisen, joka käy kokopäivätyössä, maksaa puolet ja sen lisäksi piikoo kotona? Onnea etsintöihin.
Eräs sukulaiseni on tällainen, siivoushullu. Mutta yritäpä hänen kanssaan älyllistä keskustelua...
Ehkä simppeleimmille miehille kelpaa tyhmänpuoleinen piika kumppaniksi.
Vierailija kirjoitti:
AP
Kaikki meistä haluaa tuollaisen kumppanin: maksaa puolet ja tekee kotihommat.
Mitä sinä annat naiselle? Kulllisi?
Muistelen että vielä 90-luvulla oli tätä naistyyppiä, joka hoisi kodin ja mies sittren kodin ulkopuoliset asiat.
No oletettavasti tässä on ihan ikä tapahtunut. Silloin 90-luvulla olit nuori ja fresh, ja nuoria naisia kiinnosti vielä piikoakin sulle? Suhteen funktio oli myös eri?
Nyt olet vanhaksi tullut ja eronnut heebo Tinderissä, eikä nuita nuoria piikoja enää ole tarjolla? Siitä vaan Aasiaan sitten bro. Yksi keski-ikäinen tuttavanainen löysi eron jälkeen uuden miehen jonka kanssa elää kodinhengettären elämää, mutta se mies on varakas ja ne urheilee ja matkustelee yhdessä jne eli ei se nainen mikään vaatimaton piika ole, vaan sellainen edustusrouva joka pitää kodin edustuskunnossa ja järjestää illalliset yms. Vaatimattomat piiat on vielä nuoria ja kasvattelee perhettä jonkun reippaan nuoren miehen rinnalla parhaillaan. Parikymppisellä veljelläni on noin, että hän tienaa ja on ostanut talot ja autot ym., ja nainen on kotona lapsen kanssa. Tekee tietty enimmäkseen sitten kotityöt kun on siellä kotona huomattavasti enemmän. Mutta ei se hänen vaimo olisi ollut teille otettavissa yhtään missään.
Vierailija kirjoitti:
Aito mieshän näin puhuu! Hatunnosto!
Munaton nilittäjä hän on. Tyyppi, joka nukkuu ilman lakanoita kun ei viitsi pestä niitä.
Paskaisilla kourillaan ympäristönsä klähmivä sottapytty.
Ihminen ei ole esine. Ja naiset jotka näkee itsensä "markkina-arvouisena" on jo lähtökohtaisesti sekundaa.
Opettele siivoamaan, ap. Kukaan ei ala sinulle kotiorjaksi ja mussipatjaksi.
Kotityöt kunniaan! Jos nainen suostuisi yksinänsä käymään töissä, niin suostuisin jämähtämään kotiin laittamaan ruoat, siivoamaan ja pyykkäämään yhteisen tuon kodin eteen. Vosin luututa ne lattiat sekä kuskata mattoja ulos ja sisälle joka perkeleen päivä. Saa vaikka laatia tehtävälistan keltaiselle post-it-lapulle jääkaapin oveen. Nimittäin siinä määrin ankarasti vituttaa käydä töissä, että linnoittautuminen kotiin ja kaikenlaiset kotityöt, jopa sukkien parsiminen, ovat jo nyt terapiaa. Toki kustannuksista jouduttaisiin neuvottelemaan, koska tulotasoni romahtaisi. M
Vierailija kirjoitti:
Kotityöt kunniaan! Jos nainen suostuisi yksinänsä käymään töissä, niin suostuisin jämähtämään kotiin laittamaan ruoat, siivoamaan ja pyykkäämään yhteisen tuon kodin eteen. Vosin luututa ne lattiat sekä kuskata mattoja ulos ja sisälle joka perkeleen päivä. Saa vaikka laatia tehtävälistan keltaiselle post-it-lapulle jääkaapin oveen. Nimittäin siinä määrin ankarasti vituttaa käydä töissä, että linnoittautuminen kotiin ja kaikenlaiset kotityöt, jopa sukkien parsiminen, ovat jo nyt terapiaa. Toki kustannuksista jouduttaisiin neuvottelemaan, koska tulotasoni romahtaisi. M
Tulotason romahtamisen myötä voit sitten unohtaa kalliit hankinnat tai harrastukset joihin menee paljon rahaa, ellei vaimo anna rahaa.
Kyllä niitä on, vaan mistäs löydät? Mun kaveri olis tällainen wannabe-kodinhengetär ja löytyy ajoittain tinderistä. Tykkää pitää kodin kunnossa ja hemmottelis miestään (jos hällä sellainen olisi) mielellään esim. hyvällä ruualla ja olis kotirouvana, jos mahdollista. Omistaa tosin älypuhelimen ja tykkää käyttää sitä esim. kauniiden luontokuvien ottamiseen ja somessa kavereiden kanssa yhteydenpitoon.
Vaan mistäpä löytyis mies, joka haluais hemmottelun vastapainoksi tuoda yksin rahan taloon ja hoitaa luotettavasti ja kunnialla ne kodin ulkopuoliset asiat? Ja oisko älypuhelin ja somen käyttö kavereille jakamiseen sit liikaa? Aika kontrolloiva mies sitten, jos ei sais naisella kavereita olla. Ei hyvä semmoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulotason romahtamisen myötä voit sitten unohtaa kalliit hankinnat tai harrastukset joihin menee paljon rahaa, ellei vaimo anna rahaa.
Harrastan ulkoilua sekä valokuvaan, kamera varusteineen on siis jo olemassa, ja kallein hankinta kuluneena vuonna oli Samsungin TV. Toki joo menettäisin kaikki firman vehkeet, mutta nehän ei ole minun vaan firman läppärit ja puhelimet. R-kioskilta kai saa muutamalla kympillä uuden puhelimen. Fillarilla pääsee, eli enpä sitten autoakaan itse tarvitse, emäntä jos haluaa autoilla, niin siitä vaan. M
Ei mikään piika, vaan perheenemäntä, joka hoitaa kotia täyspäiväisesti. Kotirouva oli vielä 60-luvulla arvostettu asema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haikailet sitä perinteistä naista. Olet siis itse perinteinen mies, joka tuo vaimolleen palkkapussinsa.
Perinteistä, 50-luvun jenkkileffoissa kuvattua naista. Jotka hekin todellisuudessa vihasivat elämäänsä. Suomessa tuollaista ei ole edes ikinä ollut.
Ihmiset ovat niin tietämättömiä että kauhistuttaa.
Varsinkin kun naiset lukee ne kotityöt maataloudessa erilliseksi työksi. Lisäksi naiset rakasti tuota homma kunnes tuli seksuaalimoraalinvallankumous ja boomerit.
Eivät ole rakastaneet. Ei ollut muuta vaihtoehtoa. Naisten oli pakko mennä naimisiin, jos mieli saada elannon. Naisten palkka oli jopa samassa työssä, kuin mitä mies teki , pienempi, kuin miehen. Naisten piti käydä palkkatöissä, tehdä sen jälkeen toinen työpäivä kotona, ja vielä yövuoro palvellen miestä sängyssä.
Trollihan yämä on mutta kyllä näitä incel- miehiä vtuttaa, kun ei enää olla siinä ajassa, että naisten on pakko ottaa mies ja oikeasti olla piika.
Naisten kaksoisrooli töissä ja kotona on rankka. Moni nainen haluaisi jäädä kotiäidiksi.
Kannattaa yrittää katsoa naisen piirteitä tarkemmin. Jos ei ole äkkiä katsottuna kaunis, mutta on symmetriset kasvot, niin kannattaa antaa mahdollisuus. Sellaista on pitkässä juoksussa mukavampi katsella kuin sellaista jolla on vaikka vain kauniit silmät, mutta muuten ei ole symmetrinen. Kannattaa myös valita sellainen jolla on vahva, normaalipainoinen kroppa. Jaksaa synnyttää ja hoitaa lapsia ja todennäköisesti myös käydä töissä sen enempää valittamatta ja sairastelematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Oikeastaan haluat siis naisen, joka käy kokopäivätyössä, maksaa puolet ja sen lisäksi piikoo kotona? Onnea etsintöihin.
Täähän se ongelma nykymiehissä on. Halutaan perinteisen naisen tuomat edut, mutta ei olla valmiita olemaan itse niitä perinteisiä miehiä, joille on kunnia-asia elättää rouva ja koko perhe ja huolehtia myös monista käytännön asioista.
Äiti lopetti työt joskus 80-luvulla ja rupesi hoitamaan kotia, laittamaan ruokaa ja vähän hoitamaan naapurien lapsia ym.
Tuosta työstä hän tykkäsi, teki sitä paljon ahkerammin ja iloisempana kuin "oikeaa työtään".
Tämä oli kaikkien kannalta win-win-win-win tilanne, tässä voitti perhe, lapset, naapurit, äiti itse, jopa sukulaiset.
Toki tuolloin 80-luvulla pelkällä isän "duunari palkalla" eleltiin aivan luxus-tasoa, iso asunto, monta autoa, useita lemmikkejä, kaikille lapsille maksettiin ajokortit sun muut, oli videot ja väritelevisot ja kotimikrot ja mikroaaltouunit sun muut, eli kaikki mitä tuolloin oli mahdollista olla.
Ne "piiat" häipyivät, kun miehet alkoivat vaatia, että naisen pitää tuoda myös rahaa huusholliin. Sen takia aniharva on nykyään kotiäiti tai kotirouva. Useampi olisi, jos ei nykymiehet olisi niin rahanhimoisia.
Vain osa naisista on sellaisia, että he välttämättä haluavat tienata itse elantonsa niin, että ovat muista täysin riippumattomia.
Itse olen aina halunnut olla kotiäiti ja -rouva. Ja olenkin pääsääntöisesti ollut. Nykyään olen kyllä osa-aikatyössä, kun olen nykyään leski eli sinkku. Mutta rakastan hoitaa kotia, sisustaa, laittaa kotia järjestykseen yms. "perinaisellista". Mutta en tykkäisi siitä silloin, jos vieressä olisi mies, joka vaatii sellaista ja joka itse olisi laiska tai muuta negatiivista, eikä mitään tekisi sen takia kotona. Myös mieheni hoiti joitakin kotitöitä, oli mukana ruoanlaitossa, esim. teki salaatin tai hoiti grillaukset jne. Tai imuroi ajoittain. Yms. Yhdessä hoidettiin myös kauppaostokset.
No mutta. Sinähän taidat olla täyden kympin nainen. Minä luulin että tuollaisia löytöjä ei ole enää Suomessa. Minun piti kiertää enempi kuin puoli Eurooppaa että löysin sinun kaltaisen naisen. Ja sen verran lisäystä että en etsinyt piikaa vaan ihan normaalisti elämään suhtaantuvaa naista joka osaa olla nainen ja antaa miehen olla mies. Vaimo hoitaa yleensä kodin ylläpidon ja minä muut asiat. Tämä järjestely toimii erinomaisesti ja molemmat on tyytyväisiä.