Deittailusta: Mihin ovat kadonneet piika-tyyppiset naiset?
Eli sellaiset kodin hengettäret, joille kotityöt ovat voittopuolisesti ILOINEN asia, ja myöskin jossain määrin elämän sisältö. Muistelen että vielä 90-luvulla oli tätä naistyyppiä, joka hoisi kodin ja mies sittren kodin ulkopuoliset asiat. Nykyään tuntuu olevan vain kahta naistyyppiä markkinoilla - uranaista ja sellaista, joka ei viitsi tehdä muuta kuin selata älypuhelinta.
Kommentit (262)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei ole ollut sellaisia naisia, joiden mielestä kotityöt olisivat iloinen asia. Kotityöt ovat AINA OLLEET PAKOLLINEN PAHA!
Miten asiaan auttaa se että mennään vielä palkkatöihin?
Se auttaisi, että valtio maksaisi kotiäideille kohtuullista palkkaa eläkekertymineen ja palkallisine lomineen. Sitä päivää odotellessa.
Mies antaa sinulle puolet omaisuudesta mikä kertyy joka päivä kun vääntää töitä ajatuksena jospa vaimo saisi vaikka joululahjaksi timantti korun tai jotain kivaa ja tässä taas itketään valtiota apuun!
Ostatko sinä vaimollesi timanttikoruja lahjaksi? Eipä ole minulla noin, mutta enpä koruja käytäkään. Olen hankkinut itselleni miestä paremman koulutuksen enkä sitä suostu tuhlaamaan. Koulutus, työ ja omat rahat on parasta, mitä nainen voi itselleen hankkia.
Suomessa miehet ei tienaa tarpeeksi elättääkseen perheen yksin eikä ne sitä halua. Jääkiekkomiljonääritkin haluaa avioehdon.
Vierailija kirjoitti:
He ovat kuolleet jo.
Auri Kananen lienee edelleen sinkku.
Varmaan sinne samaan paikkaan kuin ne miehet joille perheen elättäminen omalla työllään on kunnia-asia.
Minä olen sellainen. Rakastan siivota, järjestellä, laittaa kotia kauniiksi. Tehdä hyviä ruokia. Ainoa unelmani oli saada olla kotiäiti, paljon lapsia jne.
Minua on pilkattu tästä koko elämäni - eniten miehet joita olen yrittänyt tapailla. Olen kuulemma tyhmä, kunnianhimoton yms. Yksi sanoi ettei kehtaisi näyttäytyä kanssani missään, esitellä äidilleen, "kuka nykynainen muka haluaa viettää aikaa keittiössä" ja nauroi päälle.
On käynyt niin, että jouduin lopulta hankkimaan haluamani lapset yksin ja hyväksymään sen, että jään lopuksi elämää yksin.
Olen nyt opetellut tekemään pikku remppaa yms. Nyt olen todennut että kiitos en taidakaan tarvita puolisoa ja yritän opetella olemaan tyytyväinen etten kelvannut kellekään. Oikeastaan, miksi ottaisin ketään tänne sotkemaan?
Minä haluaisin sanoa sen, että kauniin kodin pitäminen ei vähennä älykkyysosamäärääni millään tavalla. Harrastan lukemista ja taidetta eri muodoissaan. Kuuntelen luentoja esim astrofysiikasta samalla kun siivoan. Nämä asiat eivät sulje toisiaan pois. Esim siivoamista pidetään jotenkin vähä-älyisten hommana, en ymmärrä miksi. Hyvää liikuntaa, pysyn hoikkana.
Noin 70-vuotias äitini juuri eilen sanoi että on aina tykännyt kodin siivoamisesta ja kauniiksi laittamisesta, leipomisesta ja muusta ruoanlaitosta yms. Ei ole pakotettuna tehnyt vasn omasta halusta. Tykkäsi myös lapsista ja niiden hoidosta. Kävi myös töissä. Mutta kasvoikin aikana ennen feminismiä, joka uskottelee naisille että sellainen on heidän orjuutusta tms.
Vierailija kirjoitti:
Noin 70-vuotias äitini juuri eilen sanoi että on aina tykännyt kodin siivoamisesta ja kauniiksi laittamisesta, leipomisesta ja muusta ruoanlaitosta yms. Ei ole pakotettuna tehnyt vasn omasta halusta. Tykkäsi myös lapsista ja niiden hoidosta. Kävi myös töissä. Mutta kasvoikin aikana ennen feminismiä, joka uskottelee naisille että sellainen on heidän orjuutusta tms.
Miksei isäsi tienannut niin paljon, että äitisi olisi voinut jäädä kokonaan kotiin? Äitisi on ollut ahkera, ylsikö isäsi samaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisista ei ole enää perusaskareita suorittamaan. Minä olen sitä mieltä, ettei pidä vanhanaikaisesti ajatella olevan naisten ja miesten töitä. Minä säännöllisesti imuroin ja pesen pyykkiä. Taannoin olin jättänyt naiselle lapun, että voisitko vaihtaa autoon jarrupalat. Työkalutkin olin valmiiksi vienyt auton viereen. No, sepä jäi tekemättä. Sitten ihmetellään, että miehillä loppuu motivaatio kotitöihin.
Minä varasin autolle katsastusajan ja lähdin sitten viemään auton sinne. Ennen lähtöä pyysin miestä neulomaan lapselle villasukat, etsin jopa puikot ja langan valmiiksi. No, sepä jäi tekemättä. Sitten ihmetellään, että naisilla loppuu motivaatio kotitöihin.
Totta. Naisten ei pitäisi ajaa autoa lainkaan.
Mies ei suostu kustantamaan minulle yksityskuskia, joten pikku pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voin tulla. 9 vuotta kotiäidin kokemuksella. Koti pysyy tiptop, ruoka on hyvää ja lapsi on hyvin kasvatettu. Palkkapyyntöni on vähintään 2500€/kk ja täyshoito siihen päälle, se tuskin on sulle ongelma?
Niin ja muista maksaa myös eläkemaksut. Tuo hinta on netto.
Kuulostaa hyvälle, voisin lähteä tähän.
Ja ymmärräthän mies että ruokakulut eivät mene palkasta vaan kaupassa on tili tai jokin muu ratkaisu jolla hoidat. Jonka lisäksi tietty hoidat lainan lyhennykset ynnä muut kodin kulut.
Kummasti kelkka kääntyi tässä ketjussa. Ehkä vihdoinkin mammat tajusi että rahaa saa tekemällä oman osuuden ihan kotona.
Sinulla ei ole aavistustakaan, kuinka paljon miehen pitää saada palkkaa, että sillä elättää koko perheen ja vielä niin, että kaikilla on hyvä elintaso. Miehen elatusvelvollisuus lapsista on vähintään 20 vuotta ja vaimon koko tämän loppuelämän. Onko sinusta siihen?
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan nainen lähtee ovet paukkuen kun kotityöt otetaan puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan nainen lähtee ovet paukkuen kun kotityöt otetaan puheeksi.
Ei vaan mies. Miehet suuttuu, jos niille sanoo, että siivoa nyt edes omat sotkusi. Naiset ne kotityöt joutuvat tekemään lähes poikkeuksetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei isäsi tienannut niin paljon, että äitisi olisi voinut jäädä kokonaan kotiin? Äitisi on ollut ahkera, ylsikö isäsi samaan?
Kyllä isä tienasikin paljon paremmin ja suurimmaksi osaksi elätti perheen. Oli korkeasti koulutettu. Äitiä ei koulut paljon kiinnostaneet. Äiti kävi töissä koska tykkäsi siitä. Olisi voinut jäädä kotiinkin. Molemmat olivat ahkeria, mutta eri asioissa ja heillä on eri kiinnostuksen kohteet. Ei isä ollut mikään vapaamatkustaja, jos yrität jotain miesvihamyrkkyä juottaa.
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys on sentään vähän edistynyt -90 luvusta.
Eiköhän se ole pikemminkin laskenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä isä tienasikin paljon paremmin ja suurimmaksi osaksi elätti perheen. Oli korkeasti koulutettu. Äitiä ei koulut paljon kiinnostaneet. Äiti kävi töissä koska tykkäsi siitä. Olisi voinut jäädä kotiinkin. Molemmat olivat ahkeria, mutta eri asioissa ja heillä on eri kiinnostuksen kohteet. Ei
Isäsi on pulassa, jos äitisi kuolee ennen häntä. Eihän hän osaa edes ruokaa valmistaa tai pestä pyykkiä.
Aloittajan olisi kannattanut ennemmin kysyä kodinhoitajaa kuin piikaa.
Nykyään aika suuri osa avioliitoista päättyy eroon. Jos on ollut avioehto ja nainen on elänyt miehen rahoilla kotona niin hän tippuu eron tullessa täysin tyhjän päälle. Ei säästäjä, ei eläkekertymää, eikä työkokemusta että saisi helposti töitä.Olettaisin että juuri tuo tilanne mitä jos erotaan tai mies kuolee nuorena niin miten selvitä sitten ovat suuria syitä siihen miksi moni ei halua jäädä pelkästään kotiin. Tai sitten miehellä pitää oikeasti olla varaa maksaa naiselle rahaa jemmaan.
Toki ilkeällä miehelle se on etu jos nainen on hänestä riippuvainen. Voi rauhassa tehdä mitä haluaa esim pettää/lyödä jne koska nainen ei uskalla lähteä kun ei ole rahaa.
Salaisuus: sellaisia ei ole koskaan ollutkaan. Voit kyllä hankkia itsellesi kodinhoitajan ihan maksamalla mutta älä luule sitä rakkaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkäisin todella kodin hengettären roolista. Olen hyvä kokki, tykkään pitää kodin siistinä ja kauniina, huolehdin mielelläni meidän molempien vaatteet, pidän lapsista. Mutta tuo kaikki on mahdotonta jaksaa tehdä työpäivän jälkeen. Jotta voisi jäädä kotiin, miehen pitäisi olla valmis maksamaan minulle eläkettä ja kompensoimaan tulonmenetykset minulle avioeron sattuessa. Tällaisia miehiä on vähän, ja lähipiirin varoittavien esimerkkien takia olen oppinut varovaiseksi. Hyvin moni mies odottaa naisen uhraavan uransa jotta mies saa tienata rahaa pelkästään itselleen.
Siksi kannatta mennä avioliittoon jolloin omaisuus jakautuu.
Juuri tähän ne mainitsemani varoittavat esimerkit liittyvät. Tiedän naisia, jotka ovat luopuneet omasta urasta, koska pitävät kodin hengettären roolista ja ovat kuvitelleet että taloudellinen tulevaisuus on turvattu avioliiton kautta. Se ei kuitenkaan mene niin. Juuri tällä hetkellä seuraan setäni elämää, joka jätti kotiäitinä olleen vaimonsa ja taistelee nyt kynsin hampain ettei ex-vaimo saisi penniäkään hänen rahoistaan. Hän on valmis vaikka hävittämään rahaa jotta niitä ei menisi ex-vaimolle, joka on täysin tyhjän päällä. Miehen mielestä exällä ei olisi mitään oikeutta miehen tienaamiin rahoihin, vaan ex on ahne lokki, joka yrittää "viedä" häneltä rahaa. Mies ei käsitä ollenkaan, ettei hän olisi voinut noita rahoja tienata, jos olisi joutunut itse hoitamaan lapsiaan.
Tällaisten esimerkkien vuoksi en uskalla tämänkaltaiseen suhteeseen edes avioliitossa, vaikka ajatuksena se olisi juuri sitä mitä luonnostani haluaisin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan olisi kannattanut ennemmin kysyä kodinhoitajaa kuin piikaa.
Nykyään aika suuri osa avioliitoista päättyy eroon. Jos on ollut avioehto ja nainen on elänyt miehen rahoilla kotona niin hän tippuu eron tullessa täysin tyhjän päälle. Ei säästäjä, ei eläkekertymää, eikä työkokemusta että saisi helposti töitä.Olettaisin että juuri tuo tilanne mitä jos erotaan tai mies kuolee nuorena niin miten selvitä sitten ovat suuria syitä siihen miksi moni ei halua jäädä pelkästään kotiin. Tai sitten miehellä pitää oikeasti olla varaa maksaa naiselle rahaa jemmaan.
Toki ilkeällä miehelle se on etu jos nainen on hänestä riippuvainen. Voi rauhassa tehdä mitä haluaa esim pettää/lyödä jne koska nainen ei uskalla lähteä kun ei ole rahaa.
Ensin on eletty vuosikaudet miehen rahoilla ja sitten vielä päälle kehdataan vinkua, kuinka joku siivoojan pseudoura jäi.
Ne oli niitä aikoja kun naiset olivat hanskan ja hellan välissä. Tosin nukyinen kulttuurivaihto Suomessa voi tuoda ilmiön takaisin.
He ovat kuolleet jo.