Deittailusta: Mihin ovat kadonneet piika-tyyppiset naiset?
Eli sellaiset kodin hengettäret, joille kotityöt ovat voittopuolisesti ILOINEN asia, ja myöskin jossain määrin elämän sisältö. Muistelen että vielä 90-luvulla oli tätä naistyyppiä, joka hoisi kodin ja mies sittren kodin ulkopuoliset asiat. Nykyään tuntuu olevan vain kahta naistyyppiä markkinoilla - uranaista ja sellaista, joka ei viitsi tehdä muuta kuin selata älypuhelinta.
Kommentit (262)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haikailet sitä perinteistä naista. Olet siis itse perinteinen mies, joka tuo vaimolleen palkkapussinsa.
Onko tämä tosiaan kaikista naisista jotenkin vastenmielistä?
Ketjun viesteistä ja peukutuksista päätellen; on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haikailet sitä perinteistä naista. Olet siis itse perinteinen mies, joka tuo vaimolleen palkkapussinsa.
Perinteistä, 50-luvun jenkkileffoissa kuvattua naista. Jotka hekin todellisuudessa vihasivat elämäänsä. Suomessa tuollaista ei ole edes ikinä ollut.
Ihmiset ovat niin tietämättömiä että kauhistuttaa.
Kokeile niin voi mieli muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisista ei ole enää perusaskareita suorittamaan. Minä olen sitä mieltä, ettei pidä vanhanaikaisesti ajatella olevan naisten ja miesten töitä. Minä säännöllisesti imuroin ja pesen pyykkiä. Taannoin olin jättänyt naiselle lapun, että voisitko vaihtaa autoon jarrupalat. Työkalutkin olin valmiiksi vienyt auton viereen. No, sepä jäi tekemättä. Sitten ihmetellään, että miehillä loppuu motivaatio kotitöihin.
Minä varasin autolle katsastusajan ja lähdin sitten viemään auton sinne. Ennen lähtöä pyysin miestä neulomaan lapselle villasukat, etsin jopa puikot ja langan valmiiksi. No, sepä jäi tekemättä. Sitten ihmetellään, että naisilla loppuu motivaatio kotitöihin.
Totta. Naisten ei pitäisi ajaa autoa lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mies ei käy töissä, joten naisen on pakko tehdä uraa että pystyy elättämään perheen.
Joo kaikilla työpaikoilla on ainoastaan naisia. Hohhoijaa taas...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailta kannattaa ottaa vaimo.
No kerropa missä piikoja myydään? Yksikään järkevä nainen ei tuollaiseen suostu. Missään.
Tulkkaatte väärin aloituksen.Ei hän mitään orjaa tarkoita, piikatyyppinen ,joka laittaa päivällisen ,mutta ei ole pakko.
Et taida ymmärtää mitä "piika" tarkoittaa. Piiat pistettiin raatamaan pientä palkkaa vastaan aamusta iltaan, nöyristellä piti kaikkia ja pahimmassa tapauksessa talin isäntä kävi yövieraissa ja pisti paksuksi.
Tämä on siis feministien näkemys historiasta. värikynää kuluu ja kovaa.
-nainen ja humanisti tieteiden maisteri pääaineena historia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisista ei ole enää perusaskareita suorittamaan. Minä olen sitä mieltä, ettei pidä vanhanaikaisesti ajatella olevan naisten ja miesten töitä. Minä säännöllisesti imuroin ja pesen pyykkiä. Taannoin olin jättänyt naiselle lapun, että voisitko vaihtaa autoon jarrupalat. Työkalutkin olin valmiiksi vienyt auton viereen. No, sepä jäi tekemättä. Sitten ihmetellään, että miehillä loppuu motivaatio kotitöihin.
Teillä autoa rassataan joka päivä kuten kotiakin? Olisiko aika vaihtaa auto vähemmän huoltoa vaativaan malliin, kun autonrassaukselta et jaksa edes vaatteitasi pestä ja ruokaa laittaa.
Harvemmin rassataan ja sen suuremmalla syyllä nainen voisi vaivautua asian tekemään, kun ei tarvi edes usein tehdä.
Tuota varten on autokor
Siellä miehet painaa pitkää päivää toivoen jospa kotona olisi lämmin ateria valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Mistä aina löytyy miehiä, jotka etsivät naisista ilmaisia orjia?
Vielä enemmän on miehiä jotka etsii kotivaimoa/kotiäitiä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluan kotipiika- miehen: siivoaa, kukkaa, pyykkiä, leipoo ja laittaa ruokaa. Kun tulen töistä, niin kotona odottaa siisti, puhdas koti ja mies, ja kotiruoka. Öisin mies sitten tarjoaa vähintään 3 kirkuvaa orgasmia minulle.
Miksi tälläisiä miehiä ei enää ole? Tsi ei siis koskaan ole ollutkaan?
Johtuu evoluutiosta. Se on myös luonut naisen ihmettelemään luonnonlakeja eikä koskaan ymmärtämään niitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin tulla. 9 vuotta kotiäidin kokemuksella. Koti pysyy tiptop, ruoka on hyvää ja lapsi on hyvin kasvatettu. Palkkapyyntöni on vähintään 2500€/kk ja täyshoito siihen päälle, se tuskin on sulle ongelma?
9 vuoteen et ole kuullut mitä avio-oikeuteen kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkäisin todella kodin hengettären roolista. Olen hyvä kokki, tykkään pitää kodin siistinä ja kauniina, huolehdin mielelläni meidän molempien vaatteet, pidän lapsista. Mutta tuo kaikki on mahdotonta jaksaa tehdä työpäivän jälkeen. Jotta voisi jäädä kotiin, miehen pitäisi olla valmis maksamaan minulle eläkettä ja kompensoimaan tulonmenetykset minulle avioeron sattuessa. Tällaisia miehiä on vähän, ja lähipiirin varoittavien esimerkkien takia olen oppinut varovaiseksi. Hyvin moni mies odottaa naisen uhraavan uransa jotta mies saa tienata rahaa pelkästään itselleen.
Siksi kannatta mennä avioliittoon jolloin omaisuus jakautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei ole ollut sellaisia naisia, joiden mielestä kotityöt olisivat iloinen asia. Kotityöt ovat AINA OLLEET PAKOLLINEN PAHA!
Miten asiaan auttaa se että mennään vielä palkkatöihin?
Se auttaisi, että valtio maksaisi kotiäideille kohtuullista palkkaa eläkekertymineen ja palkallisine lomineen. Sitä päivää odotellessa.
Mies antaa sinulle puolet omaisuudesta mikä kertyy joka päivä kun vääntää töitä ajatuksena jospa vaimo saisi vaikka joululahjaksi timantti korun tai jotain kivaa ja tässä taas itketään valtiota apuun!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä tykkään tietyistä kotitöistä. Esimerkiksi leipominen on tosi kivaa, melkein joka kerta leipaisen jotain leipää kun lämmitetään meidän leivinuunia. Ei se silti tarkoita että haluaisin tehdä ihan kaiken kotona. Varsinkin kun tienaan enemmän kuin mieheni vaikka tehdään samoja hommia.
Te tienaatte. Olette samaa ruokataloutta. Puolet tienaamastasi on miehesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voin tulla. 9 vuotta kotiäidin kokemuksella. Koti pysyy tiptop, ruoka on hyvää ja lapsi on hyvin kasvatettu. Palkkapyyntöni on vähintään 2500€/kk ja täyshoito siihen päälle, se tuskin on sulle ongelma?
Niin ja muista maksaa myös eläkemaksut. Tuo hinta on netto.
Kuulostaa hyvälle, voisin lähteä tähän.
Ja ymmärräthän mies että ruokakulut eivät mene palkasta vaan kaupassa on tili tai jokin muu ratkaisu jolla hoidat. Jonka lisäksi tietty hoidat lainan lyhennykset ynnä muut kodin kulut.
Kummasti kelkka kääntyi tässä ketjussa. Ehkä vihdoinkin mammat tajusi että rahaa saa tekemällä oman osuuden ihan kotona.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kotityöt eivät ole elämän sisältö miehille? No, samasta syystä ne eivät ole sitä naisillekaan. Tuota toivomaasi naistyyppiä ei ole koskaan ollut olemassa - edes silloin haikailemallasi 90-luvulla (jolloin muuten valtaosa naisista kävi töissä).
Oli vielä 1960-luvulla syntyneissä. Minun siskoni taitaa olla yksi viimeisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä aina löytyy miehiä, jotka etsivät naisista ilmaisia orjia?
Vielä enemmän on miehiä jotka etsii kotivaimoa/kotiäitiä.
Kaikista eniten on naisia jotka olettavat kaikkien miesten olevan edellämainitun kaltaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9 vuoteen et ole kuullut mitä avio-oikeuteen kuuluu.
Avio-oikeus on voimassa vasta silloin, kun tulee ero tai puoliso kuolee. Ei mitään merkitystä avioliiton aikana, eikä varsinkaan avoliiton.
Selitys on yksinkertainen. Kodinhengettäret ovat jo varattuja. Jäljelle on vain left overeita ja yh:ta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei ole ollut sellaisia naisia, joiden mielestä kotityöt olisivat iloinen asia. Kotityöt ovat AINA OLLEET PAKOLLINEN PAHA!
Miten asiaan auttaa se että mennään vielä palkkatöihin?
Se auttaisi, että valtio maksaisi kotiäideille kohtuullista palkkaa eläkekertymineen ja palkallisine lomineen. Sitä päivää odotellessa.
Mies antaa sinulle puolet omaisuudesta mikä kertyy joka päivä kun vääntää töitä ajatuksena jospa vaimo saisi vaikka joululahjaksi timantti korun tai jotain kivaa ja tässä taas itketään valtiota apuun!
Mistä omaisuudesta? Siitä autonromustako - kiitos vaan, hankin mieluummin oman.
Varsinkin kun naiset lukee ne kotityöt maataloudessa erilliseksi työksi. Lisäksi naiset rakasti tuota homma kunnes tuli seksuaalimoraalinvallankumous ja boomerit.