Deittailusta: Mihin ovat kadonneet piika-tyyppiset naiset?
Eli sellaiset kodin hengettäret, joille kotityöt ovat voittopuolisesti ILOINEN asia, ja myöskin jossain määrin elämän sisältö. Muistelen että vielä 90-luvulla oli tätä naistyyppiä, joka hoisi kodin ja mies sittren kodin ulkopuoliset asiat. Nykyään tuntuu olevan vain kahta naistyyppiä markkinoilla - uranaista ja sellaista, joka ei viitsi tehdä muuta kuin selata älypuhelinta.
Kommentit (262)
Vierailija kirjoitti:
Kotityöt kunniaan! Jos nainen suostuisi yksinänsä käymään töissä, niin suostuisin jämähtämään kotiin laittamaan ruoat, siivoamaan ja pyykkäämään yhteisen tuon kodin eteen. Vosin luututa ne lattiat sekä kuskata mattoja ulos ja sisälle joka perkeleen päivä. Saa vaikka laatia tehtävälistan keltaiselle post-it-lapulle jääkaapin oveen. Nimittäin siinä määrin ankarasti vituttaa käydä töissä, että linnoittautuminen kotiin ja kaikenlaiset kotityöt, jopa sukkien parsiminen, ovat jo nyt terapiaa. Toki kustannuksista jouduttaisiin neuvottelemaan, koska tulotasoni romahtaisi. M
Ei susta kotimieheksi olisi, jos vaimon pitäis työlistat tehdä. Kunnon kotimies tietäis vaimon tarpeet ja mieltymykset: millainen ruokavalio vaimolla on ja mikä tarvittaessa optimoi pitkää päivää tekevän vaimokullan vireystilan, mitä tarvii kulloinkin työmatkalle mukaan, miten mitkäkin vaatteet pestään ja mitkä peseteteään pesulassa, miten haluaa kodin siivottavan jne. Semmoista hovimestarin hommaa ja lisäksi palveluksia myös makuuhuoneen puolella.
Vierailija kirjoitti:
Muistelen että vielä 90-luvulla oli tätä naistyyppiä, joka hoisi kodin ja mies sittren kodin ulkopuoliset asiat.
No oletettavasti tässä on ihan ikä tapahtunut. Silloin 90-luvulla olit nuori ja fresh, ja nuoria naisia kiinnosti vielä piikoakin sulle? Suhteen funktio oli myös eri?
Nyt olet vanhaksi tullut ja eronnut heebo Tinderissä, eikä nuita nuoria piikoja enää ole tarjolla? Siitä vaan Aasiaan sitten bro. Yksi keski-ikäinen tuttavanainen löysi eron jälkeen uuden miehen jonka kanssa elää kodinhengettären elämää, mutta se mies on varakas ja ne urheilee ja matkustelee yhdessä jne eli ei se nainen mikään vaatimaton piika ole, vaan sellainen edustusrouva joka pitää kodin edustuskunnossa ja järjestää illalliset yms. Vaatimattomat piiat on vielä nuoria ja kasvattelee perhettä jonkun reippaan nuoren miehen rinnalla parhaillaan. Parikymppisellä veljelläni on noin, että hän tienaa ja on ostanut talot ja autot ym
Niin, pitää olla sellainen mies, joka houkuttelee perinteisiä naisia, tässä edellä se oli hyvin kuvattu. Miehen tulee olla valmis siihen perinteisen miehen rooliin, jos kodinhengetärnaista mielii. Se ei ole vaan rahan tuomista taloon, vaan vastuuta kantava ja naisellista naista arvostava asenne. Koko paketti.
Vierailija kirjoitti:
Kotityöt kunniaan! Jos nainen suostuisi yksinänsä käymään töissä, niin suostuisin jämähtämään kotiin laittamaan ruoat, siivoamaan ja pyykkäämään yhteisen tuon kodin eteen. Vosin luututa ne lattiat sekä kuskata mattoja ulos ja sisälle joka perkeleen päivä. Saa vaikka laatia tehtävälistan keltaiselle post-it-lapulle jääkaapin oveen. Nimittäin siinä määrin ankarasti vituttaa käydä töissä, että linnoittautuminen kotiin ja kaikenlaiset kotityöt, jopa sukkien parsiminen, ovat jo nyt terapiaa. Toki kustannuksista jouduttaisiin neuvottelemaan, koska tulotasoni romahtaisi. M
Ehei, ei vaimo rupea sinua manageeraamaan, tee itse myös ne metatyöt. Ohjenuora on, että pidät kodin siistinä ja ajoitat kotityöt niin, että ruoka on valmis, kun vaimo tulee töistä. Kyllä sinä opit, milloin pitää pestä ikkunat ja milloin matot, milloin vaihdetaan petivaatteet ja milloin pestään uuni. Jos teillä on lapsia, niin niiden hoitaminen jää myös sinun vastuulle.
Vierailija kirjoitti:
Nainen saa olla kyllä mieluiten nykyaikainen ja itsenäinen, eli omat rahat kummallakin ja niiden käyttöoikeus. Myöskään työttömyys ei haittaisi. Nainen voisi pitää itsellään työttömyyskorvauksensa minun maksaessa asumiskulut. Jos molemmat kävisivät töissä (optimi tilanne), asumiskulut olisi luonnollisesti puolitetut.
AP
Sinun pitää maksaa kaikki kulut eikä vain asumiskuluja. Muuten sinulla ei ole mitään annettavaa piiallesi vastineeksi.
Mehän ollaan kotona, sen oman miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan olisi kannattanut ennemmin kysyä kodinhoitajaa kuin piikaa.
Nykyään aika suuri osa avioliitoista päättyy eroon. Jos on ollut avioehto ja nainen on elänyt miehen rahoilla kotona niin hän tippuu eron tullessa täysin tyhjän päälle. Ei säästäjä, ei eläkekertymää, eikä työkokemusta että saisi helposti töitä.Olettaisin että juuri tuo tilanne mitä jos erotaan tai mies kuolee nuorena niin miten selvitä sitten ovat suuria syitä siihen miksi moni ei halua jäädä pelkästään kotiin. Tai sitten miehellä pitää oikeasti olla varaa maksaa naiselle rahaa jemmaan.
Toki ilkeällä miehelle se on etu jos nainen on hänestä riippuvainen. Voi rauhassa tehdä mitä haluaa esim pettää/lyödä jne koska nainen ei uskalla lähteä kun ei ole rahaa.
Ensin on eletty vuosikaudet miehen rahoilla ja sitten vielä päälle kehdataan vinkua, kuin
Aloittajahan nimenomaan etsii naista, joka jää kotiin ja jonka elämän hän haluaa kustantaa. Ei siinä erovaiheessa miehen passaa valittaa, että nainen on elänyt hänen rahoillaan. Nainen teki, mitä mies halusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei ole ollut sellaisia naisia, joiden mielestä kotityöt olisivat iloinen asia. Kotityöt ovat AINA OLLEET PAKOLLINEN PAHA!
Miten asiaan auttaa se että mennään vielä palkkatöihin?
Se auttaisi, että valtio maksaisi kotiäideille kohtuullista palkkaa eläkekertymineen ja palkallisine lomineen. Sitä päivää odotellessa.
Mies antaa sinulle puolet omaisuudesta mikä kertyy joka päivä kun vääntää töitä ajatuksena jospa vaimo saisi vaikka joululahjaksi timantti korun tai jotain kivaa ja tässä taas itketään valtiota apuun!
Ostatko sinä vaimollesi timanttikoruja lahjaksi? Eipä ole minulla noin, mutta enpä koruja käytäkään. Olen hankkinu
Missä sinun timantti korut? Mitä ostit miehellesi? Vai harjoitatko taloudellista väkivaltaa ja alistamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisista ei ole enää perusaskareita suorittamaan. Minä olen sitä mieltä, ettei pidä vanhanaikaisesti ajatella olevan naisten ja miesten töitä. Minä säännöllisesti imuroin ja pesen pyykkiä. Taannoin olin jättänyt naiselle lapun, että voisitko vaihtaa autoon jarrupalat. Työkalutkin olin valmiiksi vienyt auton viereen. No, sepä jäi tekemättä. Sitten ihmetellään, että miehillä loppuu motivaatio kotitöihin.
Minä varasin autolle katsastusajan ja lähdin sitten viemään auton sinne. Ennen lähtöä pyysin miestä neulomaan lapselle villasukat, etsin jopa puikot ja langan valmiiksi. No, sepä jäi tekemättä. Sitten ihmetellään, että naisilla loppuu motivaatio kotitöihin.
Totta. Naisten ei pitäisi ajaa autoa lainkaan.
Mies voi heittää sinut kaupoille. Jos on tarve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voin tulla. 9 vuotta kotiäidin kokemuksella. Koti pysyy tiptop, ruoka on hyvää ja lapsi on hyvin kasvatettu. Palkkapyyntöni on vähintään 2500€/kk ja täyshoito siihen päälle, se tuskin on sulle ongelma?
Niin ja muista maksaa myös eläkemaksut. Tuo hinta on netto.
Kuulostaa hyvälle, voisin lähteä tähän.
Ja ymmärräthän mies että ruokakulut eivät mene palkasta vaan kaupassa on tili tai jokin muu ratkaisu jolla hoidat. Jonka lisäksi tietty hoidat lainan lyhennykset ynnä muut kodin kulut.
Kummasti kelkka kääntyi tässä ketjussa. Ehkä vihdoinkin mammat tajusi että rahaa saa tekemällä oman osuuden ihan kotona.
Sinulla ei ole a
Miksi naiset vastustaa tätä? Nyt kaikki miehet ja naiset rinta rinnan muuttamaan yhteiskuntaa paremmaksi. Se on Liberalismia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 70-vuotias äitini juuri eilen sanoi että on aina tykännyt kodin siivoamisesta ja kauniiksi laittamisesta, leipomisesta ja muusta ruoanlaitosta yms. Ei ole pakotettuna tehnyt vasn omasta halusta. Tykkäsi myös lapsista ja niiden hoidosta. Kävi myös töissä. Mutta kasvoikin aikana ennen feminismiä, joka uskottelee naisille että sellainen on heidän orjuutusta tms.
Nykyajan nainen lähtee ovet paukkuen kun kotityöt otetaan puheeksi.
Ei vaan mies. Miehet suuttuu, jos niille sanoo, että siivoa nyt edes omat sotkusi. Naiset ne kotityöt joutuvat tekemään lähes poikkeuksetta.
Parisuhteessa ne sotkut on yhteisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin tulla. 9 vuotta kotiäidin kokemuksella. Koti pysyy tiptop, ruoka on hyvää ja lapsi on hyvin kasvatettu. Palkkapyyntöni on vähintään 2500€/kk ja täyshoito siihen päälle, se tuskin on sulle ongelma?
eli olet uranainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 70-vuotias äitini juuri eilen sanoi että on aina tykännyt kodin siivoamisesta ja kauniiksi laittamisesta, leipomisesta ja muusta ruoanlaitosta yms. Ei ole pakotettuna tehnyt vasn omasta halusta. Tykkäsi myös lapsista ja niiden hoidosta. Kävi myös töissä. Mutta kasvoikin aikana ennen feminismiä, joka uskottelee naisille että sellainen on heidän orjuutusta tms.
Miksei isäsi tienannut niin paljon, että äitisi olisi voinut jäädä kokonaan kotiin? Äitisi on ollut ahkera, ylsikö isäsi samaan?
Kyllä isä tienasikin paljon paremmin ja suurimmaksi osaksi elätti perheen. Oli korkeasti koulutettu. Äitiä ei koulut paljon kiinnostaneet. Äiti kävi töissä koska tykkäsi siitä. Olisi voinut jäädä kotiinkin. Molemmat olivat ahkeria, mutta eri a
siksi otetaan uusi vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan olisi kannattanut ennemmin kysyä kodinhoitajaa kuin piikaa.
Nykyään aika suuri osa avioliitoista päättyy eroon. Jos on ollut avioehto ja nainen on elänyt miehen rahoilla kotona niin hän tippuu eron tullessa täysin tyhjän päälle. Ei säästäjä, ei eläkekertymää, eikä työkokemusta että saisi helposti töitä.Olettaisin että juuri tuo tilanne mitä jos erotaan tai mies kuolee nuorena niin miten selvitä sitten ovat suuria syitä siihen miksi moni ei halua jäädä pelkästään kotiin. Tai sitten miehellä pitää oikeasti olla varaa maksaa naiselle rahaa jemmaan.
Toki ilkeällä miehelle se on etu jos nainen on hänestä riippuvainen. Voi rauhassa tehdä mitä haluaa esim pettää/lyödä jne koska nainen ei uskalla lähteä kun ei ole rahaa.
On myös heitä jotka on sinkkuja ja ei maksa vuokraa ja jäävät asunnottomiksi. Idiotismia on monenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja muista maksaa myös eläkemaksut. Tuo hinta on netto.
Netto :D
Yritä uudelleen ei se ihan noin toimi.
Pitäähän verot maksaa, hyvänen aika. Pimeästä työstä jää kiinni.
Joo kyllä uranaiset tietää.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea ketjua vaan vastaan. Piika en ole, mutta kodinhengetär vahvasti. Ei ollut vaikeaa löytää miestä, mutta vaikeaa oli löytää sellainen, joka hoitaa sitten oman tonttinsa eli talouden ja tulevaisuuden turvaamisen. Lopulta löysin ja olen tyytyväinen. Saan hoitaa kotia ja suurin päänvaiva on, että mitä ruokaa laitan.
Tänä päivänä on kahdenlaisia miehiä. Heitä jotka haluaa pitää huolta kodin hengettärestä ja sitten on panomiehiä. jostain syystä jälkimmäiset vain kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisista ei ole enää perusaskareita suorittamaan. Minä olen sitä mieltä, ettei pidä vanhanaikaisesti ajatella olevan naisten ja miesten töitä. Minä säännöllisesti imuroin ja pesen pyykkiä. Taannoin olin jättänyt naiselle lapun, että voisitko vaihtaa autoon jarrupalat. Työkalutkin olin valmiiksi vienyt auton viereen. No, sepä jäi tekemättä. Sitten ihmetellään, että miehillä loppuu motivaatio kotitöihin.
Minä varasin autolle katsastusajan ja lähdin sitten viemään auton sinne. Ennen lähtöä pyysin miestä neulomaan lapselle villasukat, etsin jopa puikot ja langan valmiiksi. No, sepä jäi tekemättä. Sitten ihmetellään, että naisilla loppuu motivaatio kotitöihin.
Sen sijaan olisi mies voinut hoitaa auton ja sinä olisit voinut hoitaa omat neulomiset ja kaikki olisi tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkäisin todella kodin hengettären roolista. Olen hyvä kokki, tykkään pitää kodin siistinä ja kauniina, huolehdin mielelläni meidän molempien vaatteet, pidän lapsista. Mutta tuo kaikki on mahdotonta jaksaa tehdä työpäivän jälkeen. Jotta voisi jäädä kotiin, miehen pitäisi olla valmis maksamaan minulle eläkettä ja kompensoimaan tulonmenetykset minulle avioeron sattuessa. Tällaisia miehiä on vähän, ja lähipiirin varoittavien esimerkkien takia olen oppinut varovaiseksi. Hyvin moni mies odottaa naisen uhraavan uransa jotta mies saa tienata rahaa pelkästään itselleen.
Eli raha on tärkeintä. Keneltä pyydät rahat kun viet roskat ulos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei ole ollut sellaisia naisia, joiden mielestä kotityöt olisivat iloinen asia. Kotityöt ovat AINA OLLEET PAKOLLINEN PAHA!
Miten asiaan auttaa se että mennään vielä palkkatöihin?
Se auttaisi, että valtio maksaisi kotiäideille kohtuullista palkkaa eläkekertymineen ja palkallisine lomineen. Sitä päivää odotellessa.
Mies antaa sinulle puolet omaisuudesta mikä kertyy joka päivä kun vääntää töitä ajatuksena jospa vaimo saisi vaikka joululahjaksi timantti korun tai jotain kivaa ja tässä taas itketään valtiota apuun!
Mistä omaisuudesta? Siitä autonromustako - kiitos vaan, hankin mieluummin oman.
se voidaan reaalisoida. hanki ihmeessä oma omaisuus. mies saa siitä sitten puolet. tietenkin jos haluat paremman tulon ota parempi mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haikailet sitä perinteistä naista. Olet siis itse perinteinen mies, joka tuo vaimolleen palkkapussinsa.
Perinteistä, 50-luvun jenkkileffoissa kuvattua naista. Jotka hekin todellisuudessa vihasivat elämäänsä. Suomessa tuollaista ei ole edes ikinä ollut.
Ihmiset ovat niin tietämättömiä että kauhistuttaa.
Varsinkin kun naiset lukee ne kotityöt maataloudessa erilliseksi työksi. Lisäksi naiset rakasti tuota homma kunnes tuli seksuaalimoraalinvallankumous ja boomerit.
Eivät ole rakastaneet. Ei ollut muuta vaihtoehtoa. Naisten oli pakko mennä naimisiin, jos mieli saada elannon. Naisten palkka oli jopa samassa työssä, kuin mitä mies teki , pienempi, kuin miehen. Naisten piti käydä palkkatöissä, tehdä sen jälkee
Nyt naisen on pakko mennä töihin jotta saa elannon. Työ on vielä raskaampaa kuin siivota ja kokata 2 tuntia päivässä.
Nainen ei palvellut miestä sängyssä väite haisee miesvihalta. Kyllä aviomiehen avio velvollisuuksiin kuului pitää vaimo onnellisena.
Sellaisista kulttuureista, joissa tasa-arvoa ei tunneta, löytyy kaipaamasi kaltaisia naisia. Eivät hekään oikeasti sellaisia ole, mutta suostuvat rahaa vastaan esittämään. Vastapalveluksi haluavat täyden ylöspidon.