Deittailusta: Mihin ovat kadonneet piika-tyyppiset naiset?
Eli sellaiset kodin hengettäret, joille kotityöt ovat voittopuolisesti ILOINEN asia, ja myöskin jossain määrin elämän sisältö. Muistelen että vielä 90-luvulla oli tätä naistyyppiä, joka hoisi kodin ja mies sittren kodin ulkopuoliset asiat. Nykyään tuntuu olevan vain kahta naistyyppiä markkinoilla - uranaista ja sellaista, joka ei viitsi tehdä muuta kuin selata älypuhelinta.
Kommentit (262)
Vierailija kirjoitti:
On noita edelleenkin jonkin verran. Yksi 18 v typykkä äskettäin pyysi minua laittamaan tämän paksuksi, ja halusi ryhtyä kotiäidiksi ja palvelijaksi minulle. Olen tosissani. Tosin en tiedä, oliko tuo vain ohimenevä ajatus. M32
Se oli pelkkää päiväunta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisista ei ole enää perusaskareita suorittamaan. Minä olen sitä mieltä, ettei pidä vanhanaikaisesti ajatella olevan naisten ja miesten töitä. Minä säännöllisesti imuroin ja pesen pyykkiä. Taannoin olin jättänyt naiselle lapun, että voisitko vaihtaa autoon jarrupalat. Työkalutkin olin valmiiksi vienyt auton viereen. No, sepä jäi tekemättä. Sitten ihmetellään, että miehillä loppuu motivaatio kotitöihin.
Teillä autoa rassataan joka päivä kuten kotiakin? Olisiko aika vaihtaa auto vähemmän huoltoa vaativaan malliin, kun autonrassaukselta et jaksa edes vaatteitasi pestä ja ruokaa laittaa.
Harvemmin rassataan ja sen suuremmalla syyllä nainen voisi vaivautua asian tekemään, kun ei tarvi edes usein tehdä.
Eli jonkun harvinaisen pikkuhomman vuoksi sun hihat paloi? Jos vaimo olisi laittanut sulle lapun pestä lieden takaosa ja olisit jättänyt sen tekemättä, olisiko vaimosi vapaa kaikista kotitöistä hamaa tappiin asti, kun moti meni?
Mä voin tulla. 9 vuotta kotiäidin kokemuksella. Koti pysyy tiptop, ruoka on hyvää ja lapsi on hyvin kasvatettu. Palkkapyyntöni on vähintään 2500€/kk ja täyshoito siihen päälle, se tuskin on sulle ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Mä voin tulla. 9 vuotta kotiäidin kokemuksella. Koti pysyy tiptop, ruoka on hyvää ja lapsi on hyvin kasvatettu. Palkkapyyntöni on vähintään 2500€/kk ja täyshoito siihen päälle, se tuskin on sulle ongelma?
Niin ja muista maksaa myös eläkemaksut. Tuo hinta on netto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvälle, voisin lähteä tähän.
Ja ymmärräthän mies että ruokakulut eivät mene palkasta vaan kaupassa on tili tai jokin muu ratkaisu jolla hoidat. Jonka lisäksi tietty hoidat lainan lyhennykset ynnä muut kodin kulut.
En jaksanut lukea ketjua vaan vastaan. Piika en ole, mutta kodinhengetär vahvasti. Ei ollut vaikeaa löytää miestä, mutta vaikeaa oli löytää sellainen, joka hoitaa sitten oman tonttinsa eli talouden ja tulevaisuuden turvaamisen. Lopulta löysin ja olen tyytyväinen. Saan hoitaa kotia ja suurin päänvaiva on, että mitä ruokaa laitan.
Vastaaja 67 lisää, että työnjako on meillä tiukka. En koske sormellakaan kodin ulkopuolisiin asioihin ja mies kyllä esim. leikkaa nurmikon tai kolaa pihan aivan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei ole ollut sellaisia naisia, joiden mielestä kotityöt olisivat iloinen asia. Kotityöt ovat AINA OLLEET PAKOLLINEN PAHA!
Miten asiaan auttaa se että mennään vielä palkkatöihin?
Se auttaisi, että valtio maksaisi kotiäideille kohtuullista palkkaa eläkekertymineen ja palkallisine lomineen. Sitä päivää odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisista ei ole enää perusaskareita suorittamaan. Minä olen sitä mieltä, ettei pidä vanhanaikaisesti ajatella olevan naisten ja miesten töitä. Minä säännöllisesti imuroin ja pesen pyykkiä. Taannoin olin jättänyt naiselle lapun, että voisitko vaihtaa autoon jarrupalat. Työkalutkin olin valmiiksi vienyt auton viereen. No, sepä jäi tekemättä. Sitten ihmetellään, että miehillä loppuu motivaatio kotitöihin.
Teillä autoa rassataan joka päivä kuten kotiakin? Olisiko aika vaihtaa auto vähemmän huoltoa vaativaan malliin, kun autonrassaukselta et jaksa edes vaatteitasi pestä ja ruokaa laittaa.
Harvemmin rassataan ja sen suuremmalla syyllä nainen voisi vaivautua asian tekemään, kun ei tarvi edes usein tehdä.
Tuota varten on autokorjaamot. Ei omakaan mies tee autoremppaa tuossa kerrostalon parkkipaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netto :D
Yritä uudelleen ei se ihan noin toimi.
Vierailija kirjoitti:
Minä varasin autolle katsastusajan ja lähdin sitten viemään auton sinne. Ennen lähtöä pyysin miestä neulomaan lapselle villasukat, etsin jopa puikot ja langan valmiiksi. No, sepä jäi tekemättä. Sitten ihmetellään, että naisilla loppuu motivaatio kotitöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netto :D
Yritä uudelleen ei se ihan noin toimi.
Pitäähän verot maksaa, hyvänen aika. Pimeästä työstä jää kiinni.
Kyllä mä tykkään tietyistä kotitöistä. Esimerkiksi leipominen on tosi kivaa, melkein joka kerta leipaisen jotain leipää kun lämmitetään meidän leivinuunia. Ei se silti tarkoita että haluaisin tehdä ihan kaiken kotona. Varsinkin kun tienaan enemmän kuin mieheni vaikka tehdään samoja hommia.
Mistä aina löytyy miehiä, jotka etsivät naisista ilmaisia orjia?
Mä tykkäisin todella kodin hengettären roolista. Olen hyvä kokki, tykkään pitää kodin siistinä ja kauniina, huolehdin mielelläni meidän molempien vaatteet, pidän lapsista. Mutta tuo kaikki on mahdotonta jaksaa tehdä työpäivän jälkeen. Jotta voisi jäädä kotiin, miehen pitäisi olla valmis maksamaan minulle eläkettä ja kompensoimaan tulonmenetykset minulle avioeron sattuessa. Tällaisia miehiä on vähän, ja lähipiirin varoittavien esimerkkien takia olen oppinut varovaiseksi. Hyvin moni mies odottaa naisen uhraavan uransa jotta mies saa tienata rahaa pelkästään itselleen.
Ja entäs ne renki tyyppiset miehet joilta kävi kaikki hommat tosta vaan?
Hyvät naurut sain aloituksesta, kiitos siitä.
Tällä palstalla kyllä aina haukutaan naisia, joilla on esim. liian kovat siivouskriteerit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei ole ollut sellaisia naisia, joiden mielestä kotityöt olisivat iloinen asia. Kotityöt ovat AINA OLLEET PAKOLLINEN PAHA!
Miten asiaan auttaa se että mennään vielä palkkatöihin?
No auttaahan se paljon. Kotitöitä on vähemmän, kun lapset saavat hoitopaikassa ruuan, ja siellä myös hoituu tiskit. Vain iltaruoka jää kotiin, ja senkin tiskeineen hoitaa joka toinen päivä mies.
Eikö silloin ole hyvä suosiolla antaa lapset kokonaan muille?