Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut täällä palstalla ei tunnu tajuavan, että ruokavaliolla on suurin merkitys painonpudotuksessa

Vierailija
29.12.2023 |

Soitetaan suuta, että pitää liikkua, käydä salilla jne. No totta kai noilla saa kohotettua kuntoa, kiinteytettyä vartaloa ja tuettua laihtumista, mutta kyllä pääpaino on ruokavaliossa. Pitää muuttaa ruokavaliota terveellisempään suuntaan ja katsoa annoskoot. 

Itse olen nyt ruokavalion avulla tiputtanut painoa 17kg. Liikuntaa en ole vielä pahemmin lisännyt, mutta sitä on tarkoitus lisätä vähitellen. Tilasin kahvakuulan ja alan sillä harjoittelemaan kotona. Sukset myös pitäisi kaivaa esiin ja lähteä hiihtämään. 

Elämänmuutos 

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorit sisään < kalorit ulos, yksinkertaista mutta ei tokikaan vaivatonta. Mutta moni uskoo säästöliekkiin ja energian tyhjästä ilmestymiseen, sama kuin aikuisena uskoisi hammaskeijuun tai joulupukkiin. Noloa.

Vierailija
2/81 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dieetit eivät toimi. Kilot tulevat takaisin. Vain liikunnan ottaminen pysyväksi elämäntavaksi auttaa painonhallinnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii se onki, mut syömättömyys ei oo mitä ehdotellaa paljo palstalla. 

Moni luulee että laihdutus ja hyvät elämäntavat meinaa nälässä kituuttamista. Se ei todellakaan ole niin jos syö oikein. 

Vierailija
4/81 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne kilot tulee takaisin jos vähentää syömistä

Vierailija
5/81 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dieetit eivät toimi. Kilot tulevat takaisin. Vain liikunnan ottaminen pysyväksi elämäntavaksi auttaa painonhallinnassa.

Niin painon hallinnassa. 

Vierailija
6/81 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kcal määrä on ratkaiseva. 

Vierailija
7/81 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lisäsin liikuntaa ja olen laihtunut 15kg. 

Vierailija
8/81 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskotaan, jokaisessa laihdutusketjussa sitä toitotetaan sata kertaa. Että liikunnasta ei mitään hyötyä, pelkkä ruokavalion muuttaminen vaikuttaa. Kummasti se minulla vain auttoi liikunnan lisääminen, ruokavalio oli suunnilleen kunnossa jo aiemmin. Mutta ei voi pitää paikkaansa.

Vierailija
9/81 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. 

Vierailija
10/81 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin pois perunat ja leivän kuukaudessa tippu 8kg

Vierailija
11/81 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ne samat ihmiset oikeasti myöskin uskovat, että lihavat ahtavat sen 5 pussia sipsejä kitusiinsa päivässä ja elävät pitsalla. 

Ja mitään henkilökohtaista eroahan ei kalorienkulutuksessa ole riippuen iästä, sukupuolesta, lihasmassasta, hormoneista, stressistä ym. tekijöistä. 

Vierailija
12/81 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko syöt pysyvästi vähemmän tai sitte pysyvästi liikuntaa eli kulutat enempi pysyvästi.

mikkään kuuri tai dietit ei auta. ne on haavemaailmassa elämistä.

ihminen käyttää proteineja enempi mitä sokereita

niin tulee paremman näköseksi kun vähentää erinlaisia sokereita

ruokavaliostaan.

niinku nämä asiat olisivat jotain mielipidejuttuja muutenkaan,,

Vierailija
13/81 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole 2kk päässyt liikkumaan ja olen lihonut sinä aikana 8kg. Ruokaa syön ihan saman määrän kuin aina ennenkin. Kunhan selkä tästä kuntoutuu niin juoksu jatkuu ja kilot sulaa.

Vierailija
14/81 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetan syömisen kokonaan.

Vierailija
15/81 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin pois perunat ja leivän kuukaudessa tippu 8kg

Olet varmaan mies?

Vierailija
16/81 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä mistään dieeteista puhunut vaan ruokavalion pysyvästä muutoksesta. Fakta kun on, että painonpudotuksessa suurin merkitys on ruokavaliolla

Elämänmuutos

Vierailija
17/81 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ne samat ihmiset oikeasti myöskin uskovat, että lihavat ahtavat sen 5 pussia sipsejä kitusiinsa päivässä ja elävät pitsalla. 

Ja mitään henkilökohtaista eroahan ei kalorienkulutuksessa ole riippuen iästä, sukupuolesta, lihasmassasta, hormoneista, stressistä ym. tekijöistä. 

Onhan noillakin merkitystä, mutta jos ihmiset kaikki laskisivat kaloreita edes suurinpiirtein, mitään megalihavia ihmisiä ei olisi olemassa, vaan lihavimmat olisivat lievästi ylipainoisia. 

Voitko näyttää minulle lihavan suomalaisen, joka ei herkuttele viljoilla ja maitotuotteilla? Noista saa paljon kaloreita todella nopeasti ja voi uskotella itselleen syövänsä terveellisesti. Wokkivihanneksia syömällä ei moni ole sumoksi turvonnut. 

Vierailija
18/81 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyvässä laihdutuksessa on kyse pysyvästä elämänmuutoksesta. Pysyäksesi lopun ikääsi tavoitepainossa et voi alkaa taas mässäämään. Esim. Vuoden elämänmuutoksen jälkeen et edes halua syödä itseäsi ähkyyn eivätkä entiset herkut houkuttele. Liikunnasta tulee elämäntapa, joka kylläkin useimmilla on ollut jo lapsesta saakka vanhempien kanssa liikkuessa. Siis normaalipainoisilla, joiden ei tarvitse koskaan laihduttaa kuin kilo tai kaksi. Säännöllisestä punnituksesta tulee sama tapa kuin aamupesusta. Helppoa!!

Vierailija
19/81 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin täällä Ap ei itse saa löysää takapuolta sohvalta ylös niin tullaan sitten arvostelemaan niitä jotka saa.

Sännöllinen treeni on paljon vaikeampaa kuin laihduttaminen. Muutenkin laihduttamisessa on yleensä kyse lähinnä ulkonäöstä ja treenissä terveydestä.

Jopa sairaalloisen ylipainoiselle treeni on parempi kuin pelkkä laihdutus.

Vierailija
20/81 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syö vähemmän, laihtuu. Määrä ratkaisee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi