Motivoiko leikkaukset sosiaaliturvasta työllistymään enemmän?
Helposti voin kuvitella, että jos olisi työtön työnhakija, niin ainakaan osa-aikatyötä (suojaosa asumistuessa sekä sovitellussa työttömyysetuudessa poistuu) ei edes kannata etsiä, saati ottaa vastaan. Työssäoloehdon vuoksi alle vuoden mittaista määräaikaisuutta ei kannata ottaa vastaan. Varmasti motivoi ottamaan vastaan ainoastaan toistaiseksi voimassaolevalla työsopimuksella kokoaikatyötä, jossa minimipalkka on noin 1000 euron kieppeillä, jotta työssäoloehto täyttyy. Mutta ei kait kukaan enää edes suostu työhön, jos palkka jää kuukaudessa alle 2700 euron. Luulen, että työnantajalle voi kauniisti ilmaista palkkatoiveen, ja te-viranomainenkaan ei voi asetaa karenssia. Eihän kukaan tuossa tilanteessa ole kieltäytynyt ottamaan työtä vastaan, ainoastaan työnantaja laistaa maksamasta käypää palkkaa, ja itse toiminnallaan aiheuttaa sen, että kyseistä henkilöä ei voida palkata. Vika ei silloin ole työnhakijan. Palkkatoive ei ole työstä kieltäytymistä.
Kommentit (359)
Vierailija kirjoitti:
"Hyvinvointialueet sulkevat terveyskeskuksia ja ympärivuorokautisen hoivan paikkoja."
Siitä voi kiitellä marin hallitusta joka tämän himmelin ja rahoitusmallin loi
Kyllä. Saadaan aikaiseksi ilmaiseksi töitä tekevä orjaluokka. Tuet suunnataa yrittäjille ja niin tuhotaan loputkin vapaasta kilpailusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hyvinvointialueet sulkevat terveyskeskuksia ja ympärivuorokautisen hoivan paikkoja."
Siitä voi kiitellä marin hallitusta joka tämän himmelin ja rahoitusmallin loi
Nyky hallitus leikkauksista päätti. Lukee jutussa. Nyky hallitus leikkaa rahaa pois hyvinvointialueilta, se tarkoittaa irtisanomisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei motivoi vaan katkeroittaa tekemään mahdollisimman paljon kiusaa muita kohtaan,, suunnittelemaan Orpon ja Purran ampumista.
Luuserin puhetta tämäkin.Vingutaan tukia ja työt ei kelpaa,ilmaista rahaa pitää saada.Montako siivoojan tai ravintolatyöntekijän ym. paikkaa olet hakenut?Vai eikö makseta tarpeeksi?
Olen työkyvytön mutta on pakko kuulua työvoimareserviin että yrittäjille, noille Suomen Sankareille löytyy tarvittaessa halpaa työvoimaa. Tukehdu persufasisti omaan oksennukseesi.
AP. Ei työnteko ole velvollisuus. Jokainen voi itse valita tekeekö töitä tai ei. Yleensä ihmiset tekevät töitä elättääkseen itsensä ja nostaakseen elintasoaan. Mutta kuten sanottu työntekopakkoa ei yhteiskunnassamme ole.
Vierailija kirjoitti:
AP. Ei työnteko ole velvollisuus. Jokainen voi itse valita tekeekö töitä tai ei. Yleensä ihmiset tekevät töitä elättääkseen itsensä ja nostaakseen elintasoaan. Mutta kuten sanottu työntekopakkoa ei yhteiskunnassamme ole.
Työnhakupakko on, ja jopa työstä kieltäytyminen on sanktioitu. Oma valinta se ei siis kyllä kaikille ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei motivoi vaan katkeroittaa tekemään mahdollisimman paljon kiusaa muita kohtaan,, suunnittelemaan Orpon ja Purran ampumista.
Luuserin puhetta tämäkin.Vingutaan tukia ja työt ei kelpaa,ilmaista rahaa pitää saada.Montako siivoojan tai ravintolatyöntekijän ym. paikkaa olet hakenut?Vai eikö makseta tarpeeksi?
Olen työkyvytön mutta on pakko kuulua työvoimareserviin että yrittäjille, noille Suomen Sankareille löytyy tarvittaessa halpaa työvoimaa. Tukehdu persufasisti omaan oksennukseesi.
Tietty määrä työttömistä täytyykin olla työttöminä, jotta palkat voidaan pitää alhaalla, siinä tarkoituksessa sinäkin kuitenkin toimit kun haet vähiä työpaikkoja.
Lääkärien liitto on ajanut asiat paremmin pitämällä koulutusmäärät alhaisina, täten lääkärit ovat saavuttaneet aseman, missä voidaan kiristää kovempia palkkoja. Tilanne on niin hyvä, että jopa yksittäinen lääkäri voi neuvotella itselleen yleistä tasoa paremman palkan.
miettikää ; on Pekka ja Jaakko. Pekka käy töissä ja saa palkkaa käteen 2400 €.Jaakko on työtön omasta halusta ,koska Jaakkoa ei huvita työt ja ilmankin pärjää, tukien varassa! Jos olisit Pekka niin haluaisitko antaa palkastasi Jaakolle osan jotta hän saisi jatkaa haluamaansa elämäntyyliä? ...Jaakkohan haluaisi lisää Pekalle verotusta jotta itse pärjäisi paremmin..ja Pekka tietenkin toivoisi että palkasta jäisi enemmän käteen ja Jaakko ja muut Jaakonkaltaiset työllistyisivät!!
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömät ovat työkyvyttömyyseläkkeellä. He saavat itse valita, ovatko työmarkkinoiden käytettävissä. Minä olen, ansaintarajan puitteissa.
Kaikki ei saa asumistukea ja toimeentulotukea.
Jatkossa kun on töissä niin kaikki rahat on säästettävä työttömyysajan ruokaan, koska ansiosidonnaista leikataan.
Miten motivoi ketään esim. rekemään sijaisuuksia. Pitääkö hakea jatkuvasti sitten saikkua?
Ja eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia ja eläkeläisillä asunnot maksettu ja pienet asumiskulut.
Miten voi olla oikein, että sijaisuuksia tekevät eivät voi käydä parturissa eikä ostaa vaatteita, kun eläkeläisille tulee joka kuukausi saman verran rahaa ja voi käydä parturissa ja ostaa vaatteita.
Sijaisuuksia ei jatketa, ei ole kuulemma palkkarahoja ja samalla on rahaa kaikkeen muuhun.
Ansiosidonnaista sai 2 vuotta jo 1990-luvulla eli 30 vuotta sitten.
Miten eläkeläisten ikäpolvella voi olla aina oikeus kaikkiin etuihin myös ikuiseen leskeneläkkeeseen, eläkeputkeen, mutta nuoremmilta aina leikataan.
En tule hoitamaan ainuttakaan eläkeläistä PISTE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuserin kielenkäyttöä tämäkin,näyttää "korkean"sivistyksen tason.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei saa asumistukea ja toimeentulotukea.
Jatkossa kun on töissä niin kaikki rahat on säästettävä työttömyysajan ruokaan, koska ansiosidonnaista leikataan.
Miten motivoi ketään esim. rekemään sijaisuuksia. Pitääkö hakea jatkuvasti sitten saikkua?
Ja eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia ja eläkeläisillä asunnot maksettu ja pienet asumiskulut.
Miten voi olla oikein, että sijaisuuksia tekevät eivät voi käydä parturissa eikä ostaa vaatteita, kun eläkeläisille tulee joka kuukausi saman verran rahaa ja voi käydä parturissa ja ostaa vaatteita.
Sijaisuuksia ei jatketa, ei ole kuulemma palkkarahoja ja samalla on rahaa kaikkeen muuhun.
Nämä eläkeläiset ovat maksannet asuntonsa töistä tienatuilla rahoilla ja maksaneet veroja .Jos ei onnistu saamaan muuta kuin sijaisuuksia niin ei se muiden vika ole.
Vierailija kirjoitti:
Miten eläkeläisten ikäpolvella voi olla aina oikeus kaikkiin etuihin myös ikuiseen leskeneläkkeeseen, eläkeputkeen, mutta nuoremmilta aina leikataan.
No tälläistä kateellista sekopäätä ei kukaan haluaiskaan hoitajaksi.Itse et saa kunnon töitä niin kadehdit muita.katso peiliin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömät ovat työkyvyttömyyseläkkeellä. He saavat itse valita, ovatko työmarkkinoiden käytettävissä. Minä olen, ansaintarajan puitteissa.
Työkyvyttömyyseläkkeelle pääseminen on todella vaikeaa vaikka olisi monta B-lausuntoa ja esim minun tapauksessa kaksi lääkäriä todennut työkyvyttömäksi mutta Kelan lääkäri on eri mieltä.
Jos ihminen ei syö eikä pysty nukkumaan, dissoilee, kärsii monesta fobiasta ja rajuista mielialaoireista, miten tällainen tyyppi voi tehdä yhtään mitään työtä?
Olen pitkäaikaistyötön ja sellaisena tulen olemaan vielä max kaksi vuotta jotka olen elossa.
Vierailija kirjoitti:
Tuet ovat liian hyvät niin kauan, kuin ihmiset eivät ota vastaan työtä. Täällähän on nyt itketty miten osa-aikatyöt lopetetaan omalla kohdalla. Tuet pois ja alkaa motivaatio olla kohdillaan.
Elämä menee hukkaan tukien kanssa leikkiessä ja eläkettä ei kerry. Oma valinta - muistakaa se. Yhteiskunta mahdollistaa tämän, mutta valinta on oma.
Totta porvarit, tuet (sopeutumisraha) on aivan liian hyvä, varsinkaan kun ei ole edes työnhaku velvoitetta! Tuet pois ja työnhakuun siitä, niin alkaa motivaatio olla kohdillaan.
Mokomat loiset.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0a621ab2-e93c-48bf-904f-5acd4ac47…
Valtiolla.fi näkyi äsken tasan 2 työpaikkaa koko Suomessa.
Valtio leikkaa tuet
ja
työpaikat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tälläistä kateellista sekopäätä ei kukaan haluaiskaan hoitajaksi.Itse et saa kunnon töitä niin kadehdit muita.katso peiliin .
Olen määräaikaisena töissä.
Onneksi irtisanomissuoja heikkenee ja jod olet kahvitauolla yli lakisääteisen 10 minuuttia niin nimesi lähtee takuulla kaupunginvaltuustoon ja valtiolla Helsingin pääkonttoriin, käytkö salatupakalla, se tieto lähtee myös ja kuva kun tupakoit töissä.
Ihme kuvitelmia että jos on yrittäjä ja toimitusjohtaja niin on heti ässämersu ja ulkomaan matkoihin varaa. Vaimo istuu kampaajalla ja ties missä kauneussalongeissa jos ei shoppaile miehen luottokortilla.