Motivoiko leikkaukset sosiaaliturvasta työllistymään enemmän?
Helposti voin kuvitella, että jos olisi työtön työnhakija, niin ainakaan osa-aikatyötä (suojaosa asumistuessa sekä sovitellussa työttömyysetuudessa poistuu) ei edes kannata etsiä, saati ottaa vastaan. Työssäoloehdon vuoksi alle vuoden mittaista määräaikaisuutta ei kannata ottaa vastaan. Varmasti motivoi ottamaan vastaan ainoastaan toistaiseksi voimassaolevalla työsopimuksella kokoaikatyötä, jossa minimipalkka on noin 1000 euron kieppeillä, jotta työssäoloehto täyttyy. Mutta ei kait kukaan enää edes suostu työhön, jos palkka jää kuukaudessa alle 2700 euron. Luulen, että työnantajalle voi kauniisti ilmaista palkkatoiveen, ja te-viranomainenkaan ei voi asetaa karenssia. Eihän kukaan tuossa tilanteessa ole kieltäytynyt ottamaan työtä vastaan, ainoastaan työnantaja laistaa maksamasta käypää palkkaa, ja itse toiminnallaan aiheuttaa sen, että kyseistä henkilöä ei voida palkata. Vika ei silloin ole työnhakijan. Palkkatoive ei ole työstä kieltäytymistä.
Kommentit (359)
Ainoa järkevä tapa kohdella tuensaajia tällä hetkellä on vähentää heidän tukirahojaan. Pikkuhiljaa vähentää heidän annoskokojaan jotta he hoikistuisivat normaalien ihmisten kokoisiksi ja heidän ruuan tarpeensa normalisoituisi.
Leikkaukset - kohti terveempää tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavinta oli vakituinen joka sanoi, että selkä kipeä kuukautisten takia.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Tollasista lähtee jatkossa heti nimi korkeammalle taholle, jos yrittää delegoida töitään työkokeilijalle.
Ja huudan asiakkaiden kuulle, että Aadalla on kuukautiset ja selkä kipeä, ei se voi nostaa laatikkoa.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Ainoa järkevä tapa kohdella tuensaajia tällä hetkellä on vähentää heidän tukirahojaan. Pikkuhiljaa vähentää heidän annoskokojaan jotta he hoikistuisivat normaalien ihmisten kokoisiksi ja heidän ruuan tarpeensa normalisoituisi.
Ja mitä ne ylipainoiset hoitajat syö. Ei kai vain potilasjakelusta jääneitä pullia ja piirakoita?
😂😂😂😂😂
Ensi vuonna tekoäly käyttöön ja lavastan vakkarityösuhteessa olevista "paljastuksia" jotta joutuvat kortistoon. Mitäs siihen sanotte?
Irtisanominen helpottuu niin saatte samantien potkut. Tätä harrastan niin julkisella että yksityisellä puolen.
Miten kuvittelet jonkun yyhhoo naisen olevan normaali älyisen ihmisen palkan arvoinen? Naurettava ajatuskin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sydämen tahdistin, en mä pysty.
Yhyy, yhyyy.
Senkin lusmut. Te teette jatkossa niitä töitä tai nimi lähtee korkeammalle taholle.
🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä ne ylipainoiset hoitajat syö. Ei kai vain potilasjakelusta jääneitä pullia ja piirakoita?
😂😂😂😂😂
Kävin meidän kaupungin päivystyksessä ja jestas kun siellä oli ylipainoisia hoitajia. Katsoin niitä ihan ihmeissäni.
Ei kauhean raskas työ ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂😂
Kävin meidän kaupungin päivystyksessä ja jestas kun siellä oli ylipainoisia hoitajia. Katsoin niitä ihan ihmeissäni.
Jos on töissä kiire niin ei tule kyllä sellaista ylipaino määrää.
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna tekoäly käyttöön ja lavastan vakkarityösuhteessa olevista "paljastuksia" jotta joutuvat kortistoon. Mitäs siihen sanotte?
Irtisanominen helpottuu niin saatte samantien potkut. Tätä harrastan niin julkisella että yksityisellä puolen.
Oletko noin katkera työtätekeville ihmisille ja vain siksi, että sinun makuurahaasi pienennetään 2 prosenttia ?
Olin sairaalassa työkokeilussa ja hoitajat piti tunnin kahvitauot ja siellä oli potilas ruokailusta jääneitä pullia ja voileipiä kahvihuoneessa, niitähän ne kyllä söi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko noin katkera työtätekeville ihmisille ja vain siksi, että sinun makuurahaasi pienennetään 2 prosenttia ?
Kuule, työttömiltä leikataan monta sataa euroa kuukaudessa.
Ja me työttömät ollaan siellä teidän työpaikan kahvitauolla. Sekoitatte meidät opiskelijoihin valitettavasti.
Motivoi haalimaan entistä enemmän pimeitä töitä. Onneksi keikkaa pukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään vaan haluan pitää omalta osan huolen että tuottavuutenne pysyy joka päivä vähintään 100%.
Vierailija kirjoitti:
Olin sairaalassa työkokeilussa ja hoitajat piti tunnin kahvitauot ja siellä oli potilas ruokailusta jääneitä pullia ja voileipiä kahvihuoneessa, niitähän ne kyllä söi.
Ja ennen joulua taksikuskit toi kakkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂😂
No niin . Eli siinä sinulle ammatti jossa voit syödä pullaa ja laiskotella.
En yhtään ihmettele että olet potilas =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ennen joulua taksikuskit toi kakkuja.
Itsekin tilasin takseja työkokeilussa potilaille, kun olin työmarkkinatuella. Opettelin säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Miten kuvittelet jonkun yyhhoo naisen olevan normaali älyisen ihmisen palkan arvoinen? Naurettava ajatuskin.
Höpö höpö. Panisit kuitenkin 😘
Miten pääsee töihin johonkin sek si chattiin? En haluaisi puhua mutta kirjoitella voisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Panisit kuitenkin 😘
Tietysti ja yleensä ottavat vain 100-150€ kerta. Ei ollenkaan paha .
Mulla on sydämen tahdistin, en mä pysty.
Yhyy, yhyyy.
Senkin lusmut. Te teette jatkossa niitä töitä tai nimi lähtee korkeammalle taholle.