Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tinderissä neljääkymppiä hipovat miehet jotka "miettii vielä" lastentekoa

Vierailija
29.12.2023 |

Selailin Tinderiä ja siellä tuli vastaan useita neljänkympin korvilla olevia miehiä jotka on profiiliinsa laittaneet lapsihaaveiden kohdalle vaihtoehdon "mietin vielä". Siis oikeasti, sitten naisia syyllistetään siitä ettei lapsia synny. Miehet mietiskelevät sinne 40-50v ikään asti nappaako se perheen perustaminen vai ei. Joo, biologisesti se on miehille helpommin mahdollista kuin naisille, mutta myös miesten korkea ikä on riskitekijä josta vaan ei huudella yhtä suureen ääneen, koska painostus ja syyllistys on suunnattu naisiin. Olisi syytä suunnata sitä realiteettipuhetta myös miesten suuntaan.

Kommentit (354)

Vierailija
81/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olla vain mainos. Ei ne oikeasti muuta halua kuin pimslooraa. Joillakin naisilla pelkkä vihjaus lapsista sitten vähän myöhemmin laittaa hyrisemään ja tekee anteliaaksi.

Vierailija
82/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiettävästi se on helpommin  moni meistö miehistä pakotettavissa isäksi kuin yksikään nainen äidiksi. - Joten jollei mies varmuudella halua saada ensimmäistäkään lasta, niin vähintä mitä hän voi tehdä on huolehtia omasta ehkäisystään ja välttää uhriutumista ja nais(t)en syylllistämistä siitä, että nainen vaatii ja odottaa häneltä elatusapua.

On myös huomattavaa myös miten eritavoin edelleen suhtaudutaan yksinellävien miesten kommenteihin halusta ja umelmsita saada lapsi vaikka viime kädessä yksin vs. miten asiaan suhtaudutaan kun haaveksija ja asian esittäjä on nainen. 

Itse miehenä moni nainen on ilmaissut minulle halun hankkia lapsia kanssani. Viimeksi vain pari päivää sitten eräs 18-vuotias tyttö sanoi haluavansa hankkia lapsia kanssani (itse olen 32 v). Itse en ole KOSKAAN pyytänyt tai vaatinut naista hankkimaan lapsia kanssani, kun taas olen kokenut miltei tuollaista kerjäämistä naisilta. En tietenkään sano, että kaikilla miehillä olisi samat tilanteet ja kokemukset kuin minulla, mutta kuten sanoit, paljon tavallisempaa, että nainen painostaa miehen lastenhankintaan kuin toisten päin.

Tämä vaihtoehtoinen todellisuus, joka vallitsee vauva-mammojen keskuudessa on huvittava. Tosielämässä mies kyllä saa lapsia, jos niitä haluaa. Jos mies yltää tiettyyn ikään hankkimatta lapsia, se johtuu 90% ajasta siitä, ettei niitä itse erityisemmin halunnut. Miehen ei tarvitse kerjätä lapsia naisilta, yleensä juuri päinvastoin. Naisten itsepetoksellinen bravado tässäkin ketjussa on todella koomista luettavaa. Se on omien pelkojen projisointia hedemättömyydestä, ikääntymisestä ja lapsettomuudesta miehiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein puhutaan myös siitä että naisen pitäisi olla ajoissa lastenteossa, koska teini-ikäinen ja vaihdevuotinen ei ole kiva yhdistelmä. Unohdetaan että miehilläkin on vaihdevuodet.

Tuntuu että ihmiset, ja etenkin miessukupuoli joka usein on päässyt kuin koira veräjästä lastenhoidossa, pitävät itseään ikinuorina. Mutta onko se tosiaan niin hienoa sitten kuusikymppisenä vääntää teinien kanssa tai kuten sanottu, hoitaa loppuelämä sairasta/vammaista lasta, kun ei tullut aiemmin mietiskeltyä omia rajoitteitaan.

Miesten "vaihdevuodet" "unohdetaan", koska niitä ei ole olemassa. Naisilla vaihdevuodet on usein hyvin nopea prosessi, kun taas miesten kohdalla hormonimuutokset tapahtuvat pitkän ajan kuluessa. Kyse ei ole siis "vaihdevuosista", ja mies tuskin edes huomaa mitään muutosta, tai ei ainakaan sellaista, mitä ei muutenkin huomaisi verratessaan itseään 60-vuotiaana siih

Hmm... naisille ei tule erektio-ongelmia, myös siittiöiden laatu ja määrä heikkenee iän myötä. Miksi potisin peniskateutta?

Pohdin jo parikymppisenä että lapset olisi hyvä saada kolmenkympin hujakoilla, näin kävi ja nyt ovat jo koululaisia, sekä terveitä. Viisikymppisenä minulla ei ole enää alaikäisiä lapsia ja voin keskittyä muuhun. Miehet vieläpä yleensä kuolevat nuorempina.

Vierailija
84/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa kokemuksella että "mietin vielä" porukasta moni käyttää sitä pelimuuvina. Naiselle powertrippi että voisi halutessaan joskus lisääntyä tämän miehen eikä tarvi angstata siinä haluaako itse lapsia(ekaa tai lisää). Mies ei leimaudu oudoksi (ei pidä lapsista) eikä epätoivoiseksi (haluaa lapsia!). 

Nainen juoksee karkuun jos mies etsii online liian vakavaa (desperate) mutta valittaa että seksin perässä vain ovat. Täällä pks-alueella noin 85% naisista(ne jotka vakavaa etsii ja iältään 30ish or over) tavoittelee sitä top 10% miehistä. Tämä asetelma plus puheet mahd. perheestä jne niin se on niille miehille melkoinen tarjonta. Jos jotain suhdetta syntyy näiden välille niin se on lähinnä naisen esitys ettei mikään naimisissa perheenä muuttuisi ja miehen esitys että sinne päästään. 

On erittäin hyvä että naisilla on nykyään vapaus elää niin kuin haluavat ja vaikka pariutua vain sen top 10% kanssa jos natsaa. Myöskin me miehet olemme viisastuneet siten ettei vahvoja omia ajatuksia ja persoonallisuutta omaavia enää sukulaiset painosta lisääntymään eikä biletyskavereiden katoaminen perhe-elämää viettämään saa automaattisesti tekemään samaa. Jälkimmäinen voi myös karkoittaa pesimishalut jos kavereiden liitot sitä perus bs mitä ylempi keskiluokka stadissa usein toteuttaa. Eli mies on vain töissä suhteessa ja se vanhempien suhde on olematon niiltä tärkeiltä osiltaan. Onko se oma kupla vielä, naurua, hassuttelua, läheisyyttä ja sitä Ennen Auringonlaskua meininkiä me vastaan maailma eikä välitetä muiden mielipiteistä. 

Usein kun mies kokee että on vain töissä suhteessa ja samaan tahtiin kerran vuodessa joku häntä koittaa jotenkin ilahduttaa, sekä jos nainen on perushysteerinen mitä muut ajattelee ja lätisee junassa pasilaan töihin kellä rouvista on isoin asuntolaina ja kuka niiiin oli eniten Roomassa niin se ei miehelle ole kovin houkutteleva tilanne. Myöskin jos asiat hoidettu sovitusti jne niin myöskin miehen alistuskeinoihin kuuluu ajan ja tekemisten kyttääminen joillakin. Ei ole mitään yhteistä.....mutta toisella ei saa olla omaakaan. 

Itse olen superonnellinen teinin isä(olin aina halunnut isäksi joten en tätä mietin vielä jengiä vaikka ilmiö tuttu) ja myöskin koskaan ei ole tällaista rauhaa ollut elämässä kuin nyt kun ei elä sitä perinteistä perhemallia enää jossa toteutetaan ilman iloa toisen tai muiden odotuksia tai kuviteltuja sellaisia. Upeaa että elämässä voi olla saman kokenut (useita joillakin), mutta tosiaan elo enemmän rinnakkaiseloa ja tätä hetkeä, naurua, läheisyyttä ja kaikkea posia. Enää ei ole päämäärä ainoa asia vaan matka. Ja se loppuu kun ei ole enää ihanaa ja se on kaikille ok. Asiasta kolmanteen moni meistä miehistä puhuu mahd.kumppanin lapsista baggagena kuten naiset meistäkin, mutta jos olisin etsimässä seuraa niin "lapsi/lapset tehty" voittaisi aina saman ilmoituksen lapsettomalta. Olettaen ettei hän etsi isähahmoa ja lapset isompia kuten tuo sanamuoto viittaa. Yksinkertaisesti syvemmin tuntevaa ja ajattelevaa porukkaa joka myöskin oppinut arvostamaan elomme ja aikamme ainutkertaisuutta. Kun osaa iloita pienistä hetkistä ja nauraa elämän älyttömyydelle ottamatta itseään liian vakavasti, on se jotain ihanaa :).

Vierailija
85/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sauli Niinistö.

Ei mulla muuta.

Mulla on. Niinistöllä oli jo aikuisia lapsia tuossa vaiheessa, kun hän tuli kolmannen kerran isäksi.

Ovat myös kertoneet olleensa kymmenisen vuotta lapsettomuushoidoissa ja käyneensä läpi keskenmenoja tuona aikana. Ei se ihan helppoa ollut heille ja maksoi varmasti useita kymmeniä tuhansia euroja.

Vierailija
86/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että toi mietin vielä on vaan koodikieltä sille, että miehellä ei ole mitään hajua mitä toivoisi. Voi ottaa pelkkää seksiä joltain naiselta, josta ei ole yhtään kiinnostunut, tai voi ehkä kevyesti tapailla, tai voi mennä naimisiin ja tehdä lapsia. Mies on ihan opportunisti ja hukassa. Mikä vaan kelpaa johonkin.

Useimmat varmaan kyllä perheellistyisi sitten sen oikean naisen kanssa, mutta siinä välillä voivat miettiä vielä vaikka mitä vaikka kenen kanssa. Kiertäisin kaukaa.

Vierailija
87/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain 1/100 miehestä tulee enää ensikertaa isäksi kun täyttää 40 vuotta

Hyvä. Ihmisiä on liikaa ja syntymä on kuolemantuomio.

Vierailija
88/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa oli esimerkkinä Tinder, mutta ei pidä takertua siihen mitä deittisovellusten koodikieltä tuo "mietin vielä" on. Ihan oikeasti on hurja määrä miehiä myös deittisovellusten ulkopuolella, jotka todella kuvittelevat olevansa ikuisesti nuoria ja luulevat voivansa päättää tulla isäksi tuosta vaan keski-iässä. Tämä on oikeasti ongelma josta pitäisi yhtälailla puhua silloin kun syntyvyydestä keskustellaan.

Vierailija
89/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap katsoo tuota asiaa hieman väärästä näkökulmasta. En käytä tinderiä, mutta voisin kuvitella, että "mietin vielä" on ihan käytännöllinen valinta. Jos siellä olisi "ehdottomasti mahdollisimman pian", ei kukaan nainen ottaisi yhteyttä. "ei ikinä lapsia" taas on myös hieman kylmä, yh:t pelästyisivät ainakin ja moni muukin jättäisi väliin.

Mutta onhan tuo ongelma, jos ei vielä 40-vuotiaanakaan oikeasti tiedä mitä haluaa.

Jos mies haluaa lapsia tuossa iässä niin kannattaa se kertoa tai jää ilman.

Tinderissä on vaihtoehto "en halua lapsia, ei haittaa jos sinulla on" tai jotain sinne päin.

Eli ei nyt nämäkään selitykset auta ymmärtämään miksi vanhemmalla iällä olevat miehet tinderissä yhä miettivät haluaako ne lapsia.

Vierailija
90/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta tuleepa Tinderissä 42+ vuotiaita naisiakin vastaan, jotka joko vielä miettiin lapsia tai haluavat lapsia. 

Vierailija
91/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että kyse on vedätyksestä. Annetaan ymmärtää,  että lapsi olisi mahdollinen, vaikka tosi asiassa mies vain haluaa laajemmalta piiriltä tykkäyksiä. En usko kenenkään enää tuossa iässä puntaroivan asiaa aidosti. 

Niin, tämä on sitä miesten kuuluisaa loogista ajattelua; mies ei halua lapsia, joten loogista on houkutella niitä jotka lapsia haluavat (antamalla ymmärtää että mahdollisuus on auki), mutta karkottaa niitä jotka olisivat miehen kanssa samaa mieltä (nainen joka ei halua lapsia, ohittaa tuollaiset "ehkä vielä joku päivä" pohdiskellut). Mahtavaa poikamatikkaa!

Vierailija
92/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kenenkään lapsia haluavan naisen tuhlata aikaansa näihin nelikymppisiin mietiskelijöihin. Kyllä siinä iässä täytyy jo olla joku käsitys siitä mitä elämältä näissä asioissa haluaa. Mietiskelijät miettiköön rauhassa vaikka eläkeikään saakka, heihin ei kannata kenenkään hedelmällisessä iässä olevan lasta toivovan aikaansa käyttää. 

Vierailija
93/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi miettiä vielä 50 vuotiaaksi ja sitten räpsäyttää 28v tyttöystävän paksuksi 👍

Vierailija
94/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi miettiä vielä 50 vuotiaaksi ja sitten räpsäyttää 28v tyttöystävän paksuksi 👍

Ja miksi ihmeessä 28v naiset haluaisivat tehdä lapsia viisikymppisten miesten kanssa?

Vierailija
95/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnustan, lankesin tuohon "koska tahansa isäksi" myyttiin. Nyt kun sen vihdoin hoksasin alkaa olla jo liian myöhäistä ja todennäköisesti jään lapsettomaksi. Olisipa näistä asioista puhuttu jo koulussa.

M36

Olin lääketieteen opiskelija, kun luin lehdestä asiasta ja ihmettelin kovin. Eipä tästä juurikaan puhuttu aiemmin edes naisten kohdalla silloin kun lapsia vielä putkahteli valistamattakin. Miesten kohdalla asiaa ei varmaan juuri edes tutkittu aiemmin, ennen kuin älyttiin huolestua kehityssuunnasta ja sen syistä. 

Meillä on tapana uskotella, että kaikki on tiedossa mikä selvittää vain voidaan. No ei ole, ellei joku ole rahoittanut asiaa.

Vierailija
96/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain 1/100 miehestä tulee enää ensikertaa isäksi kun täyttää 40 vuotta

No vitut, ainakaan jos miehestä on kiinni 😄 Jos on nuorempi nainen, niin natsaa tilastollisesti vielä erittäin hyvin. Toki jos partnerina oleva nainen alkaa olla vaihdevuosi-iässä, niin tilasto lieneekin tuo.

Vierailija
97/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli yllätys, että presidenttiehdokas Mika Aaltola sai ensimmäisen lapsensa vasta lähes 54-vuotiaana. Hänhän on kuitenkin pitkä, erittäin komea, korkeasti kouluttautunut, hyvin toimeentuleva ja varakas. Hänellä on varmaan vuodet menneet urantekoon maailmalla, eikä lapsentekoon ole ollut aikaa. Eipä siis ole mikään ihme, että moni tavallinen mies ihmettelee nelikymppisenä, kun lasta ei ole, kun se ei ole ollut itsestäänselvyys noinkaan menestyneelle miehelle kuin Aaltola.

Vierailija
98/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi ihmeessä 28v naiset haluaisivat tehdä lapsia viisikymppisten miesten kanssa?

Koska viiskymppinen mies on mies parhaimmillaan, eikä mikään räkänokkapoikanen!

Vierailija
99/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska viiskymppinen mies on mies parhaimmillaan, eikä mikään räkänokkapoikanen!

Ai viisikymppinen mies jaksaa valvoa vauvan kanssa öisin ja kestää koliikki-itkua? Sen kun näkisi.

Vierailija
100/354 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei keski-ikää hipovalla miehellä ole tuon vertaa käsitystä mitä elämältä haluaa, niin jo se yksinään on hyvin luotaantyöntävää. Voi myös olla, että osa näistä miettijöistä kyllä haluaa lapsia sillä ehdolla, että löytävät naisen joka todennäköisesti ottaa kokonaisvastuun lapsesta. Eli jos löytyy nainen jonka kanssa voi hankkia lapsen ja päästä itse mahdollisimman vähällä vaivalla.