Tinderissä neljääkymppiä hipovat miehet jotka "miettii vielä" lastentekoa
Selailin Tinderiä ja siellä tuli vastaan useita neljänkympin korvilla olevia miehiä jotka on profiiliinsa laittaneet lapsihaaveiden kohdalle vaihtoehdon "mietin vielä". Siis oikeasti, sitten naisia syyllistetään siitä ettei lapsia synny. Miehet mietiskelevät sinne 40-50v ikään asti nappaako se perheen perustaminen vai ei. Joo, biologisesti se on miehille helpommin mahdollista kuin naisille, mutta myös miesten korkea ikä on riskitekijä josta vaan ei huudella yhtä suureen ääneen, koska painostus ja syyllistys on suunnattu naisiin. Olisi syytä suunnata sitä realiteettipuhetta myös miesten suuntaan.
Kommentit (354)
Aina vedetään se Sauli Niinistö. Oletko sinä menestynyt, älykäs ja todella varakas lakimies, tai kenties suomen presidentti? Ai et? Älä siis vertaa itseäsi niinistöön.
vanhojen miesten lapsilla on enemmän autismia, skitsofreniaa ym. pääkopan ongelmia. Älkää ehdoin tahdoin tehkö pilaantuneella spermalla uutta ihmistä, jokainen ansaitsee tulla tehdyksi parempilaatuisista rakennusaineista.
Ihan ap:lle tiedoksi, että miehet varoo että he eivät pelästytä naista. Jos mies laittaa profiiliin tyyliin "haluan pian lapsia" se on turn-off niille, jotka eivät vielä nopeasti halua niitä.
Katsoppa yksikin naisten tekemä video, jossa he arvioivat miesten profiileja. Kaikki missä on vähänkin suoraan ilmoitettu jokin asia on "ällöä". Tuloksena on sitten profiileita, mitkä eivät säväytä mutta eivät varsinaisesti ärsytäkkään.
Vierailija kirjoitti:
Minulle oli yllätys, että presidenttiehdokas Mika Aaltola sai ensimmäisen lapsensa vasta lähes 54-vuotiaana. Hänhän on kuitenkin pitkä, erittäin komea, korkeasti kouluttautunut, hyvin toimeentuleva ja varakas. Hänellä on varmaan vuodet menneet urantekoon maailmalla, eikä lapsentekoon ole ollut aikaa. Eipä siis ole mikään ihme, että moni tavallinen mies ihmettelee nelikymppisenä, kun lasta ei ole, kun se ei ole ollut itsestäänselvyys noinkaan menestyneelle miehelle kuin Aaltola.
Taustoja myöhäiselle lapsen saamiselle ei koskaan voi tietää. Aaltolallahan on ollut vaikeita terveysongelmia nuorempana, mikä myös on voinut viisätyttää perheen perustamista. Hyvä nyrkkisääntö on kuitenkin se, että muiden asioista ei kannata olettaa mitään - ikinä ei tiedä taustoja, eikä myöskään ikinä tiedä, milloin on käytetty lahjasukusoluja. Tai milloin taustalla on vaikka lapsettomuusongelmaa. Näillä en nyt vihjaa mitään Aaltolan suuntaan, kunhan vain annoin esimerkkejä asioista, mitä ihmisillä voi olla. Aaltola on itse puhunut julkisuudessa vuosien terveysongelmistaan, joiden syyksi osoittautuivat kasvaimet. Kertoi jossain lehtijutussa peläneensä kuolevansa - voi olla ettei silloin mieti samaan aikaan perheen perustamista.
Vierailija kirjoitti:
Mies voi miettiä vielä 50 vuotiaaksi ja sitten räpsäyttää 28v tyttöystävän paksuksi 👍
Ja sitten palataan todellisuuteen missä Suomessa niistä 30-40 vuotiaista pareista jotka lapsettomuushoidoissa niin syy lapsettomuuteen on 50/50 naisissa ja miehissä.
Vierailija kirjoitti:
Aina vedetään se Sauli Niinistö. Oletko sinä menestynyt, älykäs ja todella varakas lakimies, tai kenties suomen presidentti? Ai et? Älä siis vertaa itseäsi niinistöön.
vanhojen miesten lapsilla on enemmän autismia, skitsofreniaa ym. pääkopan ongelmia. Älkää ehdoin tahdoin tehkö pilaantuneella spermalla uutta ihmistä, jokainen ansaitsee tulla tehdyksi parempilaatuisista rakennusaineista.
Useimmiten vanhojen isien lapset onkin hedelmöitetty lahjasukusoluilla.
Näin nelikymppisenä miehenä en arvosta, kun naiset luulevat tietävänsä nämäkin asiat paremmin kuin minä. En ole tinderissä, mutta jos olisin, niin valitsisin itsekin tuon vaihtoehdon. Lapsiasia riippuisi hyvin pitkälti naisesta saamastani vaikutelmasta. Olisiko hän hyvä äiti ja vaimo ja pystyisinkö luottamaan, että hän on rinnallani vähintäänkin sen 20 vuotta, minkä lapsi tarvitsee kasvaakseen aikuiseksi. Jos näiden kohdalla olisi vähäisiäkin epäilyksiä, niin sitten en haluaisi lapsia. Toki parisuhde ilman lapsia voisi silti olla mahdollinen, ei minulla ole mitään pakkoa siihen lasten saamiseen. Tiedostan toki, että naiset ovat tämän suhteen pakkomielteisen mustavalkoisia, mutta tämä on niitä päätöksiä joita teen itse omien tuntemusteni mukaan ja siihen ei muiden painostaminen vaikuta. Epäilen että moni nainen on näitä asioita mieheltä tivatessaan jo lähtökuopissa, joten heidän suhteet eivät ole kovin kestävällä pohjalla ja miehet vaikuttavat päättämättömiltä, kun totuuttakaan ei saa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
99 % miehistä jotka ovat saaneet esikoislapsia, ovat saaneet ne alle 40 vuotiaana.
Eli jos et ole isä 40 vuotiaana, sinusta ei todennäköisesti tule koskaan isää
Paitsi että ei se logiikka noin toimi. Tuo tarkoittaa vain sitä että suurin osa tulee ensimmäistä kertaa isäksi nuorempana. Mikään tuossa ei sano moniko tekee vielä lapsia yli 40v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiettävästi se on helpommin moni meistö miehistä pakotettavissa isäksi kuin yksikään nainen äidiksi. - Joten jollei mies varmuudella halua saada ensimmäistäkään lasta, niin vähintä mitä hän voi tehdä on huolehtia omasta ehkäisystään ja välttää uhriutumista ja nais(t)en syylllistämistä siitä, että nainen vaatii ja odottaa häneltä elatusapua.
On myös huomattavaa myös miten eritavoin edelleen suhtaudutaan yksinellävien miesten kommenteihin halusta ja umelmsita saada lapsi vaikka viime kädessä yksin vs. miten asiaan suhtaudutaan kun haaveksija ja asian esittäjä on nainen.
Itse miehenä moni nainen on ilmaissut minulle halun hankkia lapsia kanssani. Viimeksi vain pari päivää sitten eräs 18-vuotias tyttö sanoi haluavansa hankkia lapsia kanssani (itse olen 32 v). Itse en ole KOSKAAN pyytänyt tai vaatinut naista hankkimaan lapsia kanssani, kun taas ole
Eli ne miehet siis valehtelevat, jotka sanovat, että olisivat halunneet lapsia, mutta eivät saaneet niitä? No mutta, loistavaa jos lapsettomuusongelmaa ei olekaan. Palstalla kaikki voivat sitten lopettaa valittamisen, jos mies kerran koska vain saa haluamansa naisen ja perheenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain 1/100 miehestä tulee enää ensikertaa isäksi kun täyttää 40 vuotta
No vitut, ainakaan jos miehestä on kiinni 😄 Jos on nuorempi nainen, niin natsaa tilastollisesti vielä erittäin hyvin. Toki jos partnerina oleva nainen alkaa olla vaihdevuosi-iässä, niin tilasto lieneekin tuo.
Ei kannatta jotain tilastoa tuijottaa (mikä tilasto sinulla on?) kun vanha kunnon biologia saa aikaan sen että 40-vuotiaan miehen kyky saada lapsia on jo laskussa.
Lisäksi suomalaisten miesten kannattaa huomioida se että tässä maassa harva heistä kelpaa luovuttamaan siittiöitä kun tavara usein sen verta heikkolaatuista ettei se siihen toimi.
Eikö yli nelikymppinen mies voi tutkituttaa siemennesteensä lääkäreillä? Ja jos lääkärit sanovat, että hyvää tavaraa on, anna mennä vain, niin sitten asia on kunnossa. Ja jos on kelvotonta litkua, niin antaa sitten olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös ihmetellyt sitä, että kun lastentekoon yleensä tarvitaan mies ja nainen niin miksi vain nainen asetetaan tikunnokkaan ja saarnataan iän vaikutuksesta hedelmällisyyteen sekä paheksutaan vanhemmalla iällä lapsen saavia. Samaan aikaan miehet "miettivät" keski-ikään saakka pitäisikö niitä lapsia tehdä vai ei ja sitten joku 70v isäksi tullut on mahtisonni ja alfa, kun taas 45-vuotiaana äidiksi tullut kivitetään. Syntyvyyskeskustelun pitäisi muuttua radikaalisti. Miehet elävät harhassa, että he voivat venyttää lastenhankintaa loputtomiin. Iso osa miehistä todella luulee, että ikä vaikuttaa vain naisilla.
Niin biologia ja miesten ja naisten väliset erot ihmetyttävät monia nykyään, selvästikin. Vaikeita konsepteja hallita. Sitä voi sitten pohtia, miksi luonto on sellainen kuin on. Seuraavaksi varmaan ihmetellään taivaan sinisyyttä. :D
Mutta kun se miehen oma biologia ei ole ainoa, mikä ratkaisee. Vaikka miehellä olisi huippukuntoista spermaa 90-vuotiaana, on äärimmäisen epätodennäköistä, että hän pääsisi käyttämään sitä hedelmöitystarkoituksiin. Nuoremmat naiset eivät kiinnostu niistä vanhoista ukoista, vaikka näillä olisi kuinka hyvälaatuista spermaa, koittakaa nyt uskoa se. Tai no, ei teidän ole pakko uskoa. Mutta ihan samalla tavalla luonto ohjaa naisiakin kiinnostumaan sellaisista miehistä, jotka vetävät heitä seksuaalisesti puoleensa, ja nuoren naisen kohdalla se kyllä ei ole mikään vanhus.
Vierailija kirjoitti:
Siinä miettivät. Mitäs se ap:ta haittaa? Tämäkin aloitus ei ole muuta kuin naisen kitinää ja projisointia omista peloistaan miehiin. Mies tosiaan voi hankkia lapsen vaikka minkä ikäisenä, ainakin teoriassa. Jos joku mies pääsee 60 v asti hankkimatta lapsia niin selvästikään hän ei niitä halunnutkaan, ja tuskin se tätä liikaa vaivaa. Mutta kyllä nelikymppinen mies voi vielä hankkia lapsia helposti. Suurin osa tuon ikäluokan miehistä pystyy kyllä löytämään 25-35 v naisen äidiksi, etenkin jos ei ole kovin nirso. Ap:n pointtina oli selvästi vain purkaa omaa turhautumistaan miehiin, joihin ei päde samat säännöt kuin naisiin.
Muutama pointti. Tilastojen mukaan, jos miehellä 40-vuotiaana ei ole lapsia, niitä harvemmin hänelle enää tuleekaan. Ja toisaalta tilastojen mukaan valtaosa pariutuu suunnilleen samanikäisen kanssa - näin ollen ei voida olettaa, että "suurin osa" ikäluokasta löytää "helposti" huomattavasti nuoremman kumppanin. On se joillekin mahdollista, mutta epätodennäköistä.
Ja sitten yksi olennainen pointti - itsekin kirjoitit, että mies voi löytää nuoremman, jos ei ole "kovin nirso". Kannattaa miettiä, mitä tämä tarkoittaa. Todennäköisemmin niistä nuoremmista voi löytää vain niitä, joilla ei oikein ole menekkiä oman ikäisten keskuudessa, ja se tarkoittaa usein esimerkiksi huomattavaa ylipainoa, tätimäistä ulkonäköä tai muuten ulkonäöllisesti jotain epähaluttavaa. Tai sitten se tarkoittaa vaikeita mielenterveysongemia tai persoonallisuushäiriöitä, joiden vuoksi suhteet omanikäisten kanssa eivät ole onnistuneet. Kannattaa kuitenkin miettiä, onko paras lähtökohta omalle lapselle se, jos äiti on vaikka epävakaa, tai onko itse valmis seurustelemaan vaikeasta ylipainosta kärsivän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Näin nelikymppisenä miehenä en arvosta, kun naiset luulevat tietävänsä nämäkin asiat paremmin kuin minä. En ole tinderissä, mutta jos olisin, niin valitsisin itsekin tuon vaihtoehdon. Lapsiasia riippuisi hyvin pitkälti naisesta saamastani vaikutelmasta. Olisiko hän hyvä äiti ja vaimo ja pystyisinkö luottamaan, että hän on rinnallani vähintäänkin sen 20 vuotta, minkä lapsi tarvitsee kasvaakseen aikuiseksi. Jos näiden kohdalla olisi vähäisiäkin epäilyksiä, niin sitten en haluaisi lapsia. Toki parisuhde ilman lapsia voisi silti olla mahdollinen, ei minulla ole mitään pakkoa siihen lasten saamiseen. Tiedostan toki, että naiset ovat tämän suhteen pakkomielteisen mustavalkoisia, mutta tämä on niitä päätöksiä joita teen itse omien tuntemusteni mukaan ja siihen ei muiden painostaminen vaikuta. Epäilen että moni nainen on näitä asioita mieheltä tivatessaan jo lähtökuopissa, joten heidän suhteet eivät ole kovin kestävällä pohjalla ja miehet v
Minullakin se olenko halunnut lasta on riippunut siitä toisesta osapuolelta. Siksi minulla ei ollut tinderissä mitään siitä haluanko niitä vai en.
Sinne Tinderiin ei ole pakko laittaa mitään lapsista. Nämä henkilöt käyvät ihan itse sen sinne klikkaamassa joten oletettavasti sillä jotain haluavat viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain 1/100 miehestä tulee enää ensikertaa isäksi kun täyttää 40 vuotta
No vitut, ainakaan jos miehestä on kiinni 😄 Jos on nuorempi nainen, niin natsaa tilastollisesti vielä erittäin hyvin. Toki jos partnerina oleva nainen alkaa olla vaihdevuosi-iässä, niin tilasto lieneekin tuo.
Ei kannatta jotain tilastoa tuijottaa (mikä tilasto sinulla on?) kun vanha kunnon biologia saa aikaan sen että 40-vuotiaan miehen kyky saada lapsia on jo heikentynyt.
No helou! Yksi sadasta! Onhan tuo nyt täyttä paskaa nelikymppisten miesten kohdalla. Sopii ehkä 80 vuotiaisiin.
Haaveilen kyllä lapsista, mutta seuranhakuilmoituksiini olen laittanut "ehkä joskus", koska haluaisin ensin oppia kunnolla tuntemaan puolisoni, eikä minulla ole vielä aavistustakaan minkälaista on olla parisuhteessa tai voisiko minusta tulla hyvä isä. Aloitetaan siitä parisuhteesta ja mietitään sitten jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
40v miehellä kuuluu olla jo lähellä teini-ikää olevat lapset.
Miten niin kuuluu? Mielestäni kaikenikäisten ihmisten kuuluu olla lapsettomia. Ehkä juuri ja juuri sallisin nelikymppiselle tarhaikäiset lapset. Lisääntymisen pitäisi olla kokonaan kielletty alle 35-vuotiailta ja heikkolahjaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa kokemuksella että "mietin vielä" porukasta moni käyttää sitä pelimuuvina. Naiselle powertrippi että voisi halutessaan joskus lisääntyä tämän miehen eikä tarvi angstata siinä haluaako itse lapsia(ekaa tai lisää). Mies ei leimaudu oudoksi (ei pidä lapsista) eikä epätoivoiseksi (haluaa lapsia!).
Nainen juoksee karkuun jos mies etsii online liian vakavaa (desperate) mutta valittaa että seksin perässä vain ovat. Täällä pks-alueella noin 85% naisista(ne jotka vakavaa etsii ja iältään 30ish or over) tavoittelee sitä top 10% miehistä. Tämä asetelma plus puheet mahd. perheestä jne niin se on niille miehille melkoinen tarjonta. Jos jotain suhdetta syntyy näiden välille niin se on lähinnä naisen esitys ettei mikään naimisissa perheenä muuttuisi ja miehen esitys että sinne päästään.
On erittäin hyvä että naisilla on nykyään vapaus elää niin kuin haluavat ja vaikka pariutua vain sen top 10% kanssa jos... ... Ja se loppuu kun ei ole enää ihanaa ja se on kaikille ok.
Kiitos pitkästä viestistä, joka vain laittoi minut miettimään. Se oli hyvän mutta muodinmukaisen ihmisen selonteko omasta ajatusmaailmastaan, joka itse asiassa kertoo huolestuttavan asian. Aikuiset, kokeneet miehetkin ovat täysin hedonisteja nykyisin. Elämää suvaitaan tasan niin pitkään kuin se on IHANAA ja sitten se on moro ja muka kaikille ok. No ei ole ok. Elämän maku tulee siitä, että ollaan miehiä ja naisia rämpimään niiden vähemmän ihanienkin hetteikköjen läpi ja tekemään elämästä parempaa ilman, että se tarkoittaa kaiken ja kaikkien heivaamista. Toki sama itsekeskeisyys koskee myös naisia, mutta heillä sentään täytyy olla jonkinlainen vaikeuksiensieto koodattuna, muuten lapset unohtuisivat vaunuissaan kaupan eteen ja siellä päivystäisi sosiaaliviranomainen ottamassa talteen ennen kuin fiili ehtii.
Nyt olisi syytä kaikkien mennä itseensä ja miettiä, onko elämä kasvamisen paikka vaiko viihtymisen. Kun edessä on se vaihe joka tapauksessa, jossa on enää menetettävää ja elämän ihanuus koostuu sunnuntaisesta hillosilmästä mannapuurossa.
Vierailija kirjoitti:
Näin nelikymppisenä miehenä en arvosta, kun naiset luulevat tietävänsä nämäkin asiat paremmin kuin minä. En ole tinderissä, mutta jos olisin, niin valitsisin itsekin tuon vaihtoehdon. Lapsiasia riippuisi hyvin pitkälti naisesta saamastani vaikutelmasta. Olisiko hän hyvä äiti ja vaimo ja pystyisinkö luottamaan, että hän on rinnallani vähintäänkin sen 20 vuotta, minkä lapsi tarvitsee kasvaakseen aikuiseksi. Jos näiden kohdalla olisi vähäisiäkin epäilyksiä, niin sitten en haluaisi lapsia. Toki parisuhde ilman lapsia voisi silti olla mahdollinen, ei minulla ole mitään pakkoa siihen lasten saamiseen. Tiedostan toki, että naiset ovat tämän suhteen pakkomielteisen mustavalkoisia, mutta tämä on niitä päätöksiä joita teen itse omien tuntemusteni mukaan ja siihen ei muiden painostaminen vaikuta. Epäilen että moni nainen on näitä asioita mieheltä tivatessaan jo lähtökuopissa, joten heidän suhteet eivät ole kovin kestävällä pohjalla ja miehet v
Jos valitsee vaihtoehdon "haluan lapsia", niin tuskinpa se kovinkaan monen kohdalla tarkoittaa sitä että niitä lapsia halutaan kenen kanssa tahansa ja mihin suhteeseen vain. Tottakai se riippuu siitä toisestakin ihmisestä. Mutta nämä miettijät tuntuvat pääsääntöisesti olevan niitä jotka eivät tiedä haluavatko lapsia missään olosuhteita kenenkään kanssa koskaan. Ja sitten kuvitellaan, että asiaa voidaan rauhassa tuumailla keski-iässäkin.
Anteeksi, mutta onko tämä teksti tekoälyn tuottamaa? Jotenkin kieli on niin kummallista suomea.