Miksi naiset alkavat ensitreffeillä tai jopa ennen sitä puhumaan ex-poikaystävistään
Paras oli kun yks kahvinaikkonen kertoi, kuinka joskus seurusteli jonkun espanjalaisen Lorenzon kanssa ja ajelivat moottoripyörällä alpeille.
Heti tuli sellainen fiilis, että jos hän menneiden haikailun esille nostaa, niin miksi ja mitä ihmettä minä tässä kahvipöydässä oikein teen? Pitäisikö minun toimia jonain matkaoppaana, psykologina vai isähahmona?
Kommentit (96)
Minä en voi kyllä kuvitella alkavani selittää motskarireissuista ihanan Lorenzon kanssa kuin siinä tapauksessa, että olen jo todennut, että tästä treffikumppanista ei ole jatkoon. Koetan niillä muita miehiä sisältävillä jutuilla sitten osoittaa, että romanttista kiinnostusta ei ole eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, itse voisin puhua exästä kuten muistakin aiheista. Miehet monesti eivät ajattele asioita ihan yhtä moniulotteisesti kuin naiset, ainakaan tällaisia asioita. Miehen reaktio, ilmeet, eleet, katse ja sanat kertovat paljon. Siinä voidaan testata tätä reaktiota tai sen puutetta. Miksi näin tekisin naisena? No, sitähän en miehille paljastaisi :) neuvoisin, että älä loukkaannu pienestä, jos jokaiseen asiaan puuttuu niin tulee mahdottomaksi löytää kumppani. Olet kuitenkin päässyt treffeille naisen kanssa ja nainen on kanssasi siinä kahvipöydässä, se on jo merkki jostakin.
Tässä kommentissa on rajaton naismainen ääliömäisyys tiivistettynä sanoiksi. Katsokaa ja ihmetelkää. 🤦🏼
Älä kysy jos et kestä vastausta.
Miksi en kes
No perustele toki kantasi, saisi jotain faktaa ajatustesi tueksi. Vaikea ottaa kantaa pelkkiin mielipiteisiin ja tuntemuksiisi.
koska naisten totuus on subjektiivista aina.
järkevä mies myötäilee naisten juttuja vaikka tietää että
naisista ei oo todenpuhujaksi KOSKAAN
Tämähän on vaan rehellistä. Exät kuuluvat siihen omaan historiaan, jota tutustuessa käydään läpi. Eipä sitten tule yllätyksiä myöhemmin. Toki tällöin ne mainitaan ilman hehkusta, kitinää ja valitusta eli pelkästään asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on vaan rehellistä. Exät kuuluvat siihen omaan historiaan, jota tutustuessa käydään läpi. Eipä sitten tule yllätyksiä myöhemmin. Toki tällöin ne mainitaan ilman hehkusta, kitinää ja valitusta eli pelkästään asiallisesti.
Moni mies voi kokea neutraalinkin kerronnan todella tunnepitoisesti. Se koetaan hyökkäyksenä itseä vastaan. Suosittelisin miehiä ottamaan asiaan hieman etäisyyttä, ajattelemaan loogisesti ja yrittäen turhat kiivaat tunnekokemukset poistamaan yhtälöstä.
Vierailija kirjoitti:
No, itse voisin puhua exästä kuten muistakin aiheista. Miehet monesti eivät ajattele asioita ihan yhtä moniulotteisesti kuin naiset, ainakaan tällaisia asioita. Miehen reaktio, ilmeet, eleet, katse ja sanat kertovat paljon. Siinä voidaan testata tätä reaktiota tai sen puutetta. Miksi näin tekisin naisena? No, sitähän en miehille paljastaisi :) neuvoisin, että älä loukkaannu pienestä, jos jokaiseen asiaan puuttuu niin tulee mahdottomaksi löytää kumppani. Olet kuitenkin päässyt treffeille naisen kanssa ja nainen on kanssasi siinä kahvipöydässä, se on jo merkki jostakin.
Otetaan Lorenzo mukaan kimppaan, ei tarvi tyytyä pelkkään pimppaan!
Perin moniulotteista ja avarakatseista, etten sanoisi.
Väkisinkin tulee puheeksi kun toinen ihmettelee miksi olen eläkkeellä. No kun ex pahoinpiteli niin traumatisoituneeksi ja työkyvyttömäksi, ettei ne suostuneet antamaan terapiaa ja kuntoutusta edes siihen vaan sain eläkkeen. Noin ex mainittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni mies voi kokea neutraalinkin kerronnan todella tunnepitoisesti. Se koetaan hyökkäyksenä itseä vastaan. Suosittelisin miehiä ottamaan asiaan hieman etäisyyttä, ajattelemaan loogisesti ja yrittäen turhat kiivaat tunnekokemukset poistamaan yhtälöstä.
Tämä on totta. Tästäkin ketjusta näkee, että miehet ei kykene rationaaliseen ajatteluun. Kaiken ottavat henkilökohtaisesti ja sitten sabotoivat viimeisenkin mahdollisuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä piirre on miehissä ärsyttävää, koska se johtuu oikeasti siitä että mies kokee tulleensa jollain tavalla uhatuksia tai nöyryytetyksi ja miehuutensa lytätyksi, eikä aihe liity oikeasti mitenkään häneen millään tavalla. Miehille ei voi oikein todeta mitään elämästään kun ne raivostuu aivan kaikesta, "miten kehtasit elää ennen minun kohtaamistani?!" Sehän siellä taustalla on. Naisen pitäisi elää tyhjiössä koko elämänsä vain odotellen miestä saapuvaksi. Hyvä että naisella saa olla edes vanhemmat kun mies kokee jo tulleensa loukatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Tästäkin ketjusta näkee, että miehet ei kykene rationaaliseen ajatteluun. Kaiken ottavat henkilökohtaisesti ja sitten sabotoivat viimeisenkin mahdollisuutensa.
Kyllä, aloittaja kertoi naisen kertoneen moottoripyörällä Alpeilla ajelusta. Itsessään aika neutraali lähtökohta. Itsekin kannustaisin miehiä rationaaliseen ajatteluun. Liika tunteilla reagointi on ainakin näin naisen näkökulmasta hälytysmerkki, jos pelkkä faktan toteaminen omasta menneisyydestä saa toisen niin vahvaan tilaan, miten elämän vaikeuksista toinen selviää kun pitäisi pysyä pää kylmänä.
Ihmiset puhuvat siitä, mitä on heidän mielessään. Jos juttua on vain existä eikä uusi suhde kiinnosta, on viisainta lopettaa juttu heti alkuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä mäkään en käsitä. Joskus on sappi kiehunut kuunnellessa juttuja existä ja olen joillekin sanonutkin että hei, mua ei oikeasti kiinnosta paskaakaan, oli sen jutun sävy sitten hyvä tai huono. Ja näiden naisten joukossa on siis ollut myös naisia joiden kanssa olen päätynyt parisuhteeseen ja yhden kanssa jopa naimisiin (virhe). Naiset osaa olla aivan käsittämättömän typeriä ja hakevat oikeutuksen mitä älyttömimmille perseilyille niinkuin tässäkin ketjussa jo yritetään tehdä.
Miksi sitten tapailette naisia? Mieshän voi lisääntyä kumppanuusvanhemmuuden tai vuokrakohdun avulla. Seksiä saa maksullisilta.
Vanhemmuus:
https://letsbeparents.com/#download
https://www.co-parentmatch.com/
https://menhavingbabies.org/assistance/application1/ (100 000-200 000 laina.Synnytys Suomessa)
Ei mua kyllä haittaa, jos mies mainitsee jonkun jutun yhteydessä exänsä treffeillä. Kaikillahan meillä on menneisyys, johon kuuluvat entiset kumppanit. Mitään eroterapiasessiota minulla ei toki ole kiinnostusta siinä vetää. Mutta ehdottoman suuri punainen lippu olisi se, jos treffikumppani suivaantuidi exän maininnasta. Mustasukkaisuus ei ole vain ärsyttävää vaan myös vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Antaa epäsuoran vihjeen miten hänet vietellään. Lortsa oli x z muttei y. Minuun toimii x ja z muttei y.
Vuonna 2023 jopa naisen pitäisi tietää ja ymmärtää että tällainen peli menee miehen putkiaivoista täysin ohi. Ettekö te nyt helvetti vieläkään tajua että nämä testailut ja vihjailut eivät toimi kuin naisen oman pään sisällä? 😂
Vierailija kirjoitti:
Tätä mäkään en käsitä. Joskus on sappi kiehunut kuunnellessa juttuja existä ja olen joillekin sanonutkin että hei, mua ei oikeasti kiinnosta paskaakaan, oli sen jutun sävy sitten hyvä tai huono. Ja näiden naisten joukossa on siis ollut myös naisia joiden kanssa olen päätynyt parisuhteeseen ja yhden kanssa jopa naimisiin (virhe). Naiset osaa olla aivan käsittämättömän typeriä ja hakevat oikeutuksen mitä älyttömimmille perseilyille niinkuin tässäkin ketjussa jo yritetään tehdä.
Sulla on vain heikko itsetunto. Miksi ihmeessä puheet jonkun exästä pitäisi liikuttaa mitenkään? Minä ainakin kuuntelen mielelläni juttuja existä koska suhteiden kulku kertoo paljon enemmän ihmisestä kuin se miten he valehtelee itsestään. Etsin aina kaavamaisuutta ja sitä mikä toistuu ihmisen elämässä. Minä teen silloin pohjatyötä ja diagnoosia joten kerro ihmeessä kaikki mitä mieleen tulee.
Mä olen kyllä ihan kysynytkin joskus miehen parisuhdehistoriasta ensitreffeillä. En toki sen kummempia kuvailuja kaipaa, vaan ihan vaan tyyliin 8 vuoden avioliitto, joka päättyi vuosi sitten ja sitä ennen muutama seurusteluyritys. Tai toki vastaus voi myös olla, ettei ole ollut parisuhteessa ennen. Koska itse olen ollut naimisissakin, kyllä se mun mielestä on ihan hyvä tuoda esille jo alussa.
Mistään alppireissuista Lorenzon kanssa en kyllä selittäisi. Todennäköisyys, että mies tulee vain mustasukkaiseksi tai menettää kiinnostuksen kokonaan, olisi aivan liian suuri.
Pitääpä ensi kerralla kertoilla täysin neutraalisti siitä, kuinka ex-nainen oli hoikka, nuori ja pukeutui aina seksikkäästi.
Hoikkuus kannattaa mainita riittävän usein, sillai neutraalisti, ja odottaa meneekö yksinkertaisten faktojen toteaminen tunteisiin.
Kyllä kahvittelunainen nyt varmaankin lämpenee!
Vierailija kirjoitti: Tämä piirre on miehissä ärsyttävää, koska se johtuu oikeasti siitä että mies kokee tulleensa jollain tavalla uhatuksia tai nöyryytetyksi ja miehuutensa lytätyksi, eikä aihe liity oikeasti mitenkään häneen millään tavalla. Miehille ei voi oikein todeta mitään elämästään kun ne raivostuu aivan kaikesta, "miten kehtasit elää ennen minun kohtaamistani?!" Sehän siellä taustalla on. Naisen pitäisi elää tyhjiössä koko elämänsä vain odotellen miestä saapuvaksi. Hyvä että naisella saa olla edes vanhemmat kun mies kokee jo tulleensa loukatuksi.
Suhteen ollessa jo pitkällä, en siis todellakaan ensitreffeillä, jouduin kertomaan miehelle aiemmassa elämässä kokemastani väkivaltaisesta raiskauksesta. Minun oli pakko, koska halusin antaa hänelle selityksen, miksi joskus puhkean itkuun kesken seksin eikä minuun saa kontaktia. Täysin odotusteni vastaisesti mies raivostuikin minulle, että miksi haluan leveillä hänelle aiemmilla seksikokemuksillani ja muilla miehillä, ja huusi niin että sylki vain roiskui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on vain heikko itsetunto. Miksi ihmeessä puheet jonkun exästä pitäisi liikuttaa mitenkään? Minä ainakin kuuntelen mielelläni juttuja existä koska suhteiden kulku kertoo paljon enemmän ihmisestä kuin se miten he valehtelee itsestään. Etsin aina kaavamaisuutta ja sitä mikä toistuu ihmisen elämässä. Minä teen silloin pohjatyötä ja diagnoosia joten kerro ihmeessä kaikki mitä mieleen
Tässäkin kommentissa nainen haluaa väkisin canceloida miehen tuntemukset leimaamalla hänet heikkoitsetuntoiseksi. Koska et ajattele kuin nainen, sinussa täytyy olla joku vika. Kovin naismaista tämäkin.
Miksi en kestäisi? Vastaushan oli hyvä siinä mielessä että se avaa naisten umpityperän ajatusmaailman monille miehille.