Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en hyvätuloisena halua, että työttömiltä, sairailta ja pienituloisilta leikataan!

Vierailija
28.12.2023 |

Se on kylmää ja epäinhimillisiä ja lisää turvattomuutta koko yhteiskunnassa.

Kommentit (579)

Vierailija
61/579 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli hyvä ketju, joka poistettiin liukkaasti. Siinä kerrottiin kiinni jääneestä varkaasta, ja joku ehdotti, että toimeentulotuesta vähennettäisiin rikokset. Se olisikin hyvä, kun rikolliset työttömät alkaisivat tuntea nahoissaan seurauksia. Kun varastaa, niin kelan rahoista otettaisi pois niin kauan kunnes vahinko on kokonaan korvattu. Myös asumistuesta leikattaisi sen verran, mitä on vahinkoa aiheutettu. Turha siinä olisi yhteiskuntaa syyttää. Siinä olisi kasvamisen paikka ja elämään oppimisen. 

Vierailija
62/579 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hyvätuloisena sitten valmis tekemään osasi yhteisen talouden eteen, esimerkiksi raskaamman verotuksen kautta?

On helppo huudella asioita, jos ei tarvitse itse hakea ratkaisuja niihin.

Itsehän ratkaisisin asian siten, että kaikki maksaa yhden (1) prossan enemmän kuin ennen. Sanotaan, että kaikki yli 35000 euroa vuodessa tienaavat. Sen alle ei tarvii veroprossan lisäystä.

Mä maksan nyt 29.5%, nin ei se yksi prosentti tuossa enää tuntuis niin pahalta kuin vähävaraisemmilla kaikki leikkaukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/579 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! 

Vierailija
64/579 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ap hyvätuloinen voit ihan vapaasti sitten maksaa veroja koska sinulla niihin on varaa. 

Minä alempaan keskiluokkaan kuuluva taas haluan että työttömiltä,sairailta ja pienituloisilta leikataan koska haluan maksaa vähemmän veroja. Minä en halua enää euroakaan maksaa ylimääräistä veroja.

Jos olisin hyvätuloinen niin voisin kyllä maksaa veroja.

Persut on paras,ytk on paras ja duunari olen. Nykyinen hallitus on hyvä. 

Vierailija
65/579 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurituloisena maksan veroja 60 000 ja käteen jää 90 000. Ensi vuonna työskentelen vähemmän koska näillä tuloilla marginaaliveroprosentti on 62 eli jos tienaan 100 eurooa lisää niin käteen jää 38 euroa.

Veroja maksan mielelläni oman osuuteni mutta nyt on aika vähentää työntekoa reilusti ja nauttia vapaa-ajasta. Työnteon puolittamalla käteen jää jotain 50 000 euroa ja valtio vie 25 000. 

On hyvä antaa nuorten tehdä enemmän töitä ja itse voin vähän matkustella sekä harrastaa enemmän.

Tässä on hyvä esimerkki siitä miksi hyvätuloisten verotuksessa on oltava joku tolkku. Ei ole kannustavaa ahkeroida, jos ei siitä tunne saavansa palkintoa. Kun lahjakkaimmat alkaa vähentämään töitään, koska vähemmälläkin tulee toimeen, se vähentää verotuloja.

Jos vaan voitaisiin perata julkisen puolen kuluista turhat pois, niin valtio tulisi toimeen vähemmilläkin veroilla.

Vierailija
66/579 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toisena hyvätuloisena en ota ihan noin mustavalkoisesti kantaa asiaan. Sairaat ja työkyvyttömät on asia erikseen, heille en toivo leikkauksia. Sen sijaan tukijärjestelmän hyväksikäyttäjiltä ja mä en vaan haluu -työhaluttomilta leikkaamista en näe pahana asiana. 

Tärkeintä olisi kuitenkin uudistaa koko tukisysteemi, joka on nykyisellään järjetön. 

Uudistaminen ok, kunhan ei uudisteta kuten taksilakia eli sössitä paskaksi. Se oli sitä persujen vinkumaa "sääntelyn purkua". Osui kipeästi taksipersuihin, kuten osuvat tulevat leikkauksetkin. PS:n maakuntien äänestäjistä vain puolet on töissä. Matala koulutus ei työllistä työvoimapula-aloille.

Vierailija
67/579 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona aika opetti että kuka vain on jäädä työttämäksi yhtäkkiä

Kuka tahansa voi jäädä työttömäksi hetkeksi, mutta vain pölöset ovat työttömiä pidemmän aikaa.

Vierailija
68/579 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miksi jo valmiiksi huono-osaisilta pitäisi viedä se vähäkin pois kun se ei vaikuta varakkaan elämään mitenkään, jos huono-osaiset saisi vaikka nykyistä vähän enemmänkin tukia, Suomihan on saanut lukuisia huomautuksia liian alhaisista sosiaalituista.

Olisi itseasiassa varakkaiden käsissä luoda niitä työpaikkoja, mutta eivät ole sitä tehneet, joten siksi ovat oikeastaan velkaa köyhille ne sosiaalituet.

Vierailija
69/579 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdään etuuksista kerran kuukaudessa anottavia, ei enää mitään tukiautomaattia. Kun kerran kuukaudessa pitää tunnin ajan selvittää omia ja perheensä kuukauden tekemisiä ja rahaa saa vain todelliseen tarpeeseen, niin verotustakin voidaan keventää. Ryhdytään auttamaan köyhiä perheitä oikein kunnolla, pari kertaa viikossa vertaistapaamisia, työnhakuneuvontaa, jumppaa jne. eikä mitään mahdollisuutta jäädä kotiin tekemään omiaan.

Tuo sinun järjestelmäsihän maksaisi itsessään miljardeja.

Näinpä, monet hyvätuloiset ovat valmiita maksamaan mitä vaan työttömien nöyryyttämisestä.

Meillä on jo pupukurssit, cv-kurssit ja kaiken maailman paapomiset. Niistä ei ole apua, koska työpaikka puuttuu.

Vierailija
70/579 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa muutkin hyvätuloiset olisivat samanlaisia kuin sinä. Hyvin harvalla on sydämen sivistystä.

T: tuntematon 

Suomessa on ollut sydämen sivistystä kautta aikojen. Valitettavasti vain valtion rahat ovat loppu holtittoman kulutuksen seurauksena, mikä näkyy sosiaaliturvan alasajona. Ei sen kanssa ole sydämen sivistyksellä mitään tekemistä.

Vierailija
71/579 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideologinen valinta. Keskiluokkaa tuhotaan. Ihmiset huomaavat sen liian myöhään, vasta kun se oma työ menee alta jollekin työttömälle joka tekee sen sossutukea vastaan.

Vierailija
72/579 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata minäkään noita toimia, vaikkeivät ne minuun osukaan. Olen eläkkeellä ja se nousee. 

Mutta nuorista olen huolissani. Heillä on ennestään opintovelkaa ja elämä kallistuu kaiken aikaa. Miten perustetaan perhe, kun mistään ei ole varmuutta ja työelämä yritetään tehdä entistä mielivaltaisemmaksi. Tarjotaan nollasopparia ja pätkää ja helppoa irtisanomista ilman perusteluja. Miten sekään muka saisi ketään sitoutumaan työhönsä ja antamaan parhaansa?

Nuoret naiset putoavat työmarkkinoilta, koska heidän työnantajilleen aiemmin suunnatut perhevapaakompensaatiot poistetaan. Raskaus on riski ja nyt muuttuu riskiksi myös se, että on nuori nainen. 

Vierailija
73/579 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hyvätuloisena halua, että aivan kaikkialta leikataan. Kautta linjan ja riittävän paljon.

Minäkin haluan että eläkeläisiä verotetaan niin maan perkeleesti. Yli kolmen tonnin eläkkeeseen veroksi 70%. 

Vierailija
74/579 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona aika opetti että kuka vain on jäädä työttämäksi yhtäkkiä

Kuka tahansa voi jäädä työttömäksi hetkeksi, mutta vain pölöset ovat työttömiä pidemmän aikaa.

Mä olen siis "pölönen" koska olen ollut jo vuosia työtön sairauden takia?

Vierailija
75/579 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi jo valmiiksi huono-osaisilta pitäisi viedä se vähäkin pois kun se ei vaikuta varakkaan elämään mitenkään, jos huono-osaiset saisi vaikka nykyistä vähän enemmänkin tukia, Suomihan on saanut lukuisia huomautuksia liian alhaisista sosiaalituista.

Olisi itseasiassa varakkaiden käsissä luoda niitä työpaikkoja, mutta eivät ole sitä tehneet, joten siksi ovat oikeastaan velkaa köyhille ne sosiaalituet.

Ei kenelläkään ole toista suurempaa velvollisuutta työllistää ketään. Sitä voi kuka tahansa alkaa yrittäjäksi ja työllistää ensin edes itsensä. Se vastuu ei vaan monille kelpaa kun mieluummin otetaan vain ne oikeudet.

Vierailija
76/579 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurituloisena maksan veroja 60 000 ja käteen jää 90 000. Ensi vuonna työskentelen vähemmän koska näillä tuloilla marginaaliveroprosentti on 62 eli jos tienaan 100 eurooa lisää niin käteen jää 38 euroa.

Veroja maksan mielelläni oman osuuteni mutta nyt on aika vähentää työntekoa reilusti ja nauttia vapaa-ajasta. Työnteon puolittamalla käteen jää jotain 50 000 euroa ja valtio vie 25 000. 

On hyvä antaa nuorten tehdä enemmän töitä ja itse voin vähän matkustella sekä harrastaa enemmän.

Tässä on hyvä esimerkki siitä miksi hyvätuloisten verotuksessa on oltava joku tolkku. Ei ole kannustavaa ahkeroida, jos ei siitä tunne saavansa palkintoa. Kun lahjakkaimmat alkaa vähentämään töitään, koska vähemmälläkin tulee toimeen, se vähentää verotuloja.

Jos vaan voitaisiin perata julkisen puolen kuluista turhat pois, niin valtio tulisi toime

Millä lailla ei ole palkitsevaa, jos verojen jälkeen jää 90 000 euroa?

Vierailija
77/579 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän voit alkaa rahoittamaan heitä? Annat puolet palkastasi.

niinhän hyvätuloinen tekeeki kun katsoo palkkanauhaa.verotus on erittäin tiukkaa.

Vierailija
78/579 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kusipää kela elätti juttelee taas hulluja.en ole mitään sulle velkaa.enemmä pitäis saaha ilmasta rahaa työtätekeviltä mutta toisin käy pummi leikkauset astuu voimaan ihan kohta.nii siis jos elelee tuilla.ja vai ei vaikuta varakkaan elämään mitenkään noin tyhmäksi kun ihminen tulee kun elää tarpeeksi kauvan tuilla.me varakkaat kato maksetaa sun tuet.palkasta lähtee saakeli 45% veroa.mut ens vuonna teen vähemmän töitä kun tilillä jo paljon rahaa .silloin maksan vähemmän veroja ja pitää leikata lisää eläteiltä.

Vierailija
79/579 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ketju jättää huomiotta tuomioissaan ne joilla on jokin ns. normista poikkeava luonne, "häiriö", Ahdistustaipumus (oikea sellainen). ovat rumia, lihavia, huonosti suomea puhuvia, tai ihan vaan "mykkiä" ulosanniltaan. jne Näitähän on.  Kaikki niputetaan vaan laiskoiksi. Sitten on kuten jo nyt, valtava määrä jopa nuoria mielenterveysongelmallisia.  Kyllä tukien pitäisi pysyä sellaisina että voi asua ja syödä turvallisesti, pukea itsensä vuodenaikojen mukaan ja kyetä jotenkin kulkemaan sinne "töihin tai kouluihin".  Jos taskunpohjalla on euro, kaks per päivä, se ei riitä edes bussilippuun. Useimmat työpaikat vaativat kännykän ja monet myös esim ajokortin jne..millä ostetaan jos vanha hajoo?

Vierailija
80/579 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täsmälleen samaa mieltä, etteivät leikkaukset tai työelämän porvarointi edistä yhteiskunnan tavoitteita millään tavalla. Ei lyhyt- eikä pitkäaikaisesti. Perskokkareet ratsastavat puhtaasti populistisilla väitteillä. Ovelat juutalaiset ovat vain vaihtuneet kälmeihin työttömiin ja sohvaperunoihin. Ilmeisesti tarvitsisimme Ahtisaaren tapaisen rauhanneuvottelijan, kun some on sekoittanut poliitikkojen päät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi