Minä en hyvätuloisena halua, että työttömiltä, sairailta ja pienituloisilta leikataan!
Se on kylmää ja epäinhimillisiä ja lisää turvattomuutta koko yhteiskunnassa.
Kommentit (579)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos palkasta menee puolet veroihin ja maksuihin niin jotain on tehtävä. Jostakin leikattava. On sen verran demotivoivaa tämä lypsylehmänä oleminen. Sitten kun lypsylehmiltä tyystin loppuu huumorintaju niin se on suomenkin loppu.
Kuulun niihin joilta menee puolet. 49.5% tänä vuonna. Ei naurata.
Mitä sinulta puuttuu? Jos noin paljon menee veroja, niin netto on kuitenkin tuhansia euroja.
Tarkoitatko että jos pihallasi seisoo auto parkissa niin se on tarpeeton ja voidaan antaa muille? On paljon autontarvitsijoita jotka joutuvat kävelemään, siispä autosi joutaa heille. Mikä oikeus sinulla on mihinkään mitä et tarvitse. Joopasenjoo..
Ei, vaan tarkoitin sitä, että mitä sinä et pysty tuloillasi hankkimaan? Tulot on kuitenkin hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Tukijärjestelmän hyväksikäyttäjiä on loputon määrä ja tähän on tultava loppu. Ystäväni asui suuressa velattomassa kolmiossa pk-seudulla, myi sen ja sai ison kasan rahaa, laittoi ne säästöön ja nyt asuu kaupungin vuokra-asunnossa, saa tukia ja tekee töitä max. 25 h viikossa, vaikka saisi enemmänkin tunteja, mutta muuten jotkut työttömyystuet loppuisivat. Näitä riittää.
Samoin omat vanhempani roikkuivat tuilla, vaikka olisivat joutaneet töihinkin.
Oikeasti sairaat (syöpä yms.) on ihan eri juttu.
Jatkuvia masentujia en taas ymmärrä lainkaan.
Hah ei tähä tule loppua ne hyväksikäyttäjät ikävä kyllä osaa kaikki temput ja kieroudet ne osaa näytellä hyvin aktiivista työnhakijaa vaikka eivät sitä todellisuudessa ole ja työkkäri ei mistää saa tukihuijareita kiinni ku ne osaa kyllä niin hyvim esittää olevansa aktiivinen työnhakija joten vastaus on et tähä ei tuu ikinä loppua ku millas tukijärjestelmaa väärinkäyttäjät löytäs ku ne osaa esittää ja teeskennellä et joo aktiivisesti haen töitä ja työkkäri kiittää ja kumartaa ja uskoo näitä
Minusta kaikki terveydenhoitoon menevä raha on hyvästä kunhan ei hössötetä. Tehdään suomeen maailman paras ilmainen terveydenhoito kaikille. Mutta jokainen lati joka menee makoilun tukemiseen on suuri virhe. Jos saat toimeentulotukea niin vähintään käyt haravoimassa puiston tjsp. hyödyllistä. Täällä on duunarit ja kaikenmaailman tuilla elävät saaneet aivan kohtuuttoman immuniteetin ja kuvittelee olevansa kaiken napa. Minä, minä, minä.Hieman herranpelkoa niin alkaa tapahtumaan ja tulee suomeenkin kauan kaivattua vipinää. Nythän tuota näyttä jo alkavan tulemaan ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kaikki terveydenhoitoon menevä raha on hyvästä kunhan ei hössötetä. Tehdään suomeen maailman paras ilmainen terveydenhoito kaikille. Mutta jokainen lati joka menee makoilun tukemiseen on suuri virhe. Jos saat toimeentulotukea niin vähintään käyt haravoimassa puiston tjsp. hyödyllistä. Täällä on duunarit ja kaikenmaailman tuilla elävät saaneet aivan kohtuuttoman immuniteetin ja kuvittelee olevansa kaiken napa. Minä, minä, minä.Hieman herranpelkoa niin alkaa tapahtumaan ja tulee suomeenkin kauan kaivattua vipinää. Nythän tuota näyttä jo alkavan tulemaan ja hyvä niin.
Herran pelkoa? Ainoa Herra jota pelkään ja kunnioitan on Taivaan Isä.
Työmies on palkkansa ansainnut ja heikommista pidetään huoli.
Tehdään etuuksista kerran kuukaudessa anottavia, ei enää mitään tukiautomaattia. Kun kerran kuukaudessa pitää tunnin ajan selvittää omia ja perheensä kuukauden tekemisiä ja rahaa saa vain todelliseen tarpeeseen, niin verotustakin voidaan keventää. Ryhdytään auttamaan köyhiä perheitä oikein kunnolla, pari kertaa viikossa vertaistapaamisia, työnhakuneuvontaa, jumppaa jne. eikä mitään mahdollisuutta jäädä kotiin tekemään omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä toisena hyvätuloisena en ota ihan noin mustavalkoisesti kantaa asiaan. Sairaat ja työkyvyttömät on asia erikseen, heille en toivo leikkauksia. Sen sijaan tukijärjestelmän hyväksikäyttäjiltä ja mä en vaan haluu -työhaluttomilta leikkaamista en näe pahana asiana.
Tärkeintä olisi kuitenkin uudistaa koko tukisysteemi, joka on nykyisellään järjetön.
Olen pikkasen yli keskituloinen enkä ymmärrä näitä leikkauksia yhtään. Olen samaa mieltä järjestelmän hyväksikäyttäjistä, että niille pitäs tehdä jotain. Ottaa myös päähän, että nämä leikkaukset koskee Virtasia ja somalit ei varmasti muuta 5h keittiöstä mihinkään kaupungin 3h keittiöön asumaan halvemman vuokran perässä niinku muuut joutuu tekemään.
Jokainen köyhä ja ilman ammatillista koulutusta oleva koulunpenkille. Kolmen vuoden kuluttua heillä on ammatti ja ammattitaitoa eikä enää valitusta siitä, että työ ei vastaa koulutusta (jota ei ole). Ne, jotka katsovat, että eivät kykene töihin, menevät lääkärintarkastukseen ja saavat eläkkeen, joka on 70% takuueläkkeestä. Jos kriteerit täyttyvät, pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle, mutta suurimmalla osalla noin ei ole.
Leikataan vastikkeettomista etuuksista.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen köyhä ja ilman ammatillista koulutusta oleva koulunpenkille. Kolmen vuoden kuluttua heillä on ammatti ja ammattitaitoa eikä enää valitusta siitä, että työ ei vastaa koulutusta (jota ei ole). Ne, jotka katsovat, että eivät kykene töihin, menevät lääkärintarkastukseen ja saavat eläkkeen, joka on 70% takuueläkkeestä. Jos kriteerit täyttyvät, pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle, mutta suurimmalla osalla noin ei ole.
Mitä kun on jo 3 koulutusta ja silti työtön.
Vierailija kirjoitti:
Kai tiedät, että Kelan lääkärit saavat asiakkaasta työkykyisen tätä tapaamatta, vaikka useammalta hoitavalta lääkäriltä on työkyvyttömyyden toteava lausunto?
Ja etsikää muuten tilastoa siitä, paljonko tuen saajissa on väärinkäytöksiä. Olikohan prommillen luokkaa.
Veroja voi ihan vapaasti jokainen tilittää valtiolle aivan vapaasti niin paljon kuin haluaa. Tämä teillä veroposeeraajilla näyttää aina unohtuvan. Jännä.
Terveisin: verovuosi 2022 verot yhteensä 53 075 €
Vierailija kirjoitti:
Tehdään etuuksista kerran kuukaudessa anottavia, ei enää mitään tukiautomaattia. Kun kerran kuukaudessa pitää tunnin ajan selvittää omia ja perheensä kuukauden tekemisiä ja rahaa saa vain todelliseen tarpeeseen, niin verotustakin voidaan keventää. Ryhdytään auttamaan köyhiä perheitä oikein kunnolla, pari kertaa viikossa vertaistapaamisia, työnhakuneuvontaa, jumppaa jne. eikä mitään mahdollisuutta jäädä kotiin tekemään omiaan.
Ainakin saadaan tällä kaavalla lisättyä turhaa byrokratiaa ja palkattua suuri määrä lisää virkamiehiä.
Minäkään en halua että varsinkaan työttömiltä perheellisiltä leikataan. Kammottaa ajatella miten he tulevat selviämään. Olen itse töissä ja toivottavasti saan ollakkin. Hesarissa oli tänään loistava mielipidekirjoitus tutkijalta Suomen työttömyyden syistä. Tuskin päättäjiä ne oikeat syyt kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo sinun järjestelmäsihän maksaisi itsessään miljardeja.
Haluaisitko auttaa ap? Olen aika pahassa kohdassa nyt
Vierailija kirjoitti:
Voisi tosiaan poistaa lapsilisät niiltä, joilla ne menevät aina lasten tileille säästöön.
Miksi sinusta napakka taloudenpito on rangaistavaa?
Niin, ei se kulutusta lisää, että rikkaat saa vielä lisää rahaa. Heillä on sitä muutenkin sen verran että saavat kaiken tarpeellisen hankittua ja vähän enemmänkin. Ne lisärahat menee vain säästöön tai sijoitukseen.
Kun taas jos ne pienituloiset työssä käyvät, ei heillä raha riitä välttämättä kaikkeen, just ja just ruokaan ja laskuihin. Jos he saisivat enemmän, se menisi kiertoon. Toki kannattaisi säästää osa, mutta varmasti suurin osa käyttäisi ne lisätulot ihan vaan terveellisempään ruokaan, parempiin vaatteisiin tai lääkkeisiin. Tai kävisivät ihan vaan vaikka parturissa. Sama juttu myös työttömillä.
En minäkään ja olen keskituloinen.
Tarkoitatko että jos pihallasi seisoo auto parkissa niin se on tarpeeton ja voidaan antaa muille? On paljon autontarvitsijoita jotka joutuvat kävelemään, siispä autosi joutaa heille. Mikä oikeus sinulla on mihinkään mitä et tarvitse. Joopasenjoo..