Minä en hyvätuloisena halua, että työttömiltä, sairailta ja pienituloisilta leikataan!
Se on kylmää ja epäinhimillisiä ja lisää turvattomuutta koko yhteiskunnassa.
Kommentit (579)
Korona aika opetti että kuka vain on jäädä työttämäksi yhtäkkiä
Minä toisena hyvätuloisena en ota ihan noin mustavalkoisesti kantaa asiaan. Sairaat ja työkyvyttömät on asia erikseen, heille en toivo leikkauksia. Sen sijaan tukijärjestelmän hyväksikäyttäjiltä ja mä en vaan haluu -työhaluttomilta leikkaamista en näe pahana asiana.
Tärkeintä olisi kuitenkin uudistaa koko tukisysteemi, joka on nykyisellään järjetön.
Itsekin kuulun kohtalaisen hyvätuloisiin,mutta näitä leikkauksia en kyllä ymmärrä enkä hyväksy.Mielestäni nyt ollaan vaarallisella tiellä,pelkään että alkaa tapahtua ikäviä asioita.
Olen samaa mieltä. Itselleni tuli jotenkin todella likainen olo, kun sain veroalennusta tietäen, että monilta vaan leikataan ja leikataan.
Tukijärjestelmän hyväksikäyttäjiä on loputon määrä ja tähän on tultava loppu. Ystäväni asui suuressa velattomassa kolmiossa pk-seudulla, myi sen ja sai ison kasan rahaa, laittoi ne säästöön ja nyt asuu kaupungin vuokra-asunnossa, saa tukia ja tekee töitä max. 25 h viikossa, vaikka saisi enemmänkin tunteja, mutta muuten jotkut työttömyystuet loppuisivat. Näitä riittää.
Samoin omat vanhempani roikkuivat tuilla, vaikka olisivat joutaneet töihinkin.
Oikeasti sairaat (syöpä yms.) on ihan eri juttu.
Jatkuvia masentujia en taas ymmärrä lainkaan.
Mikä on hyvätuloinen? Tienaan 50k vuodessa, mutta saan tukea, jota nyt leikataan. Pärjään kyllä, eipä siinä. Veroa voisin maksaa enemmän, jos sillä saisi leikkaukset köyhiltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Sinähän voit alkaa rahoittamaan heitä? Annat puolet palkastasi.
Hyvin sanottu. Jokainen voisi osallistua talkoihin tasavertaisesti. Laitetaan teillekin 49.5%:-) Miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on hyvätuloinen? Tienaan 50k vuodessa, mutta saan tukea, jota nyt leikataan. Pärjään kyllä, eipä siinä. Veroa voisin maksaa enemmän, jos sillä saisi leikkaukset köyhiltä pois.
Mitä tukea? Tuskin ainakaan asumistukea
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos palkasta menee puolet veroihin ja maksuihin niin jotain on tehtävä. Jostakin leikattava. On sen verran demotivoivaa tämä lypsylehmänä oleminen. Sitten kun lypsylehmiltä tyystin loppuu huumorintaju niin se on suomenkin loppu.
Kuulun niihin joilta menee puolet. 49.5% tänä vuonna. Ei naurata.
Mitä sinulta puuttuu? Jos noin paljon menee veroja, niin netto on kuitenkin tuhansia euroja.
Antaisi köyhille edes aseita sekä panoksia että eivät kuolisi nälkään.
Tai edes joku paikka mistä ostaa niitä että saavat pötyä pöytään.
Minä olen aika hyvätuloinen ja voisin luopua meidän lapsilisistä. Tuet niille, jotka niitä oikeasti tarvitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tukea? Tuskin ainakaan asumistukea
Juurikin sitä. Ison lapsikatraan yksinhuoltajana. Tulot on talouskohtaiset.
Vierailija kirjoitti:
Tukijärjestelmän hyväksikäyttäjiä on loputon määrä ja tähän on tultava loppu. Ystäväni asui suuressa velattomassa kolmiossa pk-seudulla, myi sen ja sai ison kasan rahaa, laittoi ne säästöön ja nyt asuu kaupungin vuokra-asunnossa, saa tukia ja tekee töitä max. 25 h viikossa, vaikka saisi enemmänkin tunteja, mutta muuten jotkut työttömyystuet loppuisivat. Näitä riittää.
Samoin omat vanhempani roikkuivat tuilla, vaikka olisivat joutaneet töihinkin.
Oikeasti sairaat (syöpä yms.) on ihan eri juttu.
Jatkuvia masentujia en taas ymmärrä lainkaan.
Kun on lupa ja suorastaan suotavaa sairastaa niin sitten sairastetaan. On kuulemma huolestuttavaa jos sairaslomia on vähän koska se jonkin kieroutuneen logiikan mukaan tarkoittaa että liikaa tullaan sairaana töihin. Hohhoijaa.
Minä pienituloisena köyhänä en voi ymmärtää tätä kaikkea verottamista. Miksi ihminen ei saa oma tienaamistaan rahoista nauttia.
Mielestäni minulta ja kaikilta kaltaisiltani saa leikata: Olen valmis antamaan oman osuuteni tämän yhteiskunnan hyväksi
Voisi tosiaan poistaa lapsilisät niiltä, joilla ne menevät aina lasten tileille säästöön.
Itse toivoisin että olisi joku tapa tehdä osa-aikaisesta työstä kannattavampaa.
teen 20h/vk hommia ja jouduin päälle vielä täyttelemään tuntitolkulla kelalle selvityksiä toimeentulotuen eteen.
No kaipa se on utopiaa toivoa jotain perustulon tapasta tähän maahan.
Kunpa muutkin hyvätuloiset olisivat samanlaisia kuin sinä. Hyvin harvalla on sydämen sivistystä.
T: tuntematon