Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joidenkin pitkissä parisuhteissa säännöllinen ja nautinnollinen seksi säilyy, toisissa lopahtaa ensihuuman jälkeen?

Vierailija
27.12.2023 |

Kuulun itse noihin keillä seksi on hiipunut, vaikka itse naisena tykkään seksistä.

Voinko haaveilla, että jonkun toisen kanssa seksi säilyisi parisuhteessa?

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka väittävät intohimon säilyvän joko valehtelevat tai sitten eivät tiedä mitä intohimo oikeasti on.

Vierailija
2/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vain yksi pitkä parisuhde (17v->36v) ja seksiä pari kertaa viikossa edelleen. Lapsia saatu neljä ja kyllä niiden vauva aikana myös aktiivisina haluttiin pysyä. Ei ole siis hiipunut missään vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vain yksi pitkä parisuhde (17v->36v) ja seksiä pari kertaa viikossa edelleen. Lapsia saatu neljä ja kyllä niiden vauva aikana myös aktiivisina haluttiin pysyä. Ei ole siis hiipunut missään vaiheessa.

Osaatko analysoida mistä johtuu? Fyysistä vetovoimaa, suurta rakkautta, taitavuutta ihmissuhde taidoissa?

Vierailija
4/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Em suhteissa on rakkautta, arvostusta ja intohimoa.

Ymmärretään että suhteen eteen on nähtävä vaivaa ja huomioitava toinen, homma ei mene vain omien toiveitten mukaan. 

Parhaiten tilanne onnistuu kun löytää kumppanin jolle samat asiat on tärkeitä ja joka nauttii yhdessäolosta kaikin tavoin

37v himoinnut yhtä ja samaa miestä ja onneksi tuo tuntee samoin

Vierailija
5/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on sitten muutakin kuin pissavehkeiden hinkkaus. Se että välittää toisesta ihmisestä.

Itsekeskeisten esim narsistit, kanssa ei voi koskaan aitoa rakkautta kokea.

Vierailija
6/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä syynä on keskinäinen kemia, toisen ulkonäkö miellyttää edelleen ja seksuaalisuus on arvona tärkeää. Näin meillä, yhdessä 35 vuotta.

Vierailija
7/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla henkinen yhteenkuuluvuus saa haluamaan myös fyysistä läheisyyttä. 

Vierailija
8/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies runkkaa ja on addiktoitunut aikaisempaan elämänmalliinsa. Puolilöysä, haluton, kykenemätön, on ällö.

Kun tulee iltapesuilta nukkumaan, nukahtaa heti.Raukeana.

Koskettelin ja tunsin, että pussit tyhjät ja muna löysä.

Törkeyden huippu.

Onneksi sanoin suoraan ajatukseni. Sekin oli törkeyttä, mutta tarpeen.

Exälle.

Vierailija
9/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus. Se että haluaa toiselle hyvää. 

Vierailija
10/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla homma hiipuu on näitä jotka hakee vain sitä tunnetta ja kyllästyvät nopeasti toiseen ihmiseen.

Vierailija
11/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne joilla homma hiipuu on näitä jotka hakee vain sitä tunnetta ja kyllästyvät nopeasti toiseen ihmiseen.

Mitä tunnetta tarkoitat? Haluaisin oikeasti oppia, että saisin vielä sellaisen parisuhteen josta nauttisin 

Vierailija
12/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemminpuolinen kunnioitus ja halu että molemmat nauttii.

Vierailija
13/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtunee ap siitä, että seksi on ollut nautinnollista vain toiselle osapuolelle muun kuin pelkän läheisyyden osalta ja ensihuuman jälkeen nautintoa saamaton osapuoli kyllästyy.

Vierailija
14/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko analysoida mistä johtuu? Fyysistä vetovoimaa, suurta rakkautta, taitavuutta ihmissuhde taidoissa?

Molemmin puolin edelleen suurta fyysistä vetovoimaa, tietysti myös toisiamme rakastetaan. Kunnioitus molempien panoksesta arjen pyörittämiseen.

Myös seksin ylläpitäminen on ollut osittain ihan tietoinen valinta. Välillä (vauvavuosina) väsyneenä ei aina halut kohtaa, yleensä kuitenkin kun siihen mukaan lähtee ne sieltä kuitenkin heräilee. Ei siis yleensä toisiamme suoraan heti torjuta jos ei juuri sillä hetkellä toista huvita. Vaatii vaan välillä vähän pidemmän esileikin.

Vierailija
15/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselläni avainsana on nimenomaan nautinnollinen. Suhde jossa seksi ei sitä ollut enkä osannut silloin sitä "vaatiakaan" oli sellainen jossa seksi hiipui. Suhteessa jossa seksi on ollut nautinnollista se ei ole hiipunut. 

Vierailija
16/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalinen yhteensopivuus. Homman vaikeus piilee siinä, että kenenkään otsassa ei lue kuinka paljon tai kuinka vähän haluaa seksiä silloin kun kahdeksan vuotta parisuhdetta on tahkottu. Tämä asia tulee monelle ikävänä ylläri- pyllärinä, ja tätä asiaa ei selville saa muuten kuin suhteeseen ryhtymällä ja suhteessa sen 8 vuotta olemalla.

Toinen asia on se, että varsinkin naisissa on paljon niitä jotka haluavat parisuhteen ja perheen, mutta eivät niinkään seksiä. Seksi toimii heillä vain parisuhteen sisäänveto- tuotteena, ja kun suhde (ja usein myös lapsi/a) saatu, ei seksille enää ole tarvetta ja se jää asioitten tärkeys/ kiinnostavuusjärjestyksessä sijalle 328. Sijalla 327 on kesämökin ulkohuussin tyhjennys, ja sijalla 329 on pesuhuoneen hajulukon puhdistus.

Vierailija
17/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se meillä on yhteiset arvot ja hyvä henkinen yhteys jotka ylläpitää himoja. Ovulaation aikaan olen muuten vain himokas mutta muut hetket kuukaudesta se on korvienväli joka merkitsee eniten. Kun meillä on ollut suhteessa kitkaa tai jos mies on ollut niin kuormittunut/kiireinen ettei hän ole pystynyt huomiomaan minua, se vaikuttaa heti haluihin. 

Jos suhteessa ei ole mitään yhteistä, mies vain röyhtäilee sohvalla tai kinuaa työpäivän jälkeen seksiä, niin eihän sellaisessa tilanteessa mitenkään pysty haluamaan. Toinen paha on ns. liika kiltteys eli ovimattona oleminen. Tappaa halut. 

Vierailija
18/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi suhdetta. Ensimmäinen kesti 20 vuotta, ja nykyinen 10 vuotta. Molemmissa säännöllistä seksiä koko ajan.

Minä luulen, että kyse on libidon vahvuudesta. Jos libido on luontaisesti korkea, niin se säilyy. Jos se on jo alkuun matalampi, niin se voi hiipua pois.

Ekalla aviomiehelläni oli selkeästi korkeampi libido kuin nyksälläni. Seksi oli minulle vähän pakkopullaa välillä, kun sitä oli pakko harrastaa.

Nykyinen aviomieheni oli ollut ennen minua monta vuotta ilman seksiä, ja hänen molemmat pitkät parisuhteet olivat loppua kohden seksittömät. Minä olen tässä suhteessa se, joka ylläpitää säännöllistä seksiä. Jotta se ei hiipuisi pois. Uskon, ettei sitä saa päästää hiipumaan, koska seksittömyyteen tottuu.

Vierailija
19/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itselläni avainsana on nimenomaan nautinnollinen. Suhde jossa seksi ei sitä ollut enkä osannut silloin sitä "vaatiakaan" oli sellainen jossa seksi hiipui. Suhteessa jossa seksi on ollut nautinnollista se ei ole hiipunut. 

Mikä tekee mielestäsi seksistä nautinnollista? Ja mikä tekee ei nautinnollista?

Vierailija
20/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka väittävät intohimon säilyvän joko valehtelevat tai sitten eivät tiedä mitä intohimo oikeasti on.

Minä taas luulen, että sinä sekoitat intohimon ja alkuhuuman. Kyllä tietynlainen intohimo voi säilyä, mutta se muuttaa vuosien varrella muotoaan. Minun exäni herätti vielä kymmenen vuoden ja kolmen lapsen jälkeen intohimoa ja himoa, ero tuli muista syistä.