Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että lapsi leikkii hautajaisia?

Vierailija
03.10.2023 |

Onko normaalia lasten leikkiä, että alakouluikäinen lapsi pitää hautajaisia ötököille? On perustanut hautausmaan tontin nurkkaan ja hautaa sinne kuolleita ötököitä, joita löytää. On myös kerran halunnut järjestää polttohautauksen saunan uunissa tien vierestä löytyneelle kuolleelle perhoselle...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/15 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta kuulostaa. Leikki on lapsen tapa käsitellä asioita. Herttaistahan tuo on että kunnioittaa hyönteistenkin elämää niin paljon että saattaa haudan lepoon.

Vierailija
4/15 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan, kun ei ala itse tappamaan sammakoita tms haudattavaksi. Tuo on tosiaan lapselle tapa käsitellä asioita ja moni lapsi pitää hautajaisia, häitä tai muita erikoisempia tilaisuuksia mielenkiintoisina ja kopioi niitä siksikin leikkeihinsä.

Vierailija
5/15 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minä haudannut kuolleen oravan ja laitoin sille ristin maahan.

Ihan normaali minusta kai tuli.

Vierailija
6/15 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Huolestuisin vasta sitten jos lapsi alkaa muistuttaa Jim Jonesia joka pakotti muut lapset kadunvarsiraatojen hautajaisiin jotta pääsee imitoimaan näkemiään saarnaajia.

Vierailija
7/15 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on outoa.

Vierailija
8/15 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on yleensä normaaleja siihen asti kunnes vanhemmat sekoaa ja alkaa keksiä ihmesääntöjä pikkuasioista.

Vierailija
9/15 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Minä hautasin pienenä metsään kuolleena löytyneitä pikkueläimiä. Olen aikuinen korkeakoulutettu perheellinen nainen.

Vierailija
10/15 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei olisi normaalia?

Lapsi käsittelee asioita leikin kautta. Myös niitä aikuisille vaikeampia asioita.

Vierailija
11/15 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että tällaista edes tarvitsee kysyä kertoo enemmän kysyjästä kuin kysyttävästä (lapsesta). On täysin normaalia olla kiinnostunut asioista ympärillä ja lapsena käsitellä asioita leikin kautta.

Sen sijaan ei pitäisi olla normaalia (luonnollista) luokitella asioita hyviksi tai pahoiksi vain sen mukaan mitä niistä itse sattuu olemaan mieltä. Joissain kulttuureissa hautajaiset ovat iso juhla. Pitäisikö meillä pääsiäisleikitkin kieltää koska ne liittyvät jeesuksen hautajaisiin?

Vierailija
12/15 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epänormaalimpaa olisi, jos ei leikkisi. Miksi lapsilta pitää piilottaa kaikki ikävä?

Vierailija
13/15 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Kun lapset kuitenkin tietävät, että niin eläimet kuin ihmisetkin ovat kuolevaisia, kuolema ajatuttaa heitä,  ja tuollaiset leikit on hyvää asian käsittelyä.

Vierailija
14/15 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
15/15 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsena hautajaiset akvaariokalalle, haudattiin wc-pytyn pyörteisiin. Laulettiin joku lasten virsi ja sen jälkeen syötiin Jacky-suklaavanukkaat ja isä lupasi että käy eläinliikkeestä ostamassa pari uutta samanlaista kalaa.

Nuorin meistä sisaruksista alkoi "haudata" pieniä pehmoleluja pyttyyn. Tästä tuli ongelmia 😂

Oli hyvää harjoitusta ennenkuin isovanhemmat kuolivat ja suru oli satakertainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme