Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä järkee on enää aloittaa tupakanpolttoa uudestaan jos raskausajan on ollut polttamatta?

Vierailija
07.01.2007 |

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen jostain 15-vuotiaasta asti polttanut keskimäärin 1-5 röökiä kuukaudessa. Poltan pari tupakkaa " ulkona ollessani" , eli silloin kun olen baarissa tai illallisilla, joissa juodaan alkoholia (tätä tapahtuu korkeintaan kerran muutamassa kuukaudessa)...Sitten saatan polttaa yhden tupakan tosi rankan päivän päätteeksi takapihalla.

Aina sanotaan, että jos aloittaa tupakanpolton, määrät lisääntyvät vähitellen ja siihen jää vähitellen koukkuun...Olen sitten varmaan poikkeus säännöstä. Olen nyt nimittäin 30-vuotias, enkä koskaan " repsahtanut" polttamaan enempää...Jos ostan askin tupakkaa, se kestää minulla useamman viikon, jopa useamman kuukauden.

Koskaan ei ole alkanut tehdä mieli tupakkaa (=nikotiinia) aamuisin tai muutenkaan tavallisena arkena. Raskausaikana en tietenkään polttanut, enkä imetysaikana. Imetyksen loputtua oli luonnollista siirtyä takaisin vanhoihin tottumuksiin ( max. jokunen tupakka kuukaudessa)...En todellakaan usko, että tämä parin röökiaskin VUOSITAHTI on se, joka terveyteni romuttaa...

Ihan sama kuin alkoholin, kahvin tai minkä tahansa addiktoivan aineen kanssa on, jotkut jäävät niihin koukkuun, jotkut eivät. Nautintoaineet voivat olla joko ongelma, tai sitten nimenomaan (kohtuudella otettuna) NAUTINTOaineita...

Vierailija
2/2 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään puhutaan ASKI vuosista, paljonko on polttanut, ei enää " montako vuotta" on polttanut, sillä joku polttaa pari päivässä, aski kestää kymmenen päivässä, ja joku vetää pari askia päivässä.

Tupakointi on tietenkin aina todella älytön tapa, mutta onhan siinä eroa, polttaako esim. askin kuukaudessa vai päivässä. Sama koskee muitakin, myös ns. " vaarattomia" tuotteita, vaikkapa suklaata. Jos syö Pätkiksen kerran viikossa, on se ihan ok, mutta jos mättää pari levyä päivässä, menee se jo " vaaralliseksi" .

Ja tuo on myös totta, että kaikille ei synny riippuvuus suhdetta Nikotiinin, vaikka sen on väitetty olevan addiktoivampi kun heroiinin...! Jotkut vaan jäävät helpommin koukkuun eri asioihin. Olen tuttava piirissäni huomannut, että lähes poikkeuksetta ne jotka ovat ketjupolttajia, ovat koukussa myös muihin " riippuvuutta aiheuttaviin" juttuihin, kuten kahviin. Lienee jokin " aivokemiallinen" juttu...?;)

...Niin, ja minulla oli tavallaan " riippuvuus" tupakkaan, olin ns " tapa tupakoija" , eli kun menin baariin niin alkoi tekemään tupakkaa mieli, mutta ei jos olin esim. vain kotosalla tmv. joten kun lopetin, en kaivannut mitään korvaushoitoja, laastareita tmv. piti vain oppia olemaan polttamatta, en kärsinyt lainkaan " niksoista" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla