20e liian kallis vuokra, toimeentulotukea leikataan -40%, jos en sittenkään muuta halvempaan, lopettaako ne tuen kokonaan?
Käyn töissä mut rahat ei riitä tällä hetkellä ilman toimeentulotukea. Kela vaatii muuttamaan halvempaan asuntoon, tässä on vuokra 620e ja saisi olla 600e kaksiosta kahdelle hengelle. Olen itse kiristänyt vyötä ja luopunut omista menoistani ja vielä pärjätään vaikka toi -40% lähtee.
Mut jos en suostu muuttamaan max 600e asuntoon, lopettaako ne tuen kokonaan? Olen yrittänyt tutkia asiaa kelan sivuilta ja tonkinut koko netin, mut en löydä vastausta ja ei ole aikaa jonottaa puhelimessa tuntikausia Kelaan jotta voisin kysyä.
Onko jollakin Oikeaa tietoa asiasta?
Tässä kämpässä on vuoden soppari eikä päästä lähtemään vaikka mikä olisi.
Kommentit (168)
Tässä on oikein hyvä esimerkki siitä, kun ihminen ei syystä tai toisesta ymmärrä Kelan päätöstä, luulee omiaan ja kertoo sitä totena eteenpäin. Sitten kauhistellaan, että on se Kela kyllä kamala kun 20e ylityksen vuoksi leikkaa tukea 40%.
Maksat ylimenevän osan itse. Lopetat tupakoinnin, et osta palvikinkkua leivän päälle tai keräät vaikka risuja metsästä, ihan sama.
Toimeentulotukeen tulee työvelvoite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Ei minulta ole ikinä vähennetty toimeentulotuesta 40% liian kalliista asunnosta. Olen sentään ollut 10 vuotta työtön ja asunut yli 140 euroa liian kalliissa asunnossa. Maksan työmarkkinatuesta yli menevän osan. Saan siis työmarkkinatuen, asumistuen ja toimeentulotuen.
Suosittelen töihin menoa, jos olet jo 10 v maannut sohvalla ilmaiseksi.
Käykö kateeksi? Pärjään vallan mainiosti näinkin, kiitos vaan ehdotuksesta.
Taas todiste siitä että tuet liian suuria ja varaa leikata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aa tämä keskustelu koskikin helsinkiläisiä. Minä olen jo vuosia joutunut maksamaan itse vuokraa pienistä tuistani, ei ole hyväksytty täysimääräisenä edes tttuessa, ja täällä itketään parin kympin tähden.
vitut maksa ite mitää luuseri maksatat elämän ja asumises työtätekevillä.ens vuonna sun tuet on vielä pienemmät hah haaa.
Itseasiassa saan enemmän sekä asumistukea että toimeentulotukea, että lällää sinne vaan.
onks kerrostalo luukussa kivaa?.saan palkkaa 4600e kk .sä saat pikku hiluja alä puhu paskaa ne hilut on julkista tietoa.mite pääsen työttömäks mitä kouluja pitää käydä ai hitto olis kiva olla perseauki ja kerrostalo luukussa
Otapas taas kulaus kiljua niin heräät paremmin tähän päivään. Ilmeisesti kuntouttava työtoimintasi loppui tämän vuoden osalta?
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukeen tulee työvelvoite, se on hallitusohjelmassa.
Työvelvoite tulee julkisen yksikköihin.
Maksat sen yli menevän osan vaan itse. Ihan järjetöntä alkaa 20e:n vuoksi muuttamaan mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukeen tulee työvelvoite, se on hallitusohjelmassa.
Työvelvoite tulee julkisen yksikköihin.
Varmaan samoja töitä kuin työkokeilussa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on oikein hyvä esimerkki siitä, kun ihminen ei syystä tai toisesta ymmärrä Kelan päätöstä, luulee omiaan ja kertoo sitä totena eteenpäin. Sitten kauhistellaan, että on se Kela kyllä kamala kun 20e ylityksen vuoksi leikkaa tukea 40%.
Eiköhän asia ole niin, että 90% tämän palstan käyttäjistä ei ymmärrä lainkaan mitä heidän ympärillään tapahtuu. Hyvä esimerkki on se kun monet tyÄmiehet ja -naiset kuvittelevat työttömien saavan helvetin suuria summia tukia joka kuukausi. Se siitä juuri tulee kun uskotaan kaikki mitä mediassa kerrotaan ja kun se vieläpä sopii hyvin omaan maailmankuvaan. Pahinta on kun ne jutut vieläpä usein ymmärretään väärin eikä missään tapauksessa oteta itse asioista selvää (koska ei osata).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aa tämä keskustelu koskikin helsinkiläisiä. Minä olen jo vuosia joutunut maksamaan itse vuokraa pienistä tuistani, ei ole hyväksytty täysimääräisenä edes tttuessa, ja täällä itketään parin kympin tähden.
vitut maksa ite mitää luuseri maksatat elämän ja asumises työtätekevillä.ens vuonna sun tuet on vielä pienemmät hah haaa.
Itseasiassa saan enemmän sekä asumistukea että toimeentulotukea, että lällää sinne vaan.
onks kerrostalo luukussa kivaa?.saan palkkaa 4600e kk .sä saat pikku hiluja alä puhu paskaa ne hilut on julkista tietoa.mite pääsen työttömäks mitä kouluja pitää käydä ai hitto olis kiva olla perseauki ja kerrostalo luukussa
Sää taidat olla sairas? No ainakin sullon varaa mennä hoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt suut säkkiä myöten. Se mihin ei ole varaa, ei myöskään tule muiden maksattaman. Töihin vaan tai opiskelemaan parempi ammatti.
On haettu kaikkea. Opiskelemaan ei pääse... tiesitkö että työpaikkoja on pieni määrä vrt työttömät? Meille jää 11 v pojan kanssa 450 e kk ruokaan laskuihin ja vaatteisiin kun leikkaukset tulevat asunto on liian kallis kaksio Lumolta Malmilla.
Miten köyhillä on varaa asua Lumon kodeissa ? Kun ei kahdella työssäkäyvällä aikuisellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tässä kämpässä on vuoden soppari eikä päästä lähtemään vaikka mikä olisi."
Sano kelalle tuo? 🤷
Samalla voisi kysyä kuka maksaa muuton ja takuuvuokran uuteen asuntoon. Eikä niitä edullisia asuntoja ihan joka kulmasta löydä.
Kela maksaa ne tietysti, tää tulee oleen vielä aivan kammottavan kallista perseilyä.
oIkEiStoN tAlOuSoSaAmIsTa. :' D
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun kelan jokaikinen lippu ja lappu on suunniteltu turhauttaan ja koijaan ihmiset pois oikeutettujen tukien äärestä, niin niin kauan tästä on ihan tun turha kitistä yksittäisille ihmisille.
Tervetuloa kokeileen! Asiat on muuttunu aika paljon sitten 90 luvun.
T: kelan täti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt suut säkkiä myöten. Se mihin ei ole varaa, ei myöskään tule muiden maksattaman. Töihin vaan tai opiskelemaan parempi ammatti.
On haettu kaikkea. Opiskelemaan ei pääse... tiesitkö että työpaikkoja on pieni määrä vrt työttömät? Meille jää 11 v pojan kanssa 450 e kk ruokaan laskuihin ja vaatteisiin kun leikkaukset tulevat asunto on liian kallis kaksio Lumolta Malmilla.
Miten köyhillä on varaa asua Lumon kodeissa ? Kun ei kahdella työssäkäyvällä aikuisellakaan.
Missä pitäisi asua??? Heka asuntoa ei olla saatu. Asuimme tässä kaksiossa kun olin töissä ennen työttömyyttä. Kerro mihin pitäs pojan kanssa muuttaa??? Yksityisen asuntoon en uskalla muuttaa lapsen kanssa kaksi edellistä meni myynnin alta.
Vai niin, äidin pikku mussun mussun on taas olevinansa täälö pistämässä muita matalaks.
Tää sankari joka on täälä 24/7 suoltamassa tätä kokoomus sontaa on todellisuudesta vieraantunu huumekauppias ja nepovauva joka esittää muita ihmisiä mut joka ei kykene muuttaan kirjotustyyliään.
Älkää ny kuunnelko mieleltään sairasta, sen välineet ajattelulle on rikki. : /
Mene töihin tai ota lisävuoroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siis joissan kaupungeissa saanut asua liian kalliilla vuokralla ja vuokra on hyväksytty täysimääräisenä? Ei vaan täällä päin ole ikinä saanut, itse maksetaan erotus kaupungin/kunnan vuokrakatosta ja vuokran todellisesta määrästä.
Itse kyllä maksettu se erotus, mutta nyt ne alkaa vähentää sanktiona -40% toimeentulotuen perusosasta koska 20e liikaa vuokraa. Tuollakin rahalla vielä pärjätään, mutta kysymys on nyt se, että lopettaako ne sen lopunkin tuen jos ei muuteta. Siihen tässä etsin vastausta.
Ei tuollaista -40% sanktiota tule liian korkean vuokran takia. Lopeta levittämästä valheita.
Vierailija kirjoitti:
Vai niin, äidin pikku mussun mussun on taas olevinansa täälö pistämässä muita matalaks.
Tää sankari joka on täälä 24/7 suoltamassa tätä kokoomus sontaa on todellisuudesta vieraantunu huumekauppias ja nepovauva joka esittää muita ihmisiä mut joka ei kykene muuttaan kirjotustyyliään.
Mä oon kans tunnistanu tän kaverin.
Sama meno jatkuu facebookissa mutta semmosella hysteerisellä foliohattu ripalilla, tyyliin rokotteista ja sit hekumoodaan rys sien propagandaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kans tunnistanu tän kaverin.
Sama meno jatkuu facebookissa mutta semmosella hysteerisellä foliohattu ripalilla, tyyliin rokotteista ja sit hekumoodaan rys sien propagandaa?
Bingo!
Hämmentää et miten se kehtaa kun kuitenkin saanu ihan kaiken, eihän se mitään ite ole ansainnu ikinä.
ai saakeli et alko kiihottaa toimeentulotuki ja kerrostalo luukku.vaimo ei innostunu ajatuksesta jättää omakotitalo ja hyvä palkka mut jos saisin sen suostuteltuu.