Miksi hoikkia ja normaalipainoisia saa arvostella mutta ylipainoisia naisia ei saa?
Normaalipainoisia saa haukkua anorektikoiksi ja liian laihoiksi mutta ylipainoisia naisia ei saa edes kehottaa laihtumaan?!
Miksi asia on näin?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin tehtävä on ohjeistaa terveille elämän tavoille. Milloin ootte viimeksi nähneet lihavan lääkärin? Aivan niin, en minäkään muista.
Mä olin työharjoittelussa eräässä keskussairaalassa ja kyllä mä siellä näin mahakkaan mieslääkärin. Ei ollut kyse ihan jostakin 10 kilon ylipainosta vaan enemmän oli ylimääräistä. Olen nähnyt muitakin ylipainoisia lääkäreitä vaikka suurin osa onkin normaalipainoisia.
Läskit ovat nykyään suojeltu ihmisryhmä. Heistä lähtee niin kovaa ääntä, että kukaan ei halua enää riidellä heidän kanssaan.
Ketään ei pitäisi arvostella ulkonäön perusteella.
On eri asia ammattilaisen KEHOTTAA laihtumaan kuin jonkun muun haukkua ja arvostella. Jos et tuota eroa tajua, niin aika vajaalla käyt.
Vanhemmat voivat koittaa ohjata lasta oikeaan suuntaan kuten terveelliseen ruokaan ja liikunnan pariin, mutta ei yleensä kannata sanoa, että laihduta. Sillä voidaan pahimmassa tapauksessa luoda lapselle syömishäiriö. Ja miksi muuten otit esille vain tytön? Voihan se ylipainoinen lapsi olla myös poika.
T: Ylipainoinen