Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää näin pienituloisena, että jouluvieraat syövät niin hirveän paljon eivätkä korvaa minulle mitenkään

Vierailija
26.12.2023 |

Tällä hetkellä tekee tiukkaa ja minusta on epäreilua että vieraat kuvittelevat että he voivat vain istua valmiiseen pöytään ja minä täältä tarjoilen ilmaiseksi kaiken. Hädin tuskin ostan jouluruoat itselleni joka vuosi tässä tilanteessa mutta sitten 6-7 hengen kestitseminen on tosi kallista ja jouduin ottamaan pikavipin että rahat riittäisi. Ärsyttää tämä vieraiden kiittämättömyys ja lappavat ruokaa suuhunsa niin paljon että heikompaakin hirvittää.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten pyydä vieraita.

Vierailija
2/28 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kutsut vieraita syömään ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vaan olisit jättänyt jouluruuat ostamatta. Ei ketään pakoteta.

Vierailija
4/28 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota että tapaatte jonkun vieraasi luona ensi jouluna. Tai ehdota nyyttäreitä- Joku tuo kinkun , toinen kalat jne

Vierailija
5/28 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt ihan varma että sanoit riittävän monta kertaa kuinka sinua harmittaa miten jouluvieraat syövät ihan hirvittävän paljon sinun piikkiin? 

Vierailija
6/28 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska minun annettiin ymmärtää että tänä vuonna on minun vuoroni enkä tohtinut kieltäytyä. Helvetin lokit!

ap

Vierailija
7/28 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska minun annettiin ymmärtää että tänä vuonna on minun vuoroni enkä tohtinut kieltäytyä. Helvetin lokit!

ap

🥱

Vierailija
8/28 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nyyttärit on mukava tapa juhlia. ei kohtuuttoman vaikeaa kenellekään.

Vierailija
9/28 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli aiempina vuosina sinä olet lokkeillut muiden luona. Reilua siis näin.

Vierailija
10/28 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli olet itse ollut aiempina vuosina syömässä muiden piikkiin? Jatkossa vaan kieltäydyt, tuskin sinuakaan sitten tulevaisuudessa enää kutsutaan.

Vierailija
11/28 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mikä ero lopputulokseen, jos olisit asettanut rajat ennen kun tulivat?

"Laitan mielelläni ja jotta saadaan ihanat ruoat laittakaa jokainen 20€ tililleni"

Vierailija
12/28 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyttä

Joko voitaisiin siirtyä esim ilotulitteisiin ja paukku arkoihin koiriin? 

Vierailija
13/28 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Olisit sanonut että nyt ei pysty 

Vierailija
14/28 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdota että tapaatte jonkun vieraasi luona ensi jouluna. Tai ehdota nyyttäreitä- Joku tuo kinkun , toinen kalat jne

Kuka tuo viinat!?!???

Vierailija
15/28 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Annettiin ymmärtää että on sun vuoro? Mä en olisi suostunut.

Vierailija
16/28 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erikoiselta että pienituloisena ruokit muita ja otat kotiisi syöjiä, usean vielä. Ja pystyt ne ruuat ja juomat hankkimaan. Sitten sulle ei jää mitään. Mikä logiikka tämä on? Etkö ole selittänyt muille myös taloustilannettasi tai et vain ota sinne porukkaa. Eikö yksi vieras ole jo ihan ok tai kaksi ja he tuovat itse ruokia, juomia. Ymmärrän jos sulla olisi lapsi ja antaisit sille ruokaa. Säkin voisit olla muilla kylässä tai sitten rauhassa vaan omassa kodissa.

Vierailija
17/28 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli aiempina vuosina sinä olet lokkeillut muiden luona. Reilua siis näin.

Onko se lokkeilua kun on pyydetty kylään?

Vierailija
18/28 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruuat voi tehdä halvallakin, kun jättää vaan ne kalleimmat (kalat ja alkoholijuomat?) pois. Jos useimpina jouluina olette jonkun muun luona, niin tässähän on hyvää aikaa valmistautua siihen, kun on seuraavan kerran on se oma vuoro.

Meillä mies saa menemään jouluostoksiin helposti 400-500€ vaikka vietetään joulua kahdestaan. Siinä ei tunnu olevan mitään ylärajaa, kuinka paljon noihin jouluherkkuihin saa menemään rahaa, jos sille linjalle lähtee. 

Vierailija
19/28 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei se näin mene. Ei kukaan odota missään että pienituloinen ruokkii jonkun ison porukan, ja kaikki kerralla. Vaihda ne kaverit jos on painostettu tai sano napakasti. Jos he eivät itse "tarjoa" ruokia, maksa siitä erikseen kun olet siellä just paikanpäällä tai älä syö heillä. Mene jollekin toiselle.

Vierailija
20/28 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäydy pois ryhmästä, kerta selkeästi joka vuosi jonkun luona kestit pidetään niin kyllähän se vaan niin on että jossain vaiheessa vuorosi tulee. Sinulla on ollut aikaa itseäsi valmistaa että joku kerta on vuorosi. Ellet halunnut järjestää olisit sanonut että jättäydyt ryhmästä pois.

Mutta he olisivat varmaan laittaneet laskun perässä kaikista muista 7 kesteistä joissa olit syömässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi