Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jeesus lapsi syntyi viime yönä. Miten olette muistaneet Jeesuksen olemassaoloa?

Vierailija
25.12.2023 |

Perheen kesken tai ihan itse omassa kodissa. Jo joulun juhliminen on osa tätä muistamista. Ja hiljentyminen. Kynttilöiden polttaminen jne.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuin sekä yömessuun että jouluaamun hartauteen. Ja mä oon ateisti. 

Vierailija
42/73 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osallistuin sekä yömessuun että jouluaamun hartauteen. Ja mä oon ateisti. 

Niinhän Vesku Loirikin levytti hiljaisen Mielen, vaikka oli ateisti. Ja uskovaiset hörhelöt laulavat sitä tippa linssissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus ei syntynyt jouluna.

Kerro milloin syntyi.

Vierailija
44/73 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, satukirjan sepustuksen mukaan. Ja porukka uskoo

Minkä satukirjan.

Vierailija
45/73 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä joulua vietetään valon palaamisen juhlana. Ei siihen mitkään beduiinien nuotiotarinat kuulu. 

Onko teillä kaikki kodin valaisimet kytkettynä. Mahtaa olla ankeat juhlat.

Vierailija
46/73 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oli Jeesus lapsi,hän ei ole enää lapsi. On ehtinyt kuolla ja mennä taivaaseen  Kuninkaana ja kaiken hallitsijana.

Seuraavat siirrotkin on jo tiedossa.

Vierailija
47/73 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin maalliset kuin kirkollisetkin historian asiantuntijat tietävät ettei joulun ajankohta ole sama kuin Jeesuksen syntymähetki, viimeksimainitut eivät sitä tosin mainitse koska "asiakkaansa"  eivät halua sitä kuulla.

Kukaan ei tiedä Jeesuksen todellista syntymäpäivää koska sitä ei ole historiassa kirjoitettu muistiin. Puhumattakaan että raamatussa annettaisiin käsky viettää sitä.

Sen sijaan kuoleman vuosipäivä tiedetään, se löytyy raamatusta, voipa löytyä maalliselta puoleltakin. 

Vierailija
48/73 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka oli Jeesus lapsi,hän ei ole enää lapsi. On ehtinyt kuolla ja mennä taivaaseen  Kuninkaana ja kaiken hallitsijana.

Herää jo harhoistasi. Kuolleet eivät mene yhtään minnekään. Kuolleet ovat kuolleita. Kuolleet haudataan ja muuttuvat mullaksi. Tämä koskee minua ja sinua ja myös jeesuksia.

Vierailija
49/73 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi hemmetti miten ilkeitä olette! Pakanat toivottavasti palatte !

Tyypillinen uskovaisen reaktio. Uskovaiset kannattavat täysin järjettömiä käsityksiä, jotka perustuvat mielikuvitukseen ja satukirjoihin. Jos uskovaisille huomauttaa hölmöistä käsityksistä, niin uskovainen loukkaantuu ja suuttuu ja toivottelee helvettejä (vaikkei helvettejäkään tietenkään ole olemassa).

Siis: Uskovaiset kannattavat järjellisiä käsityksiä, jotka perustuvat historiallisiin tapahtumiin ja faktakirjoihin. Sen lisäksi tuomio on tulinen järvi, mikäli ei tule uskoon ja tee parannusta pahoista teoistaan.

Kuulostaa täysjärkisen mielipiteeltä.

Vierailija
50/73 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se Jeesus muistaisi meitäkin.

Kärsi, kärsi, niin kirkkaamman kruunun saat.

Vierailija
51/73 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herää jo harhoistasi. Kuolleet eivät mene yhtään minnekään. Kuolleet ovat kuolleita. Kuolleet haudataan ja muuttuvat mullaksi. Tämä koskee minua ja sinua ja myös jeesuksia.

Aamen.

Vierailija
52/73 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen uskovaisen reaktio. Uskovaiset kannattavat täysin järjettömiä käsityksiä, jotka perustuvat mielikuvitukseen ja satukirjoihin. Jos uskovaisille huomauttaa hölmöistä käsityksistä, niin uskovainen loukkaantuu ja suuttuu ja toivottelee helvettejä (vaikkei helvettejäkään tietenkään ole olemassa).

Siis: Uskovaiset kannattavat järjellisiä käsityksiä, jotka perustuvat historiallisiin tapahtumiin ja faktakirjoihin. Sen lisäksi tuomio on tulinen järvi, mikäli ei tule uskoon ja tee parannusta pahoista teoistaan.

Kuulostaa täysjärkisen mielipiteeltä.

Jumala sanoikin että saarnauttamansa hullutuksen  kautta pelastaa,kun ihmiset ei muuten opi tuntemaan häntä. Jotenkin näin on asiasisältö kirjeissä.

Vierailija
53/73 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsi, kärsi, niin kirkkaamman kruunun saat.           "Tulkaa minun luokseni, niin minä annan teille levon."

Vierailija
54/73 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärsi, kärsi, niin kirkkaamman kruunun saat.           "Tulkaa minun luokseni, niin minä annan teille levon."

Ei Jeesusjumala halua kenenkään kärsivän.

Vierailija
55/73 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaiseen tuotokseen johtaa lapsesta asti toteutettu järjestelmällinen aivopesu. Tiedäthän, että uskontosi riippuu vain siitä, mihin ympäristöön olet sattunut syntymään. Jos olisit syntynyt Intiassa, olisit todennäköisesti hindu.

Vierailija
56/73 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä satukirjan.

Sen, jota aikuiset ihmiset syöttivät sinulle totena kun olit mitään ymmärtämätön lapsi. Hyvin on iskostettu.

Vierailija
57/73 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin maalliset kuin kirkollisetkin historian asiantuntijat tietävät ettei joulun ajankohta ole sama kuin Jeesuksen syntymähetki, viimeksimainitut eivät sitä tosin mainitse koska "asiakkaansa"  eivät halua sitä kuulla.

Kukaan ei tiedä Jeesuksen todellista syntymäpäivää koska sitä ei ole historiassa kirjoitettu muistiin. Puhumattakaan että raamatussa annettaisiin käsky viettää sitä.

Sen sijaan kuoleman vuosipäivä tiedetään, se löytyy raamatusta, voipa löytyä maalliselta puoleltakin. 

Ei tiedetä. Raamattu on väite, ei todiste.

Vierailija
58/73 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Jeesuksen syntymäpäivä on siirretty monelle pakanauskonnolle tarkeälle päivämäärälle, mutta joulu on ihan mukava perinne. Kesällä taisi historiallinen Jeesus oikeasti syntyä ja hänen elämää on hieman muutenkin väritetty.

Vierailija
59/73 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Jeesusjumala halua kenenkään kärsivän.

Aha, mutta asetti ehdon kuitenkin. Jos ei usko, niin joutuu helvettiin. Eikö olekaan kaikkivaltias, kun ei kykene ehtoa poistamaan? Vai eikö halua poistaa?

Vierailija
60/73 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei syntynyt Raamatun mukaan jouluna.