Jeesus lapsi syntyi viime yönä. Miten olette muistaneet Jeesuksen olemassaoloa?
Perheen kesken tai ihan itse omassa kodissa. Jo joulun juhliminen on osa tätä muistamista. Ja hiljentyminen. Kynttilöiden polttaminen jne.
Kommentit (73)
Niin, satukirjan sepustuksen mukaan. Ja porukka uskoo
Vierailija kirjoitti:
Niin, satukirjan sepustuksen mukaan. Ja porukka uskoo
Aika moni uskoo, kun viettää joulua. Joululahjat ovat verrattavissa Tietäjien lahjoihin.
Jeesus-lapsi syntyi jo pari vuosituhatta vuotta sitten eikä lähimaillakaan joulukuun loppua.
Päivitähän tietosi.
Hyi hemmetti miten ilkeitä olette! Pakanat toivottavasti palatte !
Sillä ei ole väliä onko Jeesuksen "virallinen" synttäri syyskuussa vai jouluna, jouluna sitä kuitenkin vietetään. Ja isot synttärit onkin!
Meillä joulua vietetään valon palaamisen juhlana. Ei siihen mitkään beduiinien nuotiotarinat kuulu.
Joululaulu sanoo; sydämeeni joulun teen. Kun joulu on sydämmessä (Jeesus on) jokapäiväinen tuttu ja rakas, paras ystäväni.
Jeesus on aina läsnä rukouksissa. Ja kiitoksissa.
Vierailija kirjoitti:
Onko Neitsyt Maria milf vai ehdoton no go?
Lakkaa käyttämästä anglismeja niin sullekki irtoo...
Vierailija kirjoitti:
Onko Neitsyt Maria milf vai ehdoton no go?
No eihän se mikään neitsyt tietenkään ollut. Se neitsytjuttu on sepitettyä satua, jotta saadaan aikaiseksi mehevämpi tarina. Nainen ei tule raskaaksi ilman mieheltä saatua siementä. Ei mariat eikä sannat sen enempää.
Jeesus, jos hän todella oli profetian näyttämä juutalaisten kuningas, oli paikallinen toimija. Moni antiikin filosofi on käsitellyt johdonmukaisemmin ihmisten käyttäytymistä ja sopisivat paremmin esikuviksi hyveellisille ihmisille. Mitä hyvää on esimerkiksi siinä, että yhden Raamatun lauseen takia yhdessä karismaattisessa patriarkaaisessa lahkossa ei eronnut nainen saa mennä uusiin naimisiin niin kauan kuin hänen ex-miehensä elää? Raamatun tekstit eivät sovi hyvin kirjaimellisen tulkinnan kanssa. Ja tähän lahkoon kuuluu monia vaikutusvaltaisissa asemissa olevia ihmisiä, täällä kotimaassa.
Juhlistan Jesseä imemällä joululaatikot, konvehdit ja glögit naamaan ja sitten pumppaan vessanpönttöön kunnon jouluihmekakan!
Kuuntelin netistä jouluevankeliumin. Olen kuunnellut joulumusiikkia. Tämä riittää.
Muuten en vietä joulua kuten aiemmin sitä olen viettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen uskovaisen reaktio. Uskovaiset kannattavat täysin järjettömiä käsityksiä, jotka perustuvat mielikuvitukseen ja satukirjoihin. Jos uskovaisille huomauttaa hölmöistä käsityksistä, niin uskovainen loukkaantuu ja suuttuu ja toivottelee helvettejä (vaikkei helvettejäkään tietenkään ole olemassa).
Vierailija kirjoitti:
Sori, ei paleta. Nuo tarinat helveteistä ovat teidän omia satujanne.
Voisko se jo kohta tulla? Vuosikymmeniä hoettu että jeesus tulee, oletko valmis. No Uittu olin!! Ei jaksa enää venttaa.
Joulu jatkuu