Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko 36v. tyytyväinen 4800€ palkkaan?

Vierailija
25.12.2023 |

Jos se ei siitä enää hirveästi nouse.. 🤔

Akateeminen nainen.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen AMK ja suurin kuukausipalkka itsellä ollut 3100€/kk. Tuollaisella 4800€ palkallahan eläisi lähes herroiksi, tai ainakin mielikuvissa. 

Eli et vielä ole päässyt nauttimaan veroprogressiosta. Tienaan yli 6000 €/kk, mutta käteen tulee alle 3700 €, eikä minulla ole edes autoetua tai muuta kallista luontoisetua.

Suurempi palkka kerryttää suurempaa eläkettä, eli kannattaa se silti progressiosta huolimatta.

Eläkkeet tullaan sosialisoimaan työttömyysturvan tasolle, kun Suomi pääsee velkaantumisen osalta valvontamenettelyyn.

Vierailija
62/76 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei monella alalla edes voi haaveilla palkankorotuksista. Reilu pari sataa tulee lisää koko työuran aikana peruspalkan päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olisin. Mutta tyytyväisempi oon 3500 eläkkeeseen koska pääsin mt eläkkeelle kun olin 35 ja nyt ollu eläkkeellä jo 5 vuotta

Vierailija
64/76 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana tienaa tuon helposti.

Vierailija
65/76 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissäni ei taida kukaan ansaita noin vähän. Kuulun mieheni kanssa ylimpään tulodesiiliin. 

Vierailija
66/76 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumman valitset:

1. Työ jota teet mielelläsi ja haluat mennä töihin. Palkka 2000€.

2. Vastuullinen työ mitä inhoat. 

palkka 6000€.

Ensimmäisessä verotus on pieni ja sinulle maksetaan siitä, että teet itsellesi mieluisaa asiaa. Toisessa vaihtoehdossa verotus on kireä ja kirjaimellisesti vaihdat kallisarvoisimman omaisuutesi eli ajan siihen, että saat mitättömän summan lisää päivässä, jonka avulla voit työajan ulkopuolella tehdä itsellesi mieluisia asioita. Jos siis jaksat.

Lähestyt asiaa väärästä kulmasta. 2000 palkalla joudut kituuttamaan hautaan asti.

6000 palkalla teet 10 vuotta töitä. Säästät ja sijoitat ja lopetat työnteon kokonaan.

Tottakai valinta on 6000 palkka, vaikka töissä vituttaa.

Kuten joku tuossa sanoikin niin yleensä kun palkka ja porras jolla työskentelee korottuu niin myös työ tulee mukavammaksi. Olin tehnyt koko ikäni viime syksyyn asti suorittavan tason työtä sairaalassa ja nyt nousin ns. akateemiseksi. Kyllähän nämä työt ovat aivan eri mukavuusalueella mitä vanhat. Saa tulla ja mennä miten haluaa, löytyy oma työhuone, kukaan ei vahdi mitä teet. Palkka on lähes kaksinkertainen jne. 

Vierailija
67/76 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa tuttavapiirissäni ei taida kukaan ansaita noin vähän. Kuulun mieheni kanssa ylimpään tulodesiiliin. 

Hyvä juttu, ahkera veronmaksaja :) Muista vain tehdä pitkää päivää.

Vierailija
68/76 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumman valitset:

1. Työ jota teet mielelläsi ja haluat mennä töihin. Palkka 2000€.

2. Vastuullinen työ mitä inhoat. 

palkka 6000€.

Ensimmäisessä verotus on pieni ja sinulle maksetaan siitä, että teet itsellesi mieluisaa asiaa. Toisessa vaihtoehdossa verotus on kireä ja kirjaimellisesti vaihdat kallisarvoisimman omaisuutesi eli ajan siihen, että saat mitättömän summan lisää päivässä, jonka avulla voit työajan ulkopuolella tehdä itsellesi mieluisia asioita. Jos siis jaksat.

Lähestyt asiaa väärästä kulmasta. 2000 palkalla joudut kituuttamaan hautaan asti.

6000 palkalla teet 10 vuotta töitä. Säästät ja sijoitat ja lopetat työnteon kokonaan.

Tottakai valinta on 6000 palkka, vaikka töissä vituttaa.

Kuten joku tuossa sanoi

Tuo on tietenkin ideaalitilanne eli sinulle maksetaan vastuusta, ei niinkään suorituskerroista. Monesti korkeampi palkka valitettavasti vaatii uhrauksia, eikä nettohyöty ole positiivinen.

Vierailija
69/76 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan sen verran kahdella työllä. Tein 200h töitä joulukuussa...

Pohdin jatko-opintoja, jotta saisin tulevaisuudessa hyväpalkkaisen toimistotyön ja virkatyöajan.

Toisaalta pidän kovasti työstäni, palkka vaan on huono normiviikkotunneilla. Toivoisin, että sairaanhoitajan palkka olisi 4000e/kk. Lakolla päästiin 2500 eurosta 2700 euroon. Vuorolisillä ansio on 3300-3500. Ylitöitä ja lisätöitä tietysti löytyy, mutta sitten ei ole vapaa-aikaa.

Vierailija
70/76 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma palkka on 8000 euroa, viikkotyöaika normi 37,5 tuntia. Tykkään työstäni ja kollegoistani. Olin aiemmin 4000 euron palkalla lähempänä suorittavaa työtä ja olin jatkuvasti uupunut. Minulla hyvä palkka ja kiva työ ovat kulkeneet käsi kädessä.

Vierailija
71/76 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä työssä saa noin paljon?! Vai ovatko palkat vain nousseet niin paljon viimeisten 15 vuoden aikana, että tuo on nykyään ihan tavallinen palkka korkeakoulutetulle?

Vierailija
72/76 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä työssä saa noin paljon?! Vai ovatko palkat vain nousseet niin paljon viimeisten 15 vuoden aikana, että tuo on nykyään ihan tavallinen palkka korkeakoulutetulle?

Ihan normipalkka tuo on ainakin pk-seudulla. Monesti paljon parempaankin on mahdollisuus yksityisellä

Vierailija
73/76 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo on 5 x se, millä nyt täytyy tulla toimeen, koska olen työtön. Töissäkin saanut vain puolet tuosta. Sitä en tiedä, paljonko verokarhu tuosta veisi, mutta totta hitossa olisin tuolla rahalla työtä tarjottaessa töissä enkä kotona murjottamassa, ellei kyse ole jostain oman etiikan vastaisesta hommasta.

Vierailija
74/76 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo on 5 x se, millä nyt täytyy tulla toimeen, koska olen työtön. Töissäkin saanut vain puolet tuosta. Sitä en tiedä, paljonko verokarhu tuosta veisi, mutta totta hitossa olisin tuolla rahalla työtä tarjottaessa töissä enkä kotona murjottamassa, ellei kyse ole jostain oman etiikan vastaisesta hommasta.

Jatkan sen verran, että menisin mä töihin entisellä palkallanikin... Eli en ole tässä tilanteessa palkan vuoksi. Jos tämänhetkinen suunnitelmani johtaa työpaikkaan, niin käykin. Uusi työ vaan on aika kuormittavaa ja moni sanoo, että se saisi näkyä palkassakin (eli pitäisi olla korkeampi).

Vierailija
75/76 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole ihan ok. Mun palkka on 2800€, kokemusta 20vuotta. Päälle tulee vuorolisiä.

Vierailija
76/76 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan tonnin vähemmän ja siitäkin jää tonni kuussa säästöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan