Olisitko 36v. tyytyväinen 4800€ palkkaan?
Jos se ei siitä enää hirveästi nouse.. 🤔
Akateeminen nainen.
Kommentit (76)
Jos viikossa tarvitsee tehdä 10 h töitä, niin sitten tuo menettelee laiskoina kuukausina, kun haluaa pitää lomaa. Normaalisti tuollaisen summan tienaa tunneissa.
Akateemisena olisin varmaan ihan tyytyväinen
amiksena en olisi
-M47
En olisi. Olen 34v ja tienaan nyt 6500e/kk. Ehkä 5500-6000 palkkaan olisin vielä tyytyväinen. Toki riippuu työstä, mutta jos mietin aika lailla vastaavaa työtä, mitä nyt teen.
Olin 36-vuotiaana kahden pienen lapsen äiti, myöhemmin syntyi vielä yksi. Olisin todellakin ollut tyytyväinen tuohon palkkaan silloin. Nyt kaikki lapseni ovat jo aikuisia ja itse kuusikymppisenä kohta lähestyn pitkäaikaistyöttömän rajaa. Parhaimmillaan palkkani oli n. 4500 euroa/kk, mutta aika lailla samaa hommaa tekevä työkaveri (mies) sai 6000 euroa/kk. Toki tyytyväisyyteen vaikuttaa se, mitä muut saavat samasta työstä ja kuinka kuormittavaa työ on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen AMK ja suurin kuukausipalkka itsellä ollut 3100€/kk. Tuollaisella 4800€ palkallahan eläisi lähes herroiksi, tai ainakin mielikuvissa.
Eli et vielä ole päässyt nauttimaan veroprogressiosta. Tienaan yli 6000 €/kk, mutta käteen tulee alle 3700 €, eikä minulla ole edes autoetua tai muuta kallista luontoisetua.
Suurempi palkka kerryttää suurempaa eläkettä, eli kannattaa se silti progressiosta huolimatta.
Mulla oli 36v juuri tuo palkka. Olin ihan tyytyväinen. Nyt on 5300. Palkankorotus luvassa ensi vuonna.
Siihen en kyllä olisi tyytyväinen, että tekisin samalla palkalla vielä seuraavat 30 vuotta töitä. Lisää koulutusta vaan, jotta palkka nousee.
Olisihan tuo ihan ruhtinaallinen palkka.
Käteen jää tällä hetkellä suunnilleen 2000-2600 €, riippuu aika paljon miten sunnuntaita tai ylitöitä on. Tavallaan olen urani huipulla, sillä etenemismahdollisuiksia ei näissä hommissa käytännössä ole ilman toimenkuvan muutosta.
Mutta pidän työstäni, mukavaa hommaa, joten en toistaiseksi ole vaihtamassa mihinkään.
Tyttäreni sai tilille nettona 4000. Ihan hyvä palkka hänellä.
Saan 2000 myös käteen. Ennen sain vähemmän. Tämä on tällähetkellä hyvä palkka. m38
Aloitan osa aika työn 1400e palkalla. Olen ihan tyytyväinen kun pitkään ollut työtön. Ikää 31v
Minulla on 4000 netto.. ei tarvi juuri tehdä mitään kun oon kaupungilla töissä.
Voi kuinka toivon, että puolet vastaajista valehtelee korvat heiluen. Anteeksi vaan, mutta tuo on mielettömän hyvä palkka! Ja minun on vaikea, 40-vuotiaana käsittää, että voitko tosissasi Ap olla kysyessäsi asiaa. Oma palkkamaksimi on ollut n. puolet tuosta, ehkä ihan hippusen enemmän jos inflaatio otetaan huomioon. Olen ollut sosiaali- ja palvelualoilla, sairaspäivärahalla, kotihoidontuella ja viimeisimpänä kuntouttavassa työtoiminnassa, ja siitä huolimatta talo ja useampi lapsi pystytty ylläpitämään. Miehen panos perheessä on tietysti ollut ihan korvaamaton, mutta hänkin on tienannut lähes koko uransa alle 3000€ ja ollut välillä lomautettunakin. Aina on pärjätty ja kun välillä on tiukempaa, pysyy rahan arvo muistissa ja asiat tuntuvat luksukselta sitten kun välillä onkin hiukan enemmän varaa. Älkää hyvät ihmiset luulko, että raha on niin tärkeää! Itse lahjoitan joka kuukausi hyväntekeväisyyteenkin, joskin pieniä määriä, jotta ei mene liian tiukaksi.
Ihan hyvä palkka. Sain 36-vuotiaana 4900 euroa ja olin tyytyväinen. Nyt olen 43 ja palkka 8400 euroa & edut. Olen tyytyväinen palkkakehitykseen.
Riippuu TÄYSIN siitä mitä tuon eteen täytyy tehdä, minkälaiset kulunhankintamenot ja talouden kulut.
Itse olenkin saanut oppia kantapään kautta, että on valtava virhe tehdä uravalintoja pelkän palkan takia.
kesätyöläisten teinien palkkahan tuo
Vierailija kirjoitti:
Voi kuinka toivon, että puolet vastaajista valehtelee korvat heiluen. Anteeksi vaan, mutta tuo on mielettömän hyvä palkka! Ja minun on vaikea, 40-vuotiaana käsittää, että voitko tosissasi Ap olla kysyessäsi asiaa. Oma palkkamaksimi on ollut n. puolet tuosta, ehkä ihan hippusen enemmän jos inflaatio otetaan huomioon. Olen ollut sosiaali- ja palvelualoilla, sairaspäivärahalla, kotihoidontuella ja viimeisimpänä kuntouttavassa työtoiminnassa, ja siitä huolimatta talo ja useampi lapsi pystytty ylläpitämään. Miehen panos perheessä on tietysti ollut ihan korvaamaton, mutta hänkin on tienannut lähes koko uransa alle 3000€ ja ollut välillä lomautettunakin. Aina on pärjätty ja kun välillä on tiukempaa, pysyy rahan arvo muistissa ja asiat tuntuvat luksukselta sitten kun välillä onkin hiukan enemmän varaa. Älkää hyvät ihmiset luulko, että raha on niin tärkeää! Itse lahjoitan joka kuukausi hyväntekeväisyyteenkin, joskin pieniä määriä, jotta
Ei se raha ole tärkeää, näin joulun alla kun käy hautuumaalla, niin unohtuu raha asiat, sinne kun joutuu niin aivan sama mitä olet tienannut, lakimiehet ja verottaja kyllä asian osaa.
25v kun asuin yksiössä, olivat kiinteät kuluni reilusti alle 500€/kk. Tällöin kun käteen jäi 2500€ jouduin miettimään mihin kaikkeen saan palkan kulumaan.
Nyt nelikymppisenä perheellisenä palkka on korkeampi, mutta myös kulut ovat moninkertaiset. Toki puolisokin tienaa, mutta kaikkien menojen jälkeen jää huomattavasti vähemmän yli. Eli pelkkä bruttopalkka ei kerro kuin pienen osan.
Eli todella diippi aihe, mihin ei ole yhtä oikeaa vastausta.
Ei se palkka ole tässä ainoa juttu. Mutta ap on ollut ehkä vasta vähän päälle 10v töissä valmistumisen jälkeen. 10v on sellainen aika, jossa ehtii syntymään orastavaa asiantuntijuutta. Se, että palkka uhkaisi jäädä nykyiselle tasolleen seuraavan 30 vuoden aikana tarkoittaa kyllä sitä, että työssä ei pääse kasvattamaan asiantuntijuuttaan, tai ainakaan siitä ei makseta. Onhan niitä ihmisiä, jotka opiskelevat omalla ajallaan asioita, joista on töissä hyötyä, vaikka se ei näy palkassa. Mutta haluaako ap päätyä tällaiseksi? Mieluumminhan sitä olisi sellaisessa työpaikassa, jossa pääsee siirtymään haastavampiin tehtäviin ja missä asiantuntijuuden kehittyminen näkyisi palkassakin.
Kyllä se vähän surulliselta kuulostaa, jos jo 36-vuotiaana on uransa huipulla eikä ole enää mitään saavutettavaa eikä mitään etenemismahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuinka toivon, että puolet vastaajista valehtelee korvat heiluen. Anteeksi vaan, mutta tuo on mielettömän hyvä palkka! Ja minun on vaikea, 40-vuotiaana käsittää, että voitko tosissasi Ap olla kysyessäsi asiaa. Oma palkkamaksimi on ollut n. puolet tuosta, ehkä ihan hippusen enemmän jos inflaatio otetaan huomioon. Olen ollut sosiaali- ja palvelualoilla, sairaspäivärahalla, kotihoidontuella ja viimeisimpänä kuntouttavassa työtoiminnassa, ja siitä huolimatta talo ja useampi lapsi pystytty ylläpitämään. Miehen panos perheessä on tietysti ollut ihan korvaamaton, mutta hänkin on tienannut lähes koko uransa alle 3000€ ja ollut välillä lomautettunakin. Aina on pärjätty ja kun välillä on tiukempaa, pysyy rahan arvo muistissa ja asiat tuntuvat luksukselta sitten kun välillä onkin hiukan enemmän varaa. Älkää hyvät ihmiset luulko, että raha on niin tärkeää! Itse lahjoitan joka kuukausi hyväntekeväisyyteenkin, joskin pieniä määriä, jotta
Väheksymättä hetkeäkään sitä työtä mitä teette, niin on pakko myös käsittää se vastuu mitä yleensä tuollaisiin palkkatasoihin kytkeytyy. Sairaanhoitajana olet vastuussa tekemisesi oikeellisuudesta, mutta niistä vaikeimmista päätöksistä on vastuussa joku muu.
Tämä muokkaa ihmistä, psyykettä ja vaikuttaa arkeen merkittävästi. Joku toi jo esiin progressiivisen verotuksen mikä on pakko ottaa huomioon, jos aikoo hilkulleen verokuopassa rämpiä.
Olen itse tehnyt vuosikymmenen matalapalkka alaa, koska oli pakko selviytyä suvun ensimmäisenä "pyrkyrinä". Nyt kun tienaan enemmän kun AP bruttona niin laskeskelin juuri, että suuri ei ole se ero joka käteen jää vanhoista ajoista.
Silloin pystyin heittämään hanskat tiskiin flunssassa, silloin riitti, että tein työni riittävän hyvin ja jätin sen työajan sisälle. Silloin palkassa näkyi heti, jos olet runnonut itsellesi sunnuntaivuoroja.
Eli et vielä ole päässyt nauttimaan veroprogressiosta. Tienaan yli 6000 €/kk, mutta käteen tulee alle 3700 €, eikä minulla ole edes autoetua tai muuta kallista luontoisetua.