Noudatitko suosituksia raskausaikana ja jatkokysymys..
kauanko imetit/olet imettänyt? Useamman lapsen äidit vaikka jokaisesta raskaudesta/imetyksestä erikseen.
Kommentit (9)
Imetin 9kk, jolloin lapsi vierotti itse itsensä.
imetin 8,5kk jolloin lapsi vieroitti itse itsensä.
Söin juhlassa voileipäkakkua ja työpaikkaruokalassa salaattia, enkä varmistanut oliko niissä käytetyt pakastevihannekset ja marjat keitetty ennen käyttöä. Lisäksi join yli 3kuppia kahvia ja jouluna söin silakkaa ( tietämättä oliko silalla alunperin ollut yli 15cm pitkä)
Kumpaakin lasta imetin n. 10kk
Imettänyt en ole sillä se ei ole kohdallani mahdollista.
Ensimmäistä täysimetin 4 kk, yhteensä 1 v 8 kk. Neljää seuraavaa täysimetin puoli vuotta, toistakin lasta 90-luvun alussa, mikä oli silloin tosi harvinaista ja neuvolassa asiaa hämmästeltiin. Kaikkiaan imetin 1 v - 2 v 8 kk.
Söinkin silloin jouluna pari siivua graavisuolattua lohta. :(
-4-
Tokaa imeti 9kk soseet aloitin 4kk
Nyt kun suositukset muuttuneet, täysimettäisin varmaankin sen 6kk
Molemmista raskauksista söin neuvolani mukaan kohtuudella KAIKKEA, maalaisjärjellä.
Molemmilla vauvoilla alettiin neuvolani ok- selvitysten jälkeen maistattaan soseita 2 kk ikäsestä, lapsen tahtiin.
Olen luovuttanut ylimääräsiä maitoa molemmista lapsista. Imettämiset loppui neuvolan vinkistä lopettaa kun tulin uudestaan raskaaksi, lapsi 6 kk silloin.
Toisen kohdalla lopetin 8 kk ikäsestä. Harkitsin pitkään jatkanko töissä käydessä vaikka iltaisin, mutta imetys päätettiin lopettaa.
Poika siis pian 10 kk. Korvikkeet ja pullo ei lainkaan käytössä. Emmekä enää ala opettaa tässä vaiheessa.