Sirkus Hekan vuokra-asunnon vuokra nousee 102 eur
Hänellä kolmio Myllypurossa 70m2. Opiskelee ja 2-vuotias lapsi. Vuokra korotuksen jälkeen 954e/kk.
Miksi yksinhuoltaja-opiskelijalla pitää olla yhteiskunnan tukemana noin suuri asunto? Ei mitään järkeä. 2-vuotias ei tarvitse omaa huonetta!
Itse asuimme miehen kanssa kaksiossa kahden lapsen kanssa. Isompi kämppä hankittiin kun nuorimmainen oli 3v.
Hyvä vaan ettää tulee nyt laman aikana järkeä näihin tukiin.
Kommentit (293)
Miksi muuten Helsingin kaupungin kokoaikaisille vakituisille työntekijöille maksetaan asumistukea työsuhdeasunnon muodossa? Eihän kokoaikaisille työntekijöille pidä maksaa asumistukea ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotain kohtuutta nyt! Ihan vaan kun laittaa vuokraoveen haun "kaksio, vuokra max. 800, helsinki, espoo, vantaa" niin sieltä tulee 446 kpl asuntoja!!!
Tuo max. 800 euroa olisi siis vähintään 154 euroa edullisempi kuin mihin tuo Sirkun Hekan asunnon vuokra nousee. Aivan satavarmasti tuossa satojen asuntojen joukossa olisi jokin heille sopiva vaihtoehto. En tajua miksi asunnon pitäisi olla juuri Hekan???
Noissa 446 asunnossa on mukana soluhuoneet, asumisoikeusasunnot sekö vuokra-asunnot jossa esimerkiksi ensimmäisen kuun vuokra on - 50 % ja asunto näkyy haussa tuolla yhden kuun halvemmalla vuokralla. Lisäksi noissa halvimmissa on asuntoja joita vuokrataan vain lyhyeksi määräajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70m2. Opiskelee ja 2-vuotias lapsi. Vuokra korotuksen jälkeen 954e/kk.
Onhan tuo edelleen neliöihin nähden halpa. Yksityiseltä saisit maksaa tuon kokoisesta 1300-1400 euroa kk Helsingissä.
Kuka idiot maksaa vuokrakämpästä tuon kokoisesta 1300-1400 euroo. Vielä hauskempia on nämä Sato Oyn 25 euroa per pää vesimaksut per kk! Suostukaa vain vesiennakkomaksuihin niin menee maksut todellisen kulutuksen mukaan ja liika maksu palautetaan vuoden välein.
Minä ainakin ottaisin mieluummin kiinteän vesimaksun kuin kulutuksen mukaisen vesimaksun. Kiinteän kanssa voisi huoletta suihkutella vaikka puoli tuntia per päivä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt ota kantaa tähän tapaukseen ja neliöihin, onhan siellä lapsi mikä tietysti vaikuttaa. Mutta se mitä en käsitä on että osa yksin asuvista tarvitsee kaksion, joka maksetaan tuilla. Näin ei tulisi missään tapauksessa olla. Yksin asuvalle riittää yksiö ja piste. Jos ihminen ei pärjää 30 neliön asunnossa, niin on kumma. Yksin asuva ei tarvitse kahta huonetta ja 50 neliötä. Ne on jo pariskunnille. Jotakin mätää on asumistuissa ja sossun harkinnanvaraisissa, jos kaksiosta maksetaan yksin elävälle,
Ei yksiöön mahdu edes huonekalut kaikki. Eli sänky, sohva, atk taso, tv taso, kirjahylly, keittiö tarvikkeet jne. Miksi yhden henkilön pitäisi asua ahtaasti? Kyllä minä olen sitä mieltä, että sinkuillekin kaksio on minimi. Pitää olla erikseen nukkumistila sängylle ja olohuone/keittiö.
Aijaa, jännä kun mulla vaan mahtuu huonekalut yksiöön. Mutta ero onkin siinä, että maksan asumiseni Helsingissä itse, joten asun siten mihin rahat riittää, toisin kuin asumistuilla ja toimeentulotuilla asuvat jotka vaativat työssäkäyviä keskituloisia leveämmät asumisolosuhteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain kohtuutta nyt! Ihan vaan kun laittaa vuokraoveen haun "kaksio, vuokra max. 800, helsinki, espoo, vantaa" niin sieltä tulee 446 kpl asuntoja!!!
Tuo max. 800 euroa olisi siis vähintään 154 euroa edullisempi kuin mihin tuo Sirkun Hekan asunnon vuokra nousee. Aivan satavarmasti tuossa satojen asuntojen joukossa olisi jokin heille sopiva vaihtoehto. En tajua miksi asunnon pitäisi olla juuri Hekan???
Noissa 446 asunnossa on mukana soluhuoneet, asumisoikeusasunnot sekö vuokra-asunnot jossa esimerkiksi ensimmäisen kuun vuokra on - 50 % ja asunto näkyy haussa tuolla yhden kuun halvemmalla vuokralla. Lisäksi noissa halvimmissa on asuntoja joita vuokrataan vain lyhyeksi määräajaksi.
Suurin osa noista soluista on opiskelijoille. Työtön ei voi olla samaan aikaan opiskelija. Se on joko tai. Lisäksi moni halvempi asunto on yksityisen ihmisen vuokraama. Tämä tarkoittaa sitä, että vuokranantaja voi pistää asukkaan pellolle milloin vain tuosta noin vaan ilman syytä. Lisäksi monille ei kelpaa luottotiedoton vuokralainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt ota kantaa tähän tapaukseen ja neliöihin, onhan siellä lapsi mikä tietysti vaikuttaa. Mutta se mitä en käsitä on että osa yksin asuvista tarvitsee kaksion, joka maksetaan tuilla. Näin ei tulisi missään tapauksessa olla. Yksin asuvalle riittää yksiö ja piste. Jos ihminen ei pärjää 30 neliön asunnossa, niin on kumma. Yksin asuva ei tarvitse kahta huonetta ja 50 neliötä. Ne on jo pariskunnille. Jotakin mätää on asumistuissa ja sossun harkinnanvaraisissa, jos kaksiosta maksetaan yksin elävälle,
Ei yksiöön mahdu edes huonekalut kaikki. Eli sänky, sohva, atk taso, tv taso, kirjahylly, keittiö tarvikkeet jne. Miksi yhden henkilön pitäisi asua ahtaasti? Kyllä minä olen sitä mieltä, että sinkuillekin kaksio on minimi. Pitää olla erikseen nukkumistila sängylle ja olohuone/keittiö.
Oiskohan työssäkäyvä muuttanut kaksioon ja heti muuton jälkeen savustettu työttömäksi ilman omaa syytä?
Tämä on vasta alkua. Yksittäistapaus, helsinkiähän johtaa vihervassarien.
Ekan kerran ehkä koskaan näen miksi noita tukia pitää tarkastella joidenkin kohdalla rankalla kädellä. En ole oikeiston äänestäjä vaan ollut aina enemmän vasemmalla, mutta onhan se nyt saatana ettei tajuta että asumiskuviot pitää miettiä maksukyvyn mukaan!
Jos opiskelet ja olet yh, et voi asua 70 m2 asunnossa Helsingissä, vaan pitää muuttaa muualle ja pienempään. Niin tässä muutkin joutuvat tekemään.
Ei tarvitse lähteä "Lieksaan", vaan vaikkapa Vantaalle.
Sääliksi käy nämä yksiöissä asuvat jotka vaatii muille samaa kituutusta. Kyllähän se kaksio antaa eri tavalla inhimillisyyttää asumiseen. Ei nämä mitään avovankiloita ole nämä ihmisten asunnot. Säälittävää todenteolla....
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vasta alkua. Yksittäistapaus, helsinkiähän johtaa vihervassarien.
Kyllä silloin Helsinkiä johti ihan kokoomuslainen hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten Helsingin kaupungin kokoaikaisille vakituisille työntekijöille maksetaan asumistukea työsuhdeasunnon muodossa? Eihän kokoaikaisille työntekijöille pidä maksaa asumistukea ollenkaan.
Ja mistä olet tällaisen sadun kuullut? Ei todellakaan makseta. Olen itse Hgin kaupungilla duunissa ja tienaan sen rapian kaksi tonnia brutto. En ole oikeutettu asumistukeen, maksan yksiöstäni 800 euroa vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Työsuhdeasunnot on nykyään markkinahintaisia. Joskus 10 vuotta sitten ne olivat alle sen ja perusteena oli että kaupunki olisi vetovoimainen myös matalapalkka-aloille, mikä olikin hyvä peruste. Mutta ilmeisesti niin ei enää ajatella, koska asunnot on tosiaan markkinahinnoissa ja huonokuntoisia paskoja.
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy nämä yksiöissä asuvat jotka vaatii muille samaa kituutusta. Kyllähän se kaksio antaa eri tavalla inhimillisyyttää asumiseen. Ei nämä mitään avovankiloita ole nämä ihmisten asunnot. Säälittävää todenteolla....
Kaikille muillekin voisi antaa ilman omaa syytä potkut ja sitten haukkua, että työttömyys on ihan omaa syytä ja länkyttää, että nämä työttömät vaativat itselleen leveää kaksiota ja yksiöissähän näiden pitäisi asua.
Vierailija kirjoitti:
Ekan kerran ehkä koskaan näen miksi noita tukia pitää tarkastella joidenkin kohdalla rankalla kädellä. En ole oikeiston äänestäjä vaan ollut aina enemmän vasemmalla, mutta onhan se nyt saatana ettei tajuta että asumiskuviot pitää miettiä maksukyvyn mukaan!
Jos opiskelet ja olet yh, et voi asua 70 m2 asunnossa Helsingissä, vaan pitää muuttaa muualle ja pienempään. Niin tässä muutkin joutuvat tekemään.
Ei tarvitse lähteä "Lieksaan", vaan vaikkapa Vantaalle.
Ei tarvitse Vantaallekaan, vaan Helsingistä löytyy kun on vaan ahkera ja etsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
atk-taso? läppäriä voi käyttää keittiönpöydällä tai kevyellä sivupöydällä ikeasta sohvalta käsin. Tukia nostava ei yleensä sillä koneella töitä tee. 2 hengen sohva mahtuu myös yksiöön, olettaen että siellä ei tarvitse olla 160cm leveää sänkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
atk-taso? lä
Älä ruoki trollia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksiön malli vaikuttaa hirveästi siihen miten toimiva ja viihtyisä asunto on. Osassa yksiöistä on erillinen keittiö/keittokomero, alkovi, huone joka on helppo sisustaa (ehjiä seiniä), parveke, vaatehuone.
Osassa taas on vain huone jonka yhdellä seinällä on keittiön kaapit. Tällaisessa asunnossa asutaan siis keittiössä, huonekalut ei mahdu mihinkään jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
atk-taso? lä
Oon asunut 30m2 yksiössä ja tiedän ettei sinne paljoa mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työsuhdeasunnot on nykyään markkinahintaisia. Joskus 10 vuotta sitten ne olivat alle sen ja perusteena oli että kaupunki olisi vetovoimainen myös matalapalkka-aloille, mikä olikin hyvä peruste. Mutta ilmeisesti niin ei enää ajatella, koska asunnot on tosiaan markkinahinnoissa ja huonokuntoisia paskoja.
Ei ole markkinahintaisia edelleenkään. Ja miksi Helsingin kaupungille palkataan päälliköiksi neljän tonnin palkoilla pelkän peruskoulun käyneitä ja päälle annetaan vielä puoli ilmainen työsuhdeasunto hyvältä paikalta ja sekin vielä jokin aso ja siihen päälle vielä muita työsuhde-etuja? Neljän tonnin palkka luulisi riittävän asumiseen jo itsessään.
Miksi yksiöihin saa tukea? Saman tien vaan kaikki asumaan ulos pellolle! Mitäpä sitä tukea maksamaan!