Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS juttu, jossa kaksi varattua rakastuivat yhtäkkiä ja erosivat ja menivät yhteen

Vierailija
25.12.2023 |

Mietin tuota lehtijuttua lukiessani, kun se on kirjoitettu niin positiiviseen sävyyn, että eikö noin käyttäytyvillä ihmisillä tuokin parisuhde saata loppua ihan mikä päivä tahansa. Käytännössä tuossa vaikuttaa siis tapahtuneen niin että ovat olleet hyvissä suhteissa ja tavanneet sattumalta iltariennoissa ja simbsalabim kaikki entinen roskiin ja uuteen suhteeseen.

Väkisinkin suhteen osapuolena miettisin voiko tuollaista henkilöä päästää yksin mihinkään vai loppuuko suhde siihen. Enkä ole mikään mustasukkainen ihminen, mutta järkikin jo sanoo että noin impulsiivisen ihmisen kanssa suhde voi loppua ihan milloin tahansa. Ihania ihmisiä nyt on maailma pullollaan ja jos eletty elämä ei merkitse toiselle mitään, vaan kaiken voi heittää tuosta vaan roskiin tuntemattoman takia, niin mihin tuossa voi luottaa.

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000010041492.html

Kommentit (567)

Vierailija
121/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunis tarina kahden ihmisen vetovoimasta toisiinsa. 

Ihanaa kun oikein kannustetaan tällaiseen "jos nurkan takaa tulee isommat tissit vastaan niin jätä vaimosi ja lapsesi tuosta vaan ja lähde seikkailuun".

Täytyy olla aika yksinkertainen ihminen, jos näkee lehtijutun kannustuksena johonkin. Se oli tarina yhdestä parisuhteesta, ei muuta.

Ei muuta? Luuletko että lehtitalot hyvää hyvyyttään tekevät näitä juttujaan ja julkaisevat niitä?

Miralla on agenda jota hän toteuttaa.

Voimmekin miettiä mikä on Sanoma median tavoite kun he julkaisevat näitä juttuja.

Vierailija
122/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun kuvat kertovat, että nainen on päällepäsmäri ja mies perässävedettävä. Tuossa huushollissa on rouvalla housut jalassa, mutta mies on ilman housuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS voisi välipäivinä haastatella molempien osapuolien exät, mielenkiinnolla odotan katkeraa tilitystä ja vuodatusta tapahtuneesta. 

Vierailija
124/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisen kovia intohimoja juttu herättää. Pettäminen on yhtä yleistä kuin uskollisuus. Ero on yhtä todennäköinen kuin kestävä liitto. Mistä tämä kamala poru? Molemmat osapuolet ovat olleet kahdessa pitkäaikaisessa liitossa. Ei huono saavutus nykypäivänä, jos sitä saavutuksena pitää.

Vierailija
125/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli täysin outo juttu. 

Ei kukaan lapsia omaava riko lastensa perhettä vain sen vuoksi, että on vahvaa kemiaa.

Eikä kenenkään lapset ota ilolla vastaan äidin uutta miestä, jos erosta on alle vuosi.

Eikä kukaan mies vaihda 11 vuotta vanhempaan, lapselliseen naiseen, joka ei enää voi saada omia lapsia ja ryhdy uusperheeseen ihan helposti.

Uusperheen muotoutuminen kestää tutkimusten mukaan 4-7 vuotta, ja sitä ennen on paljon vääntöä. Kukaan uusperheeseen menevä ei voi väittää, ettei ole koskaan edes riidellyt mistään. 

Tämän kemian on oltava jokin traumaperusteinen kemia. Koko kuviossa ei ole mitään järkeä muuten.

Elämänkokemuksesi kuulostaa aika rajalliselta. Ihmissuhteissa tapahtuu todellakin kaikenlaista. Tuo kuulostaa minusta ihan normisekoilulta, ei muulta. Onneksi sekoilu näyttää johtane

olen 55 v. Olen itse eronnut parikymmenvuotisesta suhteesta niin, että mies rakastui toiseen. Itse olen avioliiton aikana tavannut miehen, jonka kanssa oli tosi vahvaa kemiaa. Nykyinen mieheni on henkilö, jonka bongasin ikkunasta ja se kemia oli jotain, mitä en ollut ikinä tiennyt edes olemassa.

SILTI olen ollut aina kaikissa tilanteissa täysin kartalla, mihin kaikkeen minun valintani heijastuvat. Olen omin käsin saanut todistaa, miten ero vaikuttaa lapsiin ja kauan uuseperheen muotoutuminen kestää. 

&lläolevan kirjoitin nimenomaan elämänkokemuksella. Tuossa on liian monta outoutta.

Vierailija
126/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo liberaalimedian tasosta, kuvottava tarina alusta loppuun, glorifioidaan sitä että perheet meni rikki tuosta vaan. 

Vierailija
127/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli täysin outo juttu. 

Ei kukaan lapsia omaava riko lastensa perhettä vain sen vuoksi, että on vahvaa kemiaa.

Eikä kenenkään lapset ota ilolla vastaan äidin uutta miestä, jos erosta on alle vuosi.

Eikä kukaan mies vaihda 11 vuotta vanhempaan, lapselliseen naiseen, joka ei enää voi saada omia lapsia ja ryhdy uusperheeseen ihan helposti.

Uusperheen muotoutuminen kestää tutkimusten mukaan 4-7 vuotta, ja sitä ennen on paljon vääntöä. Kukaan uusperheeseen menevä ei voi väittää, ettei ole koskaan edes riidellyt mistään. 

Tämän kemian on oltava jokin traumaperusteinen kemia. Koko kuviossa ei ole mitään järkeä muuten.

Elämänkokemuksesi kuulostaa aika rajalliselta. Ihmissuhteissa tapahtuu todellakin kaikenlaista. Tuo kuulostaa minusta ihan normisekoi

Eli olet itse kokenut/tehnyt tasan samat jutut kuin lehdessä haastateltu pariskunta. Ja silti ovat sinusta outoja?

Vierailija
128/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on lyhyt. Ei ketään kannata pakottaa pysymään liitossa mikä ei tee onnelliseksi.

Jos itse olet tyytyväinen, mutta toinen ei, se toinen uhraa elämänsä ihan hukkaan.

Mutta kumpikin sanoi olleensa täysin tyytyväisiä entiseen parisuhteeseensa. Naisella oli kaksi lasta. Mitä uhrautumista siinä entisessä suhteessa oli. Pikemminkin nyt he uhrasivat kaiken hetken mielijohteesta ja ihastuksesta. Suorastaan ihme, että he ovat yhä yhdessä.

Vierailija
129/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on lyhyt. Ei ketään kannata pakottaa pysymään liitossa mikä ei tee onnelliseksi.

Jos itse olet tyytyväinen, mutta toinen ei, se toinen uhraa elämänsä ihan hukkaan.

Mutta kumpikin sanoi olleensa täysin tyytyväisiä entiseen parisuhteeseensa. Naisella oli kaksi lasta. Mitä uhrautumista siinä entisessä suhteessa oli. Pikemminkin nyt he uhrasivat kaiken hetken mielijohteesta ja ihastuksesta. Suorastaan ihme, että he ovat yhä yhdessä.

Siis uhrasivat minkä? Saivat ilmeisesti ihan onnellisen perhe-elämän. 

Vierailija
130/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämähän olivat molemmat onnellisia edellisissä suhteissaan, jotka sitten päättivät toistensa takia.

Moni tuntee olevansa ihan onnellinen pitkässä parisuhteessaan. Ollaan totuttu, ollaan rutinoiduttu. Usein ainut yhteinen ja yhdistävä tekijä on yhteiset lapset. Yhteiset keskustelutkin koskevat vain lapsia. Vahvaa yhteyttä ei ehkä ole ollut enää vuosiin, kenties vuosikymmeniin. Kommunikaatiosta, intohimosta ainakin on niin paljon aikaa, ettei sitä oikein enää muistakaan. Intohimon hetkiä on ehkä joskus tai jouluna, kenties lomalla. Tunnistan myös itseni tästä kuvauksesta. On vaikea katsoa omaa tilannetta täysin rehellisesti. Nähdä totuus, kuten joku ulkopuolinen sen näkee. Totuus voi jollekin olla vallan riittävä. 

Kaikille se ei ole. Etenkin kun ikää tulee lisää, saattaa havahtua, että tahtoo elämältään ja parisuhteeltaan enemmän. Kun vain toinen uskaltaa katsoa tilannetta karun rehellisesti, toinen ei, usein toista sattuu. Tai molemmat uskaltavat katsoa totuutta, mutta toiselle se riittää, ja toiselle ei. Toinen uskaltaa lähteä. Kenties elämä on tuonut eteen uuden ihmisen. Olemme lopulta itse vastuussa omasta onnestamme. Kukaan ei omista ketään papin aamenesta huolimatta. On erittäin vaikea myöntää, että joku toinen tarjosi yhteyden mihin omassa parisuhteessa ei pystytty. Kun tämän pystyy myöntämään, on itse myös valmis kohtaamaan uuden onnen. 

Vierailija
131/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset saivat rikkinäisen kodin.

Vierailija
132/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

130  - koska tämä lainaus ei toimi, niin oletan, että vastaat minulle, nro 127.

olen kokenut nuo asiat, mutta en ole itse _tehnyt_  niitä asioita. En ole rynnännyt suutelemaan miestä, vaikka kemiaa on ollut. Ymsyms. 

En usko sekuntiakaan, että kaikki kolme lasta ottaisivat ilomielin uuden miehen vastaan. Joku sosiaalinen lapsi voi olla iloinen, mutta kaikki kolme eivät voi. Tutkimusten mukaan lapsilla kestää vuosi päästä vanhempien erosta yli, ja he tutustuttivat lapset toisiinsa 10 kk jälkeen.

Vierailija
133/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset saivat rikkinäisen kodin.

Emme kai oikeasti ajattele, että ihmiset eivät saisi erota, koska lapset? Lapsilla on nyt toivottavasti kaksi hyvää ja ehjää kotia.

Vierailija
134/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämähän olivat molemmat onnellisia edellisissä suhteissaan, jotka sitten päättivät toistensa takia.

Moni tuntee olevansa ihan onnellinen pitkässä parisuhteessaan. Ollaan totuttu, ollaan rutinoiduttu. Usein ainut yhteinen ja yhdistävä tekijä on yhteiset lapset. Yhteiset keskustelutkin koskevat vain lapsia. Vahvaa yhteyttä ei ehkä ole ollut enää vuosiin, kenties vuosikymmeniin. Kommunikaatiosta, intohimosta ainakin on niin paljon aikaa, ettei sitä oikein enää muistakaan. Intohimon hetkiä on ehkä joskus tai jouluna, kenties lomalla. Tunnistan myös itseni tästä kuvauksesta. On

Se ketä petetään ja jätetään harvoin kykenee enää luottamaan toiseen ihmiseen tavalla, jota terve parisuhde edellyttää. Ja miksi luottaisikaan kun tosiasia on se, että kaikki mitä sinulla on ja mitä ajattelet voi yhtäkkiä olla väärin ja tuhottu hetkessä. Ihan normaalia itsesuojeluvaistoa jättäytyä pois tuollaisesta jos sen kerran on jo kokenut.

Vierailija
135/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helkutissa pitää niitä lapsia ajatella!

Ihan sairasta muuta kirjoittaakaan.

Vierailija
136/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

130  - koska tämä lainaus ei toimi, niin oletan, että vastaat minulle, nro 127.

olen kokenut nuo asiat, mutta en ole itse _tehnyt_  niitä asioita. En ole rynnännyt suutelemaan miestä, vaikka kemiaa on ollut. Ymsyms. 

En usko sekuntiakaan, että kaikki kolme lasta ottaisivat ilomielin uuden miehen vastaan. Joku sosiaalinen lapsi voi olla iloinen, mutta kaikki kolme eivät voi. Tutkimusten mukaan lapsilla kestää vuosi päästä vanhempien erosta yli, ja he tutustuttivat lapset toisiinsa 10 kk jälkeen.

Eli noin vuoden. Ja moni pariskunta vielä paljon aiemmin. Ja jos he kertovat asioiden menneen lasten kanssa ihan ok, niin ei meillä taida olla asiasta parempaa tietoa? Moni uusperhe toimii ihan hyvin. Turha siitä on tuomion pasuunoita soittaa.

Vierailija
137/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikin pariskunta elää yhdessä ilman suurta kipinöintiä yhdessä ihan vaan lasten vuoksi.

Vierailija
138/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin me tehtiin. Kaksi varattua kohdattiin yössä ja meidän kohdallamme jätettiin suudelmatkin suutelematta. Palasimme molemmat omien perheidemme luo ja arki jatkuu. Puolison kanssa viedään lapsia harrastuksiin, laitetaan kotia, käydään töissä, syödään yhdessä ... Koko ajan sielussa kalvaa suru ja kaipuu. Kaikki väri on kadonnut maailmasta. En enää mitään halua elämältä. Lapset on kuitenkin vielä kouluikäisiä niin kai näin on paras. 

Vierailija
139/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni tuntee olevansa ihan onnellinen pitkässä parisuhteessaan. Ollaan totuttu, ollaan rutinoiduttu. Usein ainut yhteinen ja yhdistävä tekijä on yhteiset lapset. Yhteiset keskustelutkin koskevat vain lapsia. Vahvaa yhteyttä ei ehkä ole ollut enää vuosiin, kenties vuosikymmeniin. Kommunikaatiosta, intohimosta ainakin on niin paljon aikaa, ettei sitä oikein enää muistakaan. Intohimon hetkiä on ehkä joskus tai jouluna, kenties lomalla. Tunnistan myös itseni tästä kuvauksesta. 

Minut jätettiin yllättäen. Ei, ei meillä ollut intohimoa, mutta oli meillä yhteyttä muutenkin kuin pelkät lapset. Meillä oli kumppanuutta, ja itse pidän sitä edelleen tärkeimpänä juttuna parisuhteessa. 

Vierailija
140/567 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisia rakkaustarinoita.

Täysin yleismaailmallista. Sitä tapahtuu kaikkialla, missä on ihmisiä. Toki joissakin maissa on ankarat

lait ja käytösnormit ja silloin avioerot ovat mutkikkaampia. Tai tulevat kalliiksi kuten esim. USA:ssa.

Tiedän itse yhden avioparin, joka rakastui äkillisesti. Kumpikin oli sillä hetkellä avioliitossa ja oli lapsia.

He erosivat ja menivät naimisiin toistensa kanssa. He ovat vieläkin naimisissa ja ikää on varmaan lähemmäs

80 vuotta. Tutustuessani heihin en tiennyt parin taustaa. Ulkopuolinenkin huomasi, miten paljon he

arvostivat toisiaan ja puhuivat toisilleen kunnioittavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän