IS juttu, jossa kaksi varattua rakastuivat yhtäkkiä ja erosivat ja menivät yhteen
Mietin tuota lehtijuttua lukiessani, kun se on kirjoitettu niin positiiviseen sävyyn, että eikö noin käyttäytyvillä ihmisillä tuokin parisuhde saata loppua ihan mikä päivä tahansa. Käytännössä tuossa vaikuttaa siis tapahtuneen niin että ovat olleet hyvissä suhteissa ja tavanneet sattumalta iltariennoissa ja simbsalabim kaikki entinen roskiin ja uuteen suhteeseen.
Väkisinkin suhteen osapuolena miettisin voiko tuollaista henkilöä päästää yksin mihinkään vai loppuuko suhde siihen. Enkä ole mikään mustasukkainen ihminen, mutta järkikin jo sanoo että noin impulsiivisen ihmisen kanssa suhde voi loppua ihan milloin tahansa. Ihania ihmisiä nyt on maailma pullollaan ja jos eletty elämä ei merkitse toiselle mitään, vaan kaiken voi heittää tuosta vaan roskiin tuntemattoman takia, niin mihin tuossa voi luottaa.
Kommentit (567)
Vierailija kirjoitti:
Tätähän sitä nykyään hehkutetaan. Niin ihkua hajottaa perhe, erota, rakastua toiseen.
Harvoin hehkutetaan sitoutumista, ydinperhettä, lasten kasvattamista ehjässä perheessä ja pitkäaikaista avioliittoa. Tavallista perhe-elämää.
Minä, minä, minä kulttuuri. Surullista.
Eihän sinun ole pakko hakea eroa jos et halua. Mikä ihme siinä noin riepoo, että muilla ihmisillä on oikeus päättää ihmissuhteistaan itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän sitä nykyään hehkutetaan. Niin ihkua hajottaa perhe, erota, rakastua toiseen.
Harvoin hehkutetaan sitoutumista, ydinperhettä, lasten kasvattamista ehjässä perheessä ja pitkäaikaista avioliittoa. Tavallista perhe-elämää.
Eihän sinun ole pakko hakea eroa jos et halua. Mikä ihme siinä noin riepoo, että muilla ihmisillä on oikeus päättää ihmissuhteistaan itse?
Kysymys on sosiaalisista tavoista. Ihminen on loppu viimein laumaeläin. On luonnollista ja humaania että sellaista käytöstä jota ei pidetä ihmismäisenä eikä inhimillisenä kritisoidaan. Enemmänkin outoa, kieroutunutta ja sairasta on ydinperheiden haukkuminen. Ehkä haukkujat tekevät sitä kateuttaan ja peitelläkseen häpeäänsä epäonnistumisistaan ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen käytös on kaukana normaalista tai sitten hän on ollut todella kännissä rynnätessään suutelemaan tuntematonta miestä. Tosi noloa naisen lapsille. Todennäköisesti pariskunta antoi jutun iltapäivälehteen kehuskellakseen ex puolisoille, ex kavereille, ex sukulaisille. Alhaista. Outoa. Ajattelematonta - mutta sellaistahan se oli alusta alkaen. Kyllä meitä on moneksi.
Juttua lukiessa aloin miettiä, että miksi tämä on kirjoitettu. Julkaistu vielä omilla kasvoilla ja nimillä. Mikä on heidän motiivi kertoa tämä tarina julkisesti?
Kehuskellakseen niille entisille ystäville ja sukulaisille, jotka eivät ymmärtäneet tapausta.
Sekä myös lällätetään edellisillä puolisolle, kuinka hyvin menee. Mutta ei ajateltu, että lapset ei ehkä tykkää tästä julkisuudesta. Lohjakin aika pieni paikkakunta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on sosiaalisista tavoista. Ihminen on loppu viimein laumaeläin. On luonnollista ja humaania että sellaista käytöstä jota ei pidetä ihmismäisenä eikä inhimillisenä kritisoidaan. Enemmänkin outoa, kieroutunutta ja sairasta on ydinperheiden haukkuminen. Ehkä haukkujat tekevät sitä kateuttaan ja peitelläkseen häpeäänsä epäonnistumisistaan ihmisen
Ei se ole ydinperheen haukkumista, ettei lähde mukaan eronneiden haukkumiseen. Ja parisuhteiden päättyminen jos mikä on inhimillistä. Kaikki parisuhteet päättyvät - useimmat eroon, jotkut kuolemaan.
Niin. Mistä me tiedämme, millaisia ne vanhat suhteet on oikeasti olleet? Ei meillä ole niistä muuta tietoa kuin se, ettei uuspari halua mustamaalata vanhoja kumppaneitaan. Se nyt ei välttämättä kerro vielä mitään. Itse rakastuin avioliittoni loppumetreillä toiseen, mutta aika harva tietää totuuden avioliitostani, johon sisältyi taloudellista hyväksikäyttöä ja väkivaltaa. En minä niitä asioita kuitenkaan kylillä huutele. Jos joku heittelee mädillä tomaateilla tietämättä faktoja, niin se kertoo enemmän hänestä kuin minusta.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Mistä me tiedämme, millaisia ne vanhat suhteet on oikeasti olleet? Ei meillä ole niistä muuta tietoa kuin se, ettei uuspari halua mustamaalata vanhoja kumppaneitaan. Se nyt ei välttämättä kerro vielä mitään. Itse rakastuin avioliittoni loppumetreillä toiseen, mutta aika harva tietää totuuden avioliitostani, johon sisältyi taloudellista hyväksikäyttöä ja väkivaltaa. En minä niitä asioita kuitenkaan kylillä huutele. Jos joku heittelee mädillä tomaateilla tietämättä faktoja, niin se kertoo enemmän hänestä kuin minusta.
Mutta tämä parihan hehkutti kuinka heillä molemmilla oli hyvä suhde ennen tätä suuteluvälikohtausta. Sehän tässä on asian omituisuus, rynnätään eroamaan h y v ä s t ä suhteesta. ??? Minäminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on sosiaalisista tavoista. Ihminen on loppu viimein laumaeläin. On luonnollista ja humaania että sellaista käytöstä jota ei pidetä ihmismäisenä eikä inhimillisenä kritisoidaan. Enemmänkin outoa, kieroutunutta ja sairasta on ydinperheiden haukkuminen. Ehkä haukkujat tekevät sitä kateuttaan ja peite
Ihmisten käytöstä joka on törkeää saa ja pitääkin kritisoida. Pitää luoda esimerkkiä mikä on hyväksyttävää yleisellä tasolla ja mikä ei. Ei minua kiinnostele jos joku kokee tulleensa leimatuksi. Hänen ongelmansa. Kantakoot vastuunsa valinnoistaan ihmisten edessä.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää. Mutta oma syysi kun tuollaisen puolison valitsit. Katsoisit peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen käytös on kaukana normaalista tai sitten hän on ollut todella kännissä rynnätessään suutelemaan tuntematonta miestä. Tosi noloa naisen lapsille. Todennäköisesti pariskunta antoi jutun iltapäivälehteen kehuskellakseen ex puolisoille, ex kavereille, ex sukulaisille. Alhaista. Outoa. Ajattelematonta - mutta sellaistahan se oli alusta alkaen. Kyllä meitä on moneksi.
Juttua lukiessa aloin miettiä, että miksi tämä on kirjoitettu. Julkaistu vielä omilla kasvoilla ja nimillä. Mikä on heidän motiivi kertoa tämä tarina julkisesti?
Kehuskellakseen niille entisille ystäville ja sukulaisille, jotka eivät ymmärtäneet tapausta.
Sekä myös lällätetään edellisillä puolisolle, kuinka hyvin menee. Mutta ei ajateltu, että lapset ei ehkä tykkää tästä julkisuude
On sitä julkisuudessa ennenkin nähty mitä käy kun mennään ihmisten eteen kehuskelemaan tuolla tavalla alkanutta suhdetta ja kuinka on nyt mukamas niin uudenlaista rakkautta ja löydetty aarre sateenkaaren takaa.
Jonkin aikaa kestää niin ero tulee. Silloin nämä kehuskelijat ovatkin erostaan hiirenhiljaa ja uhriutuvat kun joku siitä puolella sanallakin mainitsee.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuollainen toimintamalli kertoo molemmista? Ei edusta millään muotoa moraalia, empatiakykyä tai luotettavuutta. Onneksi näissä pettämistapauksissa pettäjät saavat yleensä sen, mitä ansaitsevat. Jos ei heti, niin ajan kanssa karma hoitaa.
On hauskaa aikanaan nähdä tällaisten ihmisten kärsivän henkisesti raskaalla tavalla. Sitä saavat mitä tilasivat. Päälle vielä muiden ihmisten halveksunta loppuelämänsä.
Pariskunnalle pukkaa seitsenvuotiskriisiä, naisen vaihdevuodet ja aikuisten lasten poismuutto kotoa. Mikään määrä jalkahierontaa ja naisen egon silittelyä ei pelasta suhdetta enää.
Vierailija kirjoitti:
Pariskunnalle pukkaa seitsenvuotiskriisiä, naisen vaihdevuodet ja aikuisten lasten poismuutto kotoa. Mikään määrä jalkahierontaa ja naisen egon silittelyä ei pelasta suhdetta enää.
Näin siinä tulee käymään. Ero tulossa. Lehtijuttu on kulissia. Miksi tuollaiset elävät tapa-, riippuvuus- ja kulissisuhteessa? Mutta ehkä se on pettävien lennosta kumppaniaan vaihtavien tapa elää. Todellista rakkaussuhdetta eivät löydä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Nainenhan alkaa olla vanha. Tuon pariskunnan miehellä olisi vielä mahdollisuus löytää tasapainoinen, aitoa vastavuoroista intohimoa ja vakautta huokuva parisuhde. Eroaminen tuosta naisesta olisi hänelle todellinen hyvinvointiteko. Miksi jäädä kohta kuivuvaan suhteeseen ja aikanaan naisen omaishoitajaksi. Elämä pitää elää eikä jättää elämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainenhan alkaa olla vanha. Tuon pariskunnan miehellä olisi vielä mahdollisuus löytää tasapainoinen, aitoa vastavuoroista intohimoa ja vakautta huokuva parisuhde. Eroaminen tuosta naisesta olisi hänelle todellinen hyvinvointiteko. Miksi jäädä kohta kuivuvaan suhteeseen ja aikanaan naisen omaishoitajaksi. Elämä pitää elää eikä jättää elämättä.
Mieskö naisen omaishoitajaksi? Naisethan elää paljon pidempään. Ikäero on noin päin paljon järkevämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieskö naisen omaishoitajaksi? Naisethan elää paljon pidempään. Ikäero on noin päin paljon järkevämpi.
Avioero tutkitusti lyhentää naisen odotettua elinikää. Eli kyllä siinä tuo naikkonen tulevaa omaishoitajaa itselleen lehtijutulla jo hakee. Suhde todennäköisesti kriisissä. Ehkä mies ehdottanut avointa suhdetta johon nainen sanonut ehdottoman ein. Hyvin tyypillistä tuollaisille omistushaluisille jyrkän ehdottomille ihmisille. Lehtijuttuhan antaa ymmärtää että mies on vain huonekalu, käyttöesine naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla olisi 16 vuotiaana hävettänyt lukea iltiksestä, kuinka äiti veti kapakassa viinaa ja syöksyi pussailemaan jotain vierasta jätkää ja sitten imutteli koko illan. Sitten käytiin kuksimassa sen kanssa ja ilmoitettiin isälle, että nyt tapasin paremman. Sitten hehkutetaan, että minä ja siskoni ollaan aivan ihku pihku onnellisia aamusta, jonka tyttöjä me nyt ollaan.
Kiva mennä lomalta kouluun, kun kaikki luokkakaveritkin on lukeneet äidin "iskin kännissä mieheen kiinni kuin sika kimppuun" stoorin
Lehtijuttu osoittaa tuon naisen rakkaudettomuutta lapsiaan kohtaan. Äidiksi häntä ei voine kutsua kuin biologiselta kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli moni mieluummin jatkaisi kulissiliittoa tyypin kanssa joka on ihastunut/rakastunut toiseen kuin että eroaisi? Sehän nyt on melkein pahempi tapa hajottaa itsensä, kuin eron tuoma tuska vuoden/parin ajan kun tiedät että se toinen haluaa oikeasti olla jossakin muualla kun sun vieressä.
Missä noin on sanottu? Ei kaikkea kannata ääripäiden kautta ajatella. Muista keskitie. Sieltä löytyy rauha ja pääsee perille.
Jaa mikä se keskitie lähtemisen ja jäämisen välillä on? Pettäminen? Avoin suhde?
Kannattaa tehdä työtä itsensä kanssa että on ylipäätään kyvykäs parisuhteeseen. Omat lapsuuden traumat pitää olla hoidettu. Psyyken pitää olla kunnossa ennen perheen perustamista. Avioliitton ei pidä koskaan mennä saadakseen jotain hy
Kuka on niin pahansuopa ja rakkaudeton ihminen että menee avioliittoon saadakseen hyväksyntää lapsuuden vaillejäämisilleen? Joku toisten ihmisten tietoinen hyväksikäyttäjä? Sairasta.
Seiskassa oli tänään juttu Mikko Kuustosen ja Hanna Brotheruksen erosta. Vain kaksi kuukautta ennen eroilmoitusta olivat vielä antaneet parisuhdehaastattelun. Näin se vaan aina menee eli kun tunget julkisuuteen parisuhteesi kanssa niin ero tulee nopeasti.
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/mikko-kuustosen-ja-hanna-brotheruk…
Koko jutun voisi tiivistää: määrätietoinen nainen, joka hyppäsi suhteesta toiseen. Paha mieli tulee sen jätetyn puolesta. Miksi tämmöisestä sitten raportoidaan? Eikö mitään arvokkaampaa rakkaustarinaa löytynyt?
Miksi olla enää parisuhteessa, jos on noin voimakas haku päällä? "Mä haluun ton miehen". Äh, surkeaa. Ihan kuin jossain lukiossa. Ei viitsitä edes lopettaa edellistä suhdetta ennen metsästystä.
Vaikea kunnioittaa tuollaisia ihmisiä oikein mitenkään tai luottaa. Vaikka eivät mitään ihan kauheaa olekaan tehneet.
Tunnekylmältä vaikuttaa.