Montako vuotta olisit valmis odottamaan yhteenmuuttoa?
Jos olisit parisuhteessa ja haluaisit muuttaa yhteen, mutta toinen ei koe ajan siihen olevan kypsä, niin montako vuotta olisit valmis odottamaan yhteenmuuttoa?
Kommentit (52)
Kannattaisi varmaan kysyä, onko toisella ajatusta muuttaa yhteen. Itselläni esimerkiksi ei olisi mitään tarvetta yhdessäasumiselle.
Onneksi ei tarvitse muuttaa yhteen. Aikuisten parisuhde, jossa on omat kodit ja vielä lähekköin, on paras vaihtoehto.
En halua muuttaa yhteen. Mies sitä haluaa, vaikkei siihen pysty. Hän on kiukuttelevainen tyhjätasku, minä tasapainoinen velattoman asunnon omistaja.
En ymmärrä, miksi pitäisi änkeytyä samaan huusholliin vain siksi, että on parisuhteessa, jos siihen ei ole taloudellista pakkoa. Onko se jotain kontrollifriikkiyttä vai mitä?
Yhteen muutto on myös taloudellinen riski. En halua joutua maksamaan erotessa tasinkoa tyypille, joka hankkii maksuhäiriöitä peliriippuvuudellaan.
Exän kanssa seurusteltiin 1.5v kunnes muutettiin yhteen - VIRHE!! Ei tunnettu toisiamme riittävän hyvin, joten yhdessä asuminen oli täyttä helvettiä. Nykyisen kanssa ollaan seurusteltu reilu 4v ja muutetaan yhteen todennäköisimmin kun seurustelua takana sen 6-7v.
Minulle on myös tärkeää, että kumpikin suhteen osapuoli elättää itsensä 100%, kummankaan ei pidä olla elatusvelvollinen vaikka oltaisiin naimisissa. Minulla on vakaa toimeentulo, mutta mies tällä hetkellä pätkätöissä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvitse muuttaa yhteen. Aikuisten parisuhde, jossa on omat kodit ja vielä lähekköin, on paras vaihtoehto.
Olin itse pitkän liiton jälkeen parisuhteessa, jossa mies alkoi jo pian haaveilemaan siitä, minkälainen meidän yhteinen kotimme olisi.
Itselleni tuosta haaveilusta heräsi vain ahdistus. Olin koko aikuiselämäni asunut ex-miehen kanssa, ja huomasin etten enää halunnut asua kenenkään kanssa yhdessä. Omasta kodista oli tullut se rauhallisin ja levollisin paikka maailmassa, en vaan enää halua jakaa sitä kenenkään muun kuin lapseni kanssa.
Ero tuli sittemmin, yhtenä syynä ehkä juuri tuo eri toiveet tulevaisuudelle.
Vierailija kirjoitti:
Riippuisi varmaan omasta iästä ja toiveista. Pari kymppisenä olisin odottanut vuoden, koska toiveissa oli perustaa oma perhe. Nyt kun lapset on jo hankittu ja ollaan kakkoskierroksella voisin hyvin odottaa useamman vuodenkin jos syynä olisi vaikka lasten omilleen muutto ensin.
Mä taas aattelin alkuun niin, että nuorena olisi ehtinyt vähän odottaakin, että tietää, mitä haluaa. Mä oon kyllä muuttanu yhteen 21-vuotiaana ja samalla tiellä eli ehkä mun ajatus nuoresta on vähän eri kuin muilla. Kolmekymppisenä en jaksaisi kyllä odottaa montaa vuotta. Toisaalta päälle nelikymppisillä alkaisi varmaan juuri olla omaisuutta ja lapsia, jotka mutkistaisivat yhteenmuuttamista eli tuskin itse ainakaan enää tuon ikäisenä välttämättä virallisesti yhteen muuttaisinkaan.
No meillä kävi niin että viihdyimme niin hyvin alusta asti yhdessä , että toisen asunto oli koko ajan tyhjillään . Päättelimme, että turha on maksaa kallista vuokraa tyhjästä asunnosta . Nyt ollaan asuttu kohta kahdeksan vuotta saman katon alla .
Minäpä muutin miehen kotimaahan muutaman tapaamiskerran jälkeen. Uusi, suuri asunto oli odottamassa sisustamista vaille valmiina. Kielen opettelin nopeasti ja töitä sain yhtä nopeasti. Täällä olen edelleen, ikionnellisena; tosin asuinpaikat/ asunnot ovat vaihtuneet vuosien mittaan.
Harva suomalainen mies on enää niin tyhmä, että ottaa akkaa saman katon alle. Ei ole enää itsetuhoisuus ollut The Juttu miesten keskuudessa pitkiin aikoihin.
Miehet ei halua muuttaa yhteen naisen kanssa kun nainen vaatii kaikkien miehen haluamiensa asioiden poistamista kun koko koti täytyy sisustaa miellyttämään vain naisen silmää eikä miehen tavaroita saa edes näkyä. Ja nainen haluaa muuttaa yhteen että saa maksajan ja tekiän tekemään ne asiat mitä yksin nainen haluaa kun eihän nainen sitä itse suostu tekemään. Joka nainen käyttää miehiä hyväkseen joko taloudellisesti, henkisesti tai orjuuttamalla tekemään kaikki naisen vaatimat asiat. Naiset ei koskaan suostu/hyväksy tasa-arvoista parisuhdetta
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei halua muuttaa yhteen naisen kanssa kun nainen vaatii kaikkien miehen haluamiensa asioiden poistamista kun koko koti täytyy sisustaa miellyttämään vain naisen silmää eikä miehen tavaroita saa edes näkyä. Ja nainen haluaa muuttaa yhteen että saa maksajan ja tekiän tekemään ne asiat mitä yksin nainen haluaa kun eihän nainen sitä itse suostu tekemään. Joka nainen käyttää miehiä hyväkseen joko taloudellisesti, henkisesti tai orjuuttamalla tekemään kaikki naisen vaatimat asiat. Naiset ei koskaan suostu/hyväksy tasa-arvoista parisuhdetta
Kirjoita nyt suoraan sitten, kuinka äitisi käyttää miehiä hyväkseen ja mummosi ja siskosi. Kyllä on kova ego, jos osaa kertoa, kuinka ihan jokainen nainen käyttäytyy, puolet maapallon väestöstä, joitain miljardeja.
Huvittavinta on, että esim pienten lasten yh-äidit kuvittelee, että mies odottaa vaikka yli 10 vuotta mahdollista yhteenmuuttoa, kunnes lapset on omillaan. Jokainen elää elämää ensisijaisesti itselleen. Jos nainen ei haluaisi koiratalouteen, mutta hänen seurustelukumppanillaan olisi koira, niin olisiko oletettavaa, että nainen odottaisi kymmenen vuotta koiran mahdollista kuolemaa? Ja tässä kohta joku vetää pupillit laajentuneena kiukusta pihisten henkäyksen astmapiipusta ja toteaa, että lapset ja koira on eri asia. No eivät ole sille odottavalle osapuolelle, vaan molemmissa tapauksissa sama lopputulos, vaikka syy olisi eri.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavinta on, että esim pienten lasten yh-äidit kuvittelee, että mies odottaa vaikka yli 10 vuotta mahdollista yhteenmuuttoa, kunnes lapset on omillaan. Jokainen elää elämää ensisijaisesti itselleen. Jos nainen ei haluaisi koiratalouteen, mutta hänen seurustelukumppanillaan olisi koira, niin olisiko oletettavaa, että nainen odottaisi kymmenen vuotta koiran mahdollista kuolemaa? Ja tässä kohta joku vetää pupillit laajentuneena kiukusta pihisten henkäyksen astmapiipusta ja toteaa, että lapset ja koira on eri asia. No eivät ole sille odottavalle osapuolelle, vaan molemmissa tapauksissa sama lopputulos, vaikka syy olisi eri.
En nyt ihan ymmärtänyt pointtia. Itse en esimerkiksi halua muuttaa yhteen ollenkaan, en edes kun lapseni on kasvanut aikuiseksi.
Nuo yhteenmuuttojutut kannattaa puhua selviksi heti alussa, eikä oletella mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vuoden. Jos ei oikeasti vuodessa tiedä haluaako oikean parisuhteen (eli yhteinen koti ja arki) toisen kanssa vaan pitää vielä miettiä niin fakta on että silloin toinen ei sitä halua. Miksi tuhlata aikaa ihmisen kanssa joka ei halua minua?
Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Niin sulle on.
Vierailija kirjoitti:
Harva suomalainen mies on enää niin tyhmä, että ottaa akkaa saman katon alle. Ei ole enää itsetuhoisuus ollut The Juttu miesten keskuudessa pitkiin aikoihin.
Minä otin miehen mun katon alle. Jotkut haluavat ja jotkut eivät halua asua yhdessä.
Koskaan en ole asumistani itse maksanut. Aina löytyy heti uusi mies, kun vanha alkaa pihistelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan ymmärtänyt pointtia. Itse en esimerkiksi halua muuttaa yhteen ollenkaan, en edes kun lapseni on kasvanut aikuiseksi.
Nuo yhteenmuuttojutut kannattaa puhua selviksi heti alussa, eikä oletella mitään.
Jos et ymmärtänyt pointtia, niin voi vain todeta että ajattelu ei sovi sinulle.
Miksi pitäisi ylipäänsä muuttaa yhteen?
Tuskin vuottakaan. Helvetin hankala yrittää keksiä millon nähdään yms ku teen 2-3 työtä, sit on harrastukset ja lapset joka toinen vk. Siks ehkä toimiki nykynen suhde heti alussa kun jo ekalla näkemisellä sovittiin, että leikitään kotia muutama päivä kun lapset ei oo mulla. Puolen vuoden päästä asuttiinki sit jo yhdessä ja nyt on pari vuotta leikitty kotia