Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jumissa Meksikossa tällä hetkellä? (kiitos TUI:n)

Vierailija
23.12.2023 |

Paluulento Suomeen piti olla 22.12. illalla. Ei tullut ilmoitusta peruuntumisesta kuin vasta pari tuntia ennen lentoa. Tänään aamulla ilmoitettiin että lento lähtee joulupäivänä. Siihen asti majoituksesta ei ole ainakaan omalla kohdalla mitään tietoa, TUI vakuuttaa selvittävänsä asiaa mutta mitään ei kuulu muuta kuin pahoittelua. Ei kai tässä kadullekaan voi joutua nukkumaan?

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi Meksikoon vaikka maksettaisiin.

Vierailija
42/128 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs läksit, kikkelis kokkelis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan enää kehitysmaihin lomalle. Kerta Brasiliassa ja kerta Tunisiassa riittivät. Molemmissa olin tulla ryöstetyksi. Vain sivistysvaltiot jatkossa.

Kypsykää Meksikoonne. Ei tule myötätuntoa.

Vierailija
44/128 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu Meksikossa 2006. Enää en sinne lähtisi, vaikka meillä oli tosi onnistunut matka. Espanjaa ja Meksikoa ei todellakaan voi verrata toisiinsa, ei hyvässä eikä pahassa. Me oltiin toinen viikko aidossa meksikolaisessa kaupungissa Meridassa ja toinen tekemällä tehdyssä turistirysässä PdC:ssa. Meksikon parasta antia oli Maya kaupungit Chichen Itza, Uxmal, Tulum ja Coba, joiden vuoksi valitsimme kohteen. Rantalomalle pelkästään en sinne lähtisi, kuten en muuallekaan.

TUI:n myyntivaltti on edulliset hinnat. En ole koskaan ostanut heiltä matkaa, mutta jokaisen täytyy ymmärtää, että hyvä ja halpa on kaksi eri pakettia. TUI joutuu etsimään korvaavia hotelleja lyhyellä varoitusajalla kalleimpaan mahdolliseen aikaan, joten tulos on sitten tällainen. 

Vierailija
45/128 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsit TUI:n, nauti nyt oman valintasi hedelmistä.

Vierailija
46/128 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne peruuntumiset aina ikäviä mutta kun lähtee reissuun ja itse valitsee vetää aikataulun joulun kanssa noin tiukille niin vähän tuntuu lapselliselta itkeä iltapäivälehdissä asiaa. AINA kun matkustaa on mahdollista että lentoihin tulee myöhästymisiä tai peruuntumisia, ei tämä ole mitenkään ihmeellinen tilanne mutta nämä matkustajat käyttäytyvät kuin tilanne olisi jotenkin ainutlaatuinen. Ja tietystikään ei voida taata että varamajoitus onnistuu samasta hotellista, senhän nyt sanoo ihan jokaisen normaalin älykkyyden omaavan maalaisjärki. Joku jopa lehdessä huuteli ulkoministeriötä puuttumaan näin vähäpätöiseen asiaan! Siis tilanteeseen jossa kaikilla on katto pään päällä ja lento kotiin tulossa maanantaina eikä kyseesssä ole mikään luonnonkatastrofi tms. vaan aivan tavallinen viivästyminen. 

Vierailija
47/128 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas nähdään, että köyhän ei kannata leikkiä rikasta maailmanmatkaajaa. Itku alkaa heti, kun kaikki ei mene suunnitelmien mukaan.

Vierailija
48/128 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sain tästä keissista kuvan, että Aki ja vaimo eivät ole niin rikkaita kuin esittelevät. Sen lisäksi aika tyhmiä kun ottivat paluumatkan aatonaatoksi.

Vierailija
49/128 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nauratti ääneen se ukon kommentti että olisiko ulkoministeriön aika puuttua asiaan! Aivan käsittämätöntä itsekeskeisyyttä.

Vierailija
50/128 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Manniset jo onnellisesti Suomessa?

Vierailija
51/128 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäisin suuren ahdistuksen jos kyse olisi siellä sairaana olosta tai luontokatastrofista.

Eräskin itki iltalehdessä että joutuu olemaan perheiden kanssa hotellissa yksinäisenä ihmisenä. Huh huh.. Tilanne ei ole pysyvä ja kohta sieltä pääsee kotiin. Toki harmittaa säätö ja tiedotukseen liittyvät ongelmat mutta tällä mittakaavalla...🙄.

Joo herätti kyllä äärimmäistä myötähäpeää moinen pissisavautuminen. Hänelle oli siis järjestetty tasokkaaseen all inclusive hotelliin majoitus, mutta se mimmiä tyydyttänyt, koska hotellissa oli ainoastaan lapsiperheitä, eikä mitään säpinää sinkuille. Itse jos olisin tuolla jumissa ja lukisin tällaisen avautumisen, niin keittäis kyllä aika tavalla. Kuinka va ti pää voi ihminen olla, että menee antamaan tuollaisen haastattelun, kun ei sitä myötätuntoa välttämättä muutenkaan ole Suomesta ihan hirveästi tarjoll

Eiks tää tyyppi ollut se, jolla oli joku uikkarikuva ja tissit näkyivät? Ei vissiin oo irronnut lomalla (miestä) niin laitetaanpa iltapas kaan vähäpukeinen lomakuva ja tieto että hän on yksin sinkkuna perhehotellissa. Nyyh. 

Tollasten ulisijoiden ei kannata lähteä Haaparantaa pidemmälle, sieltä pääsee tarvittaessa kävellen pois. 

Kuka muutenkaan lähtee joulun alla lomalle jos on pakko päästä jouluksi Suomeen? Varsinkaan maapallon toiselle puolelle. Se on ihan selvä että talviaikaan lentokentillä on aina haasteita eikä sitä konetta välttämättä tule. Ylipäätänsä muutenkin voi tapahtua mitä vaan. 

Oikeesti, aikuiset ihmiset pillittää lehdessä ettei pääse jouluksi kotiin. Todellakin first world problems. 

Vierailija
52/128 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, nauratti ääneen se ukon kommentti että olisiko ulkoministeriön aika puuttua asiaan! Aivan käsittämätöntä itsekeskeisyyttä.

Todellakin! Voi jumalauta. Oma napa kuluu puhki tolla menolla kun sitä noin tiiviisti tuijottaa. Jos ei osaa matkustaa eikä ole henkisesti valmis siihen, että kaikki ei mene oman mielen ja suunnitelman mukaan, oikea osoite on silloin kotisohva. 

Vierailija
53/128 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat olleet kaksi viikkoa luxushotellissa, ihana sää ym. Lennon piti lähteä perjantaina- huom. matka-aika väh. 16 tuntia.  Nyt on sunnuntai, suomalaiset ovat ihan paniikissa!  On niin kauheeta.  Siis mitä ihmettä, tuliko pipi sormeen?  Kun siellä Meksikossa on niin ihanaa että sinne on lennettävä ilmastokatastrofista huolimatta, niin mikäs kiire nyt pois tuli.  Vapaaehtoisesti sinne olette menneet, mistä niitä lentokoneita ja lentäjiä yht äkkiä ottaa.  Minä olen ollut maanjäristyksessä, yön olimme ulkona lasten kanssa hotellista kun nukkuessa putosimme sängyltä.  Kotiin olisimme halunneet lentää, mutta niin ne kaikki muutkin siellä kohteessa. Mitä matkatoimisto voi tehdä, sitten pitää perua joidenkin muiden lennot-lentokoneet on ilmassa koko ajan...

Miksi sinun ja lasten lentely on ok, mutta AP ei kuitenkaan saisi lentää ilmastokatastrofin vuoksi?

Vierailija
54/128 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti matkatoimisto haluaa matkailijat mielummin kentälle penkeille odottamaan kuin kalliita hotellin lisävuorokausia kuluttamaan!

Vierailija
55/128 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä matkustelen omatoimisesti, joten olisin jo kotona. Tai sitten hyvässä hotellissa kaikessa rauhassa odottelemassa lentoni lähtöä. En ikinä lähde Tuin matkalle. 

Vierailija
56/128 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että koko porukka jää Meksikoon pysyvästi.

Vierailija
57/128 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaat ap ihan itse hotellin. Ei siitä konkurssiin mene tai jos menee niin kannattaa lopettaa matkustelu. 

Vierailija
58/128 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Ihmetyttää se, ettei TUI ole saanut järjestettyä hotellia, kun niillä on siellä sopimushotelleja pilvin pimein.

Isossa pelissä on kankeat organisaattiot.

Vierailija
59/128 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Itse valitsit TUI:n, nauti nyt oman valintasi hedelmistä. 

Minun ja vaimoni tervehdys on tui tui.              

Vierailija
60/128 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä matkustelen omatoimisesti, joten olisin jo kotona. Tai sitten hyvässä hotellissa kaikessa rauhassa odottelemassa lentoni lähtöä. En ikinä lähde Tuin matkalle. 

Etpä ole omatoimisesti tainnut käydä missään. Reittikoneiden peruuntuu ja myöhästyy tuhansia joka päivä, eikä sua ole siellä kukaan paapomassa. Pitää olla paljon fygyä, että saat uudet lennot jostain hornasta edes sellaiseen kaupunkiin, jossa on hotelli. Mene vaan Tuijalla, niin pääset kotiis. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän