Muita jumissa Meksikossa tällä hetkellä? (kiitos TUI:n)
Paluulento Suomeen piti olla 22.12. illalla. Ei tullut ilmoitusta peruuntumisesta kuin vasta pari tuntia ennen lentoa. Tänään aamulla ilmoitettiin että lento lähtee joulupäivänä. Siihen asti majoituksesta ei ole ainakaan omalla kohdalla mitään tietoa, TUI vakuuttaa selvittävänsä asiaa mutta mitään ei kuulu muuta kuin pahoittelua. Ei kai tässä kadullekaan voi joutua nukkumaan?
Kommentit (128)
Tottakai ne sevittää reittejä koko ajan, mutta vielä pitäisi henkilökohtaisesti tiedottaa jokaiselle matkalaiselle tunnin välein tilanteesta.
En tarkoita aapeetä, vaan erästä toista asiasta raivonnutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meksikossa? Saman olisit löytänyt Espanjasta. Meksikoon hiton pitkä lentomatka.
Missä vaiheessa Espanjaan on ilmestynyt maya-kaupunkeja, cenoteja ja viidakko? Olen lomaillut molemmissa ja ei ole kyllä ollenkaan sama asia.
Totta. Espanjasta puuttuu myös konetuliaseiden sarjat, bussikaappaukset, kokonaisia kaupunkeja valtaavat bandiitot, silloilta roikkuvat ruumit ym. laadukkaan lomakohteen tunnusmerkit.
Lentäminen toiselle puolelle maailmaa maailman korruptoituneimpien ja vaarallisimpien maiden joukkoon lukeutuvaan Meksikoon on huippukiva juttu, mutta lyhyempi lento siistiin ja turvalliseen Dubaihin aivan karmeaa ja täysin yök?
Onko tässä olemassa muita perusteluita kuin että toisessa uskontona on kristinusko ja toisessa islam? Jos valtioiden uskonnollinen suuntaus vaihdettaisiin päittäin, väitän tässä ja nyt että Dubaita haukkuvat kääntäisi kelkkansa ja se olisikin paras kohde ikinä, ja Meksiko olisi täysin yök hyi yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meksikossa? Saman olisit löytänyt Espanjasta. Meksikoon hiton pitkä lentomatka.
Missä vaiheessa Espanjaan on ilmestynyt maya-kaupunkeja, cenoteja ja viidakko? Olen lomaillut molemmissa ja ei ole kyllä ollenkaan sama asia.
Totta. Espanjasta puuttuu myös konetuliaseiden sarjat, bussikaappaukset, kokonaisia kaupunkeja valtaavat bandiitot, silloilta roikkuvat ruumit ym. laadukkaan lomakohteen tunnusmerkit.
Eipä näkynyt mitään noista, kun siellä olin. Sä olet katsonut liikaa telkkaria 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teit Meksikossa?
Otin aurinkoa ja olin talvea paossa.
Kukaan täysijärkinen ei mene meksikoon.
Vierailija kirjoitti:
Lentäminen toiselle puolelle maailmaa maailman korruptoituneimpien ja vaarallisimpien maiden joukkoon lukeutuvaan Meksikoon on huippukiva juttu, mutta lyhyempi lento siistiin ja turvalliseen Dubaihin aivan karmeaa ja täysin yök?
Onko tässä olemassa muita perusteluita kuin että toisessa uskontona on kristinusko ja toisessa islam? Jos valtioiden uskonnollinen suuntaus vaihdettaisiin päittäin, väitän tässä ja nyt että Dubaita haukkuvat kääntäisi kelkkansa ja se olisikin paras kohde ikinä, ja Meksiko olisi täysin yök hyi yök.
Dubaissa ei ole mitään muuta kuin hiekkaa ja rakennuksia. Meksikossa on upea luonto ja mahtava historia. Yksi on keinotekoinen ja toinen on aito. Jos sä tykkäät viettää lomasi ostoskeskuksessa, niin se on sun valintasi, mutta mua ei sinne saa kirveelläkään.
Kuvottavaa, tuokin lentoreissu aiheutti aivan valtavasti hiilidioksidipäästöjä, ja se polttoaine lasketaan matkustajien määrän/painon mukaan joten AP on suoraan vastuussa.
Ai ihmiset käyttävät vielä TUIn palveluita? Itse lopetin sen käytön yli 10 vuotta sitten. Olen arvostellut myös netissä kyseistä puljua, kannattaisi ottaa vakavissaan ne arviot.
Suomalaiset ovat olleet kaksi viikkoa luxushotellissa, ihana sää ym. Lennon piti lähteä perjantaina- huom. matka-aika väh. 16 tuntia. Nyt on sunnuntai, suomalaiset ovat ihan paniikissa! On niin kauheeta. Siis mitä ihmettä, tuliko pipi sormeen? Kun siellä Meksikossa on niin ihanaa että sinne on lennettävä ilmastokatastrofista huolimatta, niin mikäs kiire nyt pois tuli. Vapaaehtoisesti sinne olette menneet, mistä niitä lentokoneita ja lentäjiä yht äkkiä ottaa. Minä olen ollut maanjäristyksessä, yön olimme ulkona lasten kanssa hotellista kun nukkuessa putosimme sängyltä. Kotiin olisimme halunneet lentää, mutta niin ne kaikki muutkin siellä kohteessa. Mitä matkatoimisto voi tehdä, sitten pitää perua joidenkin muiden lennot-lentokoneet on ilmassa koko ajan...
Kannattaisiko hommata kattava matkavakuutus?
TUIsta omistaa kolmasosan pakotelistalla olevan venäläisen oligarkin vaimon holding-yhtiö. En käytä sen vuoksi TUIn palveluja.
Matkatoimistot ja lentoyhtiöt ei siitä välttämättä ymmärrettävästi kovin isoon ääneen huutele, mutta myöhästyneistä ja perutuista lennoista on mahdollista saada korvausta jopa 600€/henkilö/lento. Mahdolliseen korvauksen saamiseen liittyy tiettyjä ehtoja, jotka voivat liittyä esimerkiksi siihen, onko lentoyhtiön kotipaikka EU:n sisällä. TUI Flyn on ilmeisesti Ruotsissa tai Saksassa
Korvauksia myöhästymisestä tai perumisesta voi hakea suoraan itse, mutta jos se tuntuu liian työläältä, niin voi siihen käyttää tuohon tarkoitukseen erikoistunutta palvelua. Noille palveluille on tyypillistä, että ne perivät oman palkkionsa ainoastaan, jos onnistuvat hankkimaan sinulle korvauksen. Nuo palkkiot saisivat olla matalampiakin, mutta voi niidenkin jälkeen saada ihan hyvin rahaa kotiinpäin. Lisätietoa löytyy esimerkiksi: https://matkailu.fi/lento-myohassa-peruttu-korvaus/
Ymmärtäisin suuren ahdistuksen jos kyse olisi siellä sairaana olosta tai luontokatastrofista.
Eräskin itki iltalehdessä että joutuu olemaan perheiden kanssa hotellissa yksinäisenä ihmisenä. Huh huh.. Tilanne ei ole pysyvä ja kohta sieltä pääsee kotiin. Toki harmittaa säätö ja tiedotukseen liittyvät ongelmat mutta tällä mittakaavalla...🙄.
Kannattaisi ottaa eri lento johonkin esim. Saksa ja sieltä Suomeen. Tuskin se Tui korvaa jos maksaa 1000e hotellista niin kannattaako odottaa päiviä lentoa jota ei tullut/tue. Itse paljon matkustanut en tuolla, aina jos joku kuljetus peruttu täytyy hakea korvausta, tuolla joku neuvoikin ylempää ja pakko hankkia eri kuljetus niin pääsee eteenpäin. Tuilla olen ollut mutta Euroopassa ja ei toiminut, mm. Hotellia ei saanut vaihtaa +50C helle ilman ilmastointia ja risa huone oli. Toinen hotelli eri kohteessa ja oli täysin hullu pitäjä. Itse kun valitsee niin saa huoneen tai hotellin vaihdon yleensä tai muun majoituksen, ei jaksa tapella toimistojen kanssa.
Kuluttajansuojasta kannattaa kysyä korvauksenhausta matkasta ja lennosta, voivat ainakin neuvoa
Kuinka typerä pitää olla että ottaa lennon pari päivää ennen esim. joulua toiselta puolelta maailmaa ja sitten itkee jos menee puihin? Jos jossain haluaa olla viimeistään viikkoa ennen se paluu lento. On aikaa sattumiin. En kerta kaikkiaan ymmärrä miten nykyään puuttuu järki lähes kaikesta tekemisestä. Ei ole mitään teleporttaamista lentely vaan monta asiaa pitää onnistua jotta homma menee putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisin suuren ahdistuksen jos kyse olisi siellä sairaana olosta tai luontokatastrofista.
Eräskin itki iltalehdessä että joutuu olemaan perheiden kanssa hotellissa yksinäisenä ihmisenä. Huh huh.. Tilanne ei ole pysyvä ja kohta sieltä pääsee kotiin. Toki harmittaa säätö ja tiedotukseen liittyvät ongelmat mutta tällä mittakaavalla...🙄.
Joo herätti kyllä äärimmäistä myötähäpeää moinen pissisavautuminen. Hänelle oli siis järjestetty tasokkaaseen all inclusive hotelliin majoitus, mutta se mimmiä tyydyttänyt, koska hotellissa oli ainoastaan lapsiperheitä, eikä mitään säpinää sinkuille. Itse jos olisin tuolla jumissa ja lukisin tällaisen avautumisen, niin keittäis kyllä aika tavalla. Kuinka va ti pää voi ihminen olla, että menee antamaan tuollaisen haastattelun, kun ei sitä myötätuntoa välttämättä muutenkaan ole Suomesta ihan hirveästi tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teit Meksikossa?
Otin aurinkoa ja olin talvea paossa.
Jatka samaa ja nauti siitä että loma jatkuu TUI:n kustannuksella.
Soutamallako TUi:n olisi pitänyt lähteä kuskaamaan ihmisiä jouluksi Suomeen. On kyllä aika huono toleranssi, jos tuossa tilanteessa aletaan raivota ja itkeä. Sehän on yksi matkustamisen viehätys, että tilanteita tapahtuu. Riittää pitkäksi aikaa valittamista, miten kamala kohtalo sattuikaan itselle.