Olli Rehn alkaa näyttää parhaimmalta ehdokkaalta. Luo turvallisuudentunnetta ja on presidenttimäinen
Kommentit (5057)
Vierailija kirjoitti:
London School of Economics on kova. Stubb on A-luokan tohtori. Ei myöskään taida olla sellaista kieltä, jota Olli-poika puhuisi Stubbia paremmin
Tulee välittömästi mieleen Alexin sujuva vaihto haastatteluissa englannista saksaan ja siitä vielä ranskaan. Olli vaihtaa rallienglannista paskaan ranskaan vaikka on käynyt läpi EU:n intensiivikielikoulun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä tuohon Sipilän kommenttiin, Rehn on sydänjuuriltaan sivistysmiehiä mutta myös taloustieteilijä. Hän on syvästi yliopistoihmisiä, opettanut Helsingin yliopistossa jne. Juuri tämä erityinen yhdistelmä (sivistysmies ja taloustieteilijä) on minulle äänestäjänä tärkeä. Rehnissä yhdistyy sellainen paketti, mitä ei ihan vähään aikaan olla nähty korkeassa virassa, kaksi tärkeää dimensiota ihmisessä.
Ei yhdisty kokemusta pääministerin, valtiovarainministerin tai edes ulkoministerin tehtävistä. Kielitaidollakaan ei Olli loista.
Vatun uuvatit keput, alapeukutatta tosiasioita. Kumma kun ette sano Huutosen säätiedotukseenkin, että "ei ei Matti, huomenna ei sada vaan on erinomainen ilma heinien seivästykseen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä tuohon Sipilän kommenttiin, Rehn on sydänjuuriltaan sivistysmiehiä mutta myös taloustieteilijä. Hän on syvästi yliopistoihmisiä, opettanut Helsingin yliopistossa jne. Juuri tämä erityinen yhdistelmä (sivistysmies ja taloustieteilijä) on minulle äänestäjänä tärkeä. Rehnissä yhdistyy sellainen paketti, mitä ei ihan vähään aikaan olla nähty korkeassa virassa, kaksi tärkeää dimensiota ihmisessä.
Ei yhdisty kokemusta pääministerin, valtiovarainministerin tai edes ulkoministerin tehtävistä. Kielitaidollakaan ei Olli loista.
Eri kaliiberin kokemusta löytyy 10 vuoden ajalta. Niin ihmeelliseltä kuin se kuullostaakin, arvotan Euroopan komissaarikokemuksen erittäin korkealle. Ministerikokemus Suomessa vastuullaan 5 milj. väestön konteksti (Suomi) versus komissaarikokemus Euroopassa, vastuulla Euroo
Ja tuon pestin hoiti aivan päin vattua, EU-kelvottomia maita pääsi liuta jäseneksi hänen laajentumiskomissaarikaudellaan. Se että Romanian kerjäläisiä on Suomessa menee Ollin piikkiin vahvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
London School of Economics on kova. Stubb on A-luokan tohtori. Ei myöskään taida olla sellaista kieltä, jota Olli-poika puhuisi Stubbia paremmin
Olli-poika ja Stubb?
Alex-poju ja Rehn?
Stubb saa lempinimensä kansan suusta. Veikkaan sen olevan resitentti Aleksi.
Veikkaan Stubido
iksi kukaan takertua puoluepolitiikkaan näissä vaaleissa kysyn vaan. Ole itse pitkän ikäni ollut puolueeton tarkkailija enkä ole puolueisiin takertunut. En tässäkään. Näen Olli Rehnissä sellaisia ominaisuuksia että hän voi parhaiten " yhdistää kuin repiä kansaa erilleen. Lisäksi omaa akateemisen koulutuksen j on reservin luutnantti. Ei tarvitse hävetä kunniakomppanian edessä. Missään tapauksessa en kannata Haavistoa enkä Halla- ahoa.
Huvittavaa, keskustalainen larppa puolueetonta.
Ajattelin jättää äänestämättä kun ei kunnon ehdokasta löytynyt(Aaltolaa ajattelin, mutta osoittautui pettymykseksi). Sitten tutustuin vielä tarkemmin Rehniin(tämän palstan innoittamana), hänen työhistoriaan, henkilökuvaansa ja poliittiseen katsantoonsa. Nyt minulla on ehdokas jota äänestää, Olli Rehn.
Vierailija kirjoitti:
Sitä on miehiä ja talousmiehiä. Ja sit on nakkeja ja talousnakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin jättää äänestämättä kun ei kunnon ehdokasta löytynyt(Aaltolaa ajattelin, mutta osoittautui pettymykseksi). Sitten tutustuin vielä tarkemmin Rehniin(tämän palstan innoittamana), hänen työhistoriaan, henkilökuvaansa ja poliittiseen katsantoonsa. Nyt minulla on ehdokas jota äänestää, Olli Rehn.
Sä olet kyl tapaus. Jaksat postaa tänne näitä sivupersooniesi tuotoksia, vaikka nykysellä kannatuksell keput suurin piirtei tuntee kaikki toisens.
Vierailija kirjoitti:
Eikös nämä dimensiot yhdisty useammassakin ehdokkaassa, myös Stubbissa? Mutta kiva että kepulaisilla on oma ehdokas ja myös plussaa että tuo ehdokas ei ole Väyrynen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös nämä dimensiot yhdisty useammassakin ehdokkaassa, myös Stubbissa? Mutta kiva että kepulaisilla on oma ehdokas ja myös plussaa että tuo ehdokas ei ole Väyrynen.
Ei Stubbissa yhdisty muu kuin taitava toisten matkiminen, nousukkuus, itsekeskeisyys ja oman edun ajaminen ns. yhteisten asioiden hoidon sumuverholla. Äärimmäisen vastenmielinen yhdistelmä presidentin korkeaan virkaan.
Hei, meitä on täällä muitakin. Minä olen se rannikon juristi.
Jos mietitään eettistä ja moraalista tasoa, Stubb taustoineen ei ole kelpo ehdokas presidentinvirkaan, kuten ei monet muutkaan ehdokkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet kyl tapaus. Jaksat postaa tänne näitä sivupersooniesi tuotoksia, vaikka nykysellä kannatuksell keput suurin piirtei tuntee kaikki toisens.
Olet muuten todella monta kertaa viitannut, että täällä on yksi ainoa henkilö, joka kirjoittelee, erehdyt pahemman kerran. Minä esimerkiksi olen eri henkilö. Olen Rehnin kannattaja ja satuin näkemään ketjun ja totta kai haluan tuoda oman näkemykseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee välittömästi mieleen Alexin sujuva vaihto haastatteluissa englannista saksaan ja siitä vielä ranskaan. Olli vaihtaa rallienglannista paskaan ranskaan vaikka on käynyt läpi EU:n intensiivikielikoulun.
Mutta Ollin puhe on täynnä asiaa, Aleksin puhe täynnä jaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olli-poika ja Stubb?
Alex-poju ja Rehn?
Veikkaan Stubido
Niin, sehän on jo vakiintunut muoto.
Stubb on muuten paitsi ollut tikkatauluna ja limsan heiton kohteena, niin joutunut myös teipatuksi tuoliin.
😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pave nyt olisikin vielä puuttunut Maalaisliiton pirrasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta Ollin puhe on täynnä asiaa, Aleksin puhe täynnä jaskaa.
Huomaa, ettet ymmärrä mistä tapauksesta puhuin. Toki voin antaa anteeksi, ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olli-poika ja Stubb?
Alex-poju ja Rehn?
Veikkaan Stubido
Stubb on muuten paitsi ollut tikkatauluna ja limsan heiton kohteena, niin joutunut myös teipatuksi tuoliin.
😀
Jos Alex valitaan, joutuu koko presidentti-instituutio naurunalaiseksi.
Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olli-poika ja Stubb?
Alex-poju ja Rehn?
Veikkaan Stubido
😀
Jos Alex valitaan, joutuu koko presidentti-instituutio naurunalaiseksi.
Sori siitä.
Jos Rehn valitaan, hän sulautuu niin hyvin Pressanlinnan ja Mäntyniemen tapetteihin, että kohta ihmetellään, onko meillä presidenttiä ollenkaan.