Olli Rehn alkaa näyttää parhaimmalta ehdokkaalta. Luo turvallisuudentunnetta ja on presidenttimäinen
Kommentit (5057)
Vierailija kirjoitti:
Tulisipa seuraava gallup pressaehdokkaiden suosiosta heti tammikuun alussa. Nähtäisiin onko tämä Rehnin kannatuksen nousu todellista vai vääristyykö suosio tällä palstalla. Jänniä aikoja eletään.
Alahan tuo Rehn on tippumassa, eikä ihme. Mieluimmin äänestäisin vaikka lumiukkoa, siinäkin enemmän särmää.
HS:n gallup tuli tänään. Olli-pololla enää 9 %:n kannatus. Syrjään jäävä pieni mies.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen myös siltä kannalta, kuka ehdokkaista olisi hyväksi esimerkiksi ja esikuvaksi suomalaisille. Ja kenestä ehdokkaasta suomalaisten kannattaisi mielestäni ottaa mallia. Siksi äänestän Rehniä.
Samoin. Tämä on itse asiassa aivan keskeinen osa äänestyspäätöstä.
Hesarin Internetpaneelin gallup...
Vierailija kirjoitti:
Hesarin Internetpaneelin gallup...
Mitä sitten? Nuo laahaa aina vähän perässä. Gallupia ei ole tehty eilen.
Vierailija kirjoitti:
HS:n gallup tuli tänään. Olli-pololla enää 9 %:n kannatus. Syrjään jäävä pieni mies.
Mitäpä ap sanoo tähän? Kohta jopa Li ohittaa Rehnin kannatuksessa.
Mä en oikein tiedä noista gallupeista. Tuun todennäköisesti äänestämään Rehniä. Vähän tylsä mutta normaali, asiallinen tyyppi. Stubb on ylimielinen, Haavisto todella hankala ihminen, Urpilainen järkky, Aaltoila ihan OK, mutta poliittinen tausta puuttuu ja saa siksi iskuja joka puolelta. Halla-aho mahdoton, samoin Li.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikein tiedä noista gallupeista. Tuun todennäköisesti äänestämään Rehniä. Vähän tylsä mutta normaali, asiallinen tyyppi. Stubb on ylimielinen, Haavisto todella hankala ihminen, Urpilainen järkky, Aaltoila ihan OK, mutta poliittinen tausta puuttuu ja saa siksi iskuja joka puolelta. Halla-aho mahdoton, samoin Li.
Tämän sinä olet toistellut jo lukemattomia kertoja. Eikö ole mitään muuta perustelua?
Kertoo Rehnin kannatuksesta kaiken että suurin panostus on kirjoittelu vauvapalstalle.
Joo, vasemmiston ylimielisyyteen ja paremmuudentunteeseen olen väsynyt, siksi ei Haavistoa. Toisaalta Kokoomus ja laitaoikeisto on nyt näyttänyt leikkauspolitiikallaan, miten "lähellä" se haluaa olla kansaa - eli todella kaukana kansasta. Tästä syystä ääni ei lähde Stubbille eikä Haavistolle. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää minulle Rehn.
Gallupit voi jättää omaan arvoonsa, olen aina jättänyt ja aina vaaleissa on tullut gallupeista merkittävästi eroava vaalitulos. Ihmisten mielet ja tunteet liikehtivät, tästä syystä vain vaalipäivä ratkaisee.
Rehn kannatus tippuu ja Halla-ahon nousee.
Vierailija kirjoitti:
Olihan se 10% ja Stubillakin 27% kun oli tarkennettu kysymystä. Että varmasti äänestää. Kannattaa lukea kunnolla jutut. Mutta nyt vasta alkaa todellinen vaalirumba. Monen lukemat voivat muuttua suuntaan jos toiseen. Miksi auennut morkkaamaan pieneksi mieheksi? Se kertoo sinusta paljon ei niinkään kohteesta.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo Rehnin kannatuksesta kaiken että suurin panostus on kirjoittelu vauvapalstalle.
Sinun "valvojan" roolisi palstalla kertoo sen sijaan vasemmiston ja oikeiston pelosta, mitä tulee Rehniin. Kun vastassa on tällainen järkäle, minuakin pelottaisi. Jos minulla olisi kukonpoika Stubb tai niin epärehellisen oloinen ehdokas kuin Haavisto, suojeltavanani, siinä olisi paljon työsarkaa. Minä nyt olen yksi tavallinen politiikan seuraaja ja anna ihmeessä meille tilamme.
Jos Stubb on kansan valinta niin ei voi todeta muuten kuin Paasikivi aikoinaan, että suomalaiset ovat poliittiisesti lahjatonta kansaa.
Rehnin kannatus on pienentynyt entisestäänkin! Edes kepulaiset maajussit eivät enää äänestä sitä!
En millään jaksa uskoa että suomalaiset äänestäisivät tosipaikan tullen avoimen ylimielistä ja epäsuomalaisesti käyttäytyvää Stubbia
Sinä vasemmiston palsta-valvoja, olet muuten yllättävän kiinnostunut tästä ketjusta. Anna ihmeessä olla, jos Rehn ei kiinnosta, ei tässä yöunia tarvitse menettää. Ehkä nyt on ruvennut tutisuttamaan teikäläisiä, kun kaikkihan sen jo voi vaistota, mihin tuo suuri laiva on kääntymässä. Ilmassa on jotain, mitä on hyvin vaikea hallita.
Stubbilla on karismaa kuin kymmenellä Rehnillä.
"Jokaiselle voi tulla elämässä tilanne, jolloin hän tarvitsee yhteiskunnan tukea ja apua. Valtaosa sosiaaliturvan tai muun tuen varassa elävistä on aidosti avun tarpeessa, eikä joidenkin väärinkäyttäjien takia pidä romuttaa koko järjestelmää, vastaa Olli Rehn." Näin tosiaan vastaa Olli Rehn Ylen kyselyssä. Tällaisesta humaanista ehdokkaasta minä pidän. Silti hän on realisti ja talousosaaja ja ymmärtää myös asioiden toisen puolen. Ehdottomasti ääni hänelle täältäkin.