Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valmisruokaa ostetaan jopa jouluksi entistä enemmän?

Vierailija
23.12.2023 |

https://yle.fi/a/74-20066307

Mikä ihme suomalaisiin on mennyt? Ei ihme, että ihmiset valittaa, että ruokaan ei riitä rahaa, kun joulupuurokin ostetaan kaupasta pienissä einesannoksissa!

Kunnollisissa perheissä joulupuuro kyllä keitetään ihan itse aattoaamuna. Kilon paketti puuroriisiä maksaa 2,30 euroa ja siitä riittää aika moneen kattilalliseen puuroa!

Onko ihmiset niin masentuneita, että kaupasta kannetaan kassikaupalla eineksiä ja sitten mikro laulaan tunnin hoosiannaa, kunnes jouluateria perheelle on lämmitetty? Vai mistä tässä on kyse?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä riisipuurossa on sellaista, että se nostetaan aina esille ikäänkuin olisi jokin "ihmejuttu" joka vaatii hirveästi?

Se on n.1h kun valmistuu, välillä sekoitellen. Teen siltä joka joulu ihan peruskattilassa liedellä, aattona, joulupäivänä ja tapanina.

En ikinä keitä puuroa just tuon takia, että sitä pitää vahtia sen tunnin verran. Mieluummin vaan ulos lenkille. 

Riisipuuroa ei todellakaan tarvi vahtia. Puuro haudutuskattilaan ja ulkoilemaan tunniksi. 

Vierailija
62/67 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tiiviisti töissä koko joulukuun ja huominen menee töissä niin, että pääsen illalla 17.30 kotiin laittamaan jouluateriaa. Ei ole ollut jaksamista, eikä aikaa joulun laittamiselle kotona. Kinkku paistetaan tänä iltana, laatikot ostettiin kaupasta valmiina. Eli osalla syy valmisruokien suosimiseen on siinäkin, että työt vievät paljon aikaa.

T. Pappi, jonka puoliso myös tiiviisti töissä joulukuun ja jouluaaton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap niin tyhmä, että luulee perheellisen ostavan jokaiselle oman valmiin riisipuron kaupasta. Hei haloo, eiköhän ne ole tarkoitettu lähinnä yhden hengen talouksille. 

Aivojakin saa käyttää, jos sellaiset omistaa

Vierailija
64/67 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen riisipuuron uunissa, ei tarvii vahtia

Vierailija
65/67 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskinpa perheelliset ostavat noita pieniä puuroja, jos on useampi syöjä. Ne on käteviä, kun olen ainoa puuronsyöjä perheessä, enkä halua syödä riisipuuroa päiväkaupalla.

Vierailija
66/67 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rahaa on vaikka 10 euroa ja haluaa muiden ostoksen lisäksi yhden hengen annoksen riisipuuroa, niin ei silloin voi käyttää yli kahta euroa puuroriisiin ja euroa maitopurkkiin, jos niille ei muuten ole tarvetta. Rajallisesta määrästä rahaa ei taiota suurempaa summaa ostamalla isompia määriä, siksi köyhä ei voi hyödyntää halpoja nipputarjouksiakaan. Jättipaali wc-paperia ei lohduta, jos pitäisi syödäkin jotain.

Moni ei näköjään ole kokenut köyhyyttä.

1 kg puuroriisiä maksaa 1,89€. Maitolitra 0,89€. Yksi annos valmispuuroa 1,79.

todellakin kannattaa ostaa se puuroriisi ja maito ja valmistaa siitä litran verran puuroa, jota voi sitten lämmittää useampana päivänä. Riisistä jää vielä ainakin viiteen muuhun kertaan keitettäväksi, ei tarvi ostaa kuin maitolitra niillä kerroilla. 

Jos ostat joka päivä sen valmispuuron, tulee niiden hinnaksi 8,95€ (5 annosta), kun taas 25 annosta itse keitettyä puuroa maksaa 7,23€.

Ei sitä joka päivä osteta vaan yksi annos jouluksi. 

Vierailija
67/67 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä kaikkien aikojen keskustelu :D 

Antakaa nyt ihmisten ostaa se puuroannos, jos he haluavat ja viekää ne kätevät kattilanne muualle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan