17 eu tililla ja pitaisi loppu kuu parjata ja joulua viettaa mutta miten?
17 eu tililla ja pitaisi loppu kuu parjata ja joulua viettaa mutta miten?
Vinkkeja otetaan vastaan.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP kyselee kyydityksen perään. Olen yli 70 v eläkeläinen ja eläke on pieni. Ei minulle kukaan mitään kyydityksiä tarjoa tai järjestele. Pyörällä tai jalan menen joka paikkaan. Sulla ei tietty ole pyörää, vissiin jalat kuitenkin tallella.
Pyoraa ei ole ja jalkasin matkaa olisi yli 10km ei sita kukaan jaksa kavella edes takaisin yhden joulu ruokan takia...
ap
Jaa, vai niin. Minä kuljen tuon matkan joka päivä, kun koiran kanssa lähdetään lenkille.
Itse taas en ehdi mitään ostamaan kun tuntuu että, olipa melkein mitä tahansa. Niin aina joku ehtinyt ostamaan juuri sopivan koon vaatteesta tai jonkun muun jutun. Säästynyt useita euroja tällä.
Ap. ja muutkin voisivat ruveta tekemään omaa ruokaaa esim. kuukaudeksi. Vaatteita yms. saa ilmaiseksi kierrätyskeskuksista.
Hursti tarjoaa jouluruokaa, jos ei ole itsellä varaa. Sinne vaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP kyselee kyydityksen perään. Olen yli 70 v eläkeläinen ja eläke on pieni. Ei minulle kukaan mitään kyydityksiä tarjoa tai järjestele. Pyörällä tai jalan menen joka paikkaan. Sulla ei tietty ole pyörää, vissiin jalat kuitenkin tallella.
Pyoraa ei ole ja jalkasin matkaa olisi yli 10km ei sita kukaan jaksa kavella edes takaisin yhden joulu ruokan takia...
ap
Jaa, vai niin. Minä kuljen tuon matkan joka päivä, kun koiran kanssa lähdetään lenkille.
Talla helsingissa on niina loskaista ja liuksta etta ei sinakaan talla kavaleisi tommoisia matkoja huonoilla kengilla....
ap
Vierailija kirjoitti:
Ap. ja muutkin voisivat ruveta tekemään omaa ruokaaa esim. kuukaudeksi. Vaatteita yms. saa ilmaiseksi kierrätyskeskuksista.
En kauta mitaan uffi vaatteita kun kerran ostin sielta paidan niin siina oli vaate koita ja ne soi kaikki muutkin vaatteni...
ap
Eiköhän tämä ole naapurin kirjoituksia, vaihtavat välillä vain tuota rahasummaa, helppo kopsata provoksi, kun itsellä ei ole kananmuniakaan.
En sponsoroi näitä suomen köyhiä, kun rahat menevät ulkomaille
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä ole naapurin kirjoituksia, vaihtavat välillä vain tuota rahasummaa, helppo kopsata provoksi, kun itsellä ei ole kananmuniakaan.
Minka naapurin? Olen ihan suomalainen mies helsingista
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulun kunniaksi ap:n joka kuukausi toistuvan jankutuksen voi tiivistää: mikään ehdotus ei kelpaa.
- Käy ruoka-avussa/leipäjonossa? Ei, liian pitkä matka eikä sieltä edes saa järkevää syötävää, vaan esim. jauhoja. Ei niitä voi syödä.
- Muuta halvempaan asuntoon? Ei, on pakko pysyä 900 e/kk kämpässä Konalassa kun ei ole luottotietoja ja on vuokravelkaakin ulosotossa. Muutenkaan ei voi lähteä Helsingistä kun siellä on kaikki kaverit ja sukulaiset eikä muualta saa töitä.
- Ja ne työt? Lukio koulutuksena ja muutama kk työkokemusta yli 10 v. sitten. 1000 hakemusta lähettänyt mutta silti ei saa mistään töitä. On sosiaalisten tilanteiden pelkoa, ulkonäkö ei mukamas miellytä työnantajia eikä ole autoa tai ajokorttia. Epistä kun mikään työnantaja ei suostu palkkaamaan, vaikka ap menisi kyllä ihan varmasti heti töihin kunhan palkkaa tietenkin pitää saada 2000 e/
Nih!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minka naapurin? Olen ihan suomalainen mies helsingista
ap
Jos olet suomalainen, miksei sun näppäimistössä ole ääkkösiä? Ei ole niihinkään varaa, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietä joulu kieliopin parissa. Aloita vaikka yhdyssanasäännöistä. Netistä löytyy tietoa. Ei maksa mitään.
Osaan kylla yhdynta sanat
ap
No yritäppä sitä yhdyntää edes!
Ei parjaaminen mitään maksa. Sitä voit tehdä ihan ilmaiseksi vaikka täällä palstalla.
Typerä AP, trolollolloolloooo!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee iso kattilallinen keittoa. Syöt sitä viikon. Tee aamupalaksi ja iltapalaksi kaurapuuroa. Osta halpaa leipää viikoksi, syöt pari palaa päivässä. Osta maito, juo 1-2 DL päivässä. Loppurahalla ostat halpaa ruokaa.
Ei ole tuo mitaan joulu ruokaa... pitaa olla kinkkua, loimu lohta, rosollia, konvehti, laatikot yms
ap
Unohdit kaviaarin, simpukat ja sen arvokkaimman konjakin, voi raukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laatikot saa edullisesti, kun tekee itse. Kasvishernekeitto on halvin täysipainoinen ruoka, minkä tiedän ja todella helppo tehdä. Leivo leivät itse.
En osaa tehda mitaan laatikkoa ja herne keitto ainekse maksaa 24 euroa ja siita syo vaan pari kertaa...
ap
Mitä sä sinne 24 euron hernekeittoosi oikein laitat?
Olen tällä viikolla - tänään viimeksi - vienyt puhtaita ja ehjiä lastenkirjoja kirjaston kierrätyshyllyyn. Osa jopa uuden veroisia. Tänä aamuna käydessäni ne alkuviikosta viemäni olivat jo lähteneet.
Sieltä voi löytyä mieluisia ja ilmaisia lahjakirjoja, jos tuntee saajan lukumieltymyksen.
Omaan pukin konttiin löysin yhden jo aiemmin - jos nyt raskin antaa sitä pois. :)
Töihin vaan loinen