Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

17 eu tililla ja pitaisi loppu kuu parjata ja joulua viettaa mutta miten?

Vierailija
22.12.2023 |

17 eu tililla ja pitaisi loppu kuu parjata ja joulua viettaa mutta miten?

Vinkkeja otetaan vastaan.

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laatikot saa edullisesti, kun tekee itse. Kasvishernekeitto on halvin täysipainoinen ruoka, minkä tiedän ja todella helppo tehdä. Leivo leivät itse. 

En osaa tehda mitaan laatikkoa ja herne keitto ainekse maksaa 24 euroa ja siita syo vaan pari kertaa...

ap

Mistä löydät noin kallista hernekeittoa, kun meillä maksaa vain 79c purkki ja ollaan miljonäärejä?

Vierailija
82/110 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laatikot saa edullisesti, kun tekee itse. Kasvishernekeitto on halvin täysipainoinen ruoka, minkä tiedän ja todella helppo tehdä. Leivo leivät itse. 

En osaa tehda mitaan laatikkoa ja herne keitto ainekse maksaa 24 euroa ja siita syo vaan pari kertaa...

ap

Mitä sä sinne 24 euron hernekeittoosi oikein laitat?

Lidlin hernekeitto, sitä saat 28 purkkia 17 eurolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet seurakunnat ja hursti järjestävät ilmaisia jouluruokailuita. 

Onko jouala aattona helsingissä ja saako sinne kyydin koska koska yleensa nuo ovat jossain keskustalla eika minulla ole varaa sinne lahtea...

ap

Sulla kai on kaksi jalkaa. Helsinki on niin pieni kokoinen kaupunki että jaksaa kävellä 

10 kilo metria yhteen suuntaa ei jaksa kavella mitaan 20 km paivassa...

ap

Nyt on sitten korkein aika alkaa kohottaa kuntoaan, mutta ethän sinä halua. Kun on lusikalla annettu , ei voi kauhalla vaatia. Ymmärrätkö edes tuota?

Vierailija
84/110 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vietä joulu kieliopin parissa. Aloita vaikka yhdyssanasäännöistä. Netistä löytyy tietoa. Ei maksa mitään.

Osaan kylla yhdynta sanat

ap

No hyi, ei semmosia saa tänne kirjoittaa.

Vierailija
85/110 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Etsi ohje netistä, aikuinen ihminen.

Vierailija
86/110 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko jo ap, sinä et osaa mitään, et ymmärrä mitään, ,,,olet aivan supertyhmä laiska lössykkä- aivan kuvottava. 

Vierailija
87/110 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama valitus joka kuukausi, aina näin loppukuun lähestyessä, vain käytettävissä oleva summa vaihtelee. Joka kuukausi annetaan sivukaupalla samat ohjeet ja neuvot mitä tehdä ja mitä tapahtuukaan? Sama avaus ilmestyy taas kuukauden kuluttua kun mikään annettu ratkaisu tai ehdotus ei ap:lle käy syystä X, Y, Z ja kaikki muutkin aakkoset.

Vierailija
88/110 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämä ole naapurin kirjoituksia, vaihtavat välillä vain tuota rahasummaa, helppo kopsata provoksi, kun itsellä ei ole kananmuniakaan.

Sama arvio. Lietsoo vihaa köyhiä kohtaan olemalla tyhmän avuton. Eli perus venäjätrollaus, juopa länsimaissa asuvien ihmisten välille, tänään köyhät vs. muut.

Vierailija
89/110 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teille malliksi ohje              300g hernekeittoa maksaa >>>     18c                        

Nyt mielenkiinnon kohteena on hernekeitto 2x500g Rainbow kuivia herneitä a 49c, kotivarasta 400g sikanauta 2,08€ ja pari sipulia 30c keittoa tulee 5,5L ja siitä 18 annosta a 300g ja annokselle hintaa 18,6 snt

centtiä. Pakasteeseen 600g pusseissa ja parissa kk tulee satsi syötyä 2 hengen taloudessa.

Jos oikein pyörii rahoissa, niin voi korvata nötkötin jauhelihalla tai kinkulla. Niin nötkötin kanssa on 7,5% lihaa tai lihaan verrattavia tuotteita( Lidl purkeissa vain 2%) 

Vierailija
90/110 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eli sinulla on ollut 365 päivää miettiä joulua, ja nyt hoksasit että joulu tulee eikä ole rahaa ? Ihmettelen kuinka tyhmiä ihmiset kun joulu tulee joka vuosi, joten turha alkaa kyselemään. Köyhille tiedoksi esimerkiksi pelastusarmeijalta jaetaan ruokarahaa tai oikeastaan ruokaan maksukortteja, mutta sekin pitää osata jo marraskuun puolella kysellä. Ja kyllä samasta paikasta saa myöhemmin kyllä ruoka paketteja ja lapsille lahjat.

Pitka aikais tyottomalla ei ole varaa saastaa mitaan joulua varten rahaa...

ap

Taisit äänestää persuja.

Vierailija
91/110 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepä jonkun eduskuntapersun ovelle hakemaan joulurahaa. Kyllä ne omiaan auttaa, vai auttavatko?

Vierailija
92/110 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt ostamassa kaupasta esim. makaronia, jauhelihaa, hernekeittoa, porkkanoita, kyllä niillä loppukuun pärjää. Katot aattoaamuna telkusta lastenohjelmia, siinä on joulun viettoa kerrakseen. Ole hyvä ja hyvää joulua!

Vierailija
93/110 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin eilen kahta ystävääni. Vertailtiin maksukykyä. Mä olin rahoissani, tilillä 92 euroa loppuvuodeksi, vaikkakin auto hajosi juuri eikä ole vara huollattaa. Toisella ystävälläni 3 euroa, hän ja se kolmas haki diakoniatoimistosta maksukortin.

Minä ja tämä kolmen euron henkilö olemme työeläkkeellä, tämä kolmas sote-alan työharjoittelussa oleva yksinhuoltaja.

Kukaan meistä ei juo ja töitä olemme tehneet koko ikämme, vaan kun elämässä sattuu juttuja, joita kermaperseet eivät tajua. Heillekin voi käydä niin ja silloin ehkä hoksaavat jotain olennaista.

Mutta kukaan meistä kolmesta ei esitä vähäjärkistä somessa eikä lietso vihaa huono-osaisia kohtaan kuten ap ilmeisesti maksua vastaan (tai vittumaisuuttaan?) tekee.

Vierailija
94/110 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua koksutrollilan porvarikusipäät!

Muistan, mitä Jeesus opetti rikkaiden vaikeasta, mahdottomasta pääsystä taivaaseen. Se ajatus tuntuu hyvältä ja siksihän Jeesus sen kertoikin, köyhimmille lohdutukseksi.

Ja myös opettaaksen, että rikkaan sydän on kiveä eikä hänellä ole odotettavissa  varsinaista arvonnousua kuoltuaankaan.

Vierailija
95/110 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää joulua koksutrollilan porvarikusipäät!

Muistan, mitä Jeesus opetti rikkaiden vaikeasta, mahdottomasta pääsystä taivaaseen. Se ajatus tuntuu hyvältä ja siksihän Jeesus sen kertoikin, köyhimmille lohdutukseksi.

Ja myös opettaaksen, että rikkaan sydän on kiveä eikä hänellä ole odotettavissa  varsinaista arvonnousua kuoltuaankaan.

Nain nain se on kuulkaas ihmiset

ap

Vierailija
96/110 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tämä ap on varsin kranttu ja vaativa joten luultavasti ainoa liha mikä herralle kelpaa on minimissään sisäfile.

Vierailija
97/110 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tämä ap on varsin kranttu ja vaativa joten luultavasti ainoa liha mikä herralle kelpaa on minimissään sisäfile.

Ihan perus kinkkua henri keittoon maksaa 11€...

ap

Vierailija
98/110 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapasin eilen kahta ystävääni. Vertailtiin maksukykyä. Mä olin rahoissani, tilillä 92 euroa loppuvuodeksi, vaikkakin auto hajosi juuri eikä ole vara huollattaa. Toisella ystävälläni 3 euroa, hän ja se kolmas haki diakoniatoimistosta maksukortin.

Minä ja tämä kolmen euron henkilö olemme työeläkkeellä, tämä kolmas sote-alan työharjoittelussa oleva yksinhuoltaja.

Kukaan meistä ei juo ja töitä olemme tehneet koko ikämme, vaan kun elämässä sattuu juttuja, joita kermaperseet eivät tajua. Heillekin voi käydä niin ja silloin ehkä hoksaavat jotain olennaista.

Mutta kukaan meistä kolmesta ei esitä vähäjärkistä somessa eikä lietso vihaa huono-osaisia kohtaan kuten ap ilmeisesti maksua vastaan (tai vittumaisuuttaan?) tekee.

Töihin en mene koska ei ole töitä suolessa

ap

Vierailija
99/110 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Laitatko linkin tarkoittamaasi tuotteeseen, kiitos.

Vierailija
100/110 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Laitatko linkin tarkoittamaasi tuotteeseen, kiitos.

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuotehaku/liha-ja-kasviproteiinit/kinkut-…

2 tuommosta menee herne keittoon ja siitä saa 2 päivän ruokan

ap