17 eu tililla ja pitaisi loppu kuu parjata ja joulua viettaa mutta miten?
17 eu tililla ja pitaisi loppu kuu parjata ja joulua viettaa mutta miten?
Vinkkeja otetaan vastaan.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi osata ohjata säästövaihe alkukuulle ja hurvitteluvaihe loppukuulle.
-Kapanteri.-
Tuottomuus tuista ei voi saastaa kun ne on niin pienet eli mahdtton yhtala...
ap
Ei ole monet muutkaan saaneet tukiaan ennen joulua. Ei hyvä. Eikö kellään tutulla ole varaa auttaa edes muutamalla kympillä? Omakin joulumieli paranis jos auttais. Toisaalta ei hyvätuloisemmat ymmärrä miten jollain on vähän rahaa.Eikä oikeen kehtaa pyytää. Ymmärrän aloittajaa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi aloittaja ehti hankkia 400 tölkkiä olutta, 12 koria kossua ja 12 kartonkia tupakkaa, joten hyvin pärjää, eikä ole ihme, että rahaa jäi tilille vain 17e näiden hankintojen jälkeen.
En oo ees ostanut mitaan noista
ap
AP kyselee kyydityksen perään. Olen yli 70 v eläkeläinen ja eläke on pieni. Ei minulle kukaan mitään kyydityksiä tarjoa tai järjestele. Pyörällä tai jalan menen joka paikkaan. Sulla ei tietty ole pyörää, vissiin jalat kuitenkin tallella.
Laatikot saa edullisesti, kun tekee itse. Kasvishernekeitto on halvin täysipainoinen ruoka, minkä tiedän ja todella helppo tehdä. Leivo leivät itse.
Vierailija kirjoitti:
AP kyselee kyydityksen perään. Olen yli 70 v eläkeläinen ja eläke on pieni. Ei minulle kukaan mitään kyydityksiä tarjoa tai järjestele. Pyörällä tai jalan menen joka paikkaan. Sulla ei tietty ole pyörää, vissiin jalat kuitenkin tallella.
Pyoraa ei ole ja jalkasin matkaa olisi yli 10km ei sita kukaan jaksa kavella edes takaisin yhden joulu ruokan takia...
ap
Sinulla varmaan on kaapissa jauhelihaa, makaronia, munia ja maitoa, ostat vain sipulin niin saat makaronilaatikkoa. Ei kestä kiittää!
Vierailija kirjoitti:
Laatikot saa edullisesti, kun tekee itse. Kasvishernekeitto on halvin täysipainoinen ruoka, minkä tiedän ja todella helppo tehdä. Leivo leivät itse.
En osaa tehda mitaan laatikkoa ja herne keitto ainekse maksaa 24 euroa ja siita syo vaan pari kertaa...
ap
Ulkomaille menee isot rahasummat. Suomen pitäisi auttaa kyllä omiaan.Meillä on oikeaa köyhyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei taida pelkästään olla siitä että oot työtön vaan siitä ettet osaa käyttää oikein sun rahoja.
Nimim. työtön ja kyllä vaan on rahaa joulua varten, sitä kun katsos voi säästää vaikka 10e kuussa loppuvuotta varten, se tekee jo 120e, sillä saa jo paljon.
Osaan kauttaa rahaa mutta tuet on niin pienet etta ei niilla juhlita saatikka saasteta mitaan joulua varten...
ap
Upeasti olet ennakoinut. Miltä muuten tuntuu, kun on pudonnut jopa peruskoulusta?
Rosollin ainekset eivät maksa kovin paljon. Riisipuuron saa myös tehtyä edullisesti. Lisäksi halvimpia suklaakonvehtejakin saa aika edullisesti. Riitäisivätkö ne tuomaan joulumielen? Kinkku ja kalat voivat olla turhan kalliita tuohon budjettiin.
Itse työtön ja varasin jo etukäteen 80e jouluruokiin ja herkkuihin. Nyt on kaapit pullollaan ruokaa ja herkkuja.
Hernekeittoainekset on kyllä halpoja mut ap taitaa olla avuton. Toisaalta ymmärrän. Jouluna haluaisi vähän ekstraa.Jos kuulut kirkkoon niin pitäisi saada ruokaapuja.
Vierailija kirjoitti:
Rosollin ainekset eivät maksa kovin paljon. Riisipuuron saa myös tehtyä edullisesti. Lisäksi halvimpia suklaakonvehtejakin saa aika edullisesti. Riitäisivätkö ne tuomaan joulumielen? Kinkku ja kalat voivat olla turhan kalliita tuohon budjettiin.
Silli 5€
Omena 2€
Punajuuri 5€
Muut jutut 8€ kylla ei ole halpaa millaan... ja tuosta suo 3 annosta...
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa tehda mitaan laatikkoa ja herne keitto ainekse maksaa 24 euroa ja siita syo vaan pari kertaa...
ap
Trolli trollaa. Lopetetaan kommentointi tähän.
En tiedä europiumin ( eu) maailmanmarkkinahintaa, mutta varmasti selvität sen, jos elantosi on siitä kiinni.
Ei ole tuo mitaan joulu ruokaa... pitaa olla kinkkua, loimu lohta, rosollia, konvehti, laatikot yms
ap