17 eu tililla ja pitaisi loppu kuu parjata ja joulua viettaa mutta miten?
17 eu tililla ja pitaisi loppu kuu parjata ja joulua viettaa mutta miten?
Vinkkeja otetaan vastaan.
Kommentit (110)
Lidl mainostaa jouluruoka-annoksia 4,99 kappale. Mahdollisesti aattona alennuksessa.
Minä ostin tuommoiset lapsille ja minulle. Lisäksi rosollipakkaus. Laitetaan kauniisti lautasille. Tiedän, että itse tehden tulisi edullisemmaksi, mutta ollaan oltu kipeinä pitkään. Toisaalta kinkkua emme paljon halua syödä, joten käytännössä tämä tulee jopa edullisemmaksi.
Aamupäivällä syödään uuniriisipuuroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eli sinulla on ollut 365 päivää miettiä joulua, ja nyt hoksasit että joulu tulee eikä ole rahaa ? Ihmettelen kuinka tyhmiä ihmiset kun joulu tulee joka vuosi, joten turha alkaa kyselemään. Köyhille tiedoksi esimerkiksi pelastusarmeijalta jaetaan ruokarahaa tai oikeastaan ruokaan maksukortteja, mutta sekin pitää osata jo marraskuun puolella kysellä. Ja kyllä samasta paikasta saa myöhemmin kyllä ruoka paketteja ja lapsille lahjat.
Pitka aikais tyottomalla ei ole varaa saastaa mitaan joulua varten rahaa...
ap
Onneksi on näköjään varaa oleilla ulkomailla kun ei edes ääkköset toimi. :D XD
Nappaimisto on rikki eika tyottomalla ole varaa ostaa uutta
ap
Se voi olla totta. Sukulaisellani oli samanlainen tilanne kerran ja ihmettelin omituisia
viestejä, joita häneltä tuli. Vika oli näppäimistössä.
Vierailija kirjoitti:
Rosollin ainekset eivät maksa kovin paljon. Riisipuuron saa myös tehtyä edullisesti. Lisäksi halvimpia suklaakonvehtejakin saa aika edullisesti. Riitäisivätkö ne tuomaan joulumielen? Kinkku ja kalat voivat olla turhan kalliita tuohon budjettiin.
Onko Ap:n kodin lähellä Lidl? Siellä on ollut edullisia suklaalevyjä ja jotkut jutut ovat halvempia kuin muualla.
Esim. kahvia voi saada kohtuuhintaan. Mutta toki sielläkin pitää katsoa hitamerkinnät huolellisesti.
Aikuinen ihminen eikä vieläkään osaa lukea kalenteria jossa on selvästi merkitty milloin joulu on joten valmistautumisen eli tässä tapauksessa rahan säästämisen voi aloittaa heti kohta vietetyn joulun jälkeen. Vain vuosi aikaa säästää. Luulisi riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi osata ohjata säästövaihe alkukuulle ja hurvitteluvaihe loppukuulle.
-Kapanteri.-
Tuottomuus tuista ei voi saastaa kun ne on niin pienet eli mahdtton yhtala...
ap
Miksi moni muu pystyy säästämään niistä rahaa joulua varten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.-
ap
Minulla asunnon vuokra yli 900 euroa eli pitaa maksaa itse 200 euroa tuottomaas tuista vuokraa eli ei rahat rita...
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.-
ap
Minulla asunnon vuokra yli 900 euroa eli pitaa maksaa itse 200 euroa tuottomaas tuista vuokraa eli ei rahat rita...
ap
Tässä näkyy ap:n lähtötaso. Ei ihme ettei pääse edes amiskaan.
Hernekeitto ei ole kallista! Sikanautajauhelihaa 4 e ja kaksi pussia kuivattuja herneitä 3 e yhteensä 7 euroa.
Uuniin miedolle lämmölle useaksi tunniksi hautumaan, niin siitä tulee 4 litraa soppaa. Siitä syö monta kertaa!
Mausteet eivät ole välttämättömiä. On hyvää ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.-
ap
ap
Ei paase vaikka kymmenia kertjoa hauki haettu amikseen...
ap
Ostat shampanjan asemesta kuohuviiniä.
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto ei ole kallista! Sikanautajauhelihaa 4 e ja kaksi pussia kuivattuja herneitä 3 e yhteensä 7 euroa.
Uuniin miedolle lämmölle useaksi tunniksi hautumaan, niin siitä tulee 4 litraa soppaa. Siitä syö monta kertaa!
Mausteet eivät ole välttämättömiä. On hyvää ilmankin.
24 euroa maksaa herne keitto ohje ja siita suo 4 annosta elin kahden paivan ruokat...
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.-
ap
ap
Ei paase vaikka kymmenia kertjoa hauki haettu amikseen.
Kerro hauelle että opettelee kirjoittamaan :D XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulun kunniaksi ap:n joka kuukausi toistuvan jankutuksen voi tiivistää: mikään ehdotus ei kelpaa.
- Käy ruoka-avussa/leipäjonossa? Ei, liian pitkä matka eikä sieltä edes saa järkevää syötävää, vaan esim. jauhoja. Ei niitä voi syödä.
- Muuta halvempaan asuntoon? Ei, on pakko pysyä 900 e/kk kämpässä Konalassa kun ei ole luottotietoja ja on vuokravelkaakin ulosotossa. Muutenkaan ei voi lähteä Helsingistä kun siellä on kaikki kaverit ja sukulaiset eikä muualta saa töitä.
- Ja ne työt? Lukio koulutuksena ja muutama kk työkokemusta yli 10 v. sitten. 1000 hakemusta lähettänyt mutta silti ei saa mistään töitä. On sosiaalisten tilanteiden pelkoa, ulkonäkö ei mukamas miellytä työnantajia eikä ole autoa tai ajokorttia. Epistä kun mikään työnantaja ei suostu palkkaamaan, vaikka ap menisi kyllä ihan varmasti heti töihin kunhan palkkaa tietenkin pitää saada 2000 e/
Joulu on joka vuosi 24.12.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet seurakunnat ja hursti järjestävät ilmaisia jouluruokailuita.
Onko jouala aattona helsingissä ja saako sinne kyydin koska koska yleensa nuo ovat jossain keskustalla eika minulla ole varaa sinne lahtea...
ap
Sulla kai on kaksi jalkaa. Helsinki on niin pieni kokoinen kaupunki että jaksaa kävellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet seurakunnat ja hursti järjestävät ilmaisia jouluruokailuita.
Onko jouala aattona helsingissä ja saako sinne kyydin koska koska yleensa nuo ovat jossain keskustalla eika minulla ole varaa sinne lahtea...
ap
Sulla kai on kaksi jalkaa. Helsinki on niin pieni kokoinen kaupunki että jaksaa kävellä
10 kilo metria yhteen suuntaa ei jaksa kavella mitaan 20 km paivassa...
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eli sinulla on ollut 365 päivää miettiä joulua, ja nyt hoksasit että joulu tulee eikä ole rahaa ? Ihmettelen kuinka tyhmiä ihmiset kun joulu tulee joka vuosi, joten turha alkaa kyselemään. Köyhille tiedoksi esimerkiksi pelastusarmeijalta jaetaan ruokarahaa tai oikeastaan ruokaan maksukortteja, mutta sekin pitää osata jo marraskuun puolella kysellä. Ja kyllä samasta paikasta saa myöhemmin kyllä ruoka paketteja ja lapsille lahjat.
ap
Sinulla ei siis ole ollut rahaa ostaa ruokaa valmiiksi esimerkiksi pakastimeen ? Marraskuun alusta asti on jouluruokia myyty.
Shampanjan sijaan voit juoda kuohuviinia.
T. Mika Aaltola
PS. Muista äänestää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sinulla ei siis ole ollut rahaa ostaa ruokaa valmiiksi esimerkiksi pakastimeen ? Marraskuun alusta asti on jouluruokia myyty.
Ei parin satan tuet riita mihinkaan pakastin ostaa ruokaa etu katteen
ap
Vierailija kirjoitti:
Shampanjan sijaan voit juoda kuohuviinia.
T. Mika Aaltola
PS. Muista äänestää!
En ees jua mitaan alko holia
ap
Mene äitisi joulupöytään ja kiitokseksi (ja muutenkin) auta kaikessa mahdollisessa, tiskaat ym. Hyvää joulua <3