Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kynsisieni, osaako joku auttaa?

Vierailija
22.12.2023 |

Ällöttävä aihe mutta minkäs teet. Eli oletko päässyt kynsisienestä eroon itsehoidolla? Apteekista saa jotain litkuja, mutta maksaa monia kymppejä esim. tuo canespro nail mitä katsoin. Se taitaa olla mulla jo kaikissa varpaankynsissä :( En kehtaa todellakaan kysyä sukulaiselta vaikka hän ehkä tietäisi. Jostain luin että nuo itsehoitolääkkeet ei edes auta siihen itse tulehdukseen vaan tarvittaisiin suun kautta otettava lääke johon tietenkin tarvittaisiin resepti lääkäriltä... Auttakaa! Ei mulla ole opintolainalla eläessäni varaa ostaa jotain monen kympin juttuja jos ei toimi! 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tepsi juurikin se tablettilääkitys. Ei nuo apteekin litkut yms. 

Vierailija
2/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne apteekin tuotteet auta. Koettu on. Ainoa joka auttaa on todellakin lääkärin määräämä tabletti. Se on aika kallis ja pitkäkestoinen, mutta auttaa. Mistä olet saanut kynsisienen? Vastaisuudessa sun pitää käyttää tossuja esim.uimahallilla. Ja jos kaverilla on kynsisieni niin mene suihkuun tossut jalassa. Meidän piti tehdä niin, kunnes molempien kynsisieni oli hoidettu. 

Mene nyt ensin sairaanhoitajalle, joka ottaa näytteen kynnestä niin saat tietää mitä lajia kynsisieni on. Ja siihen sitten lääke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin eroon kun revin kynnet pois kokonaan. Pullo viinaa ja pihdit käteen.

Vierailija
4/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tepsi juurikin se tablettilääkitys. Ei nuo apteekin litkut yms. 

Okei, kiitos. Luin että ensin kannattaa kokeilla itsehoitoa. En tiedä onko tilanne niin paha että lääkäriin kehtaisi yrittää, mutta kyllä tää on hoidettava jotenkin. 

Vierailija
5/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ryöpätä. Ovat myrkyllisiä sellaisenaan. 

Vierailija
6/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta mutta kyllä tämä voide auttaa

https://www.yliopistonapteekki.fi/vicks-vaporub-voide

Vierailija
7/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne apteekin tuotteet auta. Koettu on. Ainoa joka auttaa on todellakin lääkärin määräämä tabletti. Se on aika kallis ja pitkäkestoinen, mutta auttaa. Mistä olet saanut kynsisienen? Vastaisuudessa sun pitää käyttää tossuja esim.uimahallilla. Ja jos kaverilla on kynsisieni niin mene suihkuun tossut jalassa. Meidän piti tehdä niin, kunnes molempien kynsisieni oli hoidettu. 

Mene nyt ensin sairaanhoitajalle, joka ottaa näytteen kynnestä niin saat tietää mitä lajia kynsisieni on. Ja siihen sitten lääke.

Okei, kiitos! En tiedä mistä olen saanut, en oo käyny vuosiin uimahallissa. Tää on ollu jo aika kauan, en ees muista miten kauan, kynnet ei sentään irtoomassa vielä oo mut värimuutoksia, raitoja ja paksuuntumista :( Yritän päästä terkalle.

Vierailija
8/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelin kynsisienen kanssa 15 vuotta. Ne reseptivapaat kynsisienihoidot ovat pelkkää rahan tuhlausta. (Ehkä muutaman päivän saattaa kynnet olla hieman kirkkaamman oloiset, mutta sieni kasvaa saman tien takaisin.) Eli lääkärin reseptin tarvitset, omalla kohdallani 3kk pillerikuuri kirkasti kaikki kynnet. Vakavammissa tapauksissa kuuri voi olla pidempikin. Tuo 3kk-satsi taisi olla 50 euron luokkaa. Maksa-arvoja voi tuo lääke joillakin ihmisillä kohottaa, eli älä ylläty jos saat kutsun maksakokeisiin muutama viikko lääkettä aloiteltuasi. Sillä varmistetaan että on turvallista syödä kuuri loppuun. Kyllä se siitä.

Vierailija
9/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tehosi teepuuöljy. Tiputin sitä kynnelle ja se imeytyi kynnen sisään. Seuraavana päivänä kynsi oli kuivan ja hauraan tuntuinen, vähän kuin kipsilevyä, ja raaputin siitä metallisella kynsiviilalla pois kaiken, mikä irti lähti. Toistin tämän käsittelyn muutaman kerran ja sen jälkeen kynsi kasvoi normaalina takaisin.

Vierailija
10/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi ensin kunnollinen leikkaaminen (voimalla!) sivuleikkureilla pois niin paljon kuin mahdollista, sitten hionta.(ostin edullisen pattereilla toimivan kynsihiontalaitteen, jossa erilaisia päitä - tässä käytössä se järein malli!). Sen jälkeen tiikeribalsamia (4 euroa) reilusti kynnen alle. Toistetaan niin usein kuin jaksetaan. Eivät ole vielä aivan terveet, mutta todellakin paljon paljon paremmat! Kokeilin ensin myös apteekin mönjiä, ei mitään apua. Muiden sairauksieni takia minulle ei kirjoiteta tuota tablettilääkitystä kontraindikaatioiden takia.

Vierailija
11/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat tokmannilta tai jostain marketista pussillisen halpaa Atmon tms tapaisen nimistä säilöntäainejauhetta. Teet jauheesta ja tilasta vettä kupissa mössön ja laitat vapaaseen esim elmukelmulla. Sukka jalkaan. Anna vaikuttaayön yli. Toista tarv. Suihkun jälkeen kuivaa jalat huolellisesti ja föönaa kuumalla kuivaksi. Mulla lähti kiusallinen sieni kynnestä! Ei ole palannut👍🏻🦶🏻 älä osta kalliita apteekin juttuja turhaan

Vierailija
12/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atamon  - tee mössö. Ohje ylempänä 😊

Vierailija
13/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmukelmun sijaan esim. hedelmäpusdi ja sukka jalkaan. 

Ootko ostanut kirpparilta kengät? Voi saada sienen käytetyistä kengistä. Putsaa kengät myös soodalla ja etikalla. Tee mössö, anna kuivua ja imuroi. Tai  tee sientä ja hometta tuhoava Atamon-vesi mössö, laita kengän kärkiin ja kenkiin, anna kuivua, imuroi. 

Vierailija
14/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat tokmannilta tai jostain marketista pussillisen halpaa Atmon tms tapaisen nimistä säilöntäainejauhetta. Teet jauheesta ja tilasta vettä kupissa mössön ja laitat vapaaseen esim elmukelmulla. Sukka jalkaan. Anna vaikuttaayön yli. Toista tarv. Suihkun jälkeen kuivaa jalat huolellisesti ja föönaa kuumalla kuivaksi. Mulla lähti kiusallinen sieni kynnestä! Ei ole palannut👍🏻🦶🏻 älä osta kalliita apteekin juttuja turhaan

🤣😂

Vierailija
15/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kotihoito hae lääkäriltä lääkekuuri. Yritin toista vuotta hoitaa kotihoidolla ja sitten oli luovutettava ja haettava lääkekuuri.

Vierailija
16/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienilakkaa käytetään monesti tukemaan sienen tukahduttamista. Jo kasvanut kynsi kun on elotonta kudosta joten syöty lääkeaine ei sinne kulkeudu ja sientä pääsee leviämään esim. kenkiin enemmän kuin lakkaa käyttäessä. Kutrn yllä todettu lakalla pelkästään on kuitenkin hankala päästä eroon sienestä, ellei kyseessä ole vielä pieni ongelma. Sitten voi sairasta kynttä pois leikkaamalla/hiomalla ja sinnikkäällä lakkaamisella selvitä.

Tablettihoito on tehokkain mutta tosiaan pitkä kuukausien kuuri ja on hyvä muistaa että muutokset jo kasvaneessa kynnessä eivät katoa tuosta vaan. Uuden kasvun pitäisi kuitenkin tervehtyä.

Vierailija
17/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elmukelmun sijaan esim. hedelmäpusdi ja sukka jalkaan. 

Ootko ostanut kirpparilta kengät? Voi saada sienen käytetyistä kengistä. Putsaa kengät myös soodalla ja etikalla. Tee mössö, anna kuivua ja imuroi. Tai  tee sientä ja hometta tuhoava Atamon-vesi mössö, laita kengän kärkiin ja kenkiin, anna kuivua, imuroi. 

Olet oikeassa ainoastaan noissa kirpparikengissä. Voit ehkä saada kyntesi siistiksi hetkeksi, mutta se sieni itsessään on jäänyt elimistöösi iskeäkseen uudelleen esim stressin yhteydessä. Ainoa mikä oikeasti auttaa on lääkärin määräämä oikea lääkekuuri.

Vierailija
18/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä etikkahaudekääröä, tai vahvaa 80% viinaa  kääreeseen. Kaveri sai sillä pois aika pian. Pitää myös leikata mahdollisiman  pieneksi, ja ohentaa kannattaa

Vierailija
19/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä mikrobi-infektiothan tulevat yleensä omasta elimistöstä. Sieniä jos jonkinlaisia elää jokaisen iholla ja suolistossa. Sairaalabakteerikin on yleensä omasta suolistosta peräisin ja sörkitty pesemättömillä käsillä haavaan ihan ite.

Vierailija
20/29 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tablettihoito ei ole riskitöntä. Multa häiriintyi makuaisti useammaksi kuukaudeksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän