Mitä lisäisit joulupöytäämme vai onko hyvä näin?
Rosolli+v.pun kast.
Simppeli vihersalaatti persimonilla
Sienisalaatti
Rapuherkku+ruisnapit ja joululimppuviipaleet
Sinappi-ja valkosipulisilli
Kinkku+kastike
Savukalkkunaa+karpalohyytelö
Loimu-ja savulohta
Graavilohta
Imelletty perunalaatikko
Porkkana-ja lanttulaatikko
Ja juustotarjottimella on 4 eri juustoa+viikunahilloke, piparit+rypäleitä ja tietty erilaisia konvehteja ja Lindt palleroita joita kävin liikkeestä ostamassa niin sai poimia vain niitä mieleisiä makuja haluamansa määrän.
Juomina glögiä %:lla ja ilman, kotikaljaa, kivennäisvettä, Pommacia ja puolukkamehua. Karjalanpaistin ja lihattoman makaroonilaatikon jätin Tapaninpäivälle, vai kaipaisko tuo aaton ja seur päivän menu vielä sitä?
Jälkiruoka aatolle on hakusessa, ottaisin vinkkejä/suosituksia mielelläni vastaan?!
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin sienisalaatin pois ja perunalaatikon. Tilalle silliä ja vaikka juustoja.
Juustojahan on jo useampaa sorttia ja kalojakin, sillikin niin suolaista, että ei kiitos enempää sitä. Ja perunalaatikko on meidän perheen toiseksi suosituin laatikko.
Ap
Mä kokeilen jälkiruoaksi Pannacottaa, joko joulunmakuinen tai Baileys.
Kiva, kun voi tehdä tarjoilukulhoihin valmiiksi ajoissa jo.
Vierailija kirjoitti:
Mä kokeilen jälkiruoaksi Pannacottaa, joko joulunmakuinen tai Baileys.
Kiva, kun voi tehdä tarjoilukulhoihin valmiiksi ajoissa jo.
Tein pannacottaa itsenäisyyspäivän jälkkäriksi, mustikkakiilteellä. Muuten tekisin nytkin.
Ap
Hyvä tarjoilu 👍
simppeli hedelmäsalaatti kermavaahdolla on hyvä ja raikas muun ruokailun päälle.
Laittaisin savulohen sijaan savusiikaa kun lohta jo parissa muussa muodossa.
Varmasti itse tiedätte mitä haluatte ja mitä tulee syötyä. Niin kuin jo vastauksista huomaatkin. Meillä ei ainakaan mitkään erikoisemmat jälkiruuat uppoa, kun on kuitenkin jouluisin suklaata, pipareita ja torttuja. Suunnittelin kyllä jouluista juustokakkua, mutta ajatus torpattiin heti alkuun. Olisi ollut turhaa työtä.
Nam, toi olis mulle varsin ihanteellinen menu. Vähempikin riittäisi, oon itse aika pieniruokainen enkä tykkää jos ruokaa menee haaskuun. Mut ehkä teillä on iso poppoo viettämässä joulua.
Onko creme brulee liian samanlainen kuin paahtovanukas? Meillä on tänä jouluna kokeiluna manteliköörillä maustettu brulee.
Miksei hyvää Riojan alueen punaviiniä? Itse teen puolukkajuustokakun, johon tulee kinuskikuorrute ja sokerihuurretut karpalot. Juustokakun makeutan erytrilolilla tai en ollenkaan, jos esim valkosuklaata mukana moussessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko creme brulee liian samanlainen kuin paahtovanukas? Meillä on tänä jouluna kokeiluna manteliköörillä maustettu brulee.
Nehän on sama asia.
Ap
Olet oikeassa. Ajattelin jotenkin maitokiisseliä, kun kerroit mustikkapäällisestä.
Tuskin kaipaa mitään lisää. Oikein herkullinen kokonaisuus! Omaan menuun lisäisin shampanjaa/kuohuviiniä alkuun ja punaviiniä pääruoalle ja yhden lohen jättäisin pois/ vaihtaisin siikaan. Meillä ei siis ole noin runsas menu. Karsittu vuosi vuodelta, kun aina jää ruokaa yli liikaa.
jälkiruoka esim.jäätelö ja hedelmäkori jossa hedelmiä. aika hyvältä vaikutti.
Tein karpalojäädykkeen, sen kanssa teen kuumaa kinuskikastiketta. Tämä kyllä vasta joulupäivälle. Aattona ei mitenkään jaksa jälkiruokaa.
Jättäisin sienisalaatin pois ja perunalaatikon. Tilalle silliä ja vaikka juustoja.