Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön. Kouluttaudu hoiva-avustajaksi. Pääset heti töihin.

Vierailija
22.12.2023 |

Minulla on rajoitteita, mutta hoivaajista on pulaa ja minulle muokattiin työ, jota pystyn tekemään. 

Kommentit (170)

Vierailija
41/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä yleisluontoiset neuvot KAIKILLE työttömille ovat aina huvittavia.

Jos yhtäkkiä saataisiin vaikka 10 000 työtöntä koulutettua hoiva-avustajiksi, yhtäkkiä olisikin hoiva-avustajia jo työttömänä, kun niistä on ylitarjontaa. Ja se jättäisi kuitenkin vielä noin 240 000 työtöntä.

Samoin palstalla tarjotaan aina koko Suomen työttömille sitä, että tulkaa pääkaupunkiseudulle koulunkäyntiavustajaksi, saatte ihan varmasti töitä. Sitten sitä katsoo uteliaisuudesta, että pääkaupunkiseudulla on muutamasta tusinaan sellaisia paikkoja auki kouluissa, joihin ei tarvita soveltuvaa koulutusta. Vaikka niitä paikkoja olisi 50 tai 500, niin työttömiä on yli 250 000. En tajua missä nämä kirjoittajat ovat matematiikkansa oppineet.

Jos ap:n postauksista ja erien postien ansiosta kolmekin työtöntä Suomessa saa töitä, niin sekin on 3 henkilökohtaista konkurssia vähemmän. Jokainen, joka saa työpaikan, on ollut onnekas!

Vierailija
42/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkee noista alapeukutuksista, että ei täällä työttömät oikeasti edes halua työllistyä.

Kyllä minä haluan töitä mutta hoitajan työhön minusta ei ole huonon terveyden takia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ehdotuksest, mutta kiitos ei. Olen miieluummin työtön.

Vierailija
44/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hoiva-avustajan työ eroaa lähihoitajan työstä ? Joudutko olemaan yksin työvuoroissa ?

Millainen palkkaero on lähärin palkkaan ?

Työtehtäviä ovat avustaminen ruokailussa, peseytymisessä, pukeutumisessa, liikkumisessa.  Pois jää lääkehoito, uskoisin että myös hoitotoimenpiteet kuten katerointi, haavanhoito, peg ravitsemus ja kaikki sellainen. Varmaan myös Rai ja hoitosuunnitelmat. Työ on varmaankin kaksivuorotyötä, yössä saatetaan olla yksin monissa paikoissa niin avustaja ei voi olla kun ei ole hoitaja.

Vierailija
45/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta työtä huonolla palkalla. Usein tekevät melkein kaikki lähärin työt, mutta palkkaa n. 500 euroa vähemmän. 

Vierailija
46/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähänlaiset ne sun rajoitteet oikein olivat? Entä jos ei pysty nostamaan mitään tai edes avustamaan asiakasta vessaan tai vaihtamaan lakanoita? T. Työkyvytön lähihoitaja 

Vierailija
47/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro lisää! Miten opintoajat rahoitetaan? Jos näitä koulutuksia tehdään työvoimapoliittisina koulutuksina, niin paljonko saa kuukaudessa rahaa ja pitääkö olla ilmoittautunut työttömäksi jo etukäteen? Saako sen ohella tehdä jotain keikkahommia muulla alalla, vai menettääkö sitten työttömyyskorvauksen. Mitään aikuistopintotukea ei kai ole? Kuinka paljon opintoihin menee aikaa? Kiitos jos kerrot, kiinnostaa kyllä.

Kysykää oppisopimuksia omilta työnhakualueiltanne. On joitain aloja, joihin ei oppisopimuksella voi mennä, mutta aina kannattaa katsoa. Sillä voi rahoittaa opiskelun.

Vierailija
48/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähänlaiset ne sun rajoitteet oikein olivat? Entä jos ei pysty nostamaan mitään tai edes avustamaan asiakasta vessaan tai vaihtamaan lakanoita? T. Työkyvytön lähihoitaja 

Silloin on vaan hommattava töitä alalta, jota pystyy tekemään. Itse olen myös romuna. Opiskelen silti koko ajan lisää ja lisää ja nyt sain oppisopimuksen. Noin 10 vuotta etsin paikkaa. Tuohonkin paikkaan olin jo lähettänyt kymmeniä hakemuksia ennestään.

Vierailija
49/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuko nostelemaan painavia ihmisiä? Minulla on polvissa nivelrikko ja selkäkin reistallut jo 30 vuotta. Joutunut lopettamaan kaikki liikuntaharrastukset sen takia. Joinakin päivinä ei meinaa päästä lähikauppaankaan.

Vierailija
50/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuuko nostelemaan painavia ihmisiä? Minulla on polvissa nivelrikko ja selkäkin reistallut jo 30 vuotta. Joutunut lopettamaan kaikki liikuntaharrastukset sen takia. Joinakin päivinä ei meinaa päästä lähikauppaankaan.

Kyllä jossain määrin ainakin. Riippuu missä on töissä ja minkä kuntoista. Onhan se jo itsessään raskasta olla jalkojen päällä päivät pitkät.

Vierailija
51/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on varmaan mennyt maisterisus hattuun, mutta minua turhauttaa ja harmittaa kuulla pari vuotta valmistumsieni jälkeen, että joo hakeuduppa opiskelemaan lähihoitajaki tai hoitoavustajaksi. - Joo, Varmasti on verraten hyvin töitä tarjolla mutta kannattioa opsikella maisteriksi ensin. Eikä kiinnostusta lisää yhtäämn se, että huomautellaan, että mitäs menit opiskelemaan väärää alaa. Tai kuinka vaan pitäsi mennä peilin eteen ja myöntää olevansa erityisen tyhmä kun kuvittelen aiempien opintojeni merkitsevän jotain, jota joku voisi arvostaa.

No tämä. Olen myös maisteri, ja muutakin on tullut opiskeltua. Kielitaito on erittäin monipuolinen ja hyvä, ja työkokemusta on paljon ja eri aloilta, vaativistakin paikoista. Nyt olen koulunkäynninohjaajana. Muuhun en vissiin kelpaa. 

En päässyt edes koulunkäyntiohjaajaksi maisterinpapereilla, koska äidinkieleni on suomi eikä ruotsi. Asun suomenruotsalaisessa pikkukaupungissa.

Vierailija
52/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on varmaan mennyt maisterisus hattuun, mutta minua turhauttaa ja harmittaa kuulla pari vuotta valmistumsieni jälkeen, että joo hakeuduppa opiskelemaan lähihoitajaki tai hoitoavustajaksi. - Joo, Varmasti on verraten hyvin töitä tarjolla mutta kannattioa opsikella maisteriksi ensin. Eikä kiinnostusta lisää yhtäämn se, että huomautellaan, että mitäs menit opiskelemaan väärää alaa. Tai kuinka vaan pitäsi mennä peilin eteen ja myöntää olevansa erityisen tyhmä kun kuvittelen aiempien opintojeni merkitsevän jotain, jota joku voisi arvostaa.

Olisit heti voinut opiskella työllistävälle alalle niin ei olisi mennyt vuodet hukkaan.Nyt olet ylpeänä maisterina työttömänä.

Vierailija
53/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkee noista alapeukutuksista, että ei täällä työttömät oikeasti edes halua työllistyä.

No tätä se on joka keskustelussa.Vaikka mitä ehdotetaan niin aina on tekosyitä miksi ei voi hakea.Ei ne halua työllistyä.Kouluttaudutaan vuositolkulla ammatteihin joista tietää että ei työllisty helposti ja sitten itketään kun ei olekaan oman alan töitä Ei pysty kulkemaan ja ei makseta tarpeeksi palkkaa ym.

Vierailija
54/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö osatyökykyinen akateeminen myös heti hoiva-avustajaksi?

Vierailija
55/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiva-avustaja tässä hei. Työnkuva riippuu työpaikasta. Jossain voi olla pelkkää keittiötä ja pesulaa, siistimistä ja suihkuja, mitä katsotaan tarpeelliseksi missäkin. Yleensä kuitenkin tehdään samat työt kuin lähärit muttei haavanhoitoa eikä lääkkeiden jakoa. Ja kyllä hoidetaan yksin, ei sen enempää parityönä kuin lähäritkään. Lääkelupa täytyy suorittaa että saa antaa lääkkeitä. Kirjaaminen on osa päivittäistä työtä. Yövuoroja ei tehdä, koska ei voida olla yksin vuorossa. Kaksivuorotyö siis.

Henkisesti ja fyysisesti raskas työ. Fyysisempi kuin lähihoitajajilla, koska se aika mitä ne istuu tekemässä RAIta tai muokkaamassa hoitosuunnitelmaa koneella, hoiva-avustaja jynssää keittiötä tai apuvälineitä, vie roskia yms. 

Vierailija
56/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tätä se on joka keskustelussa.Vaikka mitä ehdotetaan niin aina on tekosyitä miksi ei voi hakea.Ei ne halua työllistyä.Kouluttaudutaan vuositolkulla ammatteihin joista tietää että ei työllisty helposti ja sitten itketään kun ei olekaan oman alan töitä Ei pysty kulkemaan ja ei makseta tarpeeksi palkkaa ym.

Älä kuitenkaan viitsi yleistää yhden tai kahden perusteella.

Vierailija
57/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko siinä käyttää käsiä? Mulla on ranteet romuna. 

Vierailija
58/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tule-vaivoista kärsivät ei vaan yksinkertaisesti voi tehdä näitä "työllistäviä hommia". Kroppa ei kestä. 

Vierailija
59/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

+60v ei kannata enää kouluttaa , ei edes hoiva-apulaiseksi. Viime viikolla päivitettiin työkkäritädin kanssa suunnitelma ja tämä lause löytyy työllistymissuunnitelmastani.

T: +60V ja työtön

Vierailija
60/170 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi, olen pyörätuolissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän