Työtön. Kouluttaudu hoiva-avustajaksi. Pääset heti töihin.
Minulla on rajoitteita, mutta hoivaajista on pulaa ja minulle muokattiin työ, jota pystyn tekemään.
Kommentit (170)
Kerro lisää! Miten opintoajat rahoitetaan? Jos näitä koulutuksia tehdään työvoimapoliittisina koulutuksina, niin paljonko saa kuukaudessa rahaa ja pitääkö olla ilmoittautunut työttömäksi jo etukäteen? Saako sen ohella tehdä jotain keikkahommia muulla alalla, vai menettääkö sitten työttömyyskorvauksen. Mitään aikuistopintotukea ei kai ole? Kuinka paljon opintoihin menee aikaa? Kiitos jos kerrot, kiinnostaa kyllä.
Kaupunki roudasi ylpeänä filippiiniläisiä hoivareita 1800 euron peruspalkalle, mulla laikkarina oli liki parisataa parempi. Eiväthän ne tietenkään jääneet, enkä jäänyt minäkään, joten en tiedä muuttiko hyvinvointialueiden tulo ja palkkaharmonisointi asioita miten.
Vierailija kirjoitti:
Jos on jo ammatti joka ei työllistä ja et saa lainaa opiskeluun/työkkärin suostumusta täyspäiväiseen opiskeluun tuensaajana niin aika hankalaksi menee. Toisekseen,jos on huume taustaa yms. Voi olla hankala saada töitä jopa hoiva avustajana.
Johonkin hoiva-avustajan umpisurkeille liksoille kouluttautuminen lainalla olisi nyt muutenkin kutakuinkin umpihulluutta.
Minä olen työtön työnhakija, mutta tarvitsisin lähihoitajaa itsekin.
Onko näitä tällaisia kursseja tarjolla niin paljon että sinne "voi vain hakea ja mennä." Kun koulutuksesta leikataan. Kohta on monilla niin vähän rahaa, että hyvä kun saavat itsensä ihmisen näköiseksi että voi lähteä ovesta ulos ja rahoittaa jotenkin päivän syömisenkin opiskelupäivän ajalla jos sattuu kurssille pääsemään.
Ja sitten lopulta joku palkataan 25 tunniksi/viikko.
Kyllä ihmisiä tällä hetkellä kusetetaan melkoisesti.
Liksa on niin surkea, ettei sitä ainakaan eläkkeen toivossa kannata tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on varmaan mennyt maisterisus hattuun, mutta minua turhauttaa ja harmittaa kuulla pari vuotta valmistumsieni jälkeen, että joo hakeuduppa opiskelemaan lähihoitajaki tai hoitoavustajaksi. - Joo, Varmasti on verraten hyvin töitä tarjolla mutta kannattioa opsikella maisteriksi ensin. Eikä kiinnostusta lisää yhtäämn se, että huomautellaan, että mitäs menit opiskelemaan väärää alaa. Tai kuinka vaan pitäsi mennä peilin eteen ja myöntää olevansa erityisen tyhmä kun kuvittelen aiempien opintojeni merkitsevän jotain, jota joku voisi arvostaa.
No tämä. Olen myös maisteri, ja muutakin on tullut opiskeltua. Kielitaito on erittäin monipuolinen ja hyvä, ja työkokemusta on paljon ja eri aloilta, vaativistakin paikoista. Nyt olen koulunkäynninohjaajana. Muuhun en vissiin kelpaa.
Filippiineiltä tulee ensi vuonna paljon hoiva-avustajia. Lähihoitajan työ on tarkoitus korvata hoiva-avustajilla, jotka tuodaan ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on varmaan mennyt maisterisus hattuun, mutta minua turhauttaa ja harmittaa kuulla pari vuotta valmistumsieni jälkeen, että joo hakeuduppa opiskelemaan lähihoitajaki tai hoitoavustajaksi. - Joo, Varmasti on verraten hyvin töitä tarjolla mutta kannattioa opsikella maisteriksi ensin. Eikä kiinnostusta lisää yhtäämn se, että huomautellaan, että mitäs menit opiskelemaan väärää alaa. Tai kuinka vaan pitäsi mennä peilin eteen ja myöntää olevansa erityisen tyhmä kun kuvittelen aiempien opintojeni merkitsevän jotain, jota joku voisi arvostaa.
Kyllä se lisää sinun työllistymistäri maisterialallasi, vaikka et sitä nyt usko. CV:si kannalta on parempi, että siinä on lähihoitaja välissä, kuin, että se on tyhjä. Laita ehdotus oppisopimuksesta lähimpään paikkaan, saat heti palkkaakin. Itse olen maisteri ja harmittaa, ettei terveyteni kestä lähihhoitajan työtä. Tiedän myös yhden tuplamaisterin, joka lähti lähihoitajaksi. Voit vaikka kouluttautua lisää samalla halutessasi ja vaania sitä maisterialasi paikkaa. Turvaat kuitenkin taloutesi ja CV:si lähärillä.
Niin, juttelisin tosi mielellään vanhuksille, jos mitään muuta ei tarvitsisi tahdä ja voin kuljettaa patjaa mukana ja jutella välillä patjalta. Ajatella jos siitä maksettaisiin 1900 e kuussa :)
Muistakaa, että se työnanataja, jolle myöhemmin haette, haluaa nähdä vain, että olette olleet työssä. Sillä ei niin väliä onko siivousta, hoiva-avustajaa vai mitä. Kunhan se ei ole tyhjä.
Näkee noista alapeukutuksista, että ei täällä työttömät oikeasti edes halua työllistyä.
Nämä yleisluontoiset neuvot KAIKILLE työttömille ovat aina huvittavia.
Jos yhtäkkiä saataisiin vaikka 10 000 työtöntä koulutettua hoiva-avustajiksi, yhtäkkiä olisikin hoiva-avustajia jo työttömänä, kun niistä on ylitarjontaa. Ja se jättäisi kuitenkin vielä noin 240 000 työtöntä.
Samoin palstalla tarjotaan aina koko Suomen työttömille sitä, että tulkaa pääkaupunkiseudulle koulunkäyntiavustajaksi, saatte ihan varmasti töitä. Sitten sitä katsoo uteliaisuudesta, että pääkaupunkiseudulla on muutamasta tusinaan sellaisia paikkoja auki kouluissa, joihin ei tarvita soveltuvaa koulutusta. Vaikka niitä paikkoja olisi 50 tai 500, niin työttömiä on yli 250 000. En tajua missä nämä kirjoittajat ovat matematiikkansa oppineet.
Vierailija kirjoitti:
Liksa on niin surkea, ettei sitä ainakaan eläkkeen toivossa kannata tehdä.
Samalla voi tietysti hakea muuta.
Vierailija kirjoitti:
Onko näitä tällaisia kursseja tarjolla niin paljon että sinne "voi vain hakea ja mennä." Kun koulutuksesta leikataan. Kohta on monilla niin vähän rahaa, että hyvä kun saavat itsensä ihmisen näköiseksi että voi lähteä ovesta ulos ja rahoittaa jotenkin päivän syömisenkin opiskelupäivän ajalla jos sattuu kurssille pääsemään.
Ja sitten lopulta joku palkataan 25 tunniksi/viikko.
Kyllä ihmisiä tällä hetkellä kusetetaan melkoisesti.
Lähettäkää ihan ensin oppisopimushakemuksia itseänne lähimpiin paikkoihin. Isommissa kaupungeissa on ollut useampia lähärioppisopimushakuja, eli on palkattu useita kymmeniä oppisopimuksella ja koulutuseriä on ollut jo kaksi per kaupunki. Olen kateudesta vihreänä seurannut noita. Alkupalkka on kuitenkin yli 2000 e.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että se työnanataja, jolle myöhemmin haette, haluaa nähdä vain, että olette olleet työssä. Sillä ei niin väliä onko siivousta, hoiva-avustajaa vai mitä. Kunhan se ei ole tyhjä.
Tuo on kyllä valetta. Jos haet koulutustasi vastaavaa työtä, on se ala sitten tekniikkaa tai markkinointia, ja olet viimeiset pari vuotta ollut siivoojana tai henkilökohtaisena avustajana, hakemuksesi lentää heti mappi Ö:hön.
nimim. kokemusta on
Tiedän maistereita jotka ovat lähteneet lähihoitajaksi. Työtä ei ole ollut ja palkka on pieni jokatapauksessa vaikka työllistyisi. Eihän mikään ole poissuljettua vaikka tekisi hoivatyötä toistaiseksi mutta huonointa on olla ilman töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä. Olen myös maisteri, ja muutakin on tullut opiskeltua. Kielitaito on erittäin monipuolinen ja hyvä, ja työkokemusta on paljon ja eri aloilta, vaativistakin paikoista. Nyt olen koulunkäynninohjaajana. Muuhun en vissiin kelpaa.
Ei, älä ajattele sitä "kelpaamisena". Ensinnä työpaikat menevät Suomessa suhteilla. Et ole huono maisteri, et vaan tunne oikeita ihmisiä. Täälläkin on useampi maisteri kertonut, että ovat menneet orjatöihin ja ovat tulleet palkatuksi sen kautta. Kertoo nimenomaan siitä, ettei haluta palkata ihmistä, jota kukaan ei tunne. Jos tavoitteesi on työllistyä, niin sillä ei ole niin väliä mitä teet. Kunhan cv:stä löytyy tavaraa ja kunhan alat tuntea ihmisiä. Oletko jo somessa? Jos et ole, niin onko mahdollista, että tekisit sinne sivun, jonka kautta sinut voi oppia tuntemaan? Työpaikkakelpoisia postauksia ja linkität sen hakemuksiin. Jotkut työnantajat jopa toivovat näitä työpaikkailmoituksissa. Ei sovi kaikkien persoonalle, mutta jos tykkäät ideasta, niin kokeile. (ja voithan olla jo tehnytkin näin, mutta jos et ole).