Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri käy aamuisin soittelemassa ovikelloa, mitä teen?

Vierailija
21.12.2023 |

Naapuri käy aamuisin soittamassa ovikelloa, kerrostalossa siis asutaan. Olen nukkumassa, kun tämä tapahtuu, eli en voi rynnätä ovelle, mutta herään ääneen. Ei tapahdu joka päivä eikä tasan samaan aikaan. Hän ei koskaan jätä mitään lappua, että tietäisin mistä on kyse. Tämä tuntuu kiusanteolta. Mitä teen?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä se tuollainen ulko-ovi on että raoista paistaa valot?"

Jaa, nytkö minä olen jo vastuussa huonosti rakennetusta talostakin? :D En minä tiedä, varmaan samanlainen ulko-ovi, kuin seinät lattiat, joiden läpi ihmiset kertoo että puhe ja kynien tiputtelut kuului naapuriin. Eli oikein suomalaista huippuosaamista, varsinainen taidonnäyte 5/5.

Vierailija
42/73 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metkaa, kukaan ei ole ehdottanut keskustelua naapurin kanssa.

No kun en ole ihan varma kuka niistä se on. Minulla on yksi vahva epäilys, mutta en tiedä varmuudella ja en voi todistaa sitä. Muuten kyllä keskustelisin.

Käy kysymässä oliko se hän, ja jos oli niin kysy mitä asiaa. Sano ettet halua että soittelee ovikelloa, vaan pudottaa  viestilapun postilaatikosta. 

Jos hän on ihastunut sinuun? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 

Ap, keksi parempi tarina. Huono provo

Vierailija
44/73 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5 

Ap, keksi parempi tarina. Huono provo

Olisipa.

Vierailija
45/73 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmia? Ollaan niin rajattomia ja käydään pummaamassa rahaa,kahvia yms.

Ei kannata näille vailla jos ei pysty sanomaan suoraan.

Kun ei lainaa puolin ja toisin niin elämä helpompaa.

Vierailija
46/73 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa joku yö laitatkin yöpuvun päälle, vaikka t-paita ja verkkarit jos ei muuta ole ja kun heräät soittoon niin reippaasti ovelle ja kysyt mikä naapurilla olisi asiana. Toki kurkkaat ensin ovisilmästä ettei sielä ole kukaan vaarallisen näköisenä.

Ei hassumpi idea. Varmaan aamuhengitykseni olisi myös hyvä syy tyypille unohtaa nämä leikit jatkossa.

Vierailija
47/73 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*availla ei vailla

Vierailija
48/73 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mikä se tuollainen ulko-ovi on että raoista paistaa valot?"

Jaa, nytkö minä olen jo vastuussa huonosti rakennetusta talostakin? :D En minä tiedä, varmaan samanlainen ulko-ovi, kuin seinät lattiat, joiden läpi ihmiset kertoo että puhe ja kynien tiputtelut kuului naapuriin. Eli oikein suomalaista huippuosaamista, varsinainen taidonnäyte 5/5.

Äläpä hauku suomalaisia, koska valtaosa rakennusporukasta on nykyään ulkkiksia.

Vierailija
49/73 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metkaa, kukaan ei ole ehdottanut keskustelua naapurin kanssa.

No kun en ole ihan varma kuka niistä se on. Minulla on yksi vahva epäilys, mutta en tiedä varmuudella ja en voi todistaa sitä. Muuten kyllä keskustelisin.

Käy kysymässä oliko se hän, ja jos oli niin kysy mitä asiaa. Sano ettet halua että soittelee ovikelloa, vaan pudottaa  viestilapun postilaatikosta. 

Jos hän on ihastunut sinuun? 

"Ihastujat" ovat kiusallisia, voivat olla vaarallisiakin. Asiakaspalvelutyössä näihin "tutustuu".

Pahimmillaan odottavat töiden jälkeen ovella ja vieläkin pahimmillaan lähtevät seuraamaan niin ettet huomaa.

Vierailija
50/73 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei ovikelloa soittele muu kuin tämä häirikkö niin harkitsisin jonkinlaista jäynää, esim. katkaistun neulan pään liimaamista pystöön siihen nappiin. Kuuluu seuraavalla kerralla sitten ulvahdus rimpautuksen lisäksi.

Vierailija
51/73 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätä se.

Herätys aikaisin ja odotat ovella. Kun rimpauttaa, avaat samalla ja pyydät aamukahville.

Vierailija
52/73 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se naapuri kerjääjä?

Vierailija
53/73 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siitä syystä, että huudat, kolistelet ja kuuntelet musiikkia öisin. Ja harva enää uskaltaa mennä suoraan ovelle sanomaan, koska päihtynyt yövirkku on todennäköisesti agressiivinen. Ja laputkin vain pahentaa tilannetta. Hän siis soittaa ovikelloa, jotta voisi keskustella kanssasi kun olet selvinpäin (krapulassa) ja jos et avaa, sekin on voitto, koska mölyapina herää siihen silti ja saa maistaa omaa lääkettä.

Vierailija
54/73 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on käytännössä aivan mahdotonta erottaa makuuhuoneestani käsin, soiko minun vai naapurin ovisummeri. Naapurin summeri on näet asuntojemme väliseinässä ja rakenne johtaa erittäin hyvin summerin pärinän myös asuntooni. Voihan siis olla, että sinunkin naapurillesi tulee jo aamulla varhain joku kotiavustaja tai muu vastaava katsomaan hänen vointiaan?

Vierailija
55/73 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos sillä on ihan niinkun normaalia asiaa? Ja yrittää aamulla ennen töihin lähtöä hoitaa asian? 

Mitä jos ihan avaisit oven ja kysyisit mitä asiaa?

Asiahan voi liittyä johonkin käytännön asiaan (valuiko huoneistoosi vettä kun meillä oli vesivahinko? Sain ilmoituksen, että pakettini on toimitettu, oletko ottanut sen talteen kun sitä ei näy? Lemmikkiboani katosi viikko sitten, soitatko heti jos näet? Pyöräsi on minun verkkokellarissani lukittuna, voisitko siirtää sen pois? Sain töiden kautta neljä 10kg kinkkua, haluatko yhden? Teiltä kuului illalla riitelyn ääniä, oletko kunnossa?)

Ihmeellinen ajatusmaailma ihmisellä, joka heti ajattelee asian liittyvän kiusaamiseen. 

Vierailija
56/73 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita poliisille ja ilmoita kotirauhan häirinnästä.

Vierailija
57/73 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

irrota ovikello

Vierailija
58/73 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa joku yö laitatkin yöpuvun päälle, vaikka t-paita ja verkkarit jos ei muuta ole ja kun heräät soittoon niin reippaasti ovelle ja kysyt mikä naapurilla olisi asiana. Toki kurkkaat ensin ovisilmästä ettei sielä ole kukaan vaarallisen näköisenä.

Juu, jos soittelu on joka-aamuista niin heräät kerran aikaisemmin ja jäät kyttään, avaat oven ja kysyt mitstä on kysymys. Ihan asiallisesti. Luulen että jää siihen.

Vierailija
59/73 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos sillä on ihan niinkun normaalia asiaa? Ja yrittää aamulla ennen töihin lähtöä hoitaa asian? 

Mitä jos ihan avaisit oven ja kysyisit mitä asiaa?

Asiahan voi liittyä johonkin käytännön asiaan (valuiko huoneistoosi vettä kun meillä oli vesivahinko? Sain ilmoituksen, että pakettini on toimitettu, oletko ottanut sen talteen kun sitä ei näy? Lemmikkiboani katosi viikko sitten, soitatko heti jos näet? Pyöräsi on minun verkkokellarissani lukittuna, voisitko siirtää sen pois? Sain töiden kautta neljä 10kg kinkkua, haluatko yhden? Teiltä kuului illalla riitelyn ääniä, oletko kunnossa?)

Ihmeellinen ajatusmaailma ihmisellä, joka heti ajattelee asian liittyvän kiusaamiseen. 

jos olisi normaalia asiaa, niin sitten tajuaisi jättää lapun, kun ei saanut asukasta kiinni

Vierailija
60/73 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samallaista asiaa. Miksi ei voida soittaa ovikelloa vaan hakataan ovea. Tähän on syyllistyneet niin naapurit kuin poliisi yms. Totean tähän että mitään aihetta poliisin tai palokunnan käyntiin ei ole ollut silloinkaan kun on oven takana käyty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän