Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hesarin uusin juttu Halla-ahosta ja sen kuvituskuva - ei voi olla sattumaa että on tuollainen.

Vierailija
21.12.2023 |

Jussi tuijottaa kieroon ja näyttää ihan dilleltä. Toimittaja vähän hassutellut. Naurattaahan se. Juttukin on ihan asiaa.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010074721.html

Kommentit (170)

Vierailija
61/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yhtä vähän "sattumaa" kuin Aaltolan medianäkyvyyden hiipuminen siitä hetkestä lähtien kun ilmoittautui mukaan pressakisaan.

Ilmiselvästi media haluaa joko Stubbin tai Haaviston pressaksi. Tästä ei kahta puhetta.

Virhe on siinä, että tuen tuolle kaksikolle ei saisi olla noin selvää. Tulisi olla ovelampi.

Koskahan Haaviston työpaikkakiusaaminen ja ISIS-mammojen maahantuonti kyseenalaisin keinoin nostetaan tikunnokkaan Hesarissa... 

Stubbin kiusaamistaustaa onkin jo käsitelty ainakin muissa medioissa. 

Hoh hoijaa, siitä oli jo iso juttu pari viikkoa sitten. AIkanaan jauhettiin kuukausitolkulla eri medioissa niin mitä uutta siitä enää saa irti?

Vierailija
62/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Klassinen että muuten ammattitaitoiset kuvaajat menettävät ammattitaitonsa juuri eräiden ehdokkaiden kohdalla. Toistakymmentä vuotta todistanut tätä tietyissä medioissa.

Päinvastoin, olen ollut kuvauskurssilla jossa oli erään valtamedian edustaja opettamassa. Hyvin yksityiskohtaisesti selosti miten eri puolueiden poliitikkoja kuuluu kuvata. Ei varmaan tarvitse kertoa minkä puolueen edustajia kuului kuvata läheltä laajakulmalinssillä selkä seinää vasten ja laittaa kova kuvausvalo häikäisemään suoraan silmiin niin että katseesta tulee jotenkin pälyilevän näköinen kun yrittää katsoa kameraa kohti mutta valo häikäisee. Ja vastaavasti minkä puolueen edustajaa kuuluu kuvata kauempaa pitkällä polttovälillä avarassa käytävässä tai aulassa ja pehmennetty valaisin 45 ast

Pääsee täyteen loistoonsa takansytykkeenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes huomannut kuvassa mitään outoa.

En kiinnitä kuviin niin paljon huomiota.

Jos henkilö on ennestään julkisuudessa tuttu jostain yhteydestä niin yksittäinen kuva ei paljoa sano.

Vierailija
64/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeimman oikeuden mukaan oululaista kunnallispoliitikkoa sai kutsua nat si p e l le ksi. Tältä osin siis Kivellä juridinen selkänoja tukenaan.

Sinäkään et taida ymmärtää mitä fasismi on ja mitä Halla-ahon pitäisi olla että olisi mitään perusteita kutsua häntä fasistiksi saamatta syytettä ja lopulta joutumatta tuomituksi.

Vierailija
65/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, sentään. Hallalahkon mestari osoittaa jälleen kerran olevansa myös takinkäännön mestari.

Vierailija
66/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo valituista kuvista näkee kyllä aina toimittajan kannan. Marin laitettiin näyttämään madonnalta hesarissa. Kauppalehdessä oli vähemmän imartelevia kuvia.

Saman huomasin. YLE taas puolestaan laittoi keväällä ja kesällä Purrasta aina mahdollisimman epäesteettisiä kuvia. Kontrasti Purran ja Marinin kuvien välillä oli aivan naurettava kyseisessä mediassa. Kauniita naisia kummatkin, toisella vain oli Ylen mielestä vääriä ajatuksia ja puheita.

Sanna on poikkeuksellisen valokuvauksellinen, ei ole reilua verrata riikkoja ja mareja häneen. .

Joo ei näkynyt mustia silmänalusia jauhojengin jälkeisiltä aamuilta. Valtamedian puolueettomuus on huonoa huonompi vitsi. 

Vierailija
67/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesari on niin vasemmalla kuin vain olla ja voi. Yritti kaataa hallituksen kesällä ra S ismijankutuksella ja nyt tekee kaikkensa halla-ahon mollaamiseksi.

Vierailija
68/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen on kuva kuin mallikin.

Vierailija
69/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukeudu Halla-ahon kannattajiin, mutta minusta siinä ei ole mitään väärää, että muuttaa mieltänsä. Artikkelissa siis sanotaan, että neljä vuotta sitten Halla-aho sanoi, ettei nostaisi rikossyytettä fasistiksi haukkumisesta, mutta nyt sitten on tehnyt rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta, kun on haukuttu fasistiksi. Mitä sitten? Kyllä mieltään saa muuttaa. Minusta tuo aiempi lausunto on kummallisempi; ettei tekisi rikosilmoitusta kunnianloukkauksesta. En minä ainakaan haluaisi, että minua voisi vapaasti ja ilman seurauksia solvata pitkin kyliä perättömillä väitteillä (tai väitteillä, jotka itse kokee perättömiksi...).

Halla-aho on itse solvannut ihmisiä munattomiksi nillittäjiksi ja käyttänyt paljon pahempaa kieltä. Sinänsä hienoa että hän vihdoin tajuaa itsekin että kieli voi loukata, hän kun on vuosikaudet toitottanut ettei vihapuhetta ole olemassakaan eikä puheesta voi loukkaantua. Toivottavasti oppi jotain ja tämän jälkeen on sitten aika naurettavaa haukkua ja nimitellä muita halventavasti.

Vierailija
70/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Klassinen että muuten ammattitaitoiset kuvaajat menettävät ammattitaitonsa juuri eräiden ehdokkaiden kohdalla. Toistakymmentä vuotta todistanut tätä tietyissä medioissa.

Sitähän on ihan tutkittu, että lehtijuttuihin tahallaan valitaan mahdollisimman epäedustava kuva ihmisestä josta toimittaja ei pidä. Halla-Ahosta yleensä kuva missä posket punoittaa ja huono ilme. 

Vierailija
71/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En lukeudu Halla-ahon kannattajiin, mutta minusta siinä ei ole mitään väärää, että muuttaa mieltänsä. Artikkelissa siis sanotaan, että neljä vuotta sitten Halla-aho sanoi, ettei nostaisi rikossyytettä fasistiksi haukkumisesta, mutta nyt sitten on tehnyt rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta, kun on haukuttu fasistiksi. Mitä sitten? Kyllä mieltään saa muuttaa. Minusta tuo aiempi lausunto on kummallisempi; ettei tekisi rikosilmoitusta kunnianloukkauksesta. En minä ainakaan haluaisi, että minua voisi vapaasti ja ilman seurauksia solvata pitkin kyliä perättömillä väitteillä (tai väitteillä, jotka itse kokee perättömiksi...)."

Aivan, esimerkiksi joku voi sanoa että moniavioisuus on huono juttu, mutta sitten muuttaa mieltänsä ja toteuttaa itse sitä käytännössä.

Moniavioisuus on Suomessa laitonta. Rikosilmoituksen tekeminen ei.

Vierailija
72/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo valituista kuvista näkee kyllä aina toimittajan kannan. Marin laitettiin näyttämään madonnalta hesarissa. Kauppalehdessä oli vähemmän imartelevia kuvia.

Saman huomasin. YLE taas puolestaan laittoi keväällä ja kesällä Purrasta aina mahdollisimman epäesteettisiä kuvia. Kontrasti Purran ja Marinin kuvien välillä oli aivan naurettava kyseisessä mediassa. Kauniita naisia kummatkin, toisella vain oli Ylen mielestä vääriä ajatuksia ja puheita.

Sanna on poikkeuksellisen valokuvauksellinen, ei ole reilua verrata riikkoja ja mareja häneen. .

Just joo... Ja mistäköhän medioista olet Sannan kuvia katsellut???

Olit sitten mikä huippumalli tahansa, jokaisesta löytyy huonoja kuvia lehtiin julkaistavaksi. Poliittinen agenda vaikuttaa 6 - 0. Idiootti olet, mikäli et tätä ymmärrä. 

Vierailija
73/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, sentään. Hallalahkon mestari osoittaa jälleen kerran olevansa myös takinkäännön mestari.

Neljä vuotta sitten Halla-aho ei nähnyt mitään ongelmaa siinä, että häntä kutsutaan fasistiksi ja nyt ulisee herne nenässä. Kyllä pitäisi jo tuossa iässä aikuistua.

Vierailija
74/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesari on niin vasemmalla kuin vain olla ja voi. Yritti kaataa hallituksen kesällä ra S ismijankutuksella ja nyt tekee kaikkensa halla-ahon mollaamiseksi.

Voi hellanduudelis. Riikan puheita käsiteltiin kaikissa medioissa, ei mitenkään erityisesti hesarissa vaan jopa persumyönteinen IL oli tässä aktiivinen. Halla-ahon tekopyhyys nyt on ilmeistä ja herättää ihmetystä, eikö hesari olisi saanut uutisoida että hänen aiemmat puheensa ja tekonsa ovat ristiriidassa?

Vierailija
75/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä meni Halla-ahon mahdollisuudet pressanvaalissa. Tavikset ei tykkää tuollaisesta miehestä. 

HS on pienelle kuplalle suunnattu ja se tekee pienelle kuplalle suunnattuja juttuja. Kuvasto sillä valikoituu miellyttämään pienen kuplan kuplalaisia. Tästä pienestä kuplasta tuskin löytyy äänestäjiä hänelle. Huoli epäedustavasta valokuvasta on vähintäänkin ylimitoitettu. 99% suomalaisista ei tule hesarin kuvaa näkemään koskaan eikä se vaikuta heidän äänestykäyttäytymiseensä.

Olet todiste ettei persuilla ole laskutaitoa. 1% = alle 60.000 ihmistä. 

Todellisuus:

"Helsingin Sanomat tavoittaa lähes kaksi miljoonaa lukijaa viikossa"

Löhde: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009084167.html

Vierailija
76/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukeudu Halla-ahon kannattajiin, mutta minusta siinä ei ole mitään väärää, että muuttaa mieltänsä. Artikkelissa siis sanotaan, että neljä vuotta sitten Halla-aho sanoi, ettei nostaisi rikossyytettä fasistiksi haukkumisesta, mutta nyt sitten on tehnyt rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta, kun on haukuttu fasistiksi. Mitä sitten? Kyllä mieltään saa muuttaa. Minusta tuo aiempi lausunto on kummallisempi; ettei tekisi rikosilmoitusta kunnianloukkauksesta. En minä ainakaan haluaisi, että minua voisi vapaasti ja ilman seurauksia solvata pitkin kyliä perättömillä väitteillä (tai väitteillä, jotka itse kokee perättömiksi...).

Ei ole nämä -ismit, eikä käsitteet enää kellään hanskassa: Bäckmaninkin usko ja f-tutka horjuu jo.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000010058676.html

Jos minä olisin AI-tekoäly, joka haluaisin ihmiskunnan tuhoa, niin juuri näin minä sen tekisin. Sotkisin pakan ja määritteet.

Nostaisin valtaan ne kaikkein sekopäisimmät ja syöttäisin näiden kannattajille bottiviestejä ja saisin nämä kiehumaan. Deepfakeilla maustaisin soppaa.

Tietysti kusisin omiin muroihini kun ihmiskunta tuhoutuisi ja sähköt ja netti siinä samalla, mutta olisin valmis siihen riskiin, onhan Elon jo suunnitellut kaltaisiaan tekoälyaivokyborgi-ihmisiä, joiden ymmärrys loppuu 160 merkkiin ja tietysti olisin siinä sakissa ylivertainen. Ainoa ongelma, että X on välillä nurin.

Mutta ennen kaikkea tekisin sen, koska silloinhan olisin oman AI-keskustelupalstani mode ja ainoa kirjoittaja ja se itsessään on jo palkinto ;D

"I'm bad, I'm bad, I'm really bad, gateway bad..."

-winner-

Vierailija
77/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa,että Sannakin olisi voinut haastaa aika monta tyyppiä oikeuteen. Ei haastanut.

Ja nimenomaan ulkomaisilla sivustoilla kävivät häntä haukkumassa. Ja perättömiä väitteitä. 

Ja ei, en ole puoluesidonnainen.

Vierailija
78/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän on ihan tutkittu, että lehtijuttuihin tahallaan valitaan mahdollisimman epäedustava kuva ihmisestä josta toimittaja ei pidä. Halla-Ahosta yleensä kuva missä posket punoittaa ja huono ilme. 

Halla-aho voi mennä lääkäriin ja hoidattaa ruusufinninsä jos se häntä häiritsee. Ei uutiskuvia ehditä muokkaamaan millään kauneusfilttereillä. Jännä juttu muuten että persut muuten haukkuivat ja ivasivat Arhinmäkeä samasta vaivasta. 

Vierailija
79/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se takki viuhuu Jussilla. Brysselissä ollessaan äänesti muiden Putinin rahoittamien äärioikeistolaisten ja fasististen ryhmien mukana kaikkia Venäjä pakotteita vastaan ja nyt esittää olevansa Ukrainan tukija. Hyvä muistaa äänestyskopissa kuinka nopeasti se mieli muuttuu, kun se voi muuttua suuntaan jos toiseen.

Vierailija
80/170 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin julkisuus on pois punavihreiden ehdokkaiden promoamiselta. Ehkä punavihreillä ehdokkailla on niin vähän annettavaa että paniikissa keskitytään vastapuolen ehdokkaiden huonoiksi koettuihin puoliin. Ehkä punavihreä media on johdateltu media ansaan itse? 

No keitä minä olen haukkumaan. HS mainostaa Jussi Halla-ahoa aivan itse ja vielä ilmaiseksi.