Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiemmasta mieleen: miksi työvoimatoimistossa käyminen on joidenkin mielestä epämieluisaa?

Vierailija
21.10.2023 |

?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekaan

Vierailija
2/21 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, samaa mietin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä enää nykyisin noin vaan käydä niin kuin ennen vanhaan. Ei se ennen erityisen epämiellyttävää ollut. Siihen en osaa vastata, onko muuttunut niistä ajoista, kun en ole nyt muutamaan vuoteen siellä asioinut.

Vierailija
4/21 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää on käydä missä tahansa paikassa, johon ei itse hinkua. TE toimistossa ja siellä käynnissä ei ainakaan itsellä ole koskaan ollut apua/hyötyä työllistymisessä.

Miksi siis haluaisin mennä tuhlaamaan aikaani ja matkakustannuksia turhuuteen 8€ on iso raha työttömälle.

Vierailija
5/21 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään siellä ei käydä. Mä tein hakemuksen netissä. Keskustelimme puhelimitse.

Vierailija
6/21 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ikävää on käydä missä tahansa paikassa, johon ei itse hinkua. TE toimistossa ja siellä käynnissä ei ainakaan itsellä ole koskaan ollut apua/hyötyä työllistymisessä.

Miksi siis haluaisin mennä tuhlaamaan aikaani ja matkakustannuksia turhuuteen 8€ on iso raha työttömälle.

Minkälaisesta palvelusta hyötyisit? 

Vierailija
7/21 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minkälaisesta palvelusta hyötyisit? 

Nuorennus leikkauksesta ja uudesta henkilötunnuksesta josta otettaisiin 20-30 vuotta oikeasta iästä pois.

T55v pitkäaikaistyötön ex johtaja

Vierailija
8/21 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle työkkäristä oo koskaan hyötyä ollut ja itse oon löytänyt työni. Vain rahan takia hyödytti käydä pakolliset.  

Vierailija
9/21 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamatkailu aiheuttaa pahoinvointia joillekin.

Vierailija
10/21 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä, kuin töihin tai kouluun meneminen.

Vierailija
11/21 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on turhaa ajanhukkaa. Puhelu te-virkailijan kanssa 5 min ja "asia" on sillä hoidettu. Kun taas käynti te-toimistossa tarkoittaa puolentoista tunnin reissua (matkan puolisen tuntia suuntaansa, plus odottelu bussipysäkillä ja toimistossa - kun ei sinne viitsi ihan minuuttiaikataululla mennä siltä varalta, jos bussi myöhästelee tms). Ja mitään hyötyä ei ainakaan itselleni ole näistä tapaamisista/puheluista. Minun alallani ei työllistytä työkkärin kautta - ikinä. Aina kun olen työllistynyt, se on tapahtunut omien kontaktieni kautta ja sen kautta, että olen saanut markkinoitua ideani eteenpäin.

Vierailija
12/21 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nykyään siellä ei käydä. Mä tein hakemuksen netissä. Keskustelimme puhelimitse.

Nykyään on Tampereelle mentävä paikalle. 

En ole ap

Vierailija
13/21 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muualla on mentävä paikan päälle

Vierailija
14/21 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Koska se on turhaa ajanhukkaa. Puhelu te-virkailijan kanssa 5 min ja "asia" on sillä hoidettu. Kun taas käynti te-toimistossa tarkoittaa puolentoista tunnin reissua (matkan puolisen tuntia suuntaansa, plus odottelu bussipysäkillä ja toimistossa - kun ei sinne viitsi ihan minuuttiaikataululla mennä siltä varalta, jos bussi myöhästelee tms). Ja mitään hyötyä ei ainakaan itselleni ole näistä tapaamisista/puheluista. Minun alallani ei työllistytä työkkärin kautta - ikinä. Aina kun olen työllistynyt, se on tapahtunut omien kontaktieni kautta ja sen kautta, että olen saanut markkinoitua ideani eteenpäin.

Tämä.

Itselläni menee 45min/suunta bussilla. Yhtä hyvin se työllistymissuunnitelman voisi tehdä vaikka puhelimitse. 

Vierailija
15/21 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella täytyy mennä paikan päälle.

Vierailija
16/21 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Missä muualla on mentävä paikan päälle

Nykylain mukaan ihan kaikkialla, eivät vain noudata lakia, koska työttömät valittaa siitä kasvokkaisesta keskustelusta ihan liikaa.

Vierailija
17/21 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin koronan aikaan pari vuotta työttömänä. En edes viitsinyt hakea töitä. Pyysin päästä käymään työkkärissä juttelemassa kasvotusten, olin yksinäinenkin. Ei ole resursseja sellaiseen vastasi ihminen siellä. Tampereen seudulla asun. Antoivat olla rauahssa. Sitten hainkin töitä keväällä 2021.

Vierailija
18/21 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullutkaan, että työvoimatoimistossa voisi nykyään käydäkin. Itse osa-aikatyössä ja soittelevat kyllä säännöllisesti, sitä ennen tulee hyvissä ajoin tekstari ajasta, milloin soittavat. Ja puhelu tulee aina tasan minuutilleen sovittuun aikaan.

Vierailija
19/21 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta olin taannoin 8 vuotta työttömänä ja kertaakaan tuona aikana ei tarvinnut käydä työvoimatoimistossa tai tavata kasvokkain ketään Te-palveluihin liittyen. Ajanjaksoon mahtuu kuitenkin kaksi aktiivimalliakin.

Vierailija
20/21 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pääsin työkkärin luukulle josta sanoi mulle ne; ei tältä luukulta heru sulle työtä mutta ison kapan karenssia saisit halvalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi