Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unettomuus saa minut välillä kirjaimellisesti raivon partaalle

Vierailija
21.12.2023 |

Osansa tekee myös PMS. Mutta olen niin v!tun täynnä toistuvaa unettomuutta, kun pitäisi mennä esim. töihin aamulla. Kun se uni ei vain yksinkertaisesti tule. Se ei V!TTU SOIKOON TULE!!!!!!!!!!!!!!!

ja kun jotkut rekrytoijat ovat niin v!tun !diootteja, että lupailevat iltavuoroja, ja myöhemmin työnhakija saakin sitten tietää, ettei mitään iltavuoroja ole mahdollista tehdä koko paikassa.

Triggeröidyn (joo epäsana) niin pahasti ihmisistä, jotka ovat poikkeuksetta ajoissa töissä aamuvarhain ja tekevät työt reippaasti. Minua v!tuttaa. Minä en kykene siihen, koska en ikinä saa tarpeeksi lepoa, kun olen töissä. En ikinä. Silloin kun saan nukuttua 8 h yhteen putkeen (kun en ole töissä), tajuan kuinka hel.......vetin väsynyt olen 99,9 % ajasta. 

Hyvähän se on olla ajoissa siellä sun täällä ja tehdä töitä kuin mikäkin hel........vetin unelma-alainen, jos saa levättyä yöt. Jotkut "lepäävät" 0-5 tuntia ja yrittävät sitten väkisin toimia samoin kuin he, jotka nukkuvat säännöllisesti tarvitsemansa ajan eivätkä tiedä tuon taivaallista unettomuudesta.

Vi.tut.taa niin vi.tus.ti.

Eilen olin aivan räjähdyspisteessä v...tuksen takia ja itkin, koska olin niin raivona. Johtuu PMS:stä sekä unettomuudesta. Pelkkä sanakin alkaa v..ttamaan. Aina vain samaa. Unettomuus unettomuus unettomuus unettomuus, aina se v...n saa...nan UNETTOMUUS. Eikä KUKAAN TAJUA MILTÄ SE OIKEASTI TUNTUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sanon olevani raivon partaalla, tarkoitan sitä kirjaimellisesti. Voisin räjähtää ihan mistä tahansa, karjua vaikka ventovieraalle ja melkein tekisi mieli läimäistä päin näköä, kun joku käy tarpeeksi hermoon. Tällainen en todellakaan ole normaalisti. Olen vain nii hel----------vetin poikki. 

Vierailija
2/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö edes nukahtamislääkkeet auta? Itse joudun käytännössä elämään niiden varassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitse tunteesi ja opettele käytöstavat ja muiden arvostuksen. Ei sinulla ole oikeutta oksentaa omaa pahaa mieltä muiden niskaan heidän ongelmaksi. Hoida itse ongelmasi

Vierailija
4/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat raivostua minullekin, mutta otan riskin. Olisiko mahdotonta, että vihan alla olisi tukahdutettuja tunteita esim. surua tmv. joka haittaisi nukkumista? Toivon, että pian helpottaa, oli syy mikä hyvänsä. Varmasti on rankkaa. En osaa edes kuvitella. Voimia

Vierailija
5/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sanon olevani raivon partaalla, tarkoitan sitä kirjaimellisesti. Voisin räjähtää ihan mistä tahansa, karjua vaikka ventovieraalle ja melkein tekisi mieli läimäistä päin näköä, kun joku käy tarpeeksi hermoon. Tällainen en todellakaan ole normaalisti. Olen vain nii hel----------vetin poikki. 

Olet ihan normaali suominainen. Kai asut Helsingissä?

Vierailija
6/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallista Joulua!

Vierailija
7/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuuden aiheuttamat tunteet on hallittavissa. Vaikutat lähinnä kiukkuiselta, et toimintakyvyttömältä. Ongelmasi on asenne. 

Ja kyllä, olen kärsinyt unettomuudesta reilut 20 vuotta. 

Vierailija
8/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa oikeasti kunnon lääkkeillä katkaista unettomuus kierre.

Melatoniinia voi käyttää vaikka päivittäin lyhentämään nukahtamisaikaa. Itsellä se alkaa vaikuttamaan n. tunnissa ja on aika edullista.

Vierailija
9/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitse tunteesi ja opettele käytöstavat ja muiden arvostuksen. Ei sinulla ole oikeutta oksentaa omaa pahaa mieltä muiden niskaan heidän ongelmaksi. Hoida itse ongelmasi

Mut hei aina voi hankkia autismidiagnoosin niin sitten saa raivota luvalla👍🏼

Vierailija
10/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyneenä ei ole parhaalla tuulella. Ehkä yhteiskunnan vaatimukset ovat joskus liiallisia, ellei ala ole hoitoala. Ehkä alan vaihto? Jostain päästä pitäisi nukkua lisää. Omassa firmassa voisi olla joustoja, joku miniyritys, ei ensin toiminimeä - vain verot?

Vierailija
11/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih. Kyllä me tiedetään (no jotkut ei, mutta useat tietää).

Itse en varmaan eläisi ilman unilääkettä. Olen ollut lapsesta asti uniongelmainen, yläasteella ja ammattikoulussa se räjähti käsiin, mutta eihän tuon ikäistä oteta vakavasti. Jäi sit se ammattiin suorittamatta kun EN VAAN NUKKUNUT!!

Et sanonut oletko hakenut apua tuohon vai onko kaikki mahdollinen kokeiltu?

Vierailija
12/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Ne, jotka eivät kärsi unettomuudesta tai saavat sen hallintaan lääkkeillä, eivät tiedä miten helvetillinen olotila se unettomuus on. Siinä on helposti itsetuhoiset fiilikset, masentunut, vi tut us, raivo, epätoivo, poissaolevuus, itseinho, kaikkien ihmisten inho jne.

Ihmisen yksinkertaisesti täytyy nukkua. Jos se ei onnistu, ihminen ei voi tehdä mitään.

Vierailija
13/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut hei aina voi hankkia autismidiagnoosin niin sitten saa raivota luvalla👍🏼

Sitten naiset kehtaa vielä itkeä minkä takia teitä vihataan. Juuri tämmöisten takia itsekin hyväksyn että naisia vihataan 

Vierailija
14/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unettomuuden aiheuttamat tunteet on hallittavissa. Vaikutat lähinnä kiukkuiselta, et toimintakyvyttömältä. Ongelmasi on asenne. 

Ja kyllä, olen kärsinyt unettomuudesta reilut 20 vuotta. 

No kerros nyt, minkälaisesta unettomuudesta olet kärsinyt? Ei tuossa ap:lla liene tunteiden hallinta ongelma, vaan UNETTOMUUS.

Vierailija
15/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä olet koettanut unettomuuteen?

Ihan eka sun tulis rauhottua eikä raivota niille jotka yönsä nukkuu 😳

Vierailija
16/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin, työ on parasta unta ja lepoa ihmisille. 

Vierailija
17/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voih. Kyllä me tiedetään (no jotkut ei, mutta useat tietää).

Itse en varmaan eläisi ilman unilääkettä. Olen ollut lapsesta asti uniongelmainen, yläasteella ja ammattikoulussa se räjähti käsiin, mutta eihän tuon ikäistä oteta vakavasti. Jäi sit se ammattiin suorittamatta kun EN VAAN NUKKUNUT!!

Et sanonut oletko hakenut apua tuohon vai onko kaikki mahdollinen kokeiltu?

Miten pitkät unet saat lääkkeillä? Eikö unilääkkeet juuri haittaa unen laatua, jopa niin että uni voi olla lähes yhtä surkeaa kuin unettomuus? Nukahtamislääkkeet voi auttaa nukahtamaan, mutta uni voi jäädä muutamaan tuntiin, jos herää kesken.

Vierailija
18/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti löytyy lääkkeet joilla nukahtaa. Pahimmassa tapauksessa olen marssinut päivystykseen ja siellä annettu nappia naaman, piikki olkavarteen ja osastolle huilimaan. Uutta reseptiä kouraan. Kyllä joku varmasti löytyy.

Vierailija
19/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on illaksi melatoniini, triptyl, imovane ja satunnaisesti otan siihen vielä jonkun bentson. Oon kokeillut vaikka sun mitä mutta nää jotenkin toimii, ainakin sammun, mutta saatan heräillä jo parin kolmen tunnin päästä. Yleensä siinä 3-4 aikaan yöllä.

Mulla oli myös tommoset pms-oireet. Olin itkuinen, haastoin riitaa ja olis tehnyt mieli räjäytellä itsensä lisäksi koko maailma. Sit jälkeenpäin pyytelin anteeksi ihmisiltä. Tohon auttoi Seronil pienellä annoksella, en enää saa kohtauksia mitättömästä asioista (kuten siitä miksi joku nukkuu mutta minä en).

Tosiaan jos et ole jo käynyt lääkärillä ja haluat valittaa vaan,niin käypä siellä lääkärillä ja kokeile kiltisti kaikkea mitä ne sanoo.

Mulla ois kasa lääkkeitä, mitkä varmasti nukuttaa, enkä itse niitä voi käyttää, tuukko hakee?

Vierailija
20/64 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on vaikeata saada unilääkeresepti. Monet lääkärit kirjoittavat mielummin mitä tahansa muuta lääkettä unettomuuteen. Kun kerran löytyy täsmälääkkeitä, miksi niitä sitten ei voi määrätä? Lääkärihän märää annostuksen ja reseptin uusimisvälin, eikä potilas näin pysty käyttämään liikaa lääkettä edes.

e - reseptien myötä ei potilas pysty myöskään edes hakemaan unilääkkeitä useasta paikasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä