Miten jotkut pystyy syömään samaa ruokaa monta päivää peräkkäin?
Miten jotkut pystyy syömään samaa ruokaa monta päivää peräkkäin?
itse teen kerran päivässä ruokaa ja syön sitä korkeintaan yhden päivän, jos jää yli niin heitän roskiin tai annan koiralle.
Kommentit (65)
Helposti. Teen niin hyvää ruokaa, että maistuu vaikka koko viikon. Olen joskus syönyt samaa yli viikon putkeen. Asiaa auttaa, kun kyseiseen ruokalajiin tulee monipuolisesti aineksia, jotain proteiinia, jotain hiilaria ja paljon kasviksia. Silloin saa kaikkia ravintoaineita monipuolisesti eikä tule nälkä eikä mielitekoja.
Helposti, suurin osa on aivan hyviä lämmitettynäkin. En todellakaan viitsi kokata joka päivä, enkä varsinkaan heitä ruokaa roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ruokasta maistuu ihan hirveälle jos ne laittaa vuorokaudeksi jääkaappiin...
ap
Sitten sulla on jääkaappi rikki.
Pois päältä sähkölasku maksamatta?🤣🤣
Itselle ruoka on välttämätön paha. Pahojen allergioiden takia suhde ruokaan on huono, syön elääkseni ja toivon etten kuole siihen lautaselliseen. Joten itse tehtyä ruoka voin hyvin lappaa monta päivää putkeen. Ketsupilla ketsupin maku niin kyllä sitä syö.
Jos ruokavalio olisi normaali niin ehkä ajattelisin toisin.
Kaljaakin juon joka päivä,en heitä roskiin jos jää juomatta
Kolme päivää samaa ruokaa on aivan maksimi vaikka olisi mitä. Keitoilla ja kiusauksilla olen kokeillut kun niitä on helppo tehdä isoja satseja kerralla. Fiksu toki tekee vaikka kolmea ruokaa, pakastaa yhden annoksen erissä ja vuorottelee, mutta se ei nyt ollut tämän aiheen kysymyksenä.
Keitto vaan paranee lämmittäessä. Kaksi päivää menee helposti samalla ruoalla.
Perunamuusi on kamalaa lämmitettynä. Siksi teen ylijäämästä rieskan iltapalalle ja paistan sen heti. Nykyisin tosin osaan tehdä kahdelle aikuiselle riittävän pienen muusin, teinin kanssa piti aikanaan varautua isompaankin nälkään.
Ihan helposti, koska en ole i di ootti.
Tuli mieleen isäni. Se söi oikeasti varmaan 10 vuotta putkeen keitetyt perunat ja jauhelihakastike -kombon (sen jälkeen kun erosi äidistäni). Ainoastaan jos oli reissussa söi jotakin muuta päivälliseksi.
Riippuu ihan ruoasta, mutta päivittäin syödään lapsen vuoksi eri ruokia. Yksin ollessani pari-kolme päivää samaa menee ihan helposti. Intialaista voisin syödä joka päivä vaikka olisi samaa.
Nuorempana söin yhden vuoden ajan joka ikinen päivä samaa ruokaa. En lähtisi enää yrittämään samaa.
Yleensä teen ilta safkat töiden jälkeen ja syön seuraavana päivänä ruokatunnilla mikrotettuna jämät
Helposti. Suu auki, ruoka sisään, tarvittaessa pureskelu ja lopuksi nielaisu. Sama toistetaan kunnes lautanen tai mistä nyt syökään on tyhjä. Ei ole edes vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaljaakin juon joka päivä,en heitä roskiin jos jää juomatta
Samaa kaljaa toki ei viittii juoda kun vain pari kertaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on just parasta kun ei tarvii joka päivä kokata. Jää aikaa muuhunkin kuin palstaprovoiluun. Kannataa sinunkin kokeilla!
Kokkauksessa menee ehkä 10-15 min päivässä, aika laiska saa olla jossei tee joka päivä ruokaa
ap
Noinhan se menee, jos "kokkaa" vain eineksiä. Mutta yritäpä tehdä esim. karjalanpaisti 10 minuutissa alusta asti.
Pystyy ja helposti. Teen yleensä isomman satsin ruokaa jota syön useamman päivän. En jaksa aina alkaa tekemään ruokaa töiden jälkeen. Säästyy myös aikaa ja rahaa.
Laatikko ja keitto ruuat parhaimman makuista makuuntuessaan jääkaapissa valmistuksen jälkeen vasta seuraavana tai parin päivän päästä. Hyvää ruokaa syön vaikka viikon sitä samaa. Jos ei niin hyvää, voin heittää loput kompostoriin.
Mä teen ison lasse, makaronilaatikon, kiusauksen, karjalanpaistin, currykanakastikkeen, keitot isoon kattilaan yms. Jotta koko perheelle riittää vähintää kahdeksi päiväksi. En millään jaksa tehdä joka päivä kahta kertaa päivässä ruokaa.
Ei pysty. Korkeintaan kahtena päivänä peräkkäin voi syödä joitakin ruokia, mutta kolmantena päivänä ei enää.
Sitten sulla on jääkaappi rikki.